Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Ik vind het niet luisteren wel lastig trouwens. Ik ben wel eens bang dat ik straks een kind heb wat altijd om je heen loopt en altijd zijn zin moet hebben. Hij krijgt nu echt niet zijn zin altijd, maar luisteren: ho maar.

Ik kan hem moeilijk vastbinden en zeggen dat hij moet luisteren. Als ik iets zeg of vraag: hij vertikt het gewoon. Hij kijkt soms niet op of om als je tegen hem praat.
GlitterCupcake schreef:
03-12-2018 12:11
@Fiona Fijn dat ze het zo leuk vond en handig dat de leidster ervaring heeft. Heeft je peuter niet last van peulvruchten?

En ik vind het voorstel van schoonzus prima. Behalve dan dat ik een shitload aan cadeaus had gekocht. En dat ik vrees voor een ongezellige avond omdat alle oudere kinderen gewent zijn aan zakken vol. Dat overleven we wel, maar leuk is anders.
Nee, ze kan gelukkig wel tegen peulvruchten.

Het sinterklaasgebeuren omgooien een paar dagen voor pakjesavond is ook niet zo handig inderdaad. Had ze dat niet eerder kunnen bedenken?
GlitterCupcake schreef:
03-12-2018 12:11
Maar hoe doe je dat dan @Kleinezon? Ga je dan wel nog bij mensen op bezoek en kweek je een dikke huid qua schamen? Of geef je juist veel toe of wordt je heel consequent?
...
Als we op bezoek zijn, zijn ze uitermate braaf gelukkig. Ze zijn/waren alleen thuis compleet onhandelbaar behoorlijk pittig. Mensen zeggen me dat dat een goed teken is, dus daar hou ik me maar aan vast.

Eigenlijk gaf ik nooit toe. Nu wat vaker omdat peuter zelf soms een beter voorstel heeft. 'maar mama, ik wil eerst...'
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Maartje2016 schreef:
03-12-2018 11:50
Wat fijn Kleinezon, die geruststellende woorden! :rofl:
Graag gedaan (6)
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Wat een pestcombinatie zeg: een strontverkouden baby die alleen maar bovenop je wilt slapen, een peuter die alleen maar met je samen wilt spelen, een kinderwagen met een lekke band en een man die in het buitenland zit :hamer:
He wat balen voor je maartje! Succes vandaag! Hopelijk is baby snel beter.

Hier ook iedereen ziek. Man is al bijna een week thuis. Peuter is ziek en slaapt s' nachts erg slecht mede daardoor. En ik ben ook ziek/gesloopt. Veel last van mijn rug/buik en ook veel harde buiken dus probeer tussendoor mijn rust te pakken.
Kleinezon schreef:
04-12-2018 08:36
Als we op bezoek zijn, zijn ze uitermate braaf gelukkig. Ze zijn/waren alleen thuis compleet onhandelbaar behoorlijk pittig. Mensen zeggen me dat dat een goed teken is, dus daar hou ik me maar aan vast.

Eigenlijk gaf ik nooit toe. Nu wat vaker omdat peuter zelf soms een beter voorstel heeft. 'maar mama, ik wil eerst...'

Oh hier op bezoek gaat niet meer zo soepel als voorheen. Hij speelt wel gewoon maar toen hij een ‘nee’ kreeg op het zoveelste toastje, trok hij de spelletjeskast leeg uit frustratie. Om daarna de kast (formaat commode) van de muur te trekken omdat ik zei dat we even samen de kast weer gingen inruimen.

Hij was zo braaf, lomp maar braaf :'(
Maartje2016 schreef:
04-12-2018 09:54
Wat een pestcombinatie zeg: een strontverkouden baby die alleen maar bovenop je wilt slapen, een peuter die alleen maar met je samen wilt spelen, een kinderwagen met een lekke band en een man die in het buitenland zit :hamer:

:hug: Dat is idd een kutcombi. Baby in de draagzak en peuter voordoen hoe je een bandje plakt? Of heb je misschien een fietsenmaker op de hoek?
snowgirl1 schreef:
04-12-2018 10:02
He wat balen voor je maartje! Succes vandaag! Hopelijk is baby snel beter.

Hier ook iedereen ziek. Man is al bijna een week thuis. Peuter is ziek en slaapt s' nachts erg slecht mede daardoor. En ik ben ook ziek/gesloopt. Veel last van mijn rug/buik en ook veel harde buiken dus probeer tussendoor mijn rust te pakken.

:hug: ahw klinkt heel naar.
Het lek zit precies bij het ventiel, waarschijnlijk hebben we de band een keer verkeerd in de auto gelegd. Ik heb vorige week uit luiheid meteen een nieuwe besteld, en op het moment dat de post hem kwam brengen bedacht ik me ineens dat ik zonder te kijken een willekeurige band had besteld. 10 inch in plaats van 12 inch dus :facepalm:

Als het goed is komt straks de juiste maat binnen, amateur :$

Net bedacht dat ik nog een buggy had liggen, dus boodschappen zijn in elk geval binnen.
fiona2018 schreef:
03-12-2018 13:14
Nee, ze kan gelukkig wel tegen peulvruchten.

Het sinterklaasgebeuren omgooien een paar dagen voor pakjesavond is ook niet zo handig inderdaad. Had ze dat niet eerder kunnen bedenken?

Nee ze had het van Instagram :-[ Ja echt, zo appte ze het. Dat kinderen gelukkiger zijn met minder. Ik denk dat kinderen ongelukkig worden van teveel of te weinig.

Maar ik ga mee in de zak naar Spanje dit jaar. Ik heb niet alle maar wel te veel cadeaus voor alle kinderen in de verzamelzakken gestopt :puh:

En de overige cadeaus die leeftijdsgebonden zijn, in de bak van een armoede-initiatief gedaan. Die gaan morgen plaatselijk bij arme gezinnen langs met Sinterklazen en cadeaus. Hopelijk vinden ze het wat.
Maartje2016 schreef:
04-12-2018 12:17
Het lek zit precies bij het ventiel, waarschijnlijk hebben we de band een keer verkeerd in de auto gelegd. Ik heb vorige week uit luiheid meteen een nieuwe besteld, en op het moment dat de post hem kwam brengen bedacht ik me ineens dat ik zonder te kijken een willekeurige band had besteld. 10 inch in plaats van 12 inch dus :facepalm:

Als het goed is komt straks de juiste maat binnen, amateur :$

Net bedacht dat ik nog een buggy had liggen, dus boodschappen zijn in elk geval binnen.

Ah ja, dat is niet te plakken. Ik zou bij een volgende wagen ook geen luchtbanden meer doen. Dan liep ik lekker buiten met de kleine en halverwege het park vroeg ik mij af of het niet lekkerder zou lopen als de bandjes niet zo zacht waren. Daar wil ik helemaal niet mee bezig zijn.
@snowgirl: jullie ook allemaal beterschap! Zwanger zijn terwijl iedereen om je heen ziek is kan echt slopend zijn :hug: . Hoe lang moet je nog ook al weer?

@hier: net bij de supermarkt probeerde zoon van alles in het wagentje te leggen, en mijn reactie is elke keer dat hij het terug moet leggen. Dat gaat natuurlijk met een berg commentaar, maar het gebeurde wel. Loopt er een bejaarde man langs: "hij luistert niet echt goed he?. Loopt zijn bejaarde vrouw er achteraan: "man, je bent 80 jaar ouder, hij luistert beter dan jij doet :proud: :rofl:
Maartje2016 schreef:
04-12-2018 13:05
@hier: net bij de supermarkt probeerde zoon van alles in het wagentje te leggen, en mijn reactie is elke keer dat hij het terug moet leggen. Dat gaat natuurlijk met een berg commentaar, maar het gebeurde wel. Loopt er een bejaarde man langs: "hij luistert niet echt goed he?. Loopt zijn bejaarde vrouw er achteraan: "man, je bent 80 jaar ouder, hij luistert beter dan jij doet :proud: :rofl:
:HA:

Beterschap voor de zieken!
Maartje2016 schreef:
04-12-2018 13:05
@snowgirl: jullie ook allemaal beterschap! Zwanger zijn terwijl iedereen om je heen ziek is kan echt slopend zijn :hug: . Hoe lang moet je nog ook al weer?

Ben nu 28+1 dus nog ca 12 weken. Ben 25 februari uitgerekend. Merk wel dat deze zwangerschap echt zwaarder is dan bij zoon. Toen natuurlijk nog geen kind rondlopen en ook snel weer zwanger na de tweeling dus merk dat ook wel aan mijn lijf.
Ik heb net Sinterklaasochtend gehad op het kdv O_o Afgrijselijk. Ik heb mijn best gedaan hoor maar dit mag manlief volgend jaar afwikkelen. Ouders werden uitdrukkelijk gevraagd om aanwezig te zijn, nou dat waren heel veel ouders uitdrukkelijk ook. Allemaal ellebogenwerk zodat ze hun Pleun/Tygo/Beer/Ole (witbakfietsouderkdv) op de foto konden zetten. De Pieten waren ook nog eens pikpikpikzwart met grote rode mond en dikke goude oorringen :-| Er werd nog niet eens een poging gedaan om wat minder ‘’’’traditioneel’’’’ over te komen.

En waarom was ik er eigenlijk bij? De hoofdleidster haaibaai van het kdv ontbood ouders om dit-dit-dit te doen terwijl ze zelf niet eens tijden wist of de muziek van te voren had klaar staan en toen onze peuter begon te huilen omdat een ouder tussen de peuters op zijn handje was gaan staan omdat deze een selfie wilde maken met zijn kind en Sinterklaas, deden de leidsters niks. En als kers op de taart kreeg ik een snauw ‘dat ouders niet hun kind mochten oppakken want dan werd het een chaos’.

Het was al een chaos kut. :bye:

Vanavond nog pakjesavond en dan hebben we dit ook weer gehad. Ik weet weer exact waarom ik kerst als kind al leuker vond. Lekker rustig, genieten van lichtjes, muziekjes en eten :-*
Hahaha ik zie het al voor me!

Hier hebben ze het intern gehouden. Kindjes mochten hun schoen zetten voor het slapengaan en na het dutje zat er een mandarijn in de schoen en lagen er wat pepernoten. Heerlijk rustig!

(Bij de kleuter op school echter......).
Hier op de psz hebben ze op de ene maandag kruidnoten gebakken, de donderdag erna iets in hun schoen gekregen (mandarijn en kruidnoten) en afgelopen maandag een cadeautje. De leidsters verkleden zichzelf en de kinderen dan in het lokaal als sint en piet en dan geven ze elkaar dus de cadeautjes :love:

Maar ze delen de speelplaats met 2 basisscholen, dus ik denk dat de kinderen die er vandaag waren wel iets van de sint hebben meegekregen.
Phoe klinkt behoorlijk hysterisch Glitter!

Dat van jullie klinkt een stuk gezelliger moet ik zeggen schaun en Maartje!

Hier geen opvangdag vandaag, had wel nog zijn schoentje bij de prenatal staan dus die opgehaald en er zat een hele mooie auto in dus zoon is helemaal gelukkig.

Verder nog bij de gynaecoloog geweest en alles was prima! Ons mannetje wordt nu op ca 1250 gram geschat dus ook dat is prima!
Sinterklaas hier op de PSZ was belachelijk. Ze kwamen binnen toen er 2 pubermeisjes verkleed als piet stonden ( oftewel duidelijk herkenbaar als de dochters van de leidster), ze zeiden niet eens hallo maar stonden er maar een beetje..eindstand hebben ze 1 potlood gehad. 1(!) potlood...niet eens een kleurboekje erbij ofzo. En de ouders moesten een bijdrage van 1 euro per kind betalen voor het “ feest”. Ben er dus best pissig over ( net zoals de andere ouders). Maar nu moet ik zeggen dat sinds de vaste leidsters weg zijn ( lees ontslagen omdat er te weinig kindertjes waren terwijl er een wachtlijst van 1,5 jaar is) en er nieuwe zijn is er niet veel meer aan. Er wordt niet meer geknutseld, ze komen niet meer buiten. Elke keer is het alleen maar vrijspelen..in januari gaat m’n oudste naar de basisschool en denk dat ik dan m’n middelste eraf haal en de jongste helemaal niet erheen ga doen. Betaal 87 euro per kind per maand en krijg er 0,0 voor terug. Zelfs hun neuzen afvegen is tegenwoordig al teveel gevraagd en het laatste maandelijkse uitstapje waar iedereen extra voor betaald was in april.

Pakjesavond hebben we hier zaterdag gehouden. Was heel erg leuk. Middelste wou zoooo graag een ambulance en toen hij die uitpakte kon hij niet meer praten alleen nog maar hysterisch gillen en wijzen naar die ambulance haha.

En weet niet of ik het al had verteld maar heb vorige week onze hond in laten slapen. En de kinderen waren zo hard aan het huilen en ik ook en ik wist ook niet meer wat ik moest zeggen dus heb ik ze maar een puppy beloofd 🤦🏻‍♀️.
Whatsinaname1988 schreef:
05-12-2018 16:45
Sinterklaas hier op de PSZ was belachelijk. Ze kwamen binnen toen er 2 pubermeisjes verkleed als piet stonden ( oftewel duidelijk herkenbaar als de dochters van de leidster), ze zeiden niet eens hallo maar stonden er maar een beetje..eindstand hebben ze 1 potlood gehad. 1(!) potlood...niet eens een kleurboekje erbij ofzo. En de ouders moesten een bijdrage van 1 euro per kind betalen voor het “ feest”. Ben er dus best pissig over ( net zoals de andere ouders). Maar nu moet ik zeggen dat sinds de vaste leidsters weg zijn ( lees ontslagen omdat er te weinig kindertjes waren terwijl er een wachtlijst van 1,5 jaar is) en er nieuwe zijn is er niet veel meer aan. Er wordt niet meer geknutseld, ze komen niet meer buiten. Elke keer is het alleen maar vrijspelen..in januari gaat m’n oudste naar de basisschool en denk dat ik dan m’n middelste eraf haal en de jongste helemaal niet erheen ga doen. Betaal 87 euro per kind per maand en krijg er 0,0 voor terug. Zelfs hun neuzen afvegen is tegenwoordig al teveel gevraagd en het laatste maandelijkse uitstapje waar iedereen extra voor betaald was in april.

Pakjesavond hebben we hier zaterdag gehouden. Was heel erg leuk. Middelste wou zoooo graag een ambulance en toen hij die uitpakte kon hij niet meer praten alleen nog maar hysterisch gillen en wijzen naar die ambulance haha.

En weet niet of ik het al had verteld maar heb vorige week onze hond in laten slapen. En de kinderen waren zo hard aan het huilen en ik ook en ik wist ook niet meer wat ik moest zeggen dus heb ik ze maar een puppy beloofd 🤦🏻‍♀️.
Sorry, om die laatste zin heb ik even hardop moeten lachen.

Ik heb je topic gevolgd, kansloos hoe het allemaal gelopen is. :hug:
Sinterklaas hebben we hier achter de rug. Man was braaf om 3 uur thuis, zoon had bedacht om vandaag eens tot half 5 te blijven slapen... Uiteindelijk heeft hij een duplo graafmachine en een duplo speeltuin gehad. Daarna was hij nóg blijer omdat we worst aten (met zuurkool erbij, maar daar is hij dan weer niet in geïnteresseerd :proud:)

De zak is ook dit jaar niet leeggegaan dus, er zitten voor zoon nog 2 dingen in. Misschien dat we zondag nog een ronde doen :-D
Mijn peuter zou ook Sinterklaas vieren op de opvang, maar is ziek. De foto's zien er leuk uit en onze opvang kennende was het leuk geweest.

Zaterdag vieren we het in principe met m'n schoonouders, maar het gaat niet goed met m'n schoonoma (is dat een begrip?), dus weet niet of dat nu doorgaat. Bij peuter leeft het gelukkig niet erg verder. Behalve dat hij laatst wel herhaalde dat hij Gordon (van Thomas de trein) wilde van Sinterklaas. "En Sinterklaas zegt dan ja!", aldus peuter.
Nou whats, op zoek naar een pup dus! :puppy: Zielig van je hond :hug: maar ook ik moest even lachen dat je dan niet meer weet wat je zeggen moet en verdrietig bent en dan een pup belooft. Zo herkenbaar!

Hier zit pakjesavond erop. Kleuter was hysterisch en functioneerde totaal niet meer. Dus peuter die er geen hol van snapte was zo behulpzaam om alle kao’s uit te pakken en willekeurig te verdelen. Leuke avond ;-)
Ik zou naast een puppy :lol: ook een nieuw kdv zoeken ;) @Whats

Hier lijkt het er op dat 1 leidster verantwoordelijk is voor alle chaos. Die vrouw heeft aspiraties tot een managementsfunctie (gewoon niet doen) en had 1 week geleden besloten dat er een hele meet&greet met Sinterklaas moest komen. Maar dan wel met super veel haast want ze jatte tijd van de basisschool, die deze Sint eigenlijk geboekt had. Maar ze wilde wel de show stelen met een kado voor Sint, 4 liedjes, 2 dansjes, fotomoment etc.

Schaun en Maartje klinkt leuk op het kdv en thuis! :-D

Beterschap voor peuter en schoonoma @Morgenstond :hug:

Hier is peuter ook ziek. Gisteravond al koorts en slapjes. Nu lekker rustig met zijn cadeaus aan het spelen. De poezen spelen gek genoeg mee :cat:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven