Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Nemaìn’ schreef:
12-11-2018 22:31
Vind ik wel. Reclame is een aantal seconden waarin iemand een rol speelt. Een influencer loopt de heel dag te bloggen en zichzelf te verkopen en ‘en passant’ producten gebruiken waarvan hij/zij doet alsof hij daar uit eigen keuze voor kiest. Wat dus niet zo is.
Ik vind het echt shocking dat je zo wil leven.
Toen ik nog commercials 'speelde' was dat inderdaad ook niet mijn leven. Maar ik betaalde van mijn modellenwerk mijn studie. En echt wel dat mensen die 30 jaar geleden deze reclames zagen erdoor beïnvloed werden. ' Dit heb ik nodig!!!'. Ik gebruikte die producten zelf niet, droeg die kleding niet of kon ze niet betalen of....
De jonge influencers nu doen eigenlijk niet veel anders. Behalve dat ik een 'carrière nastreefde op een ander terrein en de weg daarheen betaalde met modellenwerk e.d. Nu is alles vluchtiger en wees eerlijk: de wereld is zo veranderlijk dat je niet eens meer een 5-jaren plan kan maken. Dus ik begrijp het wel. Al kan ik er met mijn 'oude verstand' nog steeds niet bij.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ach. twintig jaar geleden zaten ze bij GTST heel opzichtig pepsi cola te drinken en te bellen met een Nokia. Niks nieuws onder de zon dus, het beestje heeft alleen een naam gekregen. En ik kan het ook echt niet verschrikkelijk vinden. Als iemand zo dom is om zo'n Influencer achterna te hollen is dat zijn probleem lijkt me.
Enn schreef:
12-11-2018 22:23
Nee, zeker niet.
De leeftijd van nu 12-18 jarigen kijkt meer YouTube en instagram dan menig andere leeftijd. Bijvoorbeeld de televisie staat hier weinig tot niet meer aan en radio luisteren al helemaal niet. Tijdschriften worden niet gekocht.
Hier beschouwt tienjarige de Tina als een soort bijbel.
Als er een 'groot meisje' langsloopt met een bepaalde look zwijmelen: jaaaa dat stond in de Tina! Mamma mag ik die ook.
Ik vind ze al wel redelijk snugger wat betreft die influencers.
Een vriendinnetje zei: je moet kinderen met weinig volgers kiezen want dan hoor je van het speelgoed of het echt leuk is of niet, met meer volgers hebben ze het gekregen en als ze dan niet leuk genoeg doen krijgen ze niet meer.
Ze kijken naar sommige vloggers meer uit jaloezie, dat ze bijvoorbeeld 20 soorten slijm hebben en die gaan mengen of heel veel snoep eten.
Willen ze info dan nemen ze de info van zo'n bekende vlogger mee ter kennisgeving omdat ze dan het speelgoed goed kunnen zien.
Het is nu helemaal in om te proberen sarcastisch te doen. Dus commentaar op groot meisje met kinderspeelgoed ('jaaaa dat vind jij zeker suuupergeweldig' hahaha 'neem het mee naar de middelbare' hahahaha ) of het speelgoed afkraken want 'daar ben je zo op uitgekeken' .
Ik vind dat voor die leeftijd wel goed maar ook jammer. Dat je al hebt geleerd dat mensen gewoon liegen.
Oudblond schreef:
12-11-2018 22:37
Toen ik nog commercials 'speelde' was dat inderdaad ook niet mijn leven. Maar ik betaalde van mijn modellenwerk mijn studie. En echt wel dat mensen die 30 jaar geleden deze reclames zagen erdoor beïnvloed werden. ' Dit heb ik nodig!!!'. Ik gebruikte die producten zelf niet, droeg die kleding niet of kon ze niet betalen of....
De jonge influencers nu doen eigenlijk niet veel anders. Behalve dat ik een 'carrière nastreefde op een ander terrein en de weg daarheen betaalde met modellenwerk e.d. Nu is alles vluchtiger en wees eerlijk: de wereld is zo veranderlijk dat je niet eens meer een 5-jaren plan kan maken. Dus ik begrijp het wel. Al kan ik er met mijn 'oude verstand' nog steeds niet bij.
Dat laatste is het hem ook hoor. Ik ben gewoon veel te oud.
Ik vond het je ziel verkopen, ik vind het leegte en totaal zinloos.
Ik zou echt heel teleurgesteld zijn als mijn kind zo’n ‘beroep’ zou kiezen. Best erg :$
Nemaìn’ schreef:
12-11-2018 22:48
Ik zou echt heel teleurgesteld zijn als mijn kind zo’n ‘beroep’ zou kiezen. Best erg :$
:hug: Als ie dat zou doen, is het tijdelijk. Want als je echt goed bent als influencer dan gaan er ook hele andere creatieve paden open. Geen makkelijke weg met veel valkuilen. Maar niet a priori een foute.

En het kan ook heel suf: zoon van mijn zus is een grote influencer.... Hij leeft ervan en studeert nog steeds. Zijn niche: Schaken.
Nemaìn’ schreef:
Ik heb er juist bewondering voor want als ze goed zijn kunnen ze er goed van leven.
Nemaìn’ schreef:
Ik heb toen echt mijn ziel niet verkocht. Heb altijd gewaakt over mijn eigen integriteit. Net omdat ik een ander plan voor mijn toekomst had was ik echt wel selectief over welke opdracht ik aannam.
Ik was toen even jong als de influenceren nu. Ik hoop dat ze net als ik een goede vorming gekregen hebben van hun ouders.
Oudblond schreef:
12-11-2018 22:57
:hug: Als ie dat zou doen, is het tijdelijk. Want als je echt goed bent als influencer dan gaan er ook hele andere creatieve paden open. Geen makkelijke weg met veel valkuilen. Maar niet a priori een foute.

En het kan ook heel suf: zoon van mijn zus is een grote influencer.... Hij leeft ervan en studeert nog steeds. Zijn niche: Schaken.
Nou dit dus.
Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die ongeacht wat , voor het geld kiezen, die waren er altijd al. Dat is ook niets nieuws.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oudblond schreef:
12-11-2018 23:17
Ik heb toen echt mijn ziel niet verkocht. Heb altijd gewaakt over mijn eigen integriteit. Net omdat ik een ander plan voor mijn toekomst had was ik echt wel selectief over welke opdracht ik aannam.
Ik was toen even jong als de influenceren nu. Ik hoop dat ze net als ik een goede vorming gekregen hebben van hun ouders.
Een beetje zinnig denkend mens doet dit toch ook gewoon? Influencers zou ik zoals jij al zegt niet per definitie onder de ‘dombo’s’ scharen. Integendeel en dat er ook ‘dombo’s’ influencers zijn lijkt me logisch. In welk beroep is dit niet zo?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Pauw is verrassend leuk vanavond! Aan tafel de deze week aandacht trekkende Ratelband (die doodongelukkig schreeuwt dat hij jonger wil zijn) & Wild Romance (die genieten, ondanks bypass, coma, Brood dood, whatever - ouwe lullen, maar pluk de dag!)
Het-groepje schreef:
12-11-2018 22:45
Hier beschouwt tienjarige de Tina als een soort bijbel.
Als er een 'groot meisje' langsloopt met een bepaalde look zwijmelen: jaaaa dat stond in de Tina! Mamma mag ik die ook.
Ik vind ze al wel redelijk snugger wat betreft die influencers.
Een vriendinnetje zei: je moet kinderen met weinig volgers kiezen want dan hoor je van het speelgoed of het echt leuk is of niet, met meer volgers hebben ze het gekregen en als ze dan niet leuk genoeg doen krijgen ze niet meer.
Ze kijken naar sommige vloggers meer uit jaloezie, dat ze bijvoorbeeld 20 soorten slijm hebben en die gaan mengen of heel veel snoep eten.
Willen ze info dan nemen ze de info van zo'n bekende vlogger mee ter kennisgeving omdat ze dan het speelgoed goed kunnen zien.
Het is nu helemaal in om te proberen sarcastisch te doen. Dus commentaar op groot meisje met kinderspeelgoed ('jaaaa dat vind jij zeker suuupergeweldig' hahaha 'neem het mee naar de middelbare' hahahaha ) of het speelgoed afkraken want 'daar ben je zo op uitgekeken' .
Ik vind dat voor die leeftijd wel goed maar ook jammer. Dat je al hebt geleerd dat mensen gewoon liegen.
Mijn achtjarige kan er ook helemaal lyrisch van worden, van die volwassen vloggers die zich nog bezig houden met Minecraft enzo. Of van die gruwelijke mini-influencers. Ik volg de trend gewoon en presenteer het avondeten als een ‘unboxing’, aankleden als een ‘event’ en schone sokken als een ‘must have’.
Ik weet nu pas wat een influencer is.
yasmijn schreef:
13-11-2018 15:42
Ik weet nu pas wat een influencer is.
Ik ook :proud:
Nemaìn’ schreef:
13-11-2018 15:43
Ik ook :proud:
Wij zijn oud. Ik hou dit echt allemaal niet meer bij en dat moet ik ook niet meer willen, denk ik ;-D
yasmijn schreef:
13-11-2018 15:45
Wij zijn oud. Ik hou dit echt allemaal niet meer bij en dat moet ik ook niet meer willen, denk ik ;-D
Ik vroeg het zoon ook gisteren, en die wist ook niet wat het was. Totdat hij ging googlen, hij deelt de mening van zijn moeder. Niet in het openbaar natuurlijk!
Jij hebt toch een jonge puber?
Am Yisrael Chai!
O lijkt me heerlijk. Zie wel eens the rich kids of social media op tv en die zetten dan een bepaald horloge of champagnefles of wat dan ook even leuk neer, paar fotootjes op Insta en hoppa, meer dan menigeen in een paar maanden verdient in de pocket.
fashionvictim schreef:
13-11-2018 16:50
Jij hebt toch een jonge puber?
Geen idee. Een 15 jarige, een gemiddelde dan denk ik?
Nemaìn’ schreef:
13-11-2018 16:51
Geen idee. Een 15 jarige, een gemiddelde dan denk ik?
Oh, ik dacht dat je kind jonger was, ik dacht een jaar of 12. Maar 15 en dan niet weten wat influencers zijn?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
13-11-2018 16:53
Oh, ik dacht dat je kind jonger was, ik dacht een jaar of 12. Maar 15 en dan niet weten wat influencers zijn?
Nee, blijkbaar niet.
Star² schreef:
13-11-2018 16:51
O lijkt me heerlijk. Zie wel eens the rich kids of social media op tv en die zetten dan een bepaald horloge of champagnefles of wat dan ook even leuk neer, paar fotootjes op Insta en hoppa, meer dan menigeen in een paar maanden verdient in de pocket.
Ik had een tijdje terug een zakelijke afspraak met een aantal zeer bekende influencers en toen voelde ik me toch wel een beetje een sukkeltje. Waren hartstikke leuke jonge mensen, slim en creatief ook, maar letterlijk allemaal van top tot teen in een outfit en accessoires gehuld die bij elkaar ongeveer mijn jaarsalaris waard waren. En totaal niet blasé, hoor, volgens mij hadden ze zelf al lang niet meer door dat dat op hun leeftijd best bijzonder is en dat er heel veel mensen van mijn leeftijd bestaan die dat nooit zullen bereiken.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
13-11-2018 16:56
Ik had een tijdje terug een zakelijke afspraak met een aantal zeer bekende influencers en toen voelde ik me toch wel een beetje een sukkeltje. Waren hartstikke leuke jonge mensen, slim en creatief ook, maar letterlijk allemaal van top tot teen in een outfit en accessoires gehuld die bij elkaar ongeveer mijn jaarsalaris waard waren. En totaal niet blasé, hoor, volgens mij hadden ze zelf al lang niet meer door dat dat op hun leeftijd best bijzonder is en dat er heel veel mensen van mijn leeftijd bestaan die dat nooit zullen bereiken.
Vind je dat wat bereiken dan? Een dure outfit aan je lijf?
Nou geef ik echt totaal niet om dure kleding of spullen, dus ik snap dat hele influencen ook niet zo. Als je dan zo nodig wil influencen, vind ik, doe het dan voor iets goeds, iets waar je maatschappelijk mee bijdraagt.
Nemaìn’ schreef:
13-11-2018 16:59
Vind je dat wat bereiken dan? Een dure outfit aan je lijf?
Nou geef ik echt totaal niet om dure kleding of spullen, dus ik snap dat hele influencen ook niet zo. Als je dan zo nodig wil influencen, vind ik, doe het dan voor iets goeds, iets waar je maatschappelijk mee bijdraagt.
Nou, ik vind inderdaad dat je best wel wat bereikt hebt als je met je werk meer dan de minister president binnenharkt. En toevallig ging mijn zakelijke afspraak met hen over een - in mijn ogen - zeer belangrijk maatschappelijk doel.

Edit: die kleding was natuurlijk alleen maar het gevolg van hun hoge salaris, geen doel op zich. Ik had ook hun auto kunnen noemen maar auto's vind ik dan weer minder interessant en daarvan weet ik ook nooit wat ze kosten. Van kleding en accessoires weet ik dat meestal wel waardoor ik in hun geval in 1 oogopslag kon zien dat ze beduidend meer waard zijn dan ik. Wist ik voor de afspraak ook al wel, maar vond het grappig om te zien dat dat ook zichtbaar was in hun uiterlijk.
Am Yisrael Chai!
Dat kan. Ik vind dat geld helemaal niets zegt over wat iemand bereikt heeft.
Ik vind het overigens altijd wat sneu en jaloers aandoen om net te doen alsof veel geld verdienen geen reet voorstelt. In de regel verdienen mensen pas veel als ze of iets unieks kunnen of als ze extreem goed zijn in wat ze doen.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven