Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
LizPair schreef:
18-11-2018 21:48
Ik ben blijkbaar een vreemde eend in de bijt omdat ik niet uitzonderlijk fel tegen zwarte piet ben en wel voor een kinderpardon. Om de een of andere reden moeten die twee altijd verbonden zijn. Ben je tegen zp, dan ben je voor een kinderpardon (en vluchtelingen en links en bakfietsen etc) en vice versa.

Dus ik had het twee weken geleden aan de stok met de xenofoben uit het betreffende lintje-draadje (want die pro-pieters zijn ook malloten). Ik kreeg een paar waarschuwingen van de mods en ik ging de regels even lezen. Bleek dus expliciet in de regels te staan: geern zp-discussie. Ik dat aankaarten, kreeg bak ellende over me heen en vervolgens geband.

Die hele actueel-pijler is verziekt en dat komt door de mods. Alleen anti-asielzoekersonderwerpen blijven bovendrijven. Ik probeerde destijds wat nieuwe onderwerpen aan te dragen en kreeg meteen commentaar en een waarschuwing van de mods...
Ook raar. Ik heb volop meegediscussieerd maar niks gemerkt.

Erg jammer dat je pogingen om nog wat van de actueel pijler te maken zo zijn uitgepakt. Ik heb ernstig het idee dat het ook niet zo de bedoeling is dat er echt gediscussieerd wordt. Er mist visie vanuit Viva zelf over deze onderwerpen.
Net zoals ik het raar vind dat op andere sites ze veel meer up to date lijken wb ontwikkelingen over bodyshaming, culture appreciation, racisme, nieuwe ontwikkelingen feminisme etc.
Door het rare gemodereer, ruimte voor mensen die totaal geen algemene ontwikkeling hebben en waarschuwingen voor mensen die dat wel hebben, en geen stelling nemen lopen we hier mijlenver achter in discussies.
Er is trouwens weer doodleuk een topic over verbieden demo's bij de Sint intocht. Zolang we maar niet noemen waartegen er gedemonstreerd wordt en waarvoor gereld is dat dus ok ofzo.
Het-groepje schreef:
18-11-2018 22:07
Ook raar. Ik heb volop meegediscussieerd maar niks gemerkt.

Erg jammer dat je pogingen om nog wat van de actueel pijler te maken zo zijn uitgepakt. Ik heb ernstig het idee dat het ook niet zo de bedoeling is dat er echt gediscussieerd wordt. Er mist visie vanuit Viva zelf over deze onderwerpen.
Net zoals ik het raar vind dat op andere sites ze veel meer up to date lijken wb ontwikkelingen over bodyshaming, culture appreciation, racisme, nieuwe ontwikkelingen feminisme etc.
Door het rare gemodereer, ruimte voor mensen die totaal geen algemene ontwikkeling hebben en waarschuwingen voor mensen die dat wel hebben, en geen stelling nemen lopen we hier mijlenver achter in discussies.
Ja, heel erg mee eens. Ik heb zojuist de rest van mijn post maar gewist omdat ik vrees dat als ik mijn mening geef ik direct weer een ban te pakken heb, terwijl mijn mening helemaal niet banwaardig is verder hoor. Wel vreemd natuurlijk dat op een forum met als tagline "vrouwen met een mening" (of was dat de vorige?) je je mening niet durft te geven en er nooit gediscussieerd wordt over onderwerpen die vrouwen met een mening aangaan.
Am Yisrael Chai!
|Courage| schreef:
18-11-2018 21:55
Ik begrijp het.
Het verbaast mij dus helemaal niks. Zo'n topic wordt dus eerst verplaatst en wellicht is het 'verwijderen' daarna ook niet eens echt verwijderen.
Maar het kon ook haast niet anders dan dat het technisch zo zou gaan. Wel leuk dat het een keer zichtbaar is voor ons. ;-D
Ik zie het dus niet, ik krijg een melding dat ik geen toegang heb op Actueel. Jullie niet? Ik dacht gelijk dat ik weer geband was!
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
18-11-2018 22:13
Ik zie het dus niet, ik krijg een melding dat ik geen toegang heb op Actueel. Jullie niet? Ik dacht gelijk dat ik weer geband was!
Ik krijg ook alleen een melding dat ik geen toegang heb tot actueel.
Ha het artikel over St Janskruid is weg. Gelukkig dat dat wel snel kon.
Het-groepje schreef:
18-11-2018 22:10
Er is trouwens weer doodleuk een topic over verbieden demo's bij de Sint intocht. Zolang we maar niet noemen waartegen er gedemonstreerd wordt en waarvoor gereld is dat dus ok ofzo.
mod heeft even pauze
fashionvictim schreef:
18-11-2018 22:13

Christel78 schreef:
18-11-2018 22:14
Ik krijg ook alleen een melding dat ik geen toegang heb tot actueel.

Nee, je krijgt de melding dat je geen toegang hebt tot die pijler.
Het topic is verplaatst uit Actueel naar een pijler die alleen zichtbaar is voor Mods en de CM. Tot die pijler hebben wij geen toegang. Je hebt nog wel toegang tot de pijler Actueel.
Marana-- schreef:
18-11-2018 22:37
Het topic is verplaatst uit Actueel naar een pijler die alleen zichtbaar is voor Mods en de CM. Tot die pijler hebben wij geen toegang. Je hebt nog wel toegang tot de pijler Actueel.
Ah, ik snap het.
Am Yisrael Chai!
Marana-- schreef:
18-11-2018 22:37
Ah, bedankt voor de uitleg!
|Courage| schreef:
18-11-2018 21:32
Star, wat is dat met die prulllenbak...?

Ik zag het topic nog in mijn lijst staan, op de pijler prullenbak.
fashionvictim schreef:
18-11-2018 22:38
Ah, ik snap het.

En de mods beweren dus altijd, als ze weer eens te snel een heel topic hebben verwijderd, dat weg ook echt weg is. Dat betwijfel ik dus nu.
Star² schreef:
19-11-2018 07:23
Ik zag het topic nog in mijn lijst staan, op de pijler prullenbak.
Huh? Wie wat waar?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Star² schreef:
19-11-2018 07:26
En de mods beweren dus altijd, als ze weer eens te snel een heel topic hebben verwijderd, dat weg ook echt weg is. Dat betwijfel ik dus nu.
Ah, maar dat betwijfelde ik altijd al.
Am Yisrael Chai!
Het wordt tegengesproken door de mod. Tja.
In de url stond wel nog steeds 'actueel' als topicpijler.

* neemt zich voor om toch eens phpBB te installeren en te kijken wat er nu écht kan met die software *
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Wie staat er eigenlijk boven de CM? Ik vind het dieptriest hoe het er aan toe gaat hier. Bepaalde groepen die hier een podium krijgen, het idiote gemodereer, de onterechte bans. Eigenlijk alles. Hier moet toch actie op worden ondernomen?
...
Dat topic over de intocht is gewoon een vervolg op het blokkeerfriezen-topic. Rare manier van modereren hier. (Maar dat wisten we al)
Anárion schreef:
19-11-2018 07:52
Wie staat er eigenlijk boven de CM? Ik vind het dieptriest hoe het er aan toe gaat hier. Bepaalde groepen die hier een podium krijgen, het idiote gemodereer, de onterechte bans. Eigenlijk alles. Hier moet toch actie op worden ondernomen?

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-11-2018 11:14
Reden: ongepast
14.25% gewijzigd
the_Wicked_Witch schreef:
19-11-2018 08:41
[...]

Die denkt daar waarschijnlijke hetzelfde over, namelijk: 'niet over na'.

Er is geen motivatie binnen Sanoma om iets met het forum te doen. Niemand ligt er wakker van, niemand ziet er de lol van en niemand wil er geld of energie in steken. Ze zien het als een verplichting die ze in stand moeten houden en daar willen ze aan voldoen zolang het nog een beetje rendabel te houden is. Dat rendabel houden doe je door er vooral heel weinig in te investeren, vooral niet in personeel, en door er veel reclame in te gooien. Het resultaat is dan een platform voor reclame wat ondersteund wordt door tweedehands software, een productmanager die liever met andere dingen bezig is, een ICT-er die verplicht een uur per week hiervoor moet vrij maken en twee enthousiaste stagelopers. Oh .. en Kiki natuurlijk, de tekstschrijver die ze nergens anders kwijt konden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-11-2018 11:21
Reden: ongepast
5.29% gewijzigd
fashionvictim schreef:
18-11-2018 19:38
ik heb wel echt het idee dat het simpelweg zo is dat de oude garde en wellicht ook de links gutmenschen (dat overlapt elkaar een beetje) veel minder vaak naar de staf grijpt dan die nieuwe (extreem-) rechtse kliek en een aantal kerels. Dus als er slechts naar stafjes gekeken wordt dan is het logisch dat wij vaker de pineut zijn want wij worden denk ik extreem vaak gestaft.
Nou, ging weer lekker hier. Fijn en niet meer dan normaal dat die ban is teruggedraaid, FV! Te achterlijk en vals voor woorden.

Dit is inderdaad precies wat eraan de hand is, en dat is eigenlijk al zo sinds de tijd dat de Marokkanen nog het doelwit van het rechtse stafvee waren in plaats van de vluchtelingen, Sylvana of de anti-pieten. Staffen om een ander monddood te maken is een beproefde methode uit het handboek van GeenStijl, maar het werkt natuurlijk alleen als de mods die de bannen uitdelen ook zo denken, niet opletten, of te lui, te incapabel of te ongeïnteresseerd zijn om te snappen wat er gebeurt.
Ik begrijp best dat je voor twee stagepunten niet het hele weekend gaat inlezen en opletten, maar dit is wel heel gemakzuchtig/clueless.
Soms mis ik de goeie ouwe Angels nog wel eens. Die waren ook niet allemaal even joepie, maar ze waren tenminste wel een beetje betrokken.

Er is dit weekend weer eens bewezen dat de groep die het meest intimiderend of gewelddadig uit de hoek komt bepaalt wie er iets mag zeggen en wie niet, of het nu hooligans of banaannaaiers zijn. Treurige ontwikkeling, er is geen lol meer aan hier.
Het demonstratie topic zal wel weer alras uit de hand lopen.

FV, pas op en laat je niet uit de tent lokken.

Als vandaag diezelfde als gisteren aan de knoppen zit......
yasmijn schreef:
19-11-2018 09:58
Het demonstratie topic zal wel weer alras uit de hand lopen.

FV, pas op en laat je niet uit de tent lokken.

Als vandaag diezelfde als gisteren aan de knoppen zit......
nee vandaag is er ander beleid. Welk weten we nog niet, maar dat zal zich wel ergens uitwijzen
Ik mag toch hopen dat FV daar niet meeschrijft. Dan maak je jezelf wel erg sitting duck.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
S-Meds schreef:
19-11-2018 10:06
nee vandaag is er ander beleid. Welk weten we nog niet, maar dat zal zich wel ergens uitwijzen
😂
MarindaH schreef:
19-11-2018 10:07
Ik mag toch hopen dat FV daar niet meeschrijft. Dan maak je jezelf wel erg sitting duck.
Ja, daarom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven