Het grote speelgoedtopic 2018
zaterdag 1 december 2018 om 09:59
christinayang schreef: ↑01-12-2018 09:37vorig jaar kon je (dacht via post NL) jezelf een bericht van sint met videoboodschap laten sturen met jullie namen er dan in. Dat vonden ze hier wel spannend
Klopt. Hebben wij 2 jaar geleden ook gedaan.
Heb inmiddels een vriend van ons geappt. Kijken of hij even tijd heeft vanmiddag.
zaterdag 1 december 2018 om 12:47
Whahaha, wat een misser zeg! Zit wel de juiste factuur er bij? Of hebben ze de adresstickers verwisseld en heeft nu iemand jou water/eend ballen? Ze hadden die overigens een tijdje terug ook bij de kruidvat, dus als je er snel een nodig hebt kan je daar ook proberen (ik heb er 1 voor de jongste gekocht 2 weken geleden).
zaterdag 1 december 2018 om 12:56
De oudste heefts de chocolade letters ook ontdekt en wijst ze allemaal aan in de winkel en vraagt dan is dit de Rrrr van *naam vriendje*, zei ik laatst nee dat is de Nnn van Nico. Vraagt hij vervolgens bij iedereen in de supermarkt 'Ben jij Nico? Ze hebben hier Nnnn van Nico.'nicole123 schreef: ↑01-12-2018 08:49Heb ik enorm mijn best gedaan op heel mooie cadeaus, blijken mijn kinderen gisteren opeens het aller-allerliefste een simpele chocoladeletter te willen krijgen van de Sint.Nou maar hopen dat oma die vandaag in de zak heeft gedaan en anders zal ik ze misschien voor 5 december nog kopen voor ze, als ik ze daar zo gelukkig mee maak.
We hebben 4 kleine letters mee naar huis genomen maar die gaan niet in de zak want de oudste was er bij met het kopen. Vind dat nog best lastig met kinderen die niet naar de opvang gaan oid om cadeaus ongezien het huis binnen te slepen.
zaterdag 1 december 2018 om 13:06
Ik heb hem nog niet helemaal open gemaakt, maar klantenservice al gemaild want die zijn beperkt open. Ik heb de tijd nog. Maar 2 vriendinnen en ik zijn binnen 6 weken van elkaar uitgerekend vanaf 1 maart dus wilde het vast in huis hebben.YellowLemonTree schreef: ↑01-12-2018 12:47Whahaha, wat een misser zeg! Zit wel de juiste factuur er bij? Of hebben ze de adresstickers verwisseld en heeft nu iemand jou water/eend ballen? Ze hadden die overigens een tijdje terug ook bij de kruidvat, dus als je er snel een nodig hebt kan je daar ook proberen (ik heb er 1 voor de jongste gekocht 2 weken geleden).
zaterdag 1 december 2018 om 13:13
Gelukkig heb je ze niet nu voor sinterklaas nodig.
zaterdag 1 december 2018 om 13:14
YellowLemonTree schreef: ↑01-12-2018 12:56De oudste heefts de chocolade letters ook ontdekt en wijst ze allemaal aan in de winkel en vraagt dan is dit de Rrrr van *naam vriendje*, zei ik laatst nee dat is de Nnn van Nico. Vraagt hij vervolgens bij iedereen in de supermarkt 'Ben jij Nico? Ze hebben hier Nnnn van Nico.'
zaterdag 1 december 2018 om 13:54
Wij hebben afgelopen maand ook iets bij de top1toys besteld, was bij de buren afgeleverd (had een slapend kind op schoot
. Als het kleine pakketjes zijn vind ik het niet zo bezwaarlijk dat ze bij de buren in de gang staan, maar bij bijvoorbeeld een glijbaan die geleverd wordt zorg ik wel altijd dat ik zelf open doe)
Krijg ik een megadoos waar peuter in kan wonen overhandigd, ik schrok me dood, dacht ook al dat er iets fout gegaan was. De buurman nog: "het is helemaal niet zwaar".
We hadden iets besteld van het formaat " boek", werd geleverd in formaat "peuterhuis"
Zonder extra vulling, dus ik was blij dat het niet kapot kon.
Misschien hebben ze in deze periode extra hulppieten aangenomen, zodat het magazijn niet zo soepeltjes meer werkt?
Krijg ik een megadoos waar peuter in kan wonen overhandigd, ik schrok me dood, dacht ook al dat er iets fout gegaan was. De buurman nog: "het is helemaal niet zwaar".
We hadden iets besteld van het formaat " boek", werd geleverd in formaat "peuterhuis"
Misschien hebben ze in deze periode extra hulppieten aangenomen, zodat het magazijn niet zo soepeltjes meer werkt?
zaterdag 1 december 2018 om 20:43
Ik heb net gecheckt en pakbon ontbreekt gewoon helemaal.YellowLemonTree schreef: ↑01-12-2018 12:47Whahaha, wat een misser zeg! Zit wel de juiste factuur er bij?
zondag 2 december 2018 om 09:50
Pakjesavond is weer voorbij. Pup heeft gister zeker een uur gedanst op de dansmat van K3. Nu ligt ze met manlief op de grond Doc de pratende robot uit te proberen.
De lego is in elkaar gezet en de playmobil is ook al uitgepakt. De adventkalender van Paw Patrol staat nu op de kast naast de tv, daar zou ze het liefst alle vakjes van openen haha.
Ze is happy met alles.
Het was een geslaagde middag/avond.
De lego is in elkaar gezet en de playmobil is ook al uitgepakt. De adventkalender van Paw Patrol staat nu op de kast naast de tv, daar zou ze het liefst alle vakjes van openen haha.
Ze is happy met alles.
Het was een geslaagde middag/avond.
zondag 2 december 2018 om 10:45
Wij hebben de eerste viering ook gehad. Voor dochter van 6 was de buit een LOL-surprise bal, een kleurboek van kittens van Top Model en mooie stiften erbij en een kitten van Furreal Friends.
Zoon van 9 kreeg 2 dozen Nerf Nitro en een boek van Geronimo Stilton Fantasia.
Ik een kleurboek van Harry Potter en verschillende strooisels voor op de cappuccino. Iedereen tevreden!
Zoon van 9 kreeg 2 dozen Nerf Nitro en een boek van Geronimo Stilton Fantasia.
Ik een kleurboek van Harry Potter en verschillende strooisels voor op de cappuccino. Iedereen tevreden!
zondag 2 december 2018 om 20:12
Hier is onze viering ook voorbij en de boys liggen nu lekker te slapen.
Hier was de buit. 2 transformers, 2 tekstra pup en kitten en de grote hond voor samen, 2 horloge’s, boek, Sesamstraat poppen en snoepjes en samen de hot Wheels Track Builder epic.
Ze waren met alles heel blij al was de oudste wel teleurgesteld dat er geen pistool in zat. Wij houden niet van geweren en pistolen en proberen dat buitenshuis te houden al hebben veel kinderen van school ze wel.
Hier was de buit. 2 transformers, 2 tekstra pup en kitten en de grote hond voor samen, 2 horloge’s, boek, Sesamstraat poppen en snoepjes en samen de hot Wheels Track Builder epic.
Ze waren met alles heel blij al was de oudste wel teleurgesteld dat er geen pistool in zat. Wij houden niet van geweren en pistolen en proberen dat buitenshuis te houden al hebben veel kinderen van school ze wel.
zondag 2 december 2018 om 20:59
Puur uit interesse hoor, maar waarom geen pistool? En dan niet de net echte of geen een? En dan bedoel ik nerf, laser, water ed dingen nie niet lijken op echte maar wel duidelijk pistolen zijn. Aan de ene kant begrijp ik het en aan de andere kant niet, wij hadden vroeger klappertjes pistolen, een laserpistolen set, waterpistolen en onze blaaspijpjes maar we zijn er (denk ik) niet slechter van geworden. Ik vind het helemaal niet nodig, maar heb er zelf ook geen enorm bezwaar tegen als het wel duidelijk speelgoed is.
maandag 3 december 2018 om 07:16
Wij vinden het niet nodig dat er gespeeld wordt met wapens en net gedaan wordt dat je iemand dood maakt. Nerf lijkt niet helemaal op een wapen maar je kunt er wel mee schieten. Vaak ook nog op elkaar hebben we gezien. Iets waar je mensen mee dood hoeft van mij niet als ook speelgoed gebruikt te worden,YellowLemonTree schreef: ↑02-12-2018 20:59Puur uit interesse hoor, maar waarom geen pistool? En dan niet de net echte of geen een? En dan bedoel ik nerf, laser, water ed dingen nie niet lijken op echte maar wel duidelijk pistolen zijn. Aan de ene kant begrijp ik het en aan de andere kant niet, wij hadden vroeger klappertjes pistolen, een laserpistolen set, waterpistolen en onze blaaspijpjes maar we zijn er (denk ik) niet slechter van geworden. Ik vind het helemaal niet nodig, maar heb er zelf ook geen enorm bezwaar tegen als het wel duidelijk speelgoed is.
Waterpistolen hebben ze ook niet wel anders soorten speelgoed waar je water mee spuit maar niet iets wat lijkt op een wapen.
Daarnaast heeft hij er nu over omdat er verschillende kinderen dit krijgen maar verder vraagt hij er niet om.
Als hij trouwens er zelf een knutselt dan mag dat van mij, dus een blaaspijp zou ik geen problemen hebben. Dan is het zijn eigen fantasie maar het zelf geven nee.
Ik hen vroeger ook geen speelgoed wapens gehad en ben het ook niet echt gemist.
maandag 3 december 2018 om 12:28
Ik vind dit wel lastig. Mijn zoon van 6 is nogal van de stoere dingen en ik houd ook helemaal niet van '(alsof) doodmaken voor de lol' en andere gewelddadige dingen. Maar waar leg je de grens? Pistolen hebben we al in huis, want we hebben politie van Playmobil en die heeft pistolen. Maar goed, dat is om boeven mee te vangen en niet om ze te doden. Daarna kwamen de ridders van Playmobil met hun zwaarden. En ridder verkleedkleding met zwaard. Die gebruik je ook niet om soep mee te eten... Maar ridders beschermen het kasteel en zijn daarmee in feite ook een soort politie, al valt daarover te twisten. Vervolgens wilde zoon dolgraag piraten en dat vond ik nog wat lastiger. Piraten zijn in feite gewoon criminelen en deden (en doen) gruwelijke dingen. En al die doodshoofden vind ik vreselijk. Maar zoon heeft heel andere associaties als ik, dus tsja. Ook piraten zijn er gekomen, wel met zo min mogelijk doodshoofden. En momenteel is zoon fan van Ninjago Lego en heeft hij wel eens filmpjes Lego Nexo Knights gekeken. Ik probeer het wat af te houden, want ik weet wel leukere dingen voor ze om te kijken en te spelen. Het is de strijd van het goede tegen het kwade, maar ik vind het allemaal maar eng en gewelddadig. De kinderen vinden tekenfilms van Oggy & the cockroaches en Tom & Jerry ook erg leuk, dat vind ik ook maar niks. Er gaan weliswaar geen mensen dood, maar er wordt voortdurend gesard en de figuren worden geplet, opgeblazen of verkoold. Maar is het smaak of principe dat ik het niks vind? Mijn man staat er wat anders in, die vind dat we er zelf ook niet slechter van geworden zijn dat we Tom & Jerry keken en dat kinderen hierin fantasie en werkelijkheid echt wel kunnen scheiden. En ik wil de kinderen ook niet overbeschermd opvoeden en dat ze dan niks gewend zijn als ze bij vriendjes dingen zien of spelen. Pistolen of Nerf hebben we niet, maar een groot waterpistool wel, daarbij heb ik eigenlijk helemaal geen associatie met doodmaken. Het lijkt ook helemaal niet op een echt pistool. En een pijl en boog hebben we, om mee op het raam te schieten. Kortom, zelfde principes als jij, maar de praktijk vind ik minder zwart-wit dan ik oorspronkelijk dacht.
maandag 3 december 2018 om 13:19
Lastig hoe je met geweld-speelgoed om moet gaan. Wij hebben een waterpistool en een setje nerfs. Dat gebruiken we buiten (grote tuin) en we schieten met de nerfs niet op elkaar, maar op stilstaande doeltjes om punten te scoren (de glijbaan, een ladder, de container etc) of gewoon wie het verst kan. Dat is mijn middenweg.
maandag 3 december 2018 om 13:30
Misschien een beetje kort door de bocht, maar jij bent een vrouw en je kind is een jongetje. Volgens mij speel je dan sowieso al met ander speelgoed, dus die vergelijking gaat (in mijm ogen) al niet op.Handbal schreef: ↑03-12-2018 07:16Wij vinden het niet nodig dat er gespeeld wordt met wapens en net gedaan wordt dat je iemand dood maakt. Nerf lijkt niet helemaal op een wapen maar je kunt er wel mee schieten. Vaak ook nog op elkaar hebben we gezien. Iets waar je mensen mee dood hoeft van mij niet als ook speelgoed gebruikt te worden,
Waterpistolen hebben ze ook niet wel anders soorten speelgoed waar je water mee spuit maar niet iets wat lijkt op een wapen.
Daarnaast heeft hij er nu over omdat er verschillende kinderen dit krijgen maar verder vraagt hij er niet om.
Als hij trouwens er zelf een knutselt dan mag dat van mij, dus een blaaspijp zou ik geen problemen hebben. Dan is het zijn eigen fantasie maar het zelf geven nee.
Ik hen vroeger ook geen speelgoed wapens gehad en ben het ook niet echt gemist.
En het begint bij je zoontje zelf ook op te vallen dat andere kinderen er wel mee spelen. Je zegt dat hij er niet over begint, maar misschien durft hij het wel gewoon niet aan je te vragen omdat hij weer hoe je erover denkt.
Overigens heb ik als vrouw met zowel een blaaspijp als klappertjespistool als waterpistool gespeeld. Van die laatste is het überhaupt nooit in me opgekomen dat het onder de categorie "wapens" kan vallen, volgens mij had je die vroeger alleen maar in de vorm van een pistool...
dinsdag 4 december 2018 om 03:02
Sorry daar dat is echt onzin. Ik had vroeger vooral jongens als vriend en volgens jouw dus alleen jongens speelgoed. Want poppen, Barbies enz waren bij mij thuis niet te vinden. Ik had alleen maar lego, constructie speelgoed, auto’s noem maar op.Maartje2016 schreef: ↑03-12-2018 13:30Misschien een beetje kort door de bocht, maar jij bent een vrouw en je kind is een jongetje. Volgens mij speel je dan sowieso al met ander speelgoed, dus die vergelijking gaat (in mijm ogen) al niet op.
En het begint bij je zoontje zelf ook op te vallen dat andere kinderen er wel mee spelen. Je zegt dat hij er niet over begint, maar misschien durft hij het wel gewoon niet aan je te vragen omdat hij weer hoe je erover denkt.
Overigens heb ik als vrouw met zowel een blaaspijp als klappertjespistool als waterpistool gespeeld. Van die laatste is het überhaupt nooit in me opgekomen dat het onder de categorie "wapens" kan vallen, volgens mij had je die vroeger alleen maar in de vorm van een pistool...
Daarin tegen is het mijn man die hierin heel principieel in staat. En deze toch echt een jongen dus daar geld het bovenstaande helemaal niet voor.
Lijkt mij sterk dat mijn zoon van 4 bang over iets te praten waar we het nooit hebben gehad. We zijn nu met hem in gesprek waarom wij er zo in staan.
handbal wijzigde dit bericht op 04-12-2018 03:11
3.60% gewijzigd
dinsdag 4 december 2018 om 03:06
Dit zou voor mij misschien ook wel kunnen maar voor mijn man gaat dit ook te ver. Als we ergens zijn mag het best maar het hoeft niet thuis.ShaunTheSheep schreef: ↑03-12-2018 13:19Lastig hoe je met geweld-speelgoed om moet gaan. Wij hebben een waterpistool en een setje nerfs. Dat gebruiken we buiten (grote tuin) en we schieten met de nerfs niet op elkaar, maar op stilstaande doeltjes om punten te scoren (de glijbaan, een ladder, de container etc) of gewoon wie het verst kan. Dat is mijn middenweg.