Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even kort want op mn telefoon:

Gelukkig dat je je beter voelt Zot. Zal wel schrikken zijn geweest. Succes straks met de terugplaatsing!

Zizo, sterkte vandaag! Hoop zo dat het goed is nu.

Net de eerste echo na een week menopur gehad. Vorige cyclus had ik maar 4 follikels bij de eerste echo en nu 8 follikels zo rond de 11-13 mm. Groeien dus mooi gelijk. Endometrium was 9.9mm, dus daar ook weinig te klagen. Nu nog even wachten op de labuitslagen en dan alles naar Gent sturen. Ze bellen dan vanmiddag met hoe nu verder, verwacht woensdag weer terug voor nog een echo in Nl. Ben wel blij hiermee, maar weet ook dat het bij mij echt niet hoeft te betekenen dat er ook 8 eicellen zijn, dus blijft voorlopig nog even spannend.
Sense: veel aan je gedacht de afgelopen dagen. Ik denk dat je het gesprek het beste even kunt afwachten. Ik besef dat het moeilijk is om het stap voor stap te benaderen en dat pleegzorg en eicel donatie opeens door je hoofd spoken, want een leven zonder kinderen is niet wat je voor ogen had. En hoever je daarin gaat kun je misschien beter na de 26e bepalen. Ik snap je wanhoop heel goed overigens en er is ook niets dat we hier kunnen doen dat de situatie beter maakt. Het is gewoon k** en verdrietig. Weet dat ik vanuit London aan je denk.

Zizo: Ik hoop enorm dat je schoon bent zodat je in ieder geval verder kunt en het laatste restje meegekomen is met de menstruatie.

Zot: op naar een mooie embryo transfer! Was wel even schrikken in het Spaanse ziekenhuis zeg!

Wonder: mijn laatste bericht mbt PGS en de Engelse verzekeraar was ook nogal veel. Het systeem in Engeland is uberhaupt lastig te begrijpen omdat het hele zorgstelsel anders is. In Engeland is IVF via de publieke NHS bijna niet mogelijk. Veel mensen zijn dus aangewezen op prive klinieken. En IVF in Engeland is duur. Een poging kost al gauw £5000 plus £1500 aan medicatie plus £1000 aan vooronderzoeken. En dit is zonder cryo terugplaatsingen, scratch, andere add ons en consult met de arts. Nu is er een verzekeraar die slogans hanteert met 100% refund (teruggave van je geld) als je geen baby hebt aan het eind van de rit. Maar om in aanmerking te komen voor teruggave van je inleg, moet je uit 1 verse stimulatie poging na PGS 3 goede embryos hebben (3 cryos na PGS is heel erg lastig). En als die 3 terugplaatsingen niet leiden tot een zwangerschap van 28 weken of life birth zoals omschreven door de World Health Organisation, dan krijg je je geld pas terug. Echter, de meeste mensen die zo’n verzekering afsluiten met het idee: ik krijg geld terug als alles mislukt, weten verdomd weinig af van PGS naast het feit dat PGS nogal omstreden is. Bovendien is het vereiste van PGS vreemd, omdat een arts het beleid dient uit te stippelen en niet de verzekeraar. PGS is nl. niet HET antwoord waarom een terug plaatsing niet lukt en kan iets zeggen over het embryo, maar ook vals positieve resultaten geven. En niet iedereen is gebaat bij PGS. Wellicht mensen die veel miskramen hebben gehad en/of innestellings problemen na veel TP’s. De verzekeraar heeft een belang bij PGS, omdat het een extra barriere creeert vwb het in aanmerking komen voor een refund. Een verzekeraar is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling, maar dit lijkt toch wel veel op de exploitatie van kwetsbare mensen die graag ouders willen worden. Ik heb dit onder de aandacht gebracht van diverse instanties en er wordt een onderzoek ingesteld.
Hoe kom je de wachtweken door? Hoop erg dat je straks een positief resultaat hebt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lauwie: crosspost! Dit klinkt goed zeg. Hoop dat de positive flow zich voortzet!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Mw. Stippel: vergeet ik jou helemaal. Stom zeg, dat je zo op je menstruatie wacht terwijl je er normaal gesproken de klok gelijk op kan zetten.
Lauwie, klinkt goed!

Hier van de 4 embryo’s 2 over (mooie blasto’s). Die zitten er nu in, dus in de wachtweken. Geen cryo’s dus dit keer.
Zot ik brand een kaarsje voor je
Zot wat fijn dat je twee mooie embry's teruggeplaatst hebt gekregen. Ik kan me voorstellen dat het jammer is dat je geen cryo's hebt. Ik ga echt heel hard voor je duimen. En heel veel beterschap met de ontsteking in je schouder!

MwStippel wat irritant dat je menstruatie op zich laten wachten. Zo stom dat je cyclus ontregeld is. Volgens mij kan de MMM wel ervoor zorgen dat je cyclus ontregeld wordt. Ik hoop echt dat het nog snel komt.

Baggal hoe gaat het met jou en met je vader? Ik vind het zo heftig wat jij privé nu allemaal meemaakt en dat je ondanks alle ellende ook nog tijd vrijmaakt om hier te forummen en je in te zetten voor fertiliteitsproblematiek. Heel veel sterkte!

Lauwie het klinkt goed dat je acht follikels hebt die ook nog tegelijk opgaan qua groei. Ik hoop dat deze positieve vooruitzichten zich doorzetten en je straks 8 eiblaasjes aangeprikt krijgt. En nee, je weet niet of er ook echt 8 eicellen uit komen, maar dit begint al goed.

De controle-echo in het ziekenhuis is zojuist afgezegd. Er kwam een spoedoperatie tussendoor. Ik heb al een beetje een speciale behandeling, omdat ik nu een vaste gyn heb. Er is zoveel gebeurd de afgelopen jaren (ligt niet aan het zkh, maar aan mijn lijf), dat een hoofd-gyn inmiddels heeft besloten dat zij mij onder haar hoede neemt en ik alle afspraken bij haar heb. Ik heb heel veel vertrouwen in haar. Zij heeft vorig jaar bij mijn spoedoperatie de regie op zich genomen en goede keuzes gemaakt. Afgelopen zomer bij de missed abortion had ik elke keer een andere gyn, vaak ook nog in opleiding. Nu de afwikkeling van de MA niet lekker gaat, heeft zij besloten de regie ook hierin te pakken en kan ik steeds bij haar terecht. Echt heel erg lief. Dat ik vandaag even tussendoor langs zou komen terwijl zij geen poli draait, is dan ook fijn. En dan kan het gebeuren dat er en spoedgeval tussen komt. Gelukkig mag ik morgen alsnog langskomen voor de controle-echo.
Dan duim ik voor morgen Zizo. Lijkt me inderdaad heel fijn dat je een vaste arts hebt die je vertrouwt.

Zo spannend Zot. :thumbsup: duimen maar.
Hoi allemaal,

Ik heb de laatste paar pagina's gelezen, wat een super spannende en soms ontzettend moeilijke trajecten hebben jullie.

Ik zou graag met jullie meeschrijven, omdat wij binnenkort ook gaan starten met IVF om te proberen onze wens voor een 2e kindje uit te laten komen.

Mijn man (35) en ik (33) hebben een dochter van bijna 2 (IUI poging 3, na 2,5 jaar proberen, oorzaak onbekend). In januari van dit jaar zijn we weer gestart met IUI voor een 2e kindje, maar eigenlijk zijn we vanaf mei 2017 weer actief aan het proberen zwanger te worden.

Wij zouden ongeveer een maand geleden (na 7 IUI pogingen) starten met IVF, ik had het prikschema en de afspraak bevestigingen al binnen en zou beginnen met de pil toen ik een positieve test had. Helaas bleek vorige week bij de eerste echo er geen kloppend hartje te zijn en heb ik dit weekend de miskraam opgewekt d.m.v. medicatie. Van grote blijdschap naar groot verdriet, maar mijn man en ik willen graag verder met onze wens voor een 2e kindje. Vooral omdat de kans dat het op de natuurlijke wijze gaat lukken heel erg klein lijkt te zijn. We hebben van onze arts al begrepen dat we zodra de miskraam helemaal achter de rug is we na een maand wachttijd mogen starten met IVF. Hier hadden we ons inmiddels ook op ingesteld en we zijn dan ook blij dat we alsnog met IVF kunnen gaan starten. Hoewel het me een heel zwaar traject lijkt t.o.v. IUI heb ik er wel wat meer vertrouwen in. Ondanks dat er bij ons geen oorzaak gevonden is heb ik het gevoel dat het probleem bij mij ligt. Eind volgende week hebben we een echo om te kijken of mijn baarmoeder weer schoon is en dan hoop ik ook duidelijk te krijgen wanneer ik zou mogen starten met de pil en het spuiten van de hormonen.

Ik snap dat we al heel dankbaar mogen zijn met het feit dat we een gezonde dochter hebben, maar de wens voor een 2e is toch groot genoeg om verder het medische traject in te gaan.
Hoi allemaal

Ik schrijf graag mee. Ik weet alleen niet voor hoe lang.
Ik ben angela 29 jaar en bezig om bewust alleenstaand moeder te worden. Ik ben al een ruim jaar bezig. 11x iui gehad zonder resultaat. 2 weken geleden een punctie gehad en 3 dagen erna een terugplaatsing.
Vorige keren met iui teste ik lang op pregnyl licht positief. Maar nu had ik vanmorgen een knaller in handen.
Dat kan haast de pregnyl niet meer zijn? Wel veeg ik af en toe wat bloed af. Meer bruinig en soms rozig. Ik zoek wat ervaringen
anoniem_156322 wijzigde dit bericht op 20-11-2018 06:42
4.27% gewijzigd
Spannend Zot, dan gaan we nu hopen dat er minstens 1 baby uit je embryootjes gaat groeien!
Wel n beetje spannend dat er geen cryo's zijn, maar daar verander je toch niets aan. Dus alle aandacht voor je buik nu.

Welkom nieuwe schrijvers, ik hoop dat jullie maar kort bij ons hoeven te blijven ;)
Zizo: wat fijn dat je een vaste arts hebt die je onder haar hoede neemt. Je hebt meer dan genoeg ellende gehad met de torsie en bizar lange nasleep van de miskraam. Heel veel succes morgen. Lief dat je naar mijn vader vroeg. Hij heeft besloten zich te laten opereren, is de sonde voeding beu (heel begrijpelijk), maar er is nog geen datum bekend.

Zot: PUPO! Ik duim voor je twee toppers! Wanneer gaan jullie weer naar Nederland? :heart:

Angela: Dat is een duidelijke 2e Streep hoor! En bloed kan twee kanten op gaan, kan ook een irritatie van de cervix zijn (gebruik je utro?) of van de innestelling. Kan me wel voorstellen dat een link met een duidelijk positieve test in dit topic soms wat confronterend kan zijn voor de dames die (nog) niet zo ver zijn, maar wat ontzettend fijn dat poging 1 van IVF meteen gelukt lijkt zeg :cheer: Duim voor je dat het goed blijft gaan.

DM: Welkom hier! Snap je eens voor een 2e heel goed.

Vienna: Hoe is het bij jou?

Windmolen: was niet helemaal bij wanneer jij je volgende gesprek zou hebben nav de MRI (en die heks :facepalm: ).
Zot, mijn duimen draaien voor je!
Wat een nare ervaring trouwens, die 'vermeende' hartklachten. Lijkt me eng, vooral in het buitenland. Fijn dat het niks was uiteindelijk, maar toch niet prettig.

Zizo, heel fijn dat je een vaste gynaecoloog hebt. Wij hebben (/hadden) dat ook na het overlijden van B. en dat hielp enorm. Het is allemaal al zo moeilijk als het niet gaat zoals het moet en als je dan ook nog bij de een na de ander opnieuw je verhaal moet doen, wordt het niet gemakkelijker.

Hier alles z'n gangetje. Ik heb afgelopen weekend voor het eerst van m'n leven een galaanval gehad en dat was (hoewel wat ongepast hier) erger dan bevallen qua pijn. Dacht dat ik erin bleef. Maar goed, het lijkt voorbij en over. Er is niets aan gedaan, ik heb het uitgezeten. De dag daarna is er een echo gemaakt die niet veel duidelijkheid gaf, ik moet de komende tijd wat dingen in de gaten blijven houden en ze 'hopen' dat het eenmalig was en voorbij is nu. En daar kan ik dan niks mee en nu ben ik natuurlijk meteen als de dood dat dit invloed gaat hebben op de komende poging en spoken er allerlei dingen door m'n hoofd. Bang dat de hele boel gaat onsteken of weet ik wat. Nou ja, ik kan er niet zoveel aan doen. Voel me nu weer goed, dus ga m'n best doen ervan uit te gaan dat het klaar is.
Bah wat irritant Duuf! Heb je eerder galblaas problemen gehad? Weten ze wat de oorzaak is? Je ziet dr S. toch 6/12 dus kan je het hem vragen, al lijkt het me sterk dat het een invloed heeft op het ander. Sterkte iig.
Nee nog nooit. Hoop dat het de eerste en de laatste keer was ;-)

Ik denk ook niet dat het invloed heeft hoor, maar ik wil niet bijvoorbeeld aan de antibiotica moeten ineens vlak voor of tijdens een poging.
Ik ben een beetje neurotisch dit keer. Ik moet gewoon zeker weten dat ik helemaal gezond ben en alles in orde is, want dit is echt de allerallerallerlaatste keer en ik wil dat de omstandigheden zo goed mogelijk zijn.
Duufje, dat klinkt bij jou ook al onwijs rot. En ik herken zo je gevoel van laatste poging en alles in de beste omstandigheden laten zijn.
Overigens slik je in Spanje standaard doxycicline tussen punctie en transfer, dus antibiotica is niet altijd slecht. Maar dat zal vast niet zijn wat je dan krijgt ;-)

Zizo, wat fijn een vaste arts. Dat mis ik weleens.

Donderdagochtend vliegen we weer naar NL. Het was fijn de afgelopen tijd met z’n tweeën te zijn en ook zoveel tijd voor elkaar te hebben (naast het werk dat we deden) maar we zien ook weer uit naar thuis en zoon weer eens knuffelen. Onze eerste keer FaceTime eindigde is zoon volledig overstuur ‘ik ook papa mama toe’ (en wij na ophangen ook beduusd). Zondag ging het gelukkig beter.
Zot: Fijn dat je twee mooie blasto’s aan boord hebt! Duimen dat dit de geluks-emmy’s zijn! Goede reis terug!

Zizo: Succes vandaag! Hoop zó dat het eindelijk klaar is voor je! Wel fijn dat je een eigen dokter hebt als aanspreekpunt.

MevrouwStippel: Hoe gaat het nu met de cyclus? Al ongesteld?

Sense: Hoe gaat het met je?

Duuf: Wat rot zo’n aanval! Hoop ook zeker voor je dat het de laatste keer was!

Ik ben blij met jullie steun. <3 Dank daarvoor. Donderdag terug naar het ziekenhuis in Nl voor wederom een echo en lab. Heb deze week vakantie, maar de punctie lijkt mooi op te schuiven tot net na m'n vakantie. :facepalm: Gelukkig doet m'n werk helemaal niet moeilijk, dus dat scheelt een hoop stress.
Baggal: lief dat je naar me vraagt! Ik ben een beetje afwezig hier. Probeer wel nog te volgen in de hoop op positief nieuws, duurt al veel te lang weer dat er iemand hier het geluk heeft vind ik.
Gaat super wisselend nog.
Laatste tijd toch even wat minder.
Bijvoorbeeld met de post van angelaloes, heb ik weer echt dubbele gedachtes. Niet dat ik het haar niet gun dat het zo snel is gelukt, maar ik vind dit topic (uit de legio zwanger (worden) topics) wel wat onhandig gekozen. Maakt het even moeilijk.

Anderzijds wel goede stappen op pleegzorg vlak. Zijn nu met de basiscursus bezig, erg intense avonden en veel om over na te denken. Maar we denken dat dit wel iets is dat bij ons past.

Denk wel dat we in de toekomst nog eens een behandeling gaan doen, maar wanneer is nog even de vraag. Ook gezien het pleegzorg traject.

Toi toi toi voor iedereen!
Duuf wat naar! Ik heb wel een paar vriendinnen die galblaasproblemen hebben sinds hun zwangerschap, omdat het tijdens de zwangerschap in de verdrukking heeft gezeten. Bij één van hen is recent de galblaas verwijderd en bij de ander staat dit in de planning. Ik hoop dat het bij jou een eenmalige aanval was. En ik snap ook heel goed dat je in optimale staat aan je laatste poging wilt beginnen. Sterkte!

Baggal heftig dat je vader zich laat opereren. Altijd sondevoeding is ook vreselijk, maar niet meer kunnen praten, pfff. Zwaar voor jullie! Veel sterkte!

Vienna fijn nog even weer wat van je te horen. Ik hoop dat pleegzorg een mooie andere invulling is. Uiteraard hoop ik dat het nog lukt in een nieuwe poging, maar goed om te zien dat jullie positief staan tegenover pleegzorg.

Lauwie: irritant he, dat het traject niet helemaal te plannen valt. Ik hoop dat je volgende week een goede punctie hebt!

Hier vanmiddag in het ziekenhuis geweest. Ik ben eindelijk schoon! Hier ben ik erg blij mee! De gyn merkte wel op dat het haar opviel dat bij mij wel veel eiblaasjes groeien, maar dat er weinig eicellen uit gehaald wordt. Ze weet niet precies waar dit aan ligt. Het kan zijn dat ik elke keer cystes aanmaak die erg lijken op een eiblaasje, maar dat er dus steeds ook cystes worden aangeprikt. Het kan ook zijn dat mijn eiblaasjes de eicellen niet goed los willen laten. Ze gaat dit overleggen in het team en kijken of er nog iets anders/extra's voor mij mogelijk is om dit beter te krijgen, maar op dit moment ziet ze niet direct een oplossing. Is iemand van jullie hier bekend mee? Iemand tips?
We hebben ook de derde icsi ingepland. Eind maart krijg ik weer een punctie. Ik heb bewust een eind vooruit gepland, dan heb ik nog even om mezelf weer in optimale staat te brengen en kunnen man en ik met de feestdagen lekker een wijntje drinken. Niet dat wij zulke drinkers zijn hoor, maar we stoppen drie maanden voor een nieuwe poging wel met alcohol, omdat ook dat van invloed is op de vruchtbaarheid.
Zizo, wat fijn meis! Eindelijk! Bij mij is er ongeveer hetzelfde aan de hand. Nu 2x gehad dat ik wel veel follikels had, maar weinig eicellen. In Gent hebben ze nu voorgesteld om te flushen bij de punctie, zodat ze zeker weten dat de eicel meekomt. De eicel zit met cellen vast aan de wand van de follikel, en bij een punctie blijft de eicel dus soms vastzitten. Maar of dat de truc is komen we volgende week achter.. daarnaast denken ze dat teveel decapeptyl niet goed was voor mijn pcos-achtige ovaria.

Misschien kan je je er wat mee.. fijn dat ze het in ieder geval in het team gaan bespreken!
Zizo: e-i-n-d-e-l-i-j-k schoon! Dan was die heftige menstruatie ergens goed voor! Wel veel blaasjes maar weinig eicellen lijkt mij knap vervelend. Cystes kunnen duiden op endometriose, maar neem aan dat jouw gyn hier al naar gekeken heeft en/of uitgesloten.

Vienna: Het is ook dubbel en kan me best voorstellen dat zo’n mogelijke zwangerschap juist op dit topic even pijn doet. Het is best lastig om goed nieuws, slecht nieuws, etc. op een topic te hebben. En doe gewoon waar je behoefte aan hebt mbt meeschrijven. Fijn dat het pleegzorg traject echt goed voelt voor jullie.

Zot: vast een goede terug reis naar NL! En hopelijk met een mooi Spaans souvenir! Denk aan je.

Sense: Ben erg benieuwd naar jullie gesprek en of de arts nog mogelijkheden ziet. Ik hoop het laatste. Van je laatste bericht sprongen de tranen bijna in mijn ogen. Snap en herken je wanhoop. Hang in there.
Vienna, wat fijn dat pleegzorg bij jullie lijkt te passen. De avonden lijken me erg intensief, maar ik vind het mooi hoe jullie hiermee bezig zijn.

Zizo, schoon!! Wat een goed nieuws, eindelijk de miskraam afsluiten. Ik ben niet bekend met veel follikels/weinig eicellen dus kan je daarmee niet verder helpen.

Sense, ik sluit me bij Baggal aan. Ik weet hoe het voelt en weet nog hoe ik me voelde toen tegen mij gezegd werd dat het niet zou gaan lukken. Toch die 2 pogingen in DD gedaan maar daarna was duidelijk dat het gewoon geen kans had. De wanhoop kan ik zo terughalen. Wij hebben uiteindelijk dus wel de stap naar ECD gezet, maar ik realiseer me ook dat niet iedereen dat wil of kan. Ik wens je heel veel wijsheid en sterkte toe. Ik kan alleen maar zeggen: praat met je man, blijf met elkaar in gesprek.

Baggal, dank je! We hopen het ook enorm. Het gevoel is goed maar ja, dat heb ik eerder gehad. We kunnen alleen maar afwachten en duimen.
Ohhh Zizo eindelijk schoon. Wat fijn.
En ook goed om nog even pauze te hebben. Heeft mij tussen poging 2 en 3 erg goed gedaan.
Ik heb ook geen ervaring met eicellen die niet mee lijken te komen.
Ga je nog extra verzekeren voor een eventuele vierde poging? Ook al hoop ik dat je die niet nodig hebt natuurlijk.

Angelaloes en HD84 welkom hier. Jullie zijn ook al een tijdje bezig. Heel veel succes met jullie trajecten.

Duufje dat klinkt supernaar. En je gevoel van je lijf in top conditie hebben is erg herkenbaar. Zeker voor de laatste alles op alles poging.

Baggal is er een lange wachtlijst voor de ingreep van je vader? Het lijkt me zo heftig maar sondevoeding is zeker ook geen pretje.

Sense wat zal er veel door je hoofd gaan. :hug:

Yara wanneer start jouw volgende poging? En dan was er nog TESE materiaal over neem ik aan.

Lauwie positieve vooruitzichten. Spannend weer he.

Hier nog steeds niet ongesteld. Gisteren voor mijn eigen geruststelling een zwangerschapstest gedaan, omowit natuurlijk. Heb ook het ziekenhuis gemaild. Ik kan rustig afwachten. Raak mijn plekje niet kwijt. Als de menstruatie echt niet doorkomt kan ik contact opnemen en overleggen ze met de arts. Maar ik denk dat ik mijn lichaam even de tijd moet geven om weer in balans te komen. (Ondertussen tikt die biologische klok weer door. Dat is minder...)
MevrouwStippel, ugh, wat irritant dat je menstruatie maar niet doorkomt... Wel een geruststelling dat je je plek niet kwijtraakt. Hopelijk duurt het nu niet lang meer!

Zizo, wat fijn dat je nu eindelijk schoon bent! Vond het wel confronterend te lezen wat je laatst schreef, over hoe lang je lichaam bezig was met het verwerken van de miskraam en dat je eigenlijk al meer dan halverwege je zwangerschap zou moeten zijn. Wat had ik het je gegund dat het allemaal anders was gelopen. Wbt de cystes/follikels, ik heb idd ook gelezen over dat 'flushing', wat Lauwie schrijft. Ik hoop dat ze jou dat ook kunnen aanbieden. Wat Baggal schrijft klopt ook, dat er cystes kunnen ontstaan door endometriose, maar zo'n cyste kunnen artsen goed onderscheiden op de echo van een 'normale' cyste, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Helaas kan het ook gewoon zo zijn dat je follikels aanmaakt die leeg zijn. Is bij jou trouwens ooit je AMH getest eigenlijk?

Lauwie, succes alvast met je echo morgen! Ik hoop dat alle eiblaasjes mooi verder zijn gegroeid! En kan idd best zijn dat die decapeptyl geen goede invloed had op de groei van de eicellen, dat het je eierstokken teveel plat heeft gelegd.

Duufje, bah, klinkt naar, zo'n galaanval... Hopelijk was het idd een eenmalig iets.

Zot, wat fijn dat je twee mooie blasto's hebt teruggekregen! Maar wel heel jammer dat er geen cryo's zijn, en dat dit dus nu echt de laatste poging is. Dat moet ontzettend spannend zijn voor jullie. Ik ga hard voor je duimen! En scary van je nacht in het ziekenhuis, gelukkig was er niets heel ernstigs en gaat het nu beter met je. En dan toch maar aan de prednison, maar nu had je idd een goede reden ervoor.

Sense, nog maar even een dikke knuffel voor jou :hug:. Ik leef erg met je mee. Begrijpelijk dat je het nog niemand hebt willen vertellen. Het is gewoon nog te rauw. En je man reageert precies zoals mijn man zou reageren. Die wil ook nooit aannemen wat ik zeg, en gaat altijd van het meest positieve uit, totdat de arts iets anders zegt. Ik vind dat soms wel lastig, voel me dan soms niet helemaal gesteund door hem. Hoe is dat voor jou? Fijn dat je werk je iig prettige afleiding geeft.

Puk, hoe gaat het bij jou nu? Ben je al aan het stimuleren of waar zit je in het schema?

Hier: ik heb morgen m'n gesprek in het endometriose-centrum. Ik ben heel benieuwd wat ze ervan gaat zeggen. Al heeft ze al aangekondigd dat er nog niet direct een plan van aanpak zal liggen, omdat ik besproken word in het team. Verder heb ik m'n eisprong weer gehad (in natuurlijke cyclus), maar hij was sneller dan verwacht, dus we hebben niet optimaal getimed (alleen op de avond van de ovulatiedag en de ochtend erna actie gehad), maar ik zit er niet heel erg mee. Daaruit blijkt wel dat ik echt geen hoop meer heb dat het 'zo' gaat lukken. Ben er wel weer aan toe om met IVF verder te gaan. Het is nu een jaar na m'n laatste punctie. Ben wel bang wat dat jaar voor m'n eicelreserve heeft betekend en vraag me steeds vaker af of ik niet beter toch meteen door had kunnen gaan na de tweede mislukte IVF.
MwStippel: wat naar dat je menstruatie zo lang op zich laat wachten. Nu je cryo’s “veilig” op je wachten, tikt de biologische klok niet zo hard als je misschien vermoed, maar het is ontzettend vervelend om te wachten en niet te weten wanneer het komt.

Windmolen: heel veel succes morgen. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Ergens is het voor de relatie en je seks leven misschien best prettig dat je niet meer durft te hopen op een spontane zwangerschap. Er viel destijds een last van onze schouders af, omdat seks echt een moetje werd (werkte me letterlijk uit de naad ;-D ) zonder resultaat natuurlijk. Toen dat eenmaal wegviel, werden dat soort dingen tussen ons weer aangenamer.

Zizo: sluit me bij windmolen aan. Je had nu op de helft moeten zitten, als - als - als... blijft verdrietig. Je kunt iig verder nu. Op naar hopelijk een nieuwe zwangerschap die goed blijft gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven