Hebben wij het zo slecht in Nederland?

01-12-2018 15:17 3238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.

Wat is hier zo slecht in Nederland dan?

- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen

Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Quaintrelle schreef:
02-12-2018 14:03
Nee hoor je hoeft niet zo cynisch te doen. Belasting betalen is niet sinterklaas spelen.
Dit topic toont anders wel aan dat alle cynisme meer dan gerechtvaardigd is. Gutmenschen met grootse idealen over het ondersteunen van de arme medemensen, die er ook niet aan kan doen dat het voor hem/haar niet loopt, maar vooral met grootse idealen die anderen moeten betalen.

Die anderen mogen immers niet klagen, die anderen moeten blij zijn dat ze kunnen werken, die mensen moeten blij zijn dat ze veel belastingen betalen, die moeten extra blij zijn als ze nog extra kunnen betalen, en die moeten zich vooral schamen dat ze uit zichzelf niet nog een extra 30% afdragen.

Genoeg voorbeelden in dit topic die rechtstreeks geholpen kunnen worden, maar er is hier letterlijk geen één die dat zal doen. Het kan niet, het mag niet, ze hebben zelf geen geld, ze hebben dit niet, ze hebben dat niet, je mag die stelling niet maken... Excuses honderduit, hypocrisie ten top. Voor hen volstaat dat zij het moreel ijkpunt zijn, en nu is het aan de rest om daar voor te betalen.
DuchessMeganMarkle schreef:
02-12-2018 14:08
Ik begrijp niet zo goed waarom men zo persoonlijk moet reageren. Dit wijkt gewoon af van het topic discussie hoor.

En waarom zou dat jou nu steeds gebeuren, hè?
Het ontbreekt jou volkomen aan zelfinzicht, anders had je dit topic niet eens geopend.
Onder iedere nick valt het me op dat jij topics opent om vooral te kunnen etaleren hoe goed je het zelf denkt te doen. Misschien moet je daar eens iets mee doen
Sinjoren schreef:
02-12-2018 14:13
Dit topic toont anders wel aan dat alle cynisme meer dan gerechtvaardigd is. Gutmenschen met grootse idealen over het ondersteunen van de arme medemensen, die er ook niet aan kan doen dat het voor hem/haar niet loopt, maar vooral met grootse idealen die anderen moeten betalen.

Die anderen mogen immers niet klagen, die anderen moeten blij zijn dat ze kunnen werken, die mensen moeten blij zijn dat ze veel belastingen betalen, die moeten extra blij zijn als ze nog extra kunnen betalen, en die moeten zich vooral schamen dat ze uit zichzelf niet nog een extra 30% afdragen.

Genoeg voorbeelden in dit topic die rechtstreeks geholpen kunnen worden, maar er is hier letterlijk geen één die dat zal doen. Het kan niet, het mag niet, ze hebben zelf geen geld, ze hebben dit niet, ze hebben dat niet, je mag die stelling niet maken... Excuses honderduit, hypocrisie ten top. Voor hen volstaat dat zij het moreel ijkpunt zijn, en nu is het aan de rest om daar voor te betalen.
je plaat blijft hangen en je lult uit je nek.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Sinjoren schreef:

Jawel hoor, wat weet jij nou in godsnaam over mij met je cynische gelul de hele tijd.
Star² schreef:
02-12-2018 14:14
Jawel hoor, wat weet jij nou in godsnaam over mij met je cynische gelul de hele tijd.
Bovendien wordt Benmama gekort als wij haar geld zouden geven en schiet ze er dus alsnog niks mee op
Na al het geklaag heb ik een vraag. Wat doen jullie voor al die arme mensen die niets kunnen kopen. Helpen jullie hun wel eens?

Ik trap af. Ik geef de krantenverkoper regelmatig €2 of meer wat ik dan opzak heb. Ik breng na feestjes alle overgebleven eten naar de voedselbank. Oude aparaturen geef ik weg aan mensen waarvan ik weet dat ze niet veel hebben.
rosanna08 schreef:
je plaat blijft hangen en je lult uit je nek.
Extra pijnlijk dan dat je nog steeds niet in staat bent te weerleggen wat er gezegd wordt :)
Star² schreef:
Alles zo blijkt uit de gepikeerde reactie :)

Niet leuk eh, zo'n tegenstander die jullie morele gezwets kan duiden voor wat het is :D
02-12-2018 14:16
Na al het geklaag heb ik een vraag. Wat doen jullie voor al die arme mensen die niets kunnen kopen. Helpen jullie hun wel eens?

Ik trap af. Ik geef de krantenverkoper regelmatig €2 of meer wat ik dan opzak heb. Ik breng na feestjes alle overgebleven eten naar de voedselbank. Oude aparaturen geef ik weg aan mensen waarvan ik weet dat ze niet veel hebben.
dus je zadelt mensen op met jouw oude apparatuur?
wat fantastisch!
wij slapen nooit.
.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 02-12-2018 14:21
99.13% gewijzigd
the_Wicked_Witch schreef:
En waarom zou dat jou nu steeds gebeuren, hè?
Het ontbreekt jou volkomen aan zelfinzicht, anders had je dit topic niet eens geopend.
Onder iedere nick valt het me op dat jij topics opent om vooral te kunnen etaleren hoe goed je het zelf denkt te doen. Misschien moet je daar eens iets mee doen
Ergens snap ik dat ze trots is dat ze het achter zich gelaten heeft maar door dan vervolgens zich zo hautain te gedragen doet ze dat weer teniet.
Ze weet ook niet wat de toekomst brengt een relatie kan uit gaan je baan kun je verliezen en vervolgens zit je zo via ww weer in de bijstand. Zeker zonder lang arbeidsverleden.
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 02-12-2018 14:19
0.07% gewijzigd
Sinjoren schreef:
02-12-2018 14:17
Alles zo blijkt uit de gepikeerde reactie :)

Niet leuk eh, zo'n tegenstander die jullie morele gezwets kan duiden voor wat het is :D

Je hebt echt geen idee, maar goed, denk lekker dat je de vrouwtjes op hun nummer aan het zetten bent :smooch:
Sinjoren schreef:
Extra pijnlijk dan dat je nog steeds niet in staat bent te weerleggen wat er gezegd wordt :)
Je hebt er zo de mond vol van, dat ik me afvraag wat jij allemaal voor je medemens doet. Moet wel heel wat zijn dan. :)
Ik dacht dat het over was met die rijke vriend. Je was in dat topic nogal stellig over het verbreken van je relatie.
valentinamaria schreef:
02-12-2018 14:18
dus je zadelt mensen op met jouw oude apparatuur?
wat fantastisch!

:rofl:
Sinjoren schreef:
02-12-2018 13:56
Uiteraard; ze moeten dankbaar zijn dat ze kunnen werken, ze moeten dankbaar zijn dat ze belastingen betalen en ze moeten vooral meer dan dankbaar zijn dat de "solidairen" hun wel eens zullen komen vertellen waar hun geld aan gespendeerd moet worden.
En niet te vergeten, voor elke extra belasting die de "solidairen" toelaat nog wat meer Sinterklaas te spelen, volstaat gewone dankbaarheid niet, en is minstens een drie-voudige lofzang vereist.

Zolang de "solidairen" zelf niets moeten opgeven of afdragen, evidently.
Wat een nonsens. Ik draag graag bij aan de sociale zekerheid zolang ik weet dat ik hierop zelf kan terugvallen mocht het nodig zijn. De enige storende factor is het gegeven dat er personen gebruik maken van dit vangnet terwijl ze wel een bijdrage zouden kunnen leveren; alleen is hierbij de vraag of de regels het niet zo maken dat het beter is om rustig in de hangmat te blijven ipv te pogen om eruit te geraken.

Jouw kritiek geeft gewoon aan dat je niet beseft waartoe mensen in staat zijn wanneer je ze tegen de muur zet.

Er wordt niet geklaagd, er wordt uitgelegd dat het niet voor iedereen rozengeur en maneschijn is en dat niet iedereen de mogelijkheid en de kracht heeft om er op eigen houtje uit te krabbelen. En dat het heel irritant is om te doen of dat wel zo is.
Star² schreef:
02-12-2018 14:19
Je hebt echt geen idee, maar goed, denk lekker dat je de vrouwtjes op hun nummer aan het zetten bent :smooch:
Geen zorg, dat hadden we gisteren al voor elkaar :D

Vandaag is hoogstens wat nagenieten ;)
*Toos* schreef:
Ik dacht dat het over was met die rijke vriend. Je was in dat topic nogal stellig over het verbreken van je relatie.
Ja je weet maar nooit, ken je dat ouderwetse draaipoppetje nog? Jantje lach, jantje huilt.

Niemand klaagt hoor.
Maar we moeten nu alsnog over op het veren steken begrijp ik?
Sinjoren schreef:
02-12-2018 14:21
Geen zorg, dat hadden we gisteren al voor elkaar :D

Vandaag is hoogstens wat nagenieten ;)
geniet ervan (de rest zeg ik maar niet, geen zin in een ban voor dit)
02-12-2018 14:08
Ik begrijp niet zo goed waarom men zo persoonlijk moet reageren. Dit wijkt gewoon af van het topic discussie hoor.
Nou ja, dat komt om dat men je topics herinnert en je net doet als of je je omhoog hebt gewerkt naar de rijke middenklasse. Wat niet zo is.

Maakt mij niet uit verder, maar als hier iemand komt verkondigen dat ze een tekening heeft gemaakt en voor € 20,- aan een oud dametje heeft verkocht om vervolgens zich te vergelijken met Rembrandt, dan krijgt die persoon ook sceptische reacties.

Ik denk dat de meeste mensen wel iets doen voor mensen in hun omgeving, of een donatie doen voor een goed doel, of iets geven voor bijvoorbeeld een inzameling van de voedselbank, of noem maar op. Dat is niet meer dan gewoon menselijk hoor. En je hoeft er niet eens rijk voor te zijn.
Wat een afgunst en jaloezie lees ik zeg over mijn vriend.
Cateautje schreef:
Je hebt er zo de mond vol van, dat ik me afvraag wat jij allemaal voor je medemens doet. Moet wel heel wat zijn dan. :)
Buiten belastingen betalen? Helemaal niets :D. Then again ben ik ook niet diegene die hier vanuit zo'n hoge ivorenen morele toren zit te blazen dat al die miserie toch zo erg is, dat daar iets aan gedaan moet worden en dat anderen daar voor moeten betalen, dus consistent ben ik wel :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven