Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
fashionvictim schreef:
19-11-2018 13:23
Ik doelde niet op jou.
Godzijdank! Ik schrok me al dood
Je geeft wel erg veel weg nu, Rosabella. Maakt mij inderdaad niet uit maar misschien is dat niet je bedoeling.
Am Yisrael Chai!
impala schreef:
19-11-2018 13:29
Inzamelingsacties voor extreem rechts op dit forum? Met grote regelmaat ook nog eens? Grotere onzin heb ik hier zelden gelezen.
Begrip voor geweld tegen de tegenpartij zie ik bij zowel 'links' als 'rechts'. Ik ben opnieuw de antifa / pegida topics in herinnering.
inzamelen voor de blokkerfriezen, lui die mensen die gebruik willen maken van hun democratisch grondrecht de mond willen snoeren, dat schuurt er wel tegenaan hoor
Links ,rechts, onder, boven, achterstevoren, ondersteboven, het komt me allemaal de neus uit.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
DuchessMeganMarkle schreef:
19-11-2018 13:30
Ik vind ZP echt een racistisch tintje hebben nu. Zaterdag liepen er gewoon Neo-Nazis mee verkleed als blackface. Wie verpest nou het sinterklaasfeest?
Mensen met een beperkte intelligentie? Dat soort idioten grijpen alles aan om te kloten.
Ik vind ZP echt een racistisch tintje hebben nu. Zaterdag liepen er gewoon Neo-Nazis mee verkleed als blackface. Wie verpest nou het sinterklaasfeest?
Je wil toch niet zeggen dat wie pro Piet is, nu ook een neo nazi is omdat die óók meeliepen en pro piet zijn (of misschien wel vooral anti-anti-piet) ?
impala wijzigde dit bericht op 19-11-2018 13:33
9.17% gewijzigd
.
impala schreef:
19-11-2018 13:32
Je wil toch niet zeggen dat wie pro Piet is, nu ook een neo nazi is omdat die óók meeliepen en pro piet zijn?
Nee. Ik wil wel zeggen dat wie zich niet van neonazi's distantieert, zelf ook niet helemaal fris in het kupke is.
Am Yisrael Chai!
Orangetree schreef:
19-11-2018 13:31
Mensen met een beperkte intelligentie? Dat soort idioten grijpen alles aan om te kloten.
maar dat is te makkelijk. Er zijn heel veel mensen met een beperkte intelligentie en die lopen vaak achter mensen aan die slimmer zijn en weten hoe deze lui kunnen voeren. er is nu een grote groep dommies die onder het scanderen van racistische en seksistische teksten en intimiderend gedrag anderen de mond willen snoeren. Dat is gewoon een ernstig gevaar voor je democratie
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 13:34
0.46% gewijzigd
Laat dat "je" er maar af, het is racistisch geworden.
fashionvictim schreef:
19-11-2018 13:33
Nee. Ik wil wel zeggen dat wie zich niet van neonazi's distantieert, zelf ook niet helemaal fris in het kupke is.
Hoezo moet ik me daar expliciet van distantiëren? Heb niks met die gasten te maken. Dat anderen mij daaraan willen linken is hun probleem. Laat die anderen zich dáár eens van distantieren. Van het leggen van ontrechte linken.
.
Rosabella1 schreef:
19-11-2018 13:27
Ach schei toch uit,iedereen hier was godsblij toen ze eindelijk een permaban kreeg dus zo hard zal het wel niet aankomen.
Overdrijven is ook een vak.
Ik geloof niks van je verhaal. 'Iedereen was blij' klopt niet, dus geen idee wat ik moet met 'iemand is dood'.
S-Meds schreef:
19-11-2018 13:34
maar dat is te makkelijk. Er zijn heel veel mensen met een beperkte intelligentie en die lopen vaak achter mensen aan die slimmer zijn en weten hoe deze lui kunnen voeren. er is nu een grote groep dommies die onder het scanderen van racistische en seksistische teksten en intimiderend gedrag anderen de mond willen snoeren. Dat is gewoon een ernstig gevaar voor je democratie
Geldt net zo goed voor extreem links. Vooral alles wat extreem is.
.
impala schreef:
Hoezo moet ik me daar expliciet van distantiëren? Heb niks met die gasten te maken. Dat anderen mij daaraan willen linken is hun probleem.
Ik wil je daar helemaal niet aan linken. Je linkt je zelf net aan hen door te stellen dat je net als zij proPiet bent. Dat vind ik sowieso al raar, maar het feit dat je het nodig vindt om te zeggen dat je in deze discussie in hetzelfde kamp als zij zit, en daarbij heel bewust geen afstand van hun ideologie of hun geweld neemt, vind ik dubieus.
Am Yisrael Chai!
AeonOfWinter schreef:
Links ,rechts, onder, boven, achterstevoren, ondersteboven, het komt me allemaal de neus uit.
Dat ja. Alle extremisten vooral.
Ik ga ook ff wat anders doen dus als ik niet meer op iemand reageer, is dat het.
.
Orangetree schreef:
Hitler had ook een heel volk achter zich, dat waren niet alleen maar domme mensen.
S-Meds schreef:
Heel eng.
In mijn gemeente (en vele, vele andere gemeentes) liepen noch Neo-nazi's mee, noch waren er protesten van KOZP of andere extremisten. Er waren geen hooligans, er waren geen matpartijen. Er werd dus niets verpest en het was een gezellig feest voor iedereen. Niks racistisch, iedereen blij.
doornroosje9 schreef:
19-11-2018 13:23
Er is wel een groot verschil tussen tegen een stroom van migranten zijn en het leuk vinden dat vluchtelingen verdrinken of suggereren dat ze maar doodgeschoten zouden moeten worden. Dat is geen grap.
Je hebt het nu over doodschieten. Net niet. Ik reageerde wat je net zei. Moet je niet opeens je tekst gaan veranderen. Dat ze verdrinken, ja dat zou je kunnen zien als eigen risico als je op een gammel overbevolkt bootje stapt. Ik weet niet of je nou perse met de hele wereld moet meeleven, om geen slecht mens te zijn.
impala wijzigde dit bericht op 19-11-2018 13:51
10.23% gewijzigd
.
nessemeisje schreef:
19-11-2018 13:42
In mijn gemeente (en vele, vele andere gemeentes) liepen noch Neo-nazi's mee, noch waren er protesten van KOZP of andere extremisten. Er waren geen hooligans, er waren geen matpartijen. Er werd dus niets verpest en het was een gezellig feest voor iedereen. Niks racistisch, iedereen blij.
In de dorpen om mijn stad heen, hoor ik dat ook:
"wie doen niet aan racisme, bij ons is het nog ouderwets gezellig".
Maar dat zijn dan intochten vol gitzwarte pieten, inclusief oorbellen en dikke rode lippen. Dat er geen ophef is (nog niet) wil niet zeggen, dat in die dorpen het geen-racisme zou zijn.
S-Meds schreef:
Wat je zegt is correct. Probleem is helaas dat er meer minder dan hoger begaafde mensen zijn. Meer 'meelopers' dus. En met meelopers kun je niet normaal in discussie gaan over oplossingen. Dat is nu eenmaal levensgevaarlijk.
impala schreef:
19-11-2018 13:43
Je hebt het nu over doodschieten. Net niet. Ik reageerde wat je net zei. Moet je niet opeens je tekst gaan veranderen. Dat ze verdrinken, ja dat zou je kunnen zien als eigen risico als je op een gammel overbevolkt bootje stapt.
doornroosje refereert aan een forummer die het leuk leek om bootvluchtelingen dood te schieten in hun bootje.
dobberneger is niet grappig bedoeld, het is dehumaniserend bedoeld.
fashionvictim schreef:
19-11-2018 13:38
Ik wil je daar helemaal niet aan linken. Je linkt je zelf net aan hen door te stellen dat je net als zij proPiet bent. Dat vind ik sowieso al raar, maar het feit dat je het nodig vindt om te zeggen dat je in deze discussie in hetzelfde kamp als zij zit, en daarbij heel bewust geen afstand van hun ideologie of hun geweld neemt, vind ik dubieus.
Waar zeg ik dat ik zelf pro piet ben? Ik ben vooral anti extremisten. Of ze nou pro of anti zijn. Zíj zijn het probleem.
Ik ben zelf niet anti piet. Maar ook geen pro activist. En baal vooral van die: als je niet voor ons bent, ben je tegen ons-stemmingmakerij.
impala wijzigde dit bericht op 19-11-2018 13:49
12.03% gewijzigd
.
Orangetree schreef:
19-11-2018 13:44
Wat je zegt is correct. Probleem is helaas dat er meer minder dan hoger begaafde mensen zijn. Meer 'meelopers' dus. En met meelopers kun je niet normaal in discussie gaan over oplossingen. Dat is nu eenmaal levensgevaarlijk.
klopt. die lui worden opgejut door politici en media die net langs het randje lopen. politici hebben daar ook baat bij, het is namelijk ook hun 'achterban'.
Siegheilen voor ** een figuur die hier niet bediscussieerd mag worden **

When der Führer says we is de master race
We heil (pffft) heil (pffft) right in der Fuehrer's face
Not to love der Führer is a great disgrace
So we heil (pffft) heil (pffft) right in der Fuehrer's face

When Herr Goebbels says we own the world and space
We heil (pffft) heil (pffft) right in Herr Goebbels' face
When Herr Göring says they'll never bomb dis place
We heil (pffft) heil (pffft) right in Herr Goering's face

Are we not the supermen?
Aryan pure supermen?
Ja, we is the supermen
Super duper supermen
Is this Nazi land so good?
Would you leave it if you could?
Ja, this Nazi land is good
We wouldn't leave it if we could

Afbeelding
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
19-11-2018 13:40
Hitler had ook een heel volk achter zich, dat waren niet alleen maar domme mensen.
Nee, dat was een land wat diep in de schulden zat, waar mensen door die schulden (ontstaan uit de eerste wereldoorlog) in enorme armoede leefden en een zondebok uitzochten die ze de schuld konden geven. Beloof mensen de hemel als ze in de hel leven en ze gaan als makke schapen over de dam heen. Erger kon het toch niet worden voor ze. Hitler speelde daar feilloos op in en gaf ze die zondebok. Overigens was het wel zo dat de meeste Duitse gewone burgers geen flauw idee hadden van de concentratiekampen e.d. Zelfs de mensen in het leger niet die na de oorlog verplicht naar de beelden moesten kijken die de geallieerden in de kampen hadden gemaakt. Ze zijn gewoon blind gevolgd. Wisten niet eens wat er echt gaande was.

Hetzelfde als vluchtelingen de schuld geven van het feit dat je geen baan kunt vinden en dat vluchtelingen alles maar gratis krijgen e.d. Of noem een andere dwarsstraat.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 13:50
19.80% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven