Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Nemaìn’ schreef:
13-11-2018 18:03
Als het de graadmeter is om te laten zien dat je wat bereikt heb dan is het imo gewoon uiterlijk vertoon.
Dit. En als je daar aan hangt hoe belangrijk je bent.
Nouschi schreef:
13-11-2018 18:01
Jij gaat gezellig met het ov, als je een paar miljoen op de bank hebt, ipv een taxi of auto met chauffeur?
Nu al niet :proud:
Nemaìn’ schreef:
Als het de graadmeter is om te laten zien dat je wat bereikt heb dan is het imo gewoon uiterlijk vertoon.

Dan wel. Maar om nou iets niet te willen alleen vanwege de prijs snap ik niet.
Nemaìn’ schreef:
13-11-2018 18:02
Ik ken ze ja.
Ik ken ze ook.

Laten zien dat je veel geld hebt vind ik vooral niet sjiek. Ik ken een hoop mensen met heel veel geld die er wat morsig bij lopen. Ook ken ik een hoop mensen met heel veel geld die dat ontzettend graag laten zien en denigrerend doen over een iPhone 5.
Ik vind dit wel interessant eigenlijk, wat is 'iets bereiken'?
Star² schreef:
13-11-2018 17:56
Waarom is iets direct uiterlijk vertoon als het duur is? Als ik die schoenen nou mooi vind en kan het betalen, waarom zou ik dat dan niet willen?
Maar ik geef er niet om, om die dure schoenen. Als iemand anders dat zou willen, prima hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Star² schreef:
13-11-2018 18:07
Ik vind dit wel interessant eigenlijk, wat is 'iets bereiken'?
Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. Voor de een betekent het een hoge functie bij bijvoorbeeld de Shell, de ander heeft als doel "heel veel geld verdienen' en de volgende heeft iets bereikt als hij/zij een koophuis heeft afbetaald.

Ik denk dat 'iets bereiken' niet valt te definieren. Sommige mensen zijn tevreden met weinig, anderen kunnen niet genoeg hebben. Zoveel mensen zoveel wensen.
Nouschi schreef:
Jij gaat gezellig met het ov, als je een paar miljoen op de bank hebt, ipv een taxi of auto met chauffeur?
Nee, ik zou gewoon zelf in mijn auto rijden. :proud:
doornroosje9 schreef:
13-11-2018 18:10
Maar ik geef er niet om, om die dure schoenen. Als iemand anders dat zou willen, prima hoor.

Maar waarom is het direct uiterlijk vertoon?
Stelling: iemand die de hongersnood in Afrika blijvend oplost zonder er veel geld voor te krijgen heeft dus niets bereikt.
Nemaìn’ schreef:
13-11-2018 18:13
Stelling: iemand die de hongersnood in Afrika blijvend oplost zonder er veel geld voor te krijgen heeft dus niets bereikt.
Wat mij betreft heeft deze persoon veel meer bereikt dan een man/vrouw die in een nieuwe Mercedes rondrijdt, met een iPhone X belt en maandelijks 20.000 eu verdient.
Star² schreef:
13-11-2018 18:11
Maar waarom is het direct uiterlijk vertoon?
Ik ging van het voorbeeld van FV uit. Dus en dure kleding en auto met chauffeur en en en...

Dure schoenen hoeven idd niet altijd uiterlijk vertoon te zijn.
fashionvictim schreef:
13-11-2018 17:34
Het is in ieder geval niet uniek of uitzonderlijk. En zij die in dergelijke vakgebieden wél uitzonderlijk of uniek zijn, krijgen ook, precies zoals ik zei, uitzonderlijk betaald. En zo is mijn stelling dus weer bevestigd dat een heel hoog inkomen over het algemeen ook betekent dat je heel erg goed of heel erg uniek of heel erg belangrijk bent. Een hartchirurg verdient niet voor niks tig keer meer dan de schoonmaakster.
dat klopt vind ik toch niet helemaal. Ik heb het 'talent' dat ik redelijk moeiteloos met heel ingewikkelde mensen kan werken.
Altijd personeelstekort, groot verloop van nieuw personeel want mensen gaan letterlijk huilend naar huis.
Ik verdien wel ok maar als je ziet hoeveel geld ik de maatschappij bespaar en hoe weinig mensen dit kunnen klopt deze redenering echt niet.
Nouschi schreef:
Ik ben er een. Ik ga gewoon met de trein en de fiets als het even kan. Wat moet je met de auto in een stad?
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
doornroosje9 schreef:
13-11-2018 18:11
Nee, ik zou gewoon zelf in mijn auto rijden. :proud:

Ja maar auto of autootje? :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
oudebaas schreef:
13-11-2018 18:38
Ik ben er een. Ik ga gewoon met de trein en de fiets als het even kan. Wat moet je met de auto in een stad?
Ik vind het OV super. Heb geen rijbewijs en kom overal, en dat is niet uit geldgebrek.
oudebaas schreef:
13-11-2018 18:38
Uhh dat is de vraag niet. De chauffeur zorgt voor jouw auto en de taxichauffeur gaat verder met zijn werk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
13-11-2018 18:42

Volgens mij heeft Roosje een Maybachje.
*Toos* schreef:
13-11-2018 18:15
Wat mij betreft heeft deze persoon veel meer bereikt dan een man/vrouw die in een nieuwe Mercedes rondrijdt, met een iPhone X belt en maandelijks 20.000 eu verdient.
En als hij/zij dat nou heeft verdiend met de ontdekking van het geneesmiddel tegen kanker?
Nouschi schreef:
13-11-2018 18:42
Autootje, veel makkelijker om te parkeren. Een nieuwe, dat wel.
Nouschi schreef:
13-11-2018 18:47
En als hij/zij dat nou heeft verdiend met de ontdekking van het geneesmiddel tegen kanker?
Dan wordt het een ander verhaal. :)
Head* schreef:
13-11-2018 18:45
Volgens mij heeft Roosje een Maybachje.
;-D
Nouschi schreef:
13-11-2018 18:44
Uhh dat is de vraag niet. De chauffeur zorgt voor jouw auto en de taxichauffeur gaat verder met zijn werk.
Ah zo. Ik denk dat ik vaker zou uberen. Die app is echt niet goed voor me. Ik was laatst verdwaald en het regende, tientje verder en ik werd met de kinderen thuis afgeleverd.
Nouschi schreef:
13-11-2018 18:47
Dan is het ontdekken van het geneesmiddel de prestatie, niet het krijgen van veel geld.

Geld kan een beloning zijn voor prestatie, maar hoeft niet.
En geld krijgen is sowieso geen prestatie.

Vind ik.
Nemaìn’ schreef:
Maar dat was het niet. Het viel mij op omdat ik van mode hou. Zoals ik al zei, de mensen in kwestie waren totaal niet blasé en liepen gewoon heel naturel in hun normale kloffie. Het was alleen duidelijk dat hun "normale kloffie" en mijn "normale kloffie" in een andere league zat. Net zoals het normale kloffie van mijn baas ook altijd in een duidelijk andere league dan dat van mij zit.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven