Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Ik reageer straks even uitgebreid. Wilde nu even snel Lalameme heeeeel veel succes wensen vandaag! Hopelijk een mooie bevalling
Dankjewel lieve ka! En van harte gefeliciteerd met jullie mooie meisje! maak er een mooie dag van!
Succes vandaag Lala! Ik hoop dat je straks een mooi gezond keisje in je armen krijgt!

Ka gefeliciteerd met je dochter!
Lalameme Waarschijnlijk veel te druk, maar dan hopelijk wel met jullie wondertje. Ben benieuwd! O_O Duim voor jullie.

Puk Hoe gaat het? Wat rot van de bijwerkingen. :-( Je weet waar t van komt en dat t hoogstwaarschijnlijk weer overgaat, maar t blijft prut.
Wanneer heb je je eerste echo? :sherlock:

Over het trouwen snap ik goed. Ik zou ook graag trouwen als ik niet zwanger ben. Mijn vriend vroeg voor onze dochter; eerst trouwen of eerst kinderen. Ik wilde liever vroeg moeder worden, dus eerst gegaan voor kinderen. Maja geen rekening gehouden met dit scenario. :bonk: Nu zou ik eigenlijk wel eens willen trouwen, maar zie dat net zoals jou ook niet zitten met dit traject en kans op zwangerschap. Lastig blijft dat... O_o

Tara Wat vervelend dat het met jou eerst niet goed ging :purple: . Had je wel een fijne kraamhulp die je daarbij kon helpen? En daarna genoeg back-up? :couple:
Fijn dat jullie dochter het goed doet, dat scheelt al een hele hoop. Liever je eigen gezondheid even wat minder, dan die van haar he. Nu hopelijk allebei gezond.

Rain Hoe gaat het met jullie? :heart:

Sunny Jullie zullen binnenkort starten met de onderzoeken gok ik. Heel veel succes! :thumbsup: Hopelijk geven ze veel duidelijkheid, zodat jullie een goede start kunnen maken met het icsi proces.

Hier Bedankt voor de felicitaties :bigkiss: . Het was een gezellige, maar lastige dag gister. Eerst is ons dotje naar school gegaan en getrakteerd (waar ik echt té leuke fotos van heb gekregen, zo trots). Ging gelijk na het wegbrengen naar de fysio, waar ik echt moeite heb moeten doen om niet te gaan huilen in de wachtkamer :cry: . Ben er echt niet aan toe dat ze nu 5 dagen op school zit. Het zal wel wennen, maar vind echt even prut.

Verder inderdaad zondag tp gehad. Ik was echt mega gespannen. 2 cryo's in de vriezer, zou er eentje ontdooien? :@@: En zo ja, zou het dan weer zo veel moeite en pijn gaan kosten om dat slangetje erin te doen?
Mijn moeder heeft opgepast op onze dochter, dus die hoefde gelukkig niet mee.

Gelukkig is de eerste weer goed ontdooit :cheer: (wonderbaarlijk zitten we gewoon op een 100% score uit de vriezer, komt niet veel voor dat ze zo goed ontdooien. Ze hadden verwacht dat er wel 2 kapot zouden gaan. Maakt de laatste kans wel extra spannend). Het cryo zat nog in de stoof toen ze het slangetje erin deden. Dat had ik gevraagd, omdat ze t vorige keer terug in de stoof moesten doen (betekent dat ze t al in een slangetje hadden, toen uit t slangetje terug de stoof in en dan weer in t slangetje). Het slangetje zat er zo in gelukkig en toen konden ze het uit de stoof halen en mn baarmoeder in doen.

Nu dus 4 dagen na tp. Voel af en toe wel soort krampje/steekjes, maar daar zoek ik voor nu niks achter :whistle: . Op z'n vroegst wil ik volgende week woensdag testen. Dat is 10 dagen na tp van 5 daagse cryo. De bloedtest is 19-11.

Ik doe trouwens mee met freya lief voor jezelf. Deze week is het de vruchtbaarheidsweek. Je kunt je daarvoor aanmelden, dan krijg je deze week elke dag een opdracht :lijstje: . Ook is er een fb van, daar staan ook de opdrachten. :nerd:
Onze mooie lieve dochter is vandaag geboren met een sprint bevalling! Het is allemaal zo onwerkelijk maar zo mooi! ♡
Ohhhh Lala, wat fijn!! Gefeliciteerd!! En alles is helemaal goed met jou en jullie mooie meisje? Hopelijk heerlijk genieten nu!
Gefeliciteerd Lalameme!!! :cheer: :bigkiss: Hopelijk alles goed met jullie!
Lala wat mooi :love:
Van harte gefeliciteerd :heart:
Lalameme schreef:
08-11-2018 23:13
Onze mooie lieve dochter is vandaag geboren met een sprint bevalling! Het is allemaal zo onwerkelijk maar zo mooi! ♡
Gefeliciteerd lieve Lalameme! ♡
Gefeliciteerd Lalameme!! Lekker genieten! :heart:
Ka, ja die bijwerkingen word ik dit keer niet echt vrolijk van (letterlijk). Man, man, man.. Ben echt een emotioneel wrak en continue in tranen, heel fijn :-D . Heeft vooral op mijn werkt tot heerlijke situaties geleid. Sinds gisteren lijkt het weer wat beter te gaan en heb ik het idee dat ik weer enigszins normaal kan functioneren. Heb morgen de eerste echo maar uiteindelijk is mijn menstruatie pas vandaag begonnen. Door de Deca, veel later dus moet zo even bellen om te vragen of het verzet moet worden.
We zitten dus in hetzelfde schuitje wat trouwen betreft Lastig he! Ik ga me er maar bij neer leggen dat het misschien zwanger trouwen wordt. Ben wel een beetje klaar met alles on hold zetten. Zit me daarnaast ook te bedenken dat als we wachten het ook lastig wordt. Kleintje erbij, wens voor een tweede etc.dus het goede moment gaat toch niet komen.

Hoe gaat het met je nu jullie meisje op school zit? Is het al ietsje beter te doen?

En wat fijn dat de terugplaatsing goed is gedaan! Je bent echt zo in mijn gedachten. Neem maar gewoon dat stokje over van degene die hier bevallen zijn (zoals Lala aangaf :) ). Voel je al iets? Ga je morgen testen? Spannend weer!

Hoe is het verder met de rest?
:facepalm: zo herkenbaar :proud: Rot emoties :cry: Misschien ook even wat erger geweest omdat je ongesteld moest worden. Werkt iig niet mee.

En heb je morgen je echo nog?

Hier alles oké. Vr op za nacht enorm beroerd geweest van 22 tot 4.30uur. Op de wc met een bak op schoot. Feestje van dochterlief ingekort. Vrienden kwamen en die kunnen best lang blijven op een zaterdag, dus s ochtends iedereen al geappt dat t tot 18uur was. Lang geleden dat ik me zo beroerd heb gevoeld zeg. Ik ga altijd gewoon door, maar t ging gewoon niet.

Zondag gelukkig wel weer redelijk. Mee geweest naae 11-11, das hier best een ding. Aan t water, en dan toch fikse ruzie krijgen. Zo leuk, hormonen! Hihi

Morgen wil ik wel testen denk ik... maar heb er geen drang voor eigenlijk. Heb alweer genoeg positieve testen voorbij zien komen deze week op de freya fb, dus dan is mn gedachte vooral: al zoveel, dan zal t mijn maand niet zijn.

Hoop dat t met de rest goed gaat! Dikke knuffel in iig!
Bedankt voor jullie lieve woorden en felicitaties ! :hug:

Hoe gaat het met jou nu yellow? Moet je nog lang?

Ik denk aan je morgen ka, ik hoop zo hard met jullie mee!

En puk ook voor jou een :hug:, jij kan dit!
Omo wit
:hug: Kutzooi!
Ahh nee wat klote weer Ka :hug: :hug:
Ka :hug: hoe kan dat nou toch steeds....
Dank jullie wel dames.

Eerst ging t wel, maar toen dochter op school zat en vriend naar t werk, had ik t wel even lastig. Er spoken zoveel dingen door het hoofd dat ik maar eens actie ben gaan ondernemen.

Besloten dat we een second opinion willen in Gent. De mail voor afspraak 1 is de deur al uit. Morgen moet ik wel mn verwijsbrief nog verzorgen bij de huisarts. De assistente dacht dat wel in t telefonisch spreekuur te kunnen regelen, maar hij wil dat ik langs kom. Dus dan kom ik langs he, tis niet dat hij me op andere gedachten krijgt.

Of we overstappen weet ik niet zeker. Dat ligt vooral aan het gesprek. Wat hun van mn dossier tot nu toe denken en wat ze denken nog anders voor me te kunnen doen.

Het voelt als enorm veel werk even. Ben gesloopt door alles wat er weer even door mn hoofd gaat. Maar hoor echt te veel goeds over Gent. Zelfs toen ik de verzekering belde om te vragen of het oke is dat ik naar het buitenland ga, zei ze: ja wij hebben een contract met Gent, die staan zo goed aangeschreven dat we het iedereen aanraden. Gedachte: Hadden we het dan niet gelijk moeten doen? Kwam wel bij ons op, maja daar kunnen we nu echt niks meer mee.

Voor nu... morgen verwijsbrief halen, hopelijk deze week een mail met een afspraak (geen idee op welke termijn, ik ga uit van 2019). Maandag bloedprikken omdat dat erbij hoort. S middags Tilburg bellen, alles in gang zetten voor cryo 4. Al uitgerekend, woensdag 12 december terugplaatsing als onze laatste cryp zou ontdooien.

Het was weer een lekkere dag... Hopelijk die van jou beter!
@Ka wat een klote zooi!! Logisch dat je er ondersteboven van bent.. het is zo frustrerend! Gent schijnt inderdaad heel goed te zijn, zou mooi zijn als het daar in ieder geval wel lukt. Apart eigenlijk.. je zou denken dat ze toch overal dezelfde behandelingen kunnen doen, of wanneer ze zien dat Gent zo succesvol is, dat ze dat dan overnemen. Ach misschien denk ik wel te makkelijk :geek:

Succes lieve Ka, ik hoop voor je dat het snel zo mag zijn!!

Puk, hoe gaat het met jou?

Hoe gaat het met de rest?

Mijn onderkant is bijna hersteld (mag ook wel na 8 weken). Ik kan zelf weer goed uit de voeten dus we zitten weer lekker in het ritme. Ons meisje is heel tevreden en makkelijk. Ze heeft net haar eerste prikjes gehad, wat moest ze huilen!

Veel 🍀🍀🍀 voor iedereen!

Veel liefs
Tara
@Ka; wat fijn dat je verzekeraar ook een contract heeft met Gent. Ik lees op het forum ook veel goede berichten over hen. En ik snap dat je het gesprek aan wil gaan. Misschien ook wel fijn (ookal is het veel werk nu even) om weer gericht iets te kunnen doen...
Pff het duurt al zo lang ook allemaal. Hey begon met een "langer dan 7 maanden topic" maar dat jij (en anderen) nog steeds schrijven, dat hadden we toch niet bedacht toen we begonnen aan deel 1.
Ik reageer de laatste tijd niet zo vaak maar lees nog steeds met jullie mee.

@puk; rothormonen!! Gelukkig voel je je alweer wat beter. Snap helemaal dat je niet alles on hold wil blijven zetten. En zwanger trouwen kan ook heel mooi zijn. Ik gun je zo enorm dat het nou eens afgelopen is met die miskramen en je een goede zwangerschap gaat meemaken.

@Lala; morgen 35 weken en het gaat goed met me. De laatste loodjes zijn hier niet het zwaarst maar juist het lichts :-) kindje groeit goed en ligt netjes in hoofdligging en ingedaald. Ben heel nieuwsgierig naar hem of haar :-)
Sorry dames. Ik ga afscheid van jullie nemen. Het gaat niet goed. Geestelijk. En ik ga daar eerst aan werken. Ik ben te onstabiel. Succes met alles. Ook voor de zwangeren en net bevallen. Liefs
Wat enorm rot Jame! Hopelijk krijg je de hulp die je nodig hebt. Heel veel sterkte! Mocht je toch nog eens komen spieken, of als t hopelijk weer beter gaat, stuur je dan nog eens een berichtje?! Voor nu een hele dikke digiknuf! Hoop enorm dat t je snel beter af gaat!

Tara, O alweer 8 weken die kleine! Gaat hard hè! Gaat het goed? Fijn dat je zelf goed herstelt bent.

Yellow, nog 5 weekend. Wat super dat je laatste loodjes minder zwaar wegen! Kan je toch nog wat meer genieten even. En dat is je wel gegund! Enjoy!
Thnks ka, ik ga zeker af en toe een kijkje nemen. Jij succes he
Wat een verdrietig berichtje Jame. Heel veel sterkte het klinkt als een dapper besluit. Hopelijk gaat het gauw beter met je en wat Ka zegt, stuur nog eens een berichtje als je dat lukt. Stuur je veel digitaal geluk toe!☀️🌈
Ka, hoe was het bij de dokter? Heb je je verwijzingsbrief gekregen? En al antwoord van Gent gehad? Ik geloof ook echt dat ze in Gent meer kunnen. Voor mij is dit ook echt een optie om naartoe te gaan bij een tweede of derde IVF poging. Ben alleen wel benieuwd naar de extra kosten die daarbij komen. Maar uiteindelijk zijn het de extra kosten ook zeker waard als daar een mooi kindje uit gaat komen. In ieder geval een dikke knuffel voor je, wat een baggerzooi dat het nog steeds niet raak is!

Lala, dankje :-D

Tara, wat fijn! Het klinkt echt alsof het zowel met jou als jullie meisje helemaal goed gaat. Op de prikjes na dan, de arme meid. Heerlijk in ieder geval om te lezen dat het goed gaat!

Yellow :bigkiss: En wat heerlijk dat het eindelijk een beetje beter gaat bij jou. Dat was toch ook een helse zwangerschap of niet? Allemaal natuurlijk voor een prachtig doel maar wat heb jij het zwaar gehad. Hopelijk snel genieten van jullie kleintje!

Jame :hug: Wat naar dat het zo slecht met je gaat. Wat moet het moeilijk zijn om voor een kindje te willen gaan maar zo'n last te hebben van alles. Heel goed voor jezelf zorgen en ik hoop dat het snel beter gaat! Weet dat je altijd wat mag sturen hier he. Al schrijf je maanden niet, als je het wel nodig hebt zijn we er.

Sunny, Fala, Devenie, hoe gaat het met jullie?

Hier gelukkig weer een stuk beter. Het huilen is weer gestopt voor het grootste gedeelte dus heb weer het idee dat enigszins normaal ben. Bloeding kwam pas dinsdag maar mocht gelukkig gewoon woensdag mijn echo hebben. Alles was klein en zag er goed uit dus ben donderdag met de Gonal F begonnen. Nu wachten tot donderdag. Wel spannend, ben heel benieuwd wat er gaat groeien met de hogere doses!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven