Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
donderdag 15 november 2018 om 09:17
Yes! Hopelijk zet de trend door! En anders nog een paar nachtjes volhouden....Herfstblaadje89 schreef: ↑15-11-2018 09:08Yes net toen we de slaaptraining op wilden geven sliep zoontje opeens van 19 tot 6! Hopelijk niet eenmalig, maar ik voel me nu heerlijk uitgerust![]()
donderdag 15 november 2018 om 09:48
Ik volg bloggers met een drieling op YouTube en die hebben 3 Romer king II ats naast elkaar op de achterbank. Misschien dat 2 daarvan passen met maxi cosi.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 09:51
0.23% gewijzigd
donderdag 15 november 2018 om 09:50
donderdag 15 november 2018 om 10:40
En de Britax Römer Kidfix SL? Ik dacht dat dat merk sowieso smaller was. Hoop dat je iets kan vinden.
Man heeft bewust net een SUV geleast zodat er straks meer kinderen in passen. Is een grotere auto geen optie?
donderdag 15 november 2018 om 10:47
Wij hebben ook bewust een 7 zitter gekocht waarbij achterstoelrn 3 volwaardige stoelen zijn met oog op zitverhoger, maat 1 stoel en maxi cosi.GlitterCupcake schreef: ↑15-11-2018 10:40
Man heeft bewust net een SUV geleast zodat er straks meer kinderen in passen. Is een grotere auto geen optie?
donderdag 15 november 2018 om 10:56
Nee een andere auto is geen optie. We hebben een 5 jarig lease contract en zitten pas op 2 jaar.
Dit is overigens een grote familie wagen, een stationwagen, dus we hadden niet echt verwacht dat daar geen 3 stoeltjes naast elkaar passen.
Dus we gaan eerst even kijken wat er mogelijk is met andere autostoeltjes.
Dit is overigens een grote familie wagen, een stationwagen, dus we hadden niet echt verwacht dat daar geen 3 stoeltjes naast elkaar passen.
donderdag 15 november 2018 om 11:09
Westerpaviljoen schreef: ↑15-11-2018 10:51Mag ik even egoposten?
Die griep neemt af maar de keelpijn....ik krijg geen hap door mijn keel. Wel goed voor de lijn maar alles doet zo auw.
donderdag 15 november 2018 om 11:17
donderdag 15 november 2018 om 11:21
Nijntje* schreef: ↑15-11-2018 10:56Nee een andere auto is geen optie. We hebben een 5 jarig lease contract en zitten pas op 2 jaar.
Dat dachten wij ook en als je dan bijvoorbeeld naar Skoda kijkt blijkt dat 3 stoeltjes pas passen bij de Karoq en de Kodiaq. Terwijl Skoda’s echt heel groot zijn maar in een Octavia station passen 3 stoeltjes niet. Stations lijken groot maar dat valt tegen.
Zit je in de lease via jullie werkgevers of privé? Soms kan je privé afkopen en upgraden.
donderdag 15 november 2018 om 12:10
donderdag 15 november 2018 om 14:13
Wat fijn herfstblaadje! En beterschap WP!
@autostoel: hier ook de britax romer II LS. Zelfde ervaring als Envelop, ondanks goede score van consumentenbond vind ik 'm lastig, vooral het loshalen en straktrekken van de riemen. Ik krijg het gewoon bijna niet voor elkaar om 'm tot de 'klik' vast te trekken. Daarentegen is'ie wel makkelijk in een andere auto te zetten. Niet dat we dat vaak doen...
@buggy: chico liteway. Prima voor vakanties, korte stukken. Ligt in de auto voor onderweg / bij familie, thuis gebruiken we gewoon de kinderwagen. Al wil meneer meestal lekker zelf lopen (en dan 't liefst de andere kant op dan waar we eigenlijk heen willen
).
@lavendel: hoe gaat 't met jullie meiske? Hopelijk baat de kuur!!
@autostoel: hier ook de britax romer II LS. Zelfde ervaring als Envelop, ondanks goede score van consumentenbond vind ik 'm lastig, vooral het loshalen en straktrekken van de riemen. Ik krijg het gewoon bijna niet voor elkaar om 'm tot de 'klik' vast te trekken. Daarentegen is'ie wel makkelijk in een andere auto te zetten. Niet dat we dat vaak doen...
@buggy: chico liteway. Prima voor vakanties, korte stukken. Ligt in de auto voor onderweg / bij familie, thuis gebruiken we gewoon de kinderwagen. Al wil meneer meestal lekker zelf lopen (en dan 't liefst de andere kant op dan waar we eigenlijk heen willen
@lavendel: hoe gaat 't met jullie meiske? Hopelijk baat de kuur!!
happiness = reality - expectations
donderdag 15 november 2018 om 14:39
@wp beterschap. Ik heb ook een keelontsteking, valt me op dat de kids beter luisteren nu ik amper kan praten
@autostoeltjes. Bij vrienden kwam de romer als enige uit de 3naastelkaar-test. Zelf hebben we maxicosi priori.
Hier nog steeds de wandelwagen in gebruik. En een luie dreumes, dus hij wordt heel veel gebruikt.
Heb wel een chicco buggy, maar die is niet met 1 hand te sturen en dat is wel nodig als ik de honden ook nog mee heb. Tips? Want de wandelwagen is wel 'op' en dreumes zie ik dus nog niet zelf gaan lopen.
@autostoeltjes. Bij vrienden kwam de romer als enige uit de 3naastelkaar-test. Zelf hebben we maxicosi priori.
Hier nog steeds de wandelwagen in gebruik. En een luie dreumes, dus hij wordt heel veel gebruikt.
Heb wel een chicco buggy, maar die is niet met 1 hand te sturen en dat is wel nodig als ik de honden ook nog mee heb. Tips? Want de wandelwagen is wel 'op' en dreumes zie ik dus nog niet zelf gaan lopen.
donderdag 15 november 2018 om 14:55
De Nuna Pepp is met 1 hand te sturen en dacht die van Glitter ook.funnymiss schreef: ↑15-11-2018 14:39@wp beterschap. Ik heb ook een keelontsteking, valt me op dat de kids beter luisteren nu ik amper kan praten![]()
donderdag 15 november 2018 om 15:31
Zo wat hebben jullie allemaal goed nagedacht over auto’s en stoeltjes zeg.
Ik heb zomaar even een Chevrolet Cruze gekocht (stationwagen) en daar past met eentje alles natuurlijk makkelijk in.
Nu lig in bed bij te komen van een halve dag werken spookt toch weer opeens door mijn hoofd of het niet erg van mij is dat Otis enig kind blijft......
Ik heb zomaar even een Chevrolet Cruze gekocht (stationwagen) en daar past met eentje alles natuurlijk makkelijk in.
Nu lig in bed bij te komen van een halve dag werken spookt toch weer opeens door mijn hoofd of het niet erg van mij is dat Otis enig kind blijft......
donderdag 15 november 2018 om 15:37
Klopt de Mutsy Nexo is ook te besturen met 1 hand. Dat maakt het lopen voor mij een stuk relaxter. Minder vermoeiend. Ik denk dat alle buggy’s met een duwstang ipv handvatten met 1hand gestuurd kunnen worden.
Ik heb hier ook wel eens de tip gelezen dat als je de voorwielen blokkeert van een buggy met handvatten, je ook met 1 hand kan duwen.
Ik heb hier ook wel eens de tip gelezen dat als je de voorwielen blokkeert van een buggy met handvatten, je ook met 1 hand kan duwen.
donderdag 15 november 2018 om 15:43
Westerpaviljoen schreef: ↑15-11-2018 15:31Zo wat hebben jullie allemaal goed nagedacht over auto’s en stoeltjes zeg.
Als je een cruze blijft rijen kan je iig niet 3 kinderen vervoeren. Zelfs daarin krijg je niet 3 1-2-3 stoelen kwijt
donderdag 15 november 2018 om 15:47
Ja maar wanneer vervoer ik nou 3 kinderen?GlitterCupcake schreef: ↑15-11-2018 15:43Als je een cruze blijft rijen kan je iig niet 3 kinderen vervoeren. Zelfs daarin krijg je niet 3 1-2-3 stoelen kwijten dan ook nog je vrouw.
Anders mag mevrouw op de hoedenplank
donderdag 15 november 2018 om 17:20
Nooit waarschijnlijk, als je er maar 1 hebt. Dus je vrouw kan gewoon in de cruzeWesterpaviljoen schreef: ↑15-11-2018 15:47Ja maar wanneer vervoer ik nou 3 kinderen?
donderdag 15 november 2018 om 22:31
Nou als je straks zijn tweede/derde verjaardag viert met een kinderfeestjeWesterpaviljoen schreef: ↑15-11-2018 15:47Ja maar wanneer vervoer ik nou 3 kinderen?