Man-moe
maandag 5 november 2018 om 13:27
Ik ben nu een jaar single na een relatie van 4 jaar en merk dat ik geen zin meer heb in relaties, laat staan daten. Mijn sexdrive is zowat nihil, als een man met mij flirt merk ik gewoon dat ik er fysiek en mentaal geen zin in heb. Ik heb Tinder, maar zodra iemand over seks begint gaat er bij mij een gevoel van walging door mij heen. Ik merk dat ik pok heel hoge eisen heb, misschien als een soort muur om me heen?
Dit is de eerste keer vanaf mijn 18e dat ik zo lang single ben en het is heerlijk. Geen kritiek op mijn innerlijk/uiterlijk, kunnen doen wat ik wil, focus op mijn carriere, geen angst dat partner vreemdgaat/mij zat is etc. Nu heb ik voornamelijk vermoeiende relaties gehad dus dat gevoel van er echt gelukkig van worden heb ik nooit gehad. Misschien komt dat nog... maar als ik nu eeuwig single zou zijn zou ik het niet erg vinden. Iemand anders die dit zo voelt?
Dit is de eerste keer vanaf mijn 18e dat ik zo lang single ben en het is heerlijk. Geen kritiek op mijn innerlijk/uiterlijk, kunnen doen wat ik wil, focus op mijn carriere, geen angst dat partner vreemdgaat/mij zat is etc. Nu heb ik voornamelijk vermoeiende relaties gehad dus dat gevoel van er echt gelukkig van worden heb ik nooit gehad. Misschien komt dat nog... maar als ik nu eeuwig single zou zijn zou ik het niet erg vinden. Iemand anders die dit zo voelt?
maandag 12 november 2018 om 23:01
Wat een minachting. Ik werk tussen de mannen en veel van mijn collega's hebben een vrouw met een veel beter betaalde baan, terwijl ze zelf ook ver boven modaal verdienen. De wereld is vol met leuke en aardige mannen, maar als je op uiterlijk selecteert zie je de meesten niet staan.Almaszy schreef: ↑12-11-2018 21:34Ik verbaas mij ook om de scheve verhoudingen om mij heen. Hoogopgeleide vrouwen met een werkloze lapzwans, hoogopgeleide mannen met een vrouw die op hun geld teert. Misschien willen de hoogopgeleide mannen geen vrouw die niet tegen ze op kijkt? Dan is een nagelstyliste natuurlijk een stuk minder 'eng' dan een vrouw met een phd.
dinsdag 13 november 2018 om 06:11
Ik heb daar wel een keer een artikel over gezien, ergens. Dat ging erover dat hoog/hoger opgeleide vrouwen een voorkeur hadden voor hoog/hoger opgeleide mannen, maar dat hoogopgeleide mannen die voorkeur niet voelen voor hoogopgeleide vrouwen. Veel hoogopgeleide vrouwen blijven daarom lang(er) single schijnt.
dinsdag 13 november 2018 om 08:00
Maar wat jij lelijk vindt kan een ander weer prima of zelfs aantrekkelijk vinden.
Of iemand is zo leuk dat ie ineens ook aantrekkelijk wordt, ondanks een buikje, kalend, platvoeten, whatever.
If at first you don't succeed, just give up. No need to make it weird.
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 13 november 2018 om 08:15
Een aantrekkelijke man is niet per se mooi en andersom. Natuurlijk vind ik niet alle mannen aantrekkelijk, ook al zijn ze nog zo aardig.
Maar niet mooi is ook niet per definitie meteen lelijk. Als een man hier zo over vrouwen schrijft is de eerste vraag of hij zelf eigenlijk wel god's gift to women is.
dinsdag 13 november 2018 om 08:17
de hoger opgeleide vrouwen die ik ken hebben juist helemaal geen probleem met een lager opgeleide man.Timetraveler schreef: ↑13-11-2018 06:11Ik heb daar wel een keer een artikel over gezien, ergens. Dat ging erover dat hoog/hoger opgeleide vrouwen een voorkeur hadden voor hoog/hoger opgeleide mannen, maar dat hoogopgeleide mannen die voorkeur niet voelen voor hoogopgeleide vrouwen. Veel hoogopgeleide vrouwen blijven daarom lang(er) single schijnt.
integendeel zelfs.
wij slapen nooit.
dinsdag 13 november 2018 om 13:40
Ik vraag niks. Lekker rustig wel.
dinsdag 13 november 2018 om 18:37
Really?
Ik val juist op kaal. Bij mannen dan.
dinsdag 13 november 2018 om 19:21
Blegh. Ik vind dit soort opmerkingen zo naar klinken. Ik snap dat het normaal is, we zijn maar mensen, zo werkt het nou eenmaal. Maar het voelt allemaal zo oppervlakkig. Dat is uiteindelijk ook de reden waarom ik relaties niet zo liefdevol en leuk vind. Het draait om seks en uiterlijk. En een beetje vriendschap en liefde.
dinsdag 13 november 2018 om 22:01
En als je 25 jaar zeer gelukkig getrouwd bent is dat de norm?
Ik vond het als kind al onbegrijpelijk dat mensen gingen trouwen, ik vind het nu nog steeds onbegrijpelijk.
Ik kan me voor mezelf niet voorstellen dat ik mijn leven lang met dezelfde persoon samen wil zijn.
Als dat toevallig wel zou gebeuren zou me dat zeer verbaasd hebben.
Ik vind het een raar fenomeen, dat een relatie voor het leven de norm is.
Vriendschappen zie ik ook mijn leven lang al komen en gaan. Sommige kort, andere langer, net hoe het loopt.
Ik vond het als kind al onbegrijpelijk dat mensen gingen trouwen, ik vind het nu nog steeds onbegrijpelijk.
Ik kan me voor mezelf niet voorstellen dat ik mijn leven lang met dezelfde persoon samen wil zijn.
Als dat toevallig wel zou gebeuren zou me dat zeer verbaasd hebben.
Ik vind het een raar fenomeen, dat een relatie voor het leven de norm is.
Vriendschappen zie ik ook mijn leven lang al komen en gaan. Sommige kort, andere langer, net hoe het loopt.
dinsdag 13 november 2018 om 22:02
Pejeka schijnt getrouwd te zijn met een man. Hoewel dat 25 jaar geleden officieel nog niet kon.
dinsdag 13 november 2018 om 22:32
Een relatie maak je samen met die ene man. Verder hoef je aan geen enkel beeld te voldoen van wat een relatie inhoudt, je mag het helemaal samen invullen, dat maakt het nu juist zo leuk.Sjulia schreef: ↑13-11-2018 19:21Blegh. Ik vind dit soort opmerkingen zo naar klinken. Ik snap dat het normaal is, we zijn maar mensen, zo werkt het nou eenmaal. Maar het voelt allemaal zo oppervlakkig. Dat is uiteindelijk ook de reden waarom ik relaties niet zo liefdevol en leuk vind. Het draait om seks en uiterlijk. En een beetje vriendschap en liefde.
Als je de juiste man/vrouw treft, dan past diegene bij jou en zal dus niet oppervlakkig zijn en juist wel de liefde voorop zetten.
Het bestaat echt nog.
woensdag 14 november 2018 om 00:20
Over vrienden bedoel ik nieuwe vriendschappen te bouwen. Als je verhuist, heb je toch moeite om vrienden te vinden. Velen keren terug naar de stad van hun jeugd.
Maar ja, het hangt van de ene persoon naar de andere. En de bindingsmiddelen bij de mannen zijn dezelfde als 50 jaar geleden: sport en alcohol.
Qua relaties, dat is de grootste aanwinst van onze tijdperk. Je kunt kieskeurig zijn want je bent onafhankelijk, hebt geen familiale, maatschappelijke en/of religieuze druk. Ik zie hier geen probleem, net integendeel. Liever geen relatie dan een slechte relatie.
woensdag 14 november 2018 om 00:24
Twee kanten van dezelfde medaille. Op hun 25ste willen zij geen relatie, op hun 35ste zoeken zij wanhopig een relatie. En door de haast maken zij verkeerde keuzes.
De ene sluit de andere niet uit. Ik zag regelmatig de profielen met een boodschap: "Als je niet wilt praten, swipe naar links".
Dat was de populairste na "Geen ONS/FWB".
woensdag 14 november 2018 om 00:35
Toch doen vrouwen nog steeds een leeuwendeel van het huishouden. Zelfs als zij voltijds werken.pejeka schreef: ↑12-11-2018 19:35Mannen moeten een flitsende carrière hebben (want aanzien) maar tegelijkertijd 50% van de tijd thuis zijn om de badkamer te poetsen en een fantastisch avondeten te bereiden. Vrouwen werken veelal niet meer dan hooguit 50 tot 60%, gaan daarnaast lekker tennissen met vriendinnen en lunchen met de club, maar willen dan wel weer gewaardeerd worden voor hun geweldige inzet. En ofschoon dat vrouwen nog steeds véél minder werken dan mannen, moeten die mannen tóch 50% van het huishouden doen, want anders gaan we zeuren over een verdwaalde gedragen sok die nog naast het bed ligt en niet in de wasmand... Tja...
En sommigen hebben geen middelen om regelmatig te tennissen. Mannen sporten ook toch. Wielrennen neemt wat tijd, dat is 5 uur in het weekend en twee keer een paar uurtjes door de week.
woensdag 14 november 2018 om 06:54
Opa-look......
Alleen dat woord al, alsof kaal gelijk staat aan minstens 65+.
Kaalheid wordt mede veroorzaakt door hoge testosteronlevels en is dus eigenlijk het toppunt van mannelijkheid, maar dit terzijde.
En nee, geschoren vind ik minder aantrekkelijk.