Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
vrijdag 16 november 2018 om 10:06
Komt goed hoor WP! beterschap!
Rozetje heeft onder ook 2 kiezen! Van boven wist ik het, die onderste die zag ik gister pas toen ze op de grond lag te huilen als een dreumes omdat ze de kat niet mocht bespringen terwijl haar knuistjes de vacht grijpen.
(echt arme arme kat, ik doe mn best, en ze gaat er altijd naar toe terwijl ze 'aais aais aais' zegt, maar t wordt altijd knijpen en trekken en springen, en dan haal ik haar weg en ik corrigeer, maar t wordt altijd de kat op de gang
)
Rozetje heeft onder ook 2 kiezen! Van boven wist ik het, die onderste die zag ik gister pas toen ze op de grond lag te huilen als een dreumes omdat ze de kat niet mocht bespringen terwijl haar knuistjes de vacht grijpen.
(echt arme arme kat, ik doe mn best, en ze gaat er altijd naar toe terwijl ze 'aais aais aais' zegt, maar t wordt altijd knijpen en trekken en springen, en dan haal ik haar weg en ik corrigeer, maar t wordt altijd de kat op de gang
vrijdag 16 november 2018 om 10:12
Hoorde laatste van een basisschooldirecteur dat turkse en marokkaanse kinderen helemaal nooit geen verjaardagsfeestjes vieren. Das ook vreemd.Lavendel_12 schreef: ↑15-11-2018 22:31Nou als je straks zijn tweede/derde verjaardag viert met een kinderfeestje(ja, je blijf je verbazen op het forum, ze beginnen steeds eerder met dit soort dingen
)
vrijdag 16 november 2018 om 10:22
Weet vrijwel zeker dat dat niet voor alle Turkse en Marokkaanse kindjes geldt. Ik zie op mijn werk veel kinderen en verjaardagen/feestjes vind ik altijd een mooi onderwerp om ze mee af te leiden. Heb ook van Marrokaanse en Turkse kindjes gehoord dat ze het vierden. Ben wel blij dat wij daar voorlopig nog niet aan mee hoeven te doen!! Oh en kinderen die Jehova’s getuige zijn vieren het niet. Maar die komen ook niet snel in het ziekenhuis.
vrijdag 16 november 2018 om 10:25
Westerpaviljoen schreef: ↑16-11-2018 10:12Hoorde laatste van een basisschooldirecteur dat turkse en marokkaanse kinderen helemaal nooit geen verjaardagsfeestjes vieren. Das ook vreemd.
Het is niet vreemd als je weet dat diepgelovige mensen niemands bestaan vieren/vereren behalve die van god. Ze vinden zich zelf niet waardig genoeg voor een feestje.
Daarom gaan ze ook helemaal los op bruiloften. Je mag wel vieren dat je dichter bij God komt.
vrijdag 16 november 2018 om 11:48
Het is maar goed dat vrouwen degene zijn die zwanger zijn en moeten bevallenWesterpaviljoen schreef: ↑16-11-2018 09:50IK BEN HELEMAAL KLAAR MET DIE KUTGRIEP.
NU KAN WEER NIET PRATEN EN SLIKKEN OMDAT MIJN KEEL ZON PIJN DOET.
sorry hoor het moest even.
vrijdag 16 november 2018 om 12:30
Andere dames nog griep gehad deze maand? Vast wel. En wat veranderd dat aan je dag? Dat dreumes een stuk meer Casper & Emma kijkt en je mensen wat later terug belt. Niet meer, niet minder.
vrijdag 16 november 2018 om 14:01
Haha.
Mijne heeft gelukkig nooit echt de mannengriep.
vrijdag 16 november 2018 om 14:16
Ik ben de hele maand september onder de pannen geweest en uiteindelijk aan de ab. En dan net in oktober weer een of ander virusje vh kdv meegepakt. Leuk is anders maar het leven gaat inderdaad gewoon door. Overigens heeft mijn ook niet last van de manflu. Als hij op bed blijft dan is er echt wat aan de hand en moeten we wel bijna naar het ziekenhuis.
Zoon is wel echt weer zo erg aan 't hoesten en proesten. Vriendin van me zei maandag hij is wel vaak snotterig en benauwd he. Ik vond 't eiglk wel normaal (zeker omdat ie naar t kdv gaat) maar dacht toen ineens hmm moet ik hier dan wat mee? Hoe zien jullie dat?
Zoon is wel echt weer zo erg aan 't hoesten en proesten. Vriendin van me zei maandag hij is wel vaak snotterig en benauwd he. Ik vond 't eiglk wel normaal (zeker omdat ie naar t kdv gaat) maar dacht toen ineens hmm moet ik hier dan wat mee? Hoe zien jullie dat?
vrijdag 16 november 2018 om 14:34
@teckeltje, hier hoest, proest en snottert onze dreumes ook nonstop. Ik schaar dat ook onder normaal-want-kdv eigenlijk. Merk wel het verschil met kindjes van vriendinnen die niet naar kdv gaan.
In de kleuterklas bij mijn oudste zie je dat verschil ook, de kdv-kindjes zijn daar gewoon op school, de -geen-kdv-kindjes zijn daar nu, als kleuter dus, continue ziek. Dat bevestigt voor mij dat ze er inderdaad gewoon doorheen moeten. Dus bij dreumes maak ik me daar nu veel minder druk om dan bij mijn oudste destijds.
In de kleuterklas bij mijn oudste zie je dat verschil ook, de kdv-kindjes zijn daar gewoon op school, de -geen-kdv-kindjes zijn daar nu, als kleuter dus, continue ziek. Dat bevestigt voor mij dat ze er inderdaad gewoon doorheen moeten. Dus bij dreumes maak ik me daar nu veel minder druk om dan bij mijn oudste destijds.
vrijdag 16 november 2018 om 18:56
Ben benieuwd wat jullie vinden. Op vrijdag komt zoon vaak terug van kdv met extreem rode billen. Het doet hem dan ook pijn. Het valt me op dat dit steeds vrijdag is en dat dit is sinds er een andere kracht werkt op vrijdag.
Ik heb al meermaals aangegeven dat hij een gevoelige huid heeft en dat ze daar alert op moeten zijn met verschonen. Nu heb ik dus de indruk dat ie op vrijdag vaak langer moet wachten op een schone broek. Ga ik dit (nog een x) aangeven of laat ik het/kijk het nog een paar vrijdagen aan. Wil ook geen zeur moeder zijn. Maar tis wel erg zielig voor hem.
Ik heb al meermaals aangegeven dat hij een gevoelige huid heeft en dat ze daar alert op moeten zijn met verschonen. Nu heb ik dus de indruk dat ie op vrijdag vaak langer moet wachten op een schone broek. Ga ik dit (nog een x) aangeven of laat ik het/kijk het nog een paar vrijdagen aan. Wil ook geen zeur moeder zijn. Maar tis wel erg zielig voor hem.
vrijdag 16 november 2018 om 19:12
Het zou niks uitmaken of ik een zeur ben, ons kind komt niet standaard op vrijdag thuis met kapotte billen. Punt.
Ik zou het zowel tegen de vrijdagkracht zeggen als tussen neus en lippen tegen de rest van de werkstaf. ‘Joh zo gek maar Teckie komt de laatste 4x op vrijdag thuis met kapotte billen. Hoe zou dat toch komen?’
Bij ons kdv pakken ze dit dan op en gaan ze kijken waar het aan ligt. Meestal lost het zich dan op, soms niet. En dan zeg ik ‘ik wil niet meer dat Teckie op vrijdag thuis komt met kapotte billen. Hoe gaan we dit oplossen/voorkomen?’
Ik zou het zowel tegen de vrijdagkracht zeggen als tussen neus en lippen tegen de rest van de werkstaf. ‘Joh zo gek maar Teckie komt de laatste 4x op vrijdag thuis met kapotte billen. Hoe zou dat toch komen?’
Bij ons kdv pakken ze dit dan op en gaan ze kijken waar het aan ligt. Meestal lost het zich dan op, soms niet. En dan zeg ik ‘ik wil niet meer dat Teckie op vrijdag thuis komt met kapotte billen. Hoe gaan we dit oplossen/voorkomen?’
vrijdag 16 november 2018 om 19:20
Ik heb trouwens ook wel eens de volgende ochtend gebeld als koter die dag dan niet zou gaan. 1ste keer: ‘Is er gister Sudocreme op koter gesmeerd terwijl hij er allergisch voor is? (En dat ook aangeplakt staat op de verschoontafel) Dat zou ik graag willen weten want dan weet ik waarom hij nu onder de uitslag zit.’ En de 2de keer: ‘Is er gister (toen het eerste zonnetje van het jaar was) jullie eigen zonnebrand gebruikt op koter i.p.v. de meegegeven zonnebrand? En hebben jullie dezelfde fles als van vorig jaar gebruikt, die dus al een jaar stil stond? Dat wil ik graag weten want koter heeft jeuk tot in zijn oren..’
Dat deed kdv gelijk actie ondernemen i.p.v. opschrijven en overleggen en weer opschrijven tot we het twee dagen later zouden horen. Twee keer was het antwoord ja..
Dat deed kdv gelijk actie ondernemen i.p.v. opschrijven en overleggen en weer opschrijven tot we het twee dagen later zouden horen. Twee keer was het antwoord ja..
vrijdag 16 november 2018 om 19:27
Hier ook nu 3 weken achter elkaar rode kapotte billen na dagje kdv Teckel.
Ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet, want vandaag thuis had ze direct na het poepen toen ik haar dus meteen verschoonde al vuurrode billen. Ook al huilen als ze het aankleedkussen zag.
Superzielig. Ik verzorg het zelf heel goed, maar als er dus al meteen een reactie van de huid ontstaat zodra deze met ontlasting in aanraking komt snap ik het wel. Op het kdv merken ze wellicht niet direct als ze aan het poepen is of is er niet direct tijd om te verschonen.
Denk dat ik wel ga vragen of ze extra alert kunnen zijn bij poepen, dochter heeft een gekke poephouding dus is niet te missen denk ik
(Plat op de buik met de benen gekruisd en poep-maak-gezicht)
Ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet, want vandaag thuis had ze direct na het poepen toen ik haar dus meteen verschoonde al vuurrode billen. Ook al huilen als ze het aankleedkussen zag.
Superzielig. Ik verzorg het zelf heel goed, maar als er dus al meteen een reactie van de huid ontstaat zodra deze met ontlasting in aanraking komt snap ik het wel. Op het kdv merken ze wellicht niet direct als ze aan het poepen is of is er niet direct tijd om te verschonen.
Denk dat ik wel ga vragen of ze extra alert kunnen zijn bij poepen, dochter heeft een gekke poephouding dus is niet te missen denk ik
(Plat op de buik met de benen gekruisd en poep-maak-gezicht)
vrijdag 16 november 2018 om 19:40
Oh Teckel, daar zou ik echt niet blij mee zijn! Ik snap dat ze niet iedere minuut kunnen nagaan welk kind wel of niet heeft gepoept, maar om regelmatig rode billen te zien bij die kleintjes, is volgens mij niet nodig. Ik zou het aangeven, dat kan toch niet?
Hier ook behoorlijke luieruitslag, ik mag niet eens in de buurt komen. Zo sneu..En daarbij vanochtend volledig ondergekotst aangetroffen, maar wel vrolijk lachen en lekker spelen.
Alleen eten doet ze nu niet, maar goed. Ze zal wel iets onder de leden hebben. lastig hoor, kindjes die nog niet goed kunnen zeggen wat er aan de hand is!
Hier mag ik in juli ( als het goed blijft gaan) weer aansluiten bij het babytopic. Ik vind het zo spannend! Die dreumestijd vind ik zo leuk en ik kijk wel een beetje op tegen de hectiek van dreumes en baby ( zouden dan zo'n 22 maanden schelen).
Hier ook behoorlijke luieruitslag, ik mag niet eens in de buurt komen. Zo sneu..En daarbij vanochtend volledig ondergekotst aangetroffen, maar wel vrolijk lachen en lekker spelen.
Alleen eten doet ze nu niet, maar goed. Ze zal wel iets onder de leden hebben. lastig hoor, kindjes die nog niet goed kunnen zeggen wat er aan de hand is!
Hier mag ik in juli ( als het goed blijft gaan) weer aansluiten bij het babytopic. Ik vind het zo spannend! Die dreumestijd vind ik zo leuk en ik kijk wel een beetje op tegen de hectiek van dreumes en baby ( zouden dan zo'n 22 maanden schelen).
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 16-11-2018 19:47
0.30% gewijzigd
vrijdag 16 november 2018 om 20:06
Chantilly wat leuk gefeliciteerd!!!
Dan zien we elkaar ook in 't baby topic
Sneu sjaan en Chantilly dat jullie kindjes ook van die rode billen hebben. En idd niet te missen poep houding haha. O ze dreumes poept 2 tot 4 keer per dag (hopelijk wordt dat ooit wel minder...) maar 's ochtends wel of geen poep zegt dus weinig over rest vd dag. En ik snap dus ook wel dat het kdv niet altijd direct bij zijn. Maar vind 't wel heeeeel opvallend dat 't altijd de vrijdag is. Nooit de andere dag of dagen dat hij daar is. Maar ik ga 't dus toch maar aankaarten bij 't vaste personeel en op vrijdag bij de nieuwe kracht.
Dan zien we elkaar ook in 't baby topic
Sneu sjaan en Chantilly dat jullie kindjes ook van die rode billen hebben. En idd niet te missen poep houding haha. O ze dreumes poept 2 tot 4 keer per dag (hopelijk wordt dat ooit wel minder...) maar 's ochtends wel of geen poep zegt dus weinig over rest vd dag. En ik snap dus ook wel dat het kdv niet altijd direct bij zijn. Maar vind 't wel heeeeel opvallend dat 't altijd de vrijdag is. Nooit de andere dag of dagen dat hij daar is. Maar ik ga 't dus toch maar aankaarten bij 't vaste personeel en op vrijdag bij de nieuwe kracht.