Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje89 schreef:
15-11-2018 09:08
Yes net toen we de slaaptraining op wilden geven sliep zoontje opeens van 19 tot 6! Hopelijk niet eenmalig, maar ik voel me nu heerlijk uitgerust :)
Yes! Hopelijk zet de trend door! En anders nog een paar nachtjes volhouden....
Wij hebben voor elke auto 2 autostoeltjes en een maxi cosi, maar nou passen ze niet naast elkaar op de achterbank..
zaterdag dus opnieuw op jacht om te kijken of we iets smals kunnen vinden wat past :(
Nijntje* schreef:
15-11-2018 09:31
Wij hebben voor elke auto 2 autostoeltjes en een maxi cosi, maar nou passen ze niet naast elkaar op de achterbank..
zaterdag dus opnieuw op jacht om te kijken of we iets smals kunnen vinden wat past :(
Ik volg bloggers met een drieling op YouTube en die hebben 3 Romer king II ats naast elkaar op de achterbank. Misschien dat 2 daarvan passen met maxi cosi.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 09:51
0.23% gewijzigd
Zal eens gaan kijken!

Edit: heb even gekeken maar dat is helaas alleen een groep 1 stoel. Mijn oudste moet in een groep 2 (of 1/2/3 combi) en voor mijn middelste is een groep 1 de uitgave ook niet meer waard denk ik.
Wel bedankt voor de tip!
Nijntje* schreef:
15-11-2018 09:50
Zal eens gaan kijken!

Edit: heb even gekeken maar dat is helaas alleen een groep 1 stoel. Mijn oudste moet in een groep 2 (of 1/2/3 combi) en voor mijn middelste is een groep 1 de uitgave ook niet meer waard denk ik.
Wel bedankt voor de tip!

En de Britax Römer Kidfix SL? Ik dacht dat dat merk sowieso smaller was. Hoop dat je iets kan vinden.

Man heeft bewust net een SUV geleast zodat er straks meer kinderen in passen. Is een grotere auto geen optie?
Ik rij trouwens een Land Rover en er passen 7 1-2-3 stoeltjes in kwam ik achter :lol: Ik had het kleine grut van mijn brussen in de auto. Het was de eerste keer dat er iets boven het lawaai van de motor uit kwam :biggrin:
GlitterCupcake schreef:
15-11-2018 10:40

Man heeft bewust net een SUV geleast zodat er straks meer kinderen in passen. Is een grotere auto geen optie?
Wij hebben ook bewust een 7 zitter gekocht waarbij achterstoelrn 3 volwaardige stoelen zijn met oog op zitverhoger, maat 1 stoel en maxi cosi.
Mag ik even egoposten?

Die griep neemt af maar de keelpijn....ik krijg geen hap door mijn keel. Wel goed voor de lijn maar alles doet zo auw.
Nee een andere auto is geen optie. We hebben een 5 jarig lease contract en zitten pas op 2 jaar.
Dit is overigens een grote familie wagen, een stationwagen, dus we hadden niet echt verwacht dat daar geen 3 stoeltjes naast elkaar passen.
Dus we gaan eerst even kijken wat er mogelijk is met andere autostoeltjes.
Westerpaviljoen schreef:
15-11-2018 10:51
Mag ik even egoposten?

Die griep neemt af maar de keelpijn....ik krijg geen hap door mijn keel. Wel goed voor de lijn maar alles doet zo auw.

:there:
GlitterCupcake schreef:
15-11-2018 11:09
:there:
:smooch:
Nijntje* schreef:
15-11-2018 10:56
Nee een andere auto is geen optie. We hebben een 5 jarig lease contract en zitten pas op 2 jaar.
Dit is overigens een grote familie wagen, een stationwagen, dus we hadden niet echt verwacht dat daar geen 3 stoeltjes naast elkaar passen.
Dus we gaan eerst even kijken wat er mogelijk is met andere autostoeltjes.

Dat dachten wij ook en als je dan bijvoorbeeld naar Skoda kijkt blijkt dat 3 stoeltjes pas passen bij de Karoq en de Kodiaq. Terwijl Skoda’s echt heel groot zijn maar in een Octavia station passen 3 stoeltjes niet. Stations lijken groot maar dat valt tegen.

Zit je in de lease via jullie werkgevers of privé? Soms kan je privé afkopen en upgraden.
Hm bij zeeman en kruidvat geen antislipsokjes kunnen vinden. Althans, die paar bolletjes er onder zijn niet anti slip genoeg voor dochter.

@wp:
Afbeelding
Beterschap he :there:
Wow herfstblaadje, wat goed!

Wij hebben dus zo'n römer king en ik vind het echt een ruk stoel qua gebruiksgemak. Wellicht dat een ander type beter te doen is van ze maar ik ben zo bevoordeeld dat ik niet eens naar het merk zou kijken.

Beterschap wp!
@glitter, nog bedankt voor de haarproducten tip van even geleden. Dr krullen zien er weer een stuk beter verzorgd uit!
Wat fijn herfstblaadje! En beterschap WP!

@autostoel: hier ook de britax romer II LS. Zelfde ervaring als Envelop, ondanks goede score van consumentenbond vind ik 'm lastig, vooral het loshalen en straktrekken van de riemen. Ik krijg het gewoon bijna niet voor elkaar om 'm tot de 'klik' vast te trekken. Daarentegen is'ie wel makkelijk in een andere auto te zetten. Niet dat we dat vaak doen...

@buggy: chico liteway. Prima voor vakanties, korte stukken. Ligt in de auto voor onderweg / bij familie, thuis gebruiken we gewoon de kinderwagen. Al wil meneer meestal lekker zelf lopen (en dan 't liefst de andere kant op dan waar we eigenlijk heen willen :proud: ).

@lavendel: hoe gaat 't met jullie meiske? Hopelijk baat de kuur!!
happiness = reality - expectations
@wp beterschap. Ik heb ook een keelontsteking, valt me op dat de kids beter luisteren nu ik amper kan praten :P
@autostoeltjes. Bij vrienden kwam de romer als enige uit de 3naastelkaar-test. Zelf hebben we maxicosi priori.

Hier nog steeds de wandelwagen in gebruik. En een luie dreumes, dus hij wordt heel veel gebruikt.
Heb wel een chicco buggy, maar die is niet met 1 hand te sturen en dat is wel nodig als ik de honden ook nog mee heb. Tips? Want de wandelwagen is wel 'op' en dreumes zie ik dus nog niet zelf gaan lopen.
funnymiss schreef:
15-11-2018 14:39
@wp beterschap. Ik heb ook een keelontsteking, valt me op dat de kids beter luisteren nu ik amper kan praten :P
@autostoeltjes. Bij vrienden kwam de romer als enige uit de 3naastelkaar-test. Zelf hebben we maxicosi priori.

Hier nog steeds de wandelwagen in gebruik. En een luie dreumes, dus hij wordt heel veel gebruikt.
Heb wel een chicco buggy, maar die is niet met 1 hand te sturen en dat is wel nodig als ik de honden ook nog mee heb. Tips? Want de wandelwagen is wel 'op' en dreumes zie ik dus nog niet zelf gaan lopen.
De Nuna Pepp is met 1 hand te sturen en dacht die van Glitter ook.
Zo wat hebben jullie allemaal goed nagedacht over auto’s en stoeltjes zeg.

Ik heb zomaar even een Chevrolet Cruze gekocht (stationwagen) en daar past met eentje alles natuurlijk makkelijk in.

Nu lig in bed bij te komen van een halve dag werken spookt toch weer opeens door mijn hoofd of het niet erg van mij is dat Otis enig kind blijft......
Klopt de Mutsy Nexo is ook te besturen met 1 hand. Dat maakt het lopen voor mij een stuk relaxter. Minder vermoeiend. Ik denk dat alle buggy’s met een duwstang ipv handvatten met 1hand gestuurd kunnen worden.

Ik heb hier ook wel eens de tip gelezen dat als je de voorwielen blokkeert van een buggy met handvatten, je ook met 1 hand kan duwen.
Westerpaviljoen schreef:
15-11-2018 15:31
Zo wat hebben jullie allemaal goed nagedacht over auto’s en stoeltjes zeg.

Ik heb zomaar even een Chevrolet Cruze gekocht (stationwagen) en daar past met eentje alles natuurlijk makkelijk in.

Nu lig in bed bij te komen van een halve dag werken spookt toch weer opeens door mijn hoofd of het niet erg van mij is dat Otis enig kind blijft......

Als je een cruze blijft rijen kan je iig niet 3 kinderen vervoeren. Zelfs daarin krijg je niet 3 1-2-3 stoelen kwijt ;) en dan ook nog je vrouw.
GlitterCupcake schreef:
15-11-2018 15:43
Als je een cruze blijft rijen kan je iig niet 3 kinderen vervoeren. Zelfs daarin krijg je niet 3 1-2-3 stoelen kwijt ;) en dan ook nog je vrouw.
Ja maar wanneer vervoer ik nou 3 kinderen?

Anders mag mevrouw op de hoedenplank
Westerpaviljoen schreef:
15-11-2018 15:47

Nooit waarschijnlijk, als je er maar 1 hebt. Dus je vrouw kan gewoon in de cruze ;)
Westerpaviljoen schreef:
15-11-2018 15:47

Nou als je straks zijn tweede/derde verjaardag viert met een kinderfeestje :rofl: (ja, je blijf je verbazen op het forum, ze beginnen steeds eerder met dit soort dingen :facepalm:)
IK BEN HELEMAAL KLAAR MET DIE KUTGRIEP.

NU KAN WEER NIET PRATEN EN SLIKKEN OMDAT MIJN KEEL ZON PIJN DOET.

sorry hoor het moest even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven