Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
woensdag 14 november 2018 om 13:27
Ik heb een tweedehands maclaren die ik alleen snel heb gekocht omdat ik met dreumes moest vliegen. Vind het een zwaar en onhandig ding. Vooral nu ik wat buggys van anderen gevoeld heb, weet ik dat er veel betere/kleinere/lichtere zijn.
Dus prima voor toen, maar als je je huiswerk doet kan je idd wat beters krijgen denk ik!
Dus prima voor toen, maar als je je huiswerk doet kan je idd wat beters krijgen denk ik!
woensdag 14 november 2018 om 13:56
Die kan je niet op een gewone bagagedrager klikken hè. Ik heb een Cortina Rootz transport en vouw de Nexo op en zet hem voorop met een spin vast.
Ik heb ook een nieuwe dure special edition Maclaren gehad omdat die op de fiets mee kon. Wat een rot ding was dat. Eerst was ik heel blij want hij was licht en reed best goed. Maar na 1x door bladeren piepte te wielen en ik kreeg steeds meer een hekel aan dat ik met twee handen móest sturen. En op de fiets? Ja maar dan had ik zo’n gekke stengel op een dun draadstalen rekje aan mijn bagagedrager zwiepen. Bracht mijn fiets uit balans.
En dan lijkt die Mutsy Nexo duur maar wat een genot. Hij past makkelijk in de hal (wonen klein), past tussen de achterbank en de voorstoelen en rijdt als een Joolz Light
woensdag 14 november 2018 om 14:49
woensdag 14 november 2018 om 14:54
Zou kunnen, op mijn kdv ben ik de enige. Wel express zo'n parapluvouwding zodat het niet erg in de weg staat.GlitterCupcake schreef: ↑14-11-2018 14:49Dáárom staan er altijd 20 buggies in het buggyhok op het kdv ook al breng ik koter als eerste.
woensdag 14 november 2018 om 15:05
Hier mag dat niet. Maar mijn moeder is mijn standaard backup en heeft er 1 in de auto liggen. Gelukkig loopt hij dus is zonder ook geen ramp.
woensdag 14 november 2018 om 15:08
Zeeman heeft lekkere dikke antislip sokken.
Wij gebruiken nog steeds de kinderwagen. Mijn ouders hebben een buggy gekocht omdat ze dat makkelijker vinden met in en uitklappen wanneer ze met de auto gaan, maar zelf gebruiken wij die nooit. Komt ook omdat vrijwel alles hier op loopafstand is. Al moet ik wel zeggen dat het fijn zou zijn als de kinderwagen niet meer in de keuken zou staan.
Wij gebruiken nog steeds de kinderwagen. Mijn ouders hebben een buggy gekocht omdat ze dat makkelijker vinden met in en uitklappen wanneer ze met de auto gaan, maar zelf gebruiken wij die nooit. Komt ook omdat vrijwel alles hier op loopafstand is. Al moet ik wel zeggen dat het fijn zou zijn als de kinderwagen niet meer in de keuken zou staan.
woensdag 14 november 2018 om 15:27
Wij hebben een buggyhok met grote vak stellingen waar de wagens in staan en bakken voor de buggy’s op het kdv. Met een vak & bak per kind. Ik maakte er wel eens gebruik van toen koter nog een baby was. Ik verbaasde mij toen dat er buggy’s stonden als er nog geen kinderen waren. Nu snap ik het
woensdag 14 november 2018 om 15:31
Wij gebruiken nog de wandelwagen voor lange stukken of een dag op pad en in mijn auto voor kleine stukjes hebben we de quinny yezz liggen.
Vanochtend bij de huisarts geweest en de oren waren nog rood. Ze heeft nu gelukkig een kuurtje gekregen. Ze is gisteravond naar bed gegaan met alleen een toetje op en vanochtend had ze nog geen trek aan een boterham/cracotte/banaan/komkommet, dus ben blij dat de huisarts met me heeft meegedacht. Alhoewel hij eerst nog voorstelde om dingen te geven die ze lekker vindt.
Alsof ik dat niet had geprobeerd en toen ik zei dat ze normaal ook helemaal geen kieskeurige eter is een ow oké, echt niet. Nee!!!!
Hier geen antislip sokken. Zodra de schoenen uit zijn moeten de sokken ook uit! Je moet dr eens driftig zien worden als ze aan dr maillot zit te trekken omdat de 'sokken' uit moeten.
Vanochtend bij de huisarts geweest en de oren waren nog rood. Ze heeft nu gelukkig een kuurtje gekregen. Ze is gisteravond naar bed gegaan met alleen een toetje op en vanochtend had ze nog geen trek aan een boterham/cracotte/banaan/komkommet, dus ben blij dat de huisarts met me heeft meegedacht. Alhoewel hij eerst nog voorstelde om dingen te geven die ze lekker vindt.
Hier geen antislip sokken. Zodra de schoenen uit zijn moeten de sokken ook uit! Je moet dr eens driftig zien worden als ze aan dr maillot zit te trekken omdat de 'sokken' uit moeten.
woensdag 14 november 2018 om 15:36
Wij hebben een hele goedkope koelstra buggy van MP maar die gebruiken we alleen op vakantie. We fietsen amper dus voorlopig redden we ons prima met de gewone kinderwagen.
Zijn er manieren om een kind van 8kg ook al veilig in een gr1 autostoel te vervoeren? Ik word dat geprop in de MC een beetje beu.
Zijn er manieren om een kind van 8kg ook al veilig in een gr1 autostoel te vervoeren? Ik word dat geprop in de MC een beetje beu.
woensdag 14 november 2018 om 15:50
Wij hebben deze: https://www.mamaloesbabysjop.nl/4baby-r ... el-0-18-kg
Superblij mee. Dat draaien is zo handig! En hij kan kantelen voor lange stukken (Dan valt ze iinslaap) en voorwaarts en achterwaarts en met isofix.
Superblij mee. Dat draaien is zo handig! En hij kan kantelen voor lange stukken (Dan valt ze iinslaap) en voorwaarts en achterwaarts en met isofix.
woensdag 14 november 2018 om 16:23
Ik heb in mijn auto de maxicosi priori met gordel bevestiging. Een wat luxere variant van maxicosi met gordel bevestiging is de rubi of tobi.
Wij hebben in de andere auto een pearl maar die heeft isofix.
Mijn dochter heb ik vanaf 14 maanden ofzo in de grotere stoel gezet, denk dat ze toen ook rond de 8 kilo was.
Wij hebben in de andere auto een pearl maar die heeft isofix.
Mijn dochter heb ik vanaf 14 maanden ofzo in de grotere stoel gezet, denk dat ze toen ook rond de 8 kilo was.
woensdag 14 november 2018 om 16:26
@buggy, wij hebben een van het huismerk van Babydump. Gebruiken ‘m nauwelijks en ik heb een buggydrager op de fiets, maar merk dat ik dat eigenlijk nooit gebruik.
Kinderwagen van joolz en dat vind ik zoveel prettiger rijden, zeker in buitengebied waar ik veel loop.
@autostoel, wij zijn met 10 maanden overgegaan ivm uit de Maxicosi groeien van dochter. Een Tobi hebben we ( zonder isofix) en een van het merk Babyauto met isofix. Beiden prima tevreden over. Volgens mij gaat het naast gewicht ook om lengte. Dochter kwam met haar hoofd boven de Maxicosi uit en dat was het moment om over te gaan naar de vervolgstoel begrepen wij.
Kinderwagen van joolz en dat vind ik zoveel prettiger rijden, zeker in buitengebied waar ik veel loop.
@autostoel, wij zijn met 10 maanden overgegaan ivm uit de Maxicosi groeien van dochter. Een Tobi hebben we ( zonder isofix) en een van het merk Babyauto met isofix. Beiden prima tevreden over. Volgens mij gaat het naast gewicht ook om lengte. Dochter kwam met haar hoofd boven de Maxicosi uit en dat was het moment om over te gaan naar de vervolgstoel begrepen wij.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 17:30
1.74% gewijzigd
woensdag 14 november 2018 om 18:35
@ autostoel, wij hebben een romer king 2 maar wat een onding is dat. Omdat we bijna nooit met de auto gaan kopen we geen andere maar anders had ik dat zeker gedaan. Terwijl deze heel goed uit de test van de consumentenbond kwam vind ik het gebruikersgemak gewoon ruk.
@lavendel, wat vervelend zeg! Ik kan me voorstellen dat het je onzeker maakt, hopelijk knapt ze weer snel op en eet ze dan ook weer beter. Toch blijf ik er van overtuigd dat kinderen echt wel een stootje kunnen hebben ala ze ziek zijn en zichzelf nooit zullen uithongeren. Goed dat je je niet te makkelijk hebt laten afschepen bij de ha, soms moet je echt even op je strepen staan...
@lavendel, wat vervelend zeg! Ik kan me voorstellen dat het je onzeker maakt, hopelijk knapt ze weer snel op en eet ze dan ook weer beter. Toch blijf ik er van overtuigd dat kinderen echt wel een stootje kunnen hebben ala ze ziek zijn en zichzelf nooit zullen uithongeren. Goed dat je je niet te makkelijk hebt laten afschepen bij de ha, soms moet je echt even op je strepen staan...