Wanneer begin jij met de kerstversiering?
zondag 11 november 2018 om 09:03
Ik heb gisteren begonnen met het ophangen van de lampjes tegen ramen, lampjes in mijn voortuintje en wil vandaag ook nog wat lampjes in de keuken ophangen en het lichtgevende hert met slee buiten zetten en buiten nog lampjes tegen de schutting.
Ik denk dat ik volgende week m'n kerstdorp gaat neerzetten.
En 30-11 ga ik de kerstboom halen en dan ga ik dat weekend de rest van de kerstspulletjes neerzetten
Wanneer begin jij ermee?
Ik denk dat ik volgende week m'n kerstdorp gaat neerzetten.
En 30-11 ga ik de kerstboom halen en dan ga ik dat weekend de rest van de kerstspulletjes neerzetten
Wanneer begin jij ermee?
#doeslief
donderdag 15 november 2018 om 09:47
Calamitycat schreef: ↑11-11-2018 15:07Ik fiets ook altijd door zo'n wijk maar dan wel zo snel als ik kan. Ben altijd bang dat er ineens een vliegtuig gaat landen![]()
Wij zijn meestal op vakantie in nov/dec. Dus dat is meestal toch te kort dag. Naast dat ik het gewoon te veel werk vind en er toch niet echt van geniet. Ik kan het wel waarderen als andere mensen het mooi aankleden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 15 november 2018 om 10:33
Wij hebben sindskort een hond als huisdier, een pup van nu 13 weken. Ik twijfel dus nog enorm over de boom. Normaal kocht ik altijd een grote Nordmann, maar nu overweeg ik toch een neppe aan te schaffen, van een kleiner formaat. Ik wil hem in elk geval het weekend vóór 5 december wegzetten. Dus ik heb nog eventjes de tijd om hier goed over na te denken.
donderdag 15 november 2018 om 15:37
Onze hond is altijd een paar dagen 'van de leg' als ik de kerstboom heb opgetuigd. ballonnen en slingers met een verjaardag vind ie ook maar gek en dan gaat ie slecht eten .... gek beessie... succes met de pup!d-purevision schreef: ↑15-11-2018 10:33Wij hebben sindskort een hond als huisdier, een pup van nu 13 weken. Ik twijfel dus nog enorm over de boom. Normaal kocht ik altijd een grote Nordmann, maar nu overweeg ik toch een neppe aan te schaffen, van een kleiner formaat. Ik wil hem in elk geval het weekend vóór 5 december wegzetten. Dus ik heb nog eventjes de tijd om hier goed over na te denken.
donderdag 15 november 2018 om 15:46
3 jaar geleden was mijn pup een week of 11 toen de kerstboom in huis kwam. Gewoon een echte grote boom. Gelijk opgevoed dat die boom geen speelgoed is, daarvoor heeft hij zijn eigen kerstspeeltjes. Die jaren erna is het ook altijd goed gegaan op een enkele bal die hij toch wel heel mooi vind!d-purevision schreef: ↑15-11-2018 10:33Wij hebben sindskort een hond als huisdier, een pup van nu 13 weken. Ik twijfel dus nog enorm over de boom. Normaal kocht ik altijd een grote Nordmann, maar nu overweeg ik toch een neppe aan te schaffen, van een kleiner formaat. Ik wil hem in elk geval het weekend vóór 5 december wegzetten. Dus ik heb nog eventjes de tijd om hier goed over na te denken.
Dus ik zou gewoon een echte boom nemen!
#doeslief
donderdag 15 november 2018 om 16:48
Wat is er mis met de kringloop? Bij een grote kringloop heb je alle kleuren voor het kiezen in kerstversiering.kopjechino schreef: ↑14-11-2018 14:04Ander vraagje, waar halen of hebben jullie je kerstboom versiering gehaald? Ik ben verhuisd en heb dit jaar eindelijk een echte grote kerstboom. Hij is trouwens wit en ik wil gekleurde versiering, niet 1 kleur. Ik zat bij HEMA te kijken maar is nog best duur?
donderdag 15 november 2018 om 17:11
Honden zijn niet zo'n punt. Altijd honden gehad en die deden nooit iets uit op de kerstboom.d-purevision schreef: ↑15-11-2018 10:33Wij hebben sindskort een hond als huisdier, een pup van nu 13 weken. Ik twijfel dus nog enorm over de boom. Normaal kocht ik altijd een grote Nordmann, maar nu overweeg ik toch een neppe aan te schaffen, van een kleiner formaat. Ik wil hem in elk geval het weekend vóór 5 december wegzetten. Dus ik heb nog eventjes de tijd om hier goed over na te denken.
Maar nu heb ik voor het eerst twee katten. En dat kan nog wat worden. Ik heb hele mooie porseleinen ballen. Ik moet nog even kijken hoe ik dat doe. Misschien dat ik die dit jaar voor het eerst niet gebruik omdat ik nog niet weet hoe de katten zullen reageren. Ik kan altijd bij de kringloop effe wat ballen halen die bijvoorbeeld niet kapot kunnen.
donderdag 15 november 2018 om 18:15
Bij ons staat hij sinds gisteren. Súper gezellig.
Ik ben van België en hier vieren we geen Sinterklaas maar Sint-Maarten en die is alweer naar Spanje nu.
En aangezien de kerstdecoratie op 1, ten laatste 2, januari weer verdwijnt kan hij niet vroeg genoeg staan.
Gezellig de grote lichten uit en enkel de kerstverlichtingen aan
Ik ben van België en hier vieren we geen Sinterklaas maar Sint-Maarten en die is alweer naar Spanje nu.
En aangezien de kerstdecoratie op 1, ten laatste 2, januari weer verdwijnt kan hij niet vroeg genoeg staan.
Gezellig de grote lichten uit en enkel de kerstverlichtingen aan
donderdag 15 november 2018 om 22:28
Het liefst gisteren, maar iets met Sinterklaas en zo en ik vind het zonde van het hersftgevoel om het nu al te doen. De eerste week van december komt hij er wel hoor! Hij staat ook altijd tot halverwege januari ofzo. Ik ben gek op kerst en kerstversiering dus ik heb een belachelijk grote kerstboom voor mijn ieniemienie woonkamer maar dikke schijt. :') En nog een kleiner boompje, een garlande en nog wat andere frutsels. It's merry christmas seeping through the walls hier haha.
donderdag 15 november 2018 om 22:38
zoals al gezegd, ga eens bij de kringloper kijken, en dan tegen kerst koop je in de uitverkoop nog wat extra. Ik heb mijn boom vol dingen die ik op vakanties gekocht heb, houten ding uit Duitsland, porseleinen klokjes uit Japan, poppetjes die helemaal niet voor de boom bedoeld waren uit weer een ander land. Maar dichter bij huis hebben ze ook leuk bruikbaar spul. heb er trouwens ook zo'n ketting in hangen waarmee je Marokkaanse mannen wel mee ziet lopen, en dat blauwe oog dat in Turkije te koop is. heb dus een interreligieuze boomkopjechino schreef: ↑14-11-2018 14:04Ander vraagje, waar halen of hebben jullie je kerstboom versiering gehaald? Ik ben verhuisd en heb dit jaar eindelijk een echte grote kerstboom. Hij is trouwens wit en ik wil gekleurde versiering, niet 1 kleur. Ik zat bij HEMA te kijken maar is nog best duur?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 15 november 2018 om 23:01
donderdag 15 november 2018 om 23:12
tegenwoordig ook al een paar dagen voor kerstKwebbeltje91 schreef: ↑15-11-2018 22:42Net na de kerst het tuincentrum induiken, dan gooien ze alles in de uitverkoop![]()
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 16 november 2018 om 12:00
In het deel van België waar jij woont dan. De rest van België viert wel gewoon Sinterklaas.Ievaajj schreef: ↑15-11-2018 18:15Bij ons staat hij sinds gisteren. Súper gezellig.
Gezellig de grote lichten uit en enkel de kerstverlichtingen aan![]()
Behalve mensen zoals ik zonder kleine kinderen in de familie.
vrijdag 16 november 2018 om 16:05
Idd heb familie die in België wonen, Sinterklaas en zwarte Piet komen daar gewoon op school ook langs. En zag onlangs nog een reclame van Sinterklaas die aan gaat komen in Antwerpen.
Waarschijnlijk zullen ze het in Wallonië niet vieren.
#doeslief
vrijdag 16 november 2018 om 18:05
Ja, dit heb ik ook inderdaad. Heerlijk weer alles op z'n plek en de rommel weg. Op een gegeven moment ben ik er ook echt klaar mee.Gatinmijnsok schreef: ↑11-11-2018 09:23Zijn er meer mensen die net als ik ook blij worden van het opruimen van de kerstspullen? Ik vind het het echt leuk om alles te versieren en hou van de lichtjes, maar de boel weer opruimen vind ik ook heerlijk. Alles weer gewoon en op naar het voorjaar!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
vrijdag 16 november 2018 om 18:09
Ja, hier ook. Ik heb dan meestal ook een schoonmaakwoede, dus kan dat mooi combineren haha.Yasmeenah82 schreef: ↑16-11-2018 18:05Ja, dit heb ik ook inderdaad. Heerlijk weer alles op z'n plek en de rommel weg. Op een gegeven moment ben ik er ook echt klaar mee.
vrijdag 16 november 2018 om 18:19
Haha die schoonmaakdwang heb ik dan ook als ik alles weer terug zet.Kwebbeltje91 schreef: ↑16-11-2018 18:09Ja, hier ook. Ik heb dan meestal ook een schoonmaakwoede, dus kan dat mooi combineren haha.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
vrijdag 16 november 2018 om 18:24
Yasmeenah82 schreef: ↑16-11-2018 18:19Haha die schoonmaakdwang heb ik dan ook als ik alles weer terug zet.
Herkenbaar
vrijdag 16 november 2018 om 20:15
Nee, ik ben nooit blij met opruimen van kerstspullen. Dat komt omdat dan de lange periode van grauwheid aanbreekt. Het duurt dan nog eeuwen eerdat het eindelijk lente is. De kerst is iets wat die donkere maanden nog mooi maakt maar als dat over is, is er niets meer. Weg alle lichtjes en gezelligheid.