Wil ik dit nog wel (onderwijs)
dinsdag 20 november 2018 om 18:51
... En wat kan ik dan in 's hemelsnaam gaan doen?
Een korte achtergrond. Ik werk nu 4 jaar in het onderwijs. Twee jaar vooral vervanging, afgelopen twee jaar op twee verschillende scholen gewerkt. Op de eerste school ging het niet lekker. Leerlingen waren brutaal tot het grove aan toe, er werd veel gepest en ik voelde mij niet gesteund door de leiding. Nu werk ik enkele maanden op een andere school, maar het gebeurt mij weer. En weer doet de leiding niks. Ik probeer aan de band te werken, leerlingen mogen bij mij veel, maar grove taal, aanvallend gedrag is meteen een uitstuurbrief. Die geef ik blijkbaar teveel, en ergens weet ik dat ook wel, maar ik trek het steeds slechter.
Kinderen van nu zijn ontzettend veeleisend. Ze willen overal het laatste woord, en weigeren te accepteren dat iets fout is, tot geschreeuw aan toe. Mail je de ouders over hun gedrag, dan krijg je als docent nog op je kop dat je geen rekening houdt met hun adhd/ass/odd. Want dat geeft een kind natuurlijk de vrijbrief om de les te storen, spullen van een medeleerling af te pakken, of de docent uit te schelden.
Ik ben eerstegraads en geef les op de havo, niet de doelgroep waar je van verwacht uitgescholden te worden voor k*hoer en andere 'mooie' termen. Ik ga met steeds meer tegenzin naar school. Laatst had ik langdurigere klachten na een operatie (waarmee ik wel geacht werd te werken), en ik merkte dat ik nog sneller geirriteerd raakte. Vandaag kreeg ik te horen dat ik niet goed functioneer de afgelopen tijd, en moet veranderen. Ik ben het ermee eens, ik was ook erg fel, maar ik ga nu twijfelen of ik het wel wíl,
Is het mij wel waard om soms met knallende koppijn en een vervelend gevoel te gaan slapen? De stress, het gevoel dat je niks bakt van je vak, De leiding die zogenaamd achter je staat maar ook niet, want de leerlingen brengen immers het geld binnen. Natuurlijk heb ik ook veel schatjes in mijn lessen, maar die raken vaak ondergesneeuwd door het gedram van de luide minderheid.
Als ik niet op deze school kan blijven volgend jaar ben ik bang dat ik gewoon echt niet meer verder wil. Blijkbaar ben ik, ondanks mijn bevoegdheid, gewoon niet geschikt, te streng, betrek ik alles te erg op mijzelf. Ik zit mezelf zo erg op te vreten op het moment, ik weet niet waar ik moet beginnen om de sfeer weer te verbeteren, om wat meer rust te creeeren in mijn hoofd, en al die andere problemen die ik tig keer per week van collega's meekrijg.
Maar wat moet ik dan? Ik heb een moderne Vreemde Taal gestudeerd, ik heb al die tijd alles in het onderwijs gedaan, van bijlessen in een huiswerkinstituut tot lesgeven zelf. Ooit heb ik nog kort in het klantcontact gewerkt, maar als ik iets nog erger haat is het volwassenen die mij uitschelden. Vertalen zou ik een onbetaalbare derde Master moeten halen, idem voor Tolken. Een tekstbureau neemt mij vast ook niet aan. Of een kantoorbaan met ' wo-werk- en-denkniveau? Moet men daar niet ook minstens 5 jaar ervaring voor hebben in de branche?
Ik weet het ook even niet meer....
Een korte achtergrond. Ik werk nu 4 jaar in het onderwijs. Twee jaar vooral vervanging, afgelopen twee jaar op twee verschillende scholen gewerkt. Op de eerste school ging het niet lekker. Leerlingen waren brutaal tot het grove aan toe, er werd veel gepest en ik voelde mij niet gesteund door de leiding. Nu werk ik enkele maanden op een andere school, maar het gebeurt mij weer. En weer doet de leiding niks. Ik probeer aan de band te werken, leerlingen mogen bij mij veel, maar grove taal, aanvallend gedrag is meteen een uitstuurbrief. Die geef ik blijkbaar teveel, en ergens weet ik dat ook wel, maar ik trek het steeds slechter.
Kinderen van nu zijn ontzettend veeleisend. Ze willen overal het laatste woord, en weigeren te accepteren dat iets fout is, tot geschreeuw aan toe. Mail je de ouders over hun gedrag, dan krijg je als docent nog op je kop dat je geen rekening houdt met hun adhd/ass/odd. Want dat geeft een kind natuurlijk de vrijbrief om de les te storen, spullen van een medeleerling af te pakken, of de docent uit te schelden.
Ik ben eerstegraads en geef les op de havo, niet de doelgroep waar je van verwacht uitgescholden te worden voor k*hoer en andere 'mooie' termen. Ik ga met steeds meer tegenzin naar school. Laatst had ik langdurigere klachten na een operatie (waarmee ik wel geacht werd te werken), en ik merkte dat ik nog sneller geirriteerd raakte. Vandaag kreeg ik te horen dat ik niet goed functioneer de afgelopen tijd, en moet veranderen. Ik ben het ermee eens, ik was ook erg fel, maar ik ga nu twijfelen of ik het wel wíl,
Is het mij wel waard om soms met knallende koppijn en een vervelend gevoel te gaan slapen? De stress, het gevoel dat je niks bakt van je vak, De leiding die zogenaamd achter je staat maar ook niet, want de leerlingen brengen immers het geld binnen. Natuurlijk heb ik ook veel schatjes in mijn lessen, maar die raken vaak ondergesneeuwd door het gedram van de luide minderheid.
Als ik niet op deze school kan blijven volgend jaar ben ik bang dat ik gewoon echt niet meer verder wil. Blijkbaar ben ik, ondanks mijn bevoegdheid, gewoon niet geschikt, te streng, betrek ik alles te erg op mijzelf. Ik zit mezelf zo erg op te vreten op het moment, ik weet niet waar ik moet beginnen om de sfeer weer te verbeteren, om wat meer rust te creeeren in mijn hoofd, en al die andere problemen die ik tig keer per week van collega's meekrijg.
Maar wat moet ik dan? Ik heb een moderne Vreemde Taal gestudeerd, ik heb al die tijd alles in het onderwijs gedaan, van bijlessen in een huiswerkinstituut tot lesgeven zelf. Ooit heb ik nog kort in het klantcontact gewerkt, maar als ik iets nog erger haat is het volwassenen die mij uitschelden. Vertalen zou ik een onbetaalbare derde Master moeten halen, idem voor Tolken. Een tekstbureau neemt mij vast ook niet aan. Of een kantoorbaan met ' wo-werk- en-denkniveau? Moet men daar niet ook minstens 5 jaar ervaring voor hebben in de branche?
Ik weet het ook even niet meer....
anoniem_379108 wijzigde dit bericht op 20-11-2018 21:20
0.03% gewijzigd
woensdag 21 november 2018 om 07:17
Je lichaam geeft aan dat je op je grens zit. Denk je dat je vandaag genoeg rust uitstraalt om de klassen aan te kunnen?KatherineClifton schreef: ↑21-11-2018 05:59Ik wil vandaag niet eens naar school. Ik ben misselijk en voel paniek...
Gaat het bij al je klassen zo of zijn er ook klassen die wel lopen?
woensdag 21 november 2018 om 07:18
KatherineClifton schreef: ↑21-11-2018 07:10Ik zit al in de trein... als het niet gaat meld ik me in de loop van de dag ziek.
Dapper. Maar uitstappen en de trein terug pakken is óók dapper. Dat is even voor jezelf kiezen. Kan ook morgen of overmorgen, maar wacht alsjeblieft niet tot het te laat is!
.
woensdag 21 november 2018 om 07:21
Voor horeca te oud en onervaren, opvang moet je een diploma hebben.Het-groepje schreef: ↑21-11-2018 07:12Ik zou als ik jou was tot de kerstvakantie thuisblijven en dan de rest van het schooljaar iets heel anders gaan doen. Horeca, kinderopvang, whatever.
Je klinkt op en het klinkt alsof je teamleider niet ok is. Als jij bent geopereerd en maar door en door gaat mag je wel wat meer begrip verwachten.
Ik heb geld nodig nu. Een buffer opbouwen tot ik weet hoe verder.
woensdag 21 november 2018 om 07:30
Ik denk dat er meer mogelijkheden zijn dan jij nu ziet. Je wijst op het moment alle tips af met de opmerking dat je dat niet kan en geld nodig hebt. Ze bedoelde niet persé kinderopvang of horeca (daarom schreef ze ook whatever) maar iets totaal anders wat misschien onder je opleidingsniveau ligt zodat je ruimte krijgt om te onderzoeken wat je nu wel wil en kan.KatherineClifton schreef: ↑21-11-2018 07:21Voor horeca te oud en onervaren, opvang moet je een diploma hebben.
In jouw situatie is het heel moeilijk om in mogelijkheden te denken. Is een loopbaancoach (al eerder genoemd hier) iets voor je?
woensdag 21 november 2018 om 07:36
KatherineClifton schreef: ↑21-11-2018 07:21Voor horeca te oud en onervaren, opvang moet je een diploma hebben.
Gun jezelf even de tijd. Dit is niet in 1 dag ontstaan, dit is niet in 1 dag opgelost. Ga een dagje in de sauna zitten, maak een wandeling, ga ergens lunchen; probeer te ontspannen. Als je wat afstand neemt, krijg je meer overzicht.
.
woensdag 21 november 2018 om 08:08
Ik ben daar via een wervings- en selectiebureau terecht gekomen. Mijn ervaring is dat dat vaak beter werkt dan sollicitatiebrieven schrijven. Als je een brief schrijft, wordt er eigenlijk alleen naar je CV gekeken en als die niet 100% overeenkomt, verdwijn je soms direct onderop de stapel. Als je eerst met een recruiter hebt gesproken, heeft die als het goed is al een veel breder beeld van je dan enkel je CV en kan die jou beter ‘verkopen’.KatherineClifton schreef: ↑20-11-2018 22:02Hoe heb je die baan gekregen? Wat heb je in je brief gezet?

woensdag 21 november 2018 om 08:08
Ik vind dit best zorgelijk.KatherineClifton schreef: ↑21-11-2018 07:11Dit is school nummer 5. Geen enkele school waar ik heb gewerkt is niet zo. Op papier wel, maar niet in de praktijk.

woensdag 21 november 2018 om 08:12
Voor de rest denk ik dat iedereen gebaat is bij eerlijkheid in deze situatie. Jij bent nu zielsongelukkig en je wordt ziek van je werk. De leerlingen krijgen geen les of les van iemand die zich ernstig slecht voelt. Schoolleidingen kunnen wel denken dat alle vacatures nu netjes zijn ingevuld, maar dit is een heel vervelende situatie. Is er niemand op je werk met wie je dit kunt bespreken?

woensdag 21 november 2018 om 08:19
Het eerste jaar in het onderwijs is vaak afzien. Jij hebt meerdere eerste jaren achter de rug, waarin je moet wennen aan de school, de leerlingen en de lesmethode. Als je geen steun krijgt van de leiding is het eigenlijk onbegonnen werk. Ik vind het niet heel raar dat je dan moeilijkheden krijgt. Ik vind het ook niet veel zeggen over jouw capaciteiten.
Dit jaar lijkt misschien een verloren lesjaar, omdat je waarschijnlijk geen vaste aanstelling krijgt en dus op zoek moet gaan naar een andere school - als je dat nog zou willen, maar je kan dit jaar ook gebruiken om te oefenen met orde en structuur.
Als ik jouw OP goed lees ben je enerzijds te soepel en anderzijds te streng. Leerlingen hebben een duidelijke structuur nodig. Ze hebben niet veel aan veel mogen. Dat levert alleen maar onduidelijkheid op en onduidelijk is chaos. Leerlingen testen jou om te kijken hoeveel veel is. Je hoeft niet alles of veel te accepteren om een band met een leerling te krijgen. Die band krijg je vanzelf.
Veel beginnende docenten gaan de fout in door allerlei regels te stellen. De leerling mag dit niet, de leerling mag dat niet. Je kan die regels nooit consequent toepassen. Veel van die regels zijn bovendien vanzelfsprekend. Je hoeft niet te benoemen dat grove taal niet mag. Je hoeft niet te eisen dat ze hun boeken mee moeten nemen. Dat ligt allemaal voor de hand.
Ik heb zelf maar 1 regel: jassen uit. Ook zeer vanzelfsprekend, maar die regel is natuurlijk vooral bedoeld om duidelijk te maken dat ik het in de klassen voor het zeggen heb. Dat is het aan begin van de les duidelijk en ik ben niet bang voor confrontaties of eigenlijk lok ik die daarmee uit. Een leerling eruit sturen is echt iets wat je moet voorkomen.
Daarnaast kan je kijken naar de opbouw van de les. Daar valt vaak nog wel wat te winnen. De meeste lessen verlopen hetzelfde. Daar is niets mis mee. De variatie zit vaak in de les- en werkvorm. Je hebt dan een vaste structuur en daarbinnen ruimte voor variatie.
Ten slotte: belonen werkt beter dan straffen. Geef complimenten, laat ze hun huiswerk deels tijdens de les maken etc.
Dit jaar lijkt misschien een verloren lesjaar, omdat je waarschijnlijk geen vaste aanstelling krijgt en dus op zoek moet gaan naar een andere school - als je dat nog zou willen, maar je kan dit jaar ook gebruiken om te oefenen met orde en structuur.
Als ik jouw OP goed lees ben je enerzijds te soepel en anderzijds te streng. Leerlingen hebben een duidelijke structuur nodig. Ze hebben niet veel aan veel mogen. Dat levert alleen maar onduidelijkheid op en onduidelijk is chaos. Leerlingen testen jou om te kijken hoeveel veel is. Je hoeft niet alles of veel te accepteren om een band met een leerling te krijgen. Die band krijg je vanzelf.
Veel beginnende docenten gaan de fout in door allerlei regels te stellen. De leerling mag dit niet, de leerling mag dat niet. Je kan die regels nooit consequent toepassen. Veel van die regels zijn bovendien vanzelfsprekend. Je hoeft niet te benoemen dat grove taal niet mag. Je hoeft niet te eisen dat ze hun boeken mee moeten nemen. Dat ligt allemaal voor de hand.
Ik heb zelf maar 1 regel: jassen uit. Ook zeer vanzelfsprekend, maar die regel is natuurlijk vooral bedoeld om duidelijk te maken dat ik het in de klassen voor het zeggen heb. Dat is het aan begin van de les duidelijk en ik ben niet bang voor confrontaties of eigenlijk lok ik die daarmee uit. Een leerling eruit sturen is echt iets wat je moet voorkomen.
Daarnaast kan je kijken naar de opbouw van de les. Daar valt vaak nog wel wat te winnen. De meeste lessen verlopen hetzelfde. Daar is niets mis mee. De variatie zit vaak in de les- en werkvorm. Je hebt dan een vaste structuur en daarbinnen ruimte voor variatie.
Ten slotte: belonen werkt beter dan straffen. Geef complimenten, laat ze hun huiswerk deels tijdens de les maken etc.
woensdag 21 november 2018 om 08:20
Ik ben 30. Hiervoor nog een tijd callcenterwerk gedaan omdat het ook mis ging. Maar toen was ik te jong, erg onzeker.
Toen ik mijn bevoegdheid haalde kon ik het. Ik moet het ook ergens kunnen, maar dat alle scholen zich aan hun leerlingen vastklampen ondanks dat zij de sfeer verpesten vind ik ook zorgelijk.
Mocht ik niet mogen blijven zal ik kijken of er een loopbaancoach is. En anders uitzendbureau zoals iemand oppert.
Ik mag me niet weer ziek melden. Ben al 3x ziek geweest, vanwege die operatie. Een keer een week. Ouders stuurden al boze mails. Als ik niet was gegaan had ik helemaal geen kans meer. Dan was ik degene geweest die geen kritiek aanneemt.
Ik heb een pammetje genomen en begin zo...
Toen ik mijn bevoegdheid haalde kon ik het. Ik moet het ook ergens kunnen, maar dat alle scholen zich aan hun leerlingen vastklampen ondanks dat zij de sfeer verpesten vind ik ook zorgelijk.
Mocht ik niet mogen blijven zal ik kijken of er een loopbaancoach is. En anders uitzendbureau zoals iemand oppert.
Ik mag me niet weer ziek melden. Ben al 3x ziek geweest, vanwege die operatie. Een keer een week. Ouders stuurden al boze mails. Als ik niet was gegaan had ik helemaal geen kans meer. Dan was ik degene geweest die geen kritiek aanneemt.

woensdag 21 november 2018 om 08:31
In ben het eens met Safrat. Ik heb zes jaar op een school gewerkt, dat ging prima, maar toen ik bij mijn huidige school begon, gingen ze me echt weer uitproberen. Ik zie dat ook bij andere collega’s terug.
Daarnaast ben ik het ook al met safrat eens wat betreft streng zijn. In de op schrijf je dat veel mag, daarna schrijf je dat je streng en bits bent. Je bent dan onbetrouwbaar voor leerlingen, ze weten niet wat ze aan je hebben.
Werken in het onderwijs als je ziek bent, kan niet. Je hebt alle energie nodig om je lessen in goede banen te leiden. Als je in de toekomst nog eens ziek bent, meld je dan echt ziek én ziek goed uit.
Over het schelden: ik heb vmbo-t-, havo- en vwo-klassen en ik ben in de tien jaar dat ik lesgeef nog nooit uitgescholden, collega’s volgens mij ook niet. Ik vind dat ook echt echt echt niet kunnen. Heeft niks met een dikke huid te maken. Je schoolleiding zou in dit soort gevallen vierkant achter je moeten staan.
Daarnaast ben ik het ook al met safrat eens wat betreft streng zijn. In de op schrijf je dat veel mag, daarna schrijf je dat je streng en bits bent. Je bent dan onbetrouwbaar voor leerlingen, ze weten niet wat ze aan je hebben.
Werken in het onderwijs als je ziek bent, kan niet. Je hebt alle energie nodig om je lessen in goede banen te leiden. Als je in de toekomst nog eens ziek bent, meld je dan echt ziek én ziek goed uit.
Over het schelden: ik heb vmbo-t-, havo- en vwo-klassen en ik ben in de tien jaar dat ik lesgeef nog nooit uitgescholden, collega’s volgens mij ook niet. Ik vind dat ook echt echt echt niet kunnen. Heeft niks met een dikke huid te maken. Je schoolleiding zou in dit soort gevallen vierkant achter je moeten staan.
woensdag 21 november 2018 om 08:34
woensdag 21 november 2018 om 08:47
Ik sta zelf voor de klas in het basisonderwijs (bovenbouw) en ik ben me ervan bewust dat dat anders is dan vo. Ik denk dat het lastiger is om orde te houden bij pubers. Maar één ding valt me wel op. Je zoekt de oorzaak met name buiten jezelf: de schoolcultuur, schoolleiding, kinderen. Maar als je al veel scholen hebt gehad en het steeds misloopt, moet je je misschien inderdaad afvragen of je niet beter wat anders kan gaan doen. Dat is geen schande, het is een enorm moeilijk beroep. En geloof me, altijd maar doormodderen is het niet waard. Op mijn school vaker gezien: iemand die al 30 jaar voor de klas stond en er nooit echt gelukkig van werd, waar het nooit helemaal goed liep. Dat is echt zwaar hoor. Sterkte met je beslissing!
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
woensdag 21 november 2018 om 08:49
Als je denkt dat alles over leerlingen in SOM staat dan klink je echt heel onervaren en zelfs een beetje wereldvreemd.. er is soms zoveel met kinderen aan de hand wat niemand weet.
In alles wat je schrijft, lijk je zo ver van de leefwereld van kinderen af te staan. Nu met passend onderwijs wordt er verwacht dat je goed kan schakelen tussen verschillende soorten kinderen. De tijd van de ‘lastige’ kinderen eruit gooien (uitsturen / schorsen / verwijderen) is voorbij. Ook zij hebben recht op onderwijs en ja daar moet je pedagogisch echt wat voor in huis hebben. Het klinkt eerlijk gezegd niet of je dat hebt en ook niet of je de fut of de zin hebt om daar echt aan te werken.
Dat geeft helemaal niet, het is ook echt niet makkelijk, al helemaal niet als je niet van nature die aansluiting hebt.
Ik vind het wel kwalijk als je alleen maar door gaat voor het geld. Zo ga je er zelf aan onderdoor en het is tegenover de school en leerlingen daar ook niet eerlijk.
Probeer dit weekend eens rustig te denken over de tips die mensen je geven: Wat voor werk zou je tijdelijk willen en kunnen doen zodat je inkomen hebt en kan bedenken wat je écht wil gaan doen?
In alles wat je schrijft, lijk je zo ver van de leefwereld van kinderen af te staan. Nu met passend onderwijs wordt er verwacht dat je goed kan schakelen tussen verschillende soorten kinderen. De tijd van de ‘lastige’ kinderen eruit gooien (uitsturen / schorsen / verwijderen) is voorbij. Ook zij hebben recht op onderwijs en ja daar moet je pedagogisch echt wat voor in huis hebben. Het klinkt eerlijk gezegd niet of je dat hebt en ook niet of je de fut of de zin hebt om daar echt aan te werken.
Dat geeft helemaal niet, het is ook echt niet makkelijk, al helemaal niet als je niet van nature die aansluiting hebt.
Ik vind het wel kwalijk als je alleen maar door gaat voor het geld. Zo ga je er zelf aan onderdoor en het is tegenover de school en leerlingen daar ook niet eerlijk.
Probeer dit weekend eens rustig te denken over de tips die mensen je geven: Wat voor werk zou je tijdelijk willen en kunnen doen zodat je inkomen hebt en kan bedenken wat je écht wil gaan doen?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
woensdag 21 november 2018 om 09:04
Ik vind het persoonlijk best wel heftig dat een school hier zo mee omgaat.
Ik ben nu voor mijn derde jaar op mijn school aan het werk (een jaar als LIO en nu twee jaar als "echte" werknemer). Ik heb ook echt wel mijn problemen, maar zij proberen mij écht wel te helpen. Kun je ook niet eens met collega's in gesprek gaan? Ik ken vrijwel niemand bij wie alles meteen vanaf het eerste moment vlekkeloos is verlopen. Ik denk dat wanneer je aan hen toegeeft dat je bepaalde dingen erg lastig vindt, zij jou echt wel willen helpen. Zo is dat bij ons in ieder geval echt wel.
Wie vraagt, kan geholpen worden!
Veel sterkte! Het is echt rot voor je.
Ik ben nu voor mijn derde jaar op mijn school aan het werk (een jaar als LIO en nu twee jaar als "echte" werknemer). Ik heb ook echt wel mijn problemen, maar zij proberen mij écht wel te helpen. Kun je ook niet eens met collega's in gesprek gaan? Ik ken vrijwel niemand bij wie alles meteen vanaf het eerste moment vlekkeloos is verlopen. Ik denk dat wanneer je aan hen toegeeft dat je bepaalde dingen erg lastig vindt, zij jou echt wel willen helpen. Zo is dat bij ons in ieder geval echt wel.
Wie vraagt, kan geholpen worden!
Veel sterkte! Het is echt rot voor je.

woensdag 21 november 2018 om 09:08
Jij mag zelf bepalen of je je ziek meldt. De school kan daar op dit moment helemaal niets aan doen. Ze kunnen je contract niet verlengen, maar die kans lijkt me toch niet groot en ze kunnen je verplichten met de bedrijfsarts te praten. Dat doe je dan gewoon braaf.KatherineClifton schreef: ↑21-11-2018 08:20Ik ben 30. Hiervoor nog een tijd callcenterwerk gedaan omdat het ook mis ging. Maar toen was ik te jong, erg onzeker.
Maar dat je lesgeeft met een pammetje in je snuit vind ik, als dat echt zo is, niet goed. Wie heeft hier nu iets aan? Jouw overtuiging is nu dat alle scholen nare leerlingen de hand boven het hoofd houden en dat jij daaronder lijdt. Ongeacht of dat echt zo is of niet, dit is hoe jij je nu voelt en dat is niet bevorderlijk voor je lessen. En je bent doodongelukkig.
Ik kan hier wel van alles vertellen over mijn eigen ervaringen met lesgeven en hoe ik het de fijnste baan van de wereld vind, maar daar schiet jij niets mee op. Waar je achter moet zien te komen, is of jij nog iets kunt veranderen zodat je het wel leuk kunt vinden (aan jezelf of aan de plek waar je werkt) of dat je gewoon geen leraar bent. Dat kan en dat is geen schande.
woensdag 21 november 2018 om 09:15
Jeetje dit klinkt niet best. Dat je na je operatie na 1,5 week weer bent gaan werken is zeer onverstandig. En dan kan het wel van je teamleider moeten, maar die bepaalt dat niet, daar is nou een bedrijfsarts voor. En dat ouders boos bellen is toch jouw probleem niet? Of geeft de school je telefoonnummer door ofzo? En die ouders zijn ook niet boos op jou persoonlijk, omdat er geen docent voor de klas staat, maar omdat ze vinden dat de school vervanging slecht geregeld heeft.
Wat nu eerst moet gebeuren is herstellen van je operatie en dat gaat nu veel langer duren doordat je te snel aan het werk bent gegaan. Meld je ziek en maak een afspraak met de bedrijfsarts. Ik vind het ronduit bizar dat je vandaag naar je werk bent gegaan. Dat geeft al aan dat je totaal niet in staat bent om helder te denken.
Als je opgeknapt bent kun je eens gaan nadenken wat je wel wilt. Daar ben je nu helemaal niet toe in staat er is nu helemaal niks meer goed of leuk en overal zijn beren op de weg.
Wat nu eerst moet gebeuren is herstellen van je operatie en dat gaat nu veel langer duren doordat je te snel aan het werk bent gegaan. Meld je ziek en maak een afspraak met de bedrijfsarts. Ik vind het ronduit bizar dat je vandaag naar je werk bent gegaan. Dat geeft al aan dat je totaal niet in staat bent om helder te denken.
Als je opgeknapt bent kun je eens gaan nadenken wat je wel wilt. Daar ben je nu helemaal niet toe in staat er is nu helemaal niks meer goed of leuk en overal zijn beren op de weg.
woensdag 21 november 2018 om 09:19
Wat je trouwens ook nog kan doen is een gesprek met de arbo-arts aanvragen zonder je ziek te melden. Dan kan je je zorgen en stress bespreken, en het laat zien dat de wil om te werken er echt wel is, maar dat het zo niet gaat.
Heb ik destijds ook gedaan. Een jaar later jammer genoeg alsnog uitgevallen, maar ik denk dat het toch goed is geweest.
Heb ik destijds ook gedaan. Een jaar later jammer genoeg alsnog uitgevallen, maar ik denk dat het toch goed is geweest.
.

woensdag 21 november 2018 om 09:36
Waarom stuur je zelf geen pb?
woensdag 21 november 2018 om 12:18
Duidelijk. Ik heb er vandaag niemand uitgestuurt. Heb mezelf gepusht het met een grsprek op te lossen, hoe moeilijk ook. Dus dat vergt oefening.safrat schreef: ↑21-11-2018 08:19Het eerste jaar in het onderwijs is vaak afzien. Jij hebt meerdere eerste jaren achter de rug, waarin je moet wennen aan de school, de leerlingen en de lesmethode. Als je geen steun krijgt van de leiding is het eigenlijk onbegonnen werk. Ik vind het niet heel raar dat je dan moeilijkheden krijgt. Ik vind het ook niet veel zeggen over jouw capaciteiten.
En inderdaad, meer eerste jaren, dat klopt. Ik ben alleen bang dat scholen denken dat ik het niet kan als ze mijn cv zien.
woensdag 21 november 2018 om 12:21
Het passend onderwijs is een draak van een wet. Ik heb geen bevoegdheid om les te geven aan een kind met een gedragsstoornis. Dan had die echt in de opleiding moeten zitten en zich niet moeten beperken tot 1 hoorcollege.Malagueña schreef: ↑21-11-2018 08:49Als je denkt dat alles over leerlingen in SOM staat dan klink je echt heel onervaren en zelfs een beetje wereldvreemd.. er is soms zoveel met kinderen aan de hand wat niemand weet.
Elk kind kan een rotdag hebben. Een rotweek. Maar elke les, bij elke docent klieren, dat komt in SOM. Elke uitstuurbrief. Dan staat er echt wat. De onderliggende reden niet altijd, dat klopt.
woensdag 21 november 2018 om 12:26
Ik ben nu fysiek weer beter. De TL had er ook niks mee toen ik een briefje meenam van de HA. Ik moest in elk geval proberen te werken. Voor mij is contractverlenging erg belangrijk, dus ik deed het maar. Heb me 2 dagen ziekgemeld toen het echt niet ging.Anoniem262821034 schreef: ↑21-11-2018 09:19Wat je trouwens ook nog kan doen is een gesprek met de arbo-arts aanvragen zonder je ziek te melden. Dan kan je je zorgen en stress bespreken, en het laat zien dat de wil om te werken er echt wel is, maar dat het zo niet gaat.
Mensen die roepen dat ik het alleen voor het geld doe... nee. Dat is niet zo. Vandaag had ik ook leuke gesprekken. Maar op dagen dat ze lopen te zuigen denk ik wel aan het salaris ja.
woensdag 21 november 2018 om 13:10
Ik vind het niet per se een draak van een wet eigenlijk, maar er had wel eerst geïnvesteerd moeten worden in het bijscholen van docenten denk ik. Nu gebeurt dat vaak achteraf. Maar goed beter laat dan nooit en niet iedereen is hiervoor gemaakt nee.
Ik denk dat opmerkingen over het geld komen doordat jij zelf zei dat je niet kan stoppen met deze baan omdat je een buffer moet opbouwen.
Ik denk dat opmerkingen over het geld komen doordat jij zelf zei dat je niet kan stoppen met deze baan omdat je een buffer moet opbouwen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!