Grenzen bij logé
dinsdag 4 december 2018 om 18:17
Dag allen,
Even een vraag hoe anderen met de volgende situatie om zouden gaan, al kan ik vele antwoorden vooraf wel inschatten
Mijn vriendin had verleden week een 4-daagse cursus, waar ook veel mensen uit andere steden en landen waren. Nu gaf ze de laatste keer dat ik bij haar was - vlak voor ik wegging - dat het zou kunnen dat ze nog een logé zou krijgen vanuit deze cursus, misschien ook niet. Nou ja, moet op zich kunnen denk ik, heb er nadien overigens niets meer van gehoord, al vond ik het wel wat apart dat ze het pas op het laatste moment aangaf.
Nu kwam ik zaterdagavond weer bij haar om haar op te halen, om uit eten te gaan, nadien muziekkroeg.. het was namelijk mijn verjaardag. Ze vertelde veel over de cursus, maar ook dat haar logé al was geweest (de nacht ervoor). Bleek om een man te gaan. Aha. Ik heb er verder niets over gevraagd, het was mijn verjaardag en die wilde ik leuk hebben, maar het zat me onbewust ergens wel dwars. Vooral omdat ze geen logeerkamer heeft en deze man bij haar in bed heeft gelegen.
Natuurlijk komt dan de vraag ook op of er ook meer is gebeurd dan in een relatie wenselijk is zal ik maar zeggen...
Genoeg als openingspost voor nu. Vraag me af hoe anderen hiermee om zijn gegaan, of om zouden gaan. Ik realiseer me dat velen meteen conclusies zouden trekken. Goed gesprek gaat er echter zeker komen, ik voel me er verre van goed bij namelijk.
Even een vraag hoe anderen met de volgende situatie om zouden gaan, al kan ik vele antwoorden vooraf wel inschatten
Mijn vriendin had verleden week een 4-daagse cursus, waar ook veel mensen uit andere steden en landen waren. Nu gaf ze de laatste keer dat ik bij haar was - vlak voor ik wegging - dat het zou kunnen dat ze nog een logé zou krijgen vanuit deze cursus, misschien ook niet. Nou ja, moet op zich kunnen denk ik, heb er nadien overigens niets meer van gehoord, al vond ik het wel wat apart dat ze het pas op het laatste moment aangaf.
Nu kwam ik zaterdagavond weer bij haar om haar op te halen, om uit eten te gaan, nadien muziekkroeg.. het was namelijk mijn verjaardag. Ze vertelde veel over de cursus, maar ook dat haar logé al was geweest (de nacht ervoor). Bleek om een man te gaan. Aha. Ik heb er verder niets over gevraagd, het was mijn verjaardag en die wilde ik leuk hebben, maar het zat me onbewust ergens wel dwars. Vooral omdat ze geen logeerkamer heeft en deze man bij haar in bed heeft gelegen.
Natuurlijk komt dan de vraag ook op of er ook meer is gebeurd dan in een relatie wenselijk is zal ik maar zeggen...
Genoeg als openingspost voor nu. Vraag me af hoe anderen hiermee om zijn gegaan, of om zouden gaan. Ik realiseer me dat velen meteen conclusies zouden trekken. Goed gesprek gaat er echter zeker komen, ik voel me er verre van goed bij namelijk.
dinsdag 4 december 2018 om 19:42
En dan wippen ze gezellig op de bank.Javier schreef: ↑04-12-2018 19:40'Ik zie dat toch echt binnen de context van de relatie' - of je lief wel/niet met een ander het bed deelt- WAT bedoel je daarmee : binnen de context van een relatie- ?
Als mijn lief 'binnen de context van de relatie' (wat dat ook moge betekenen) gewoon zonder blikken of blozen een andere vrouw in zijn bed laat, is het einde relatie.
Want het is nergens voor nodig. Gewoon slapen of niet, ze hoeft niet in zijn bed, naast hem. Die plek is voor mij. Mocht hij al een logé hebben; de bank.
dinsdag 4 december 2018 om 19:47
Ze heeft geen bank volgens TO. Wat ik best bijzonder vind eigenlijk, iedere student heeft op zijn kamer naast zijn bed nog altijd een bank staan. Er rammelt mij iets teveel aan het verhaal.
Waarom gaat iedereen er vanuit dat het een vreemde was? Zoals ik het verhaal in de OP lees kondigde de vriendin al voor de cursus aan dat er mogelijk iemand zou blijven slapen op 1 nacht. Dan kende ze deze man toch al voor de cursus?
Waarom gaat iedereen er vanuit dat het een vreemde was? Zoals ik het verhaal in de OP lees kondigde de vriendin al voor de cursus aan dat er mogelijk iemand zou blijven slapen op 1 nacht. Dan kende ze deze man toch al voor de cursus?
dinsdag 4 december 2018 om 19:48
En jij zou het helemaal prima vinden als jouw partner een vreemde vrouw in zijn/jullie bed laat slapen? Naast hem?
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
dinsdag 4 december 2018 om 19:49
Ik vind dat die keuze aan hem is en dat wanneer ik dat niet prima vind het aan mij de keuze is of ik met hem door wil.
Ik ga toch een volwassen vent niet zeggen wat hij wel en niet mag doen in zijn leven. Of dat hij mij dingen gaat verbieden. Zou wat zijn.
dinsdag 4 december 2018 om 19:51
Als je letterlijk (de woorden) ge- of verbieden gebruikt, niet nee. Dan is je manier van communiceren wat ongelijkwaardig en ongezellig. Maar het is toch niet raar als je partner vraagt om iets niet (meer) te doen? Zo wil ik echt niet dat mijn partner of piste skiet. Hij vindt dat leuk, maar laat het graag voor mij. Andersom dans ik geen Salsa meer, hij vond de tijdstippen zo vervelend. Dat deed ik al jaren, maar ik wil niet dat mijn plezier ten koste van hem gaat. En hij zou mij ook echt verbieden om een andere man in mijn bed te laten (en andersom), haha. Zolang je elkaar vertrouwt en elkaar het geluk gunt, mag je best iets verwachten. Althans van mij wel hoor!
dinsdag 4 december 2018 om 19:53
Nee hoor. Ik had op kamers alleen een bed, kledingkast, bureau en een kastje. Meer paste er niet in. Veel studiegenoten eveneens.Marana-- schreef: ↑04-12-2018 19:47Ze heeft geen bank volgens TO. Wat ik best bijzonder vind eigenlijk, iedere student heeft op zijn kamer naast zijn bed nog altijd een bank staan. Er rammelt mij iets teveel aan het verhaal.
dinsdag 4 december 2018 om 19:54
Maar dat verklaart een hoop! Dan ziet zij dit dus heel anders dan de meesten van ons. Dan heeft zij heel andere ideeen, normen en waarden (niet beter of slechter, gewoon anders). En dan is voor jullie nóg belangrijker om goed te praten zodat je een weg vindt waar jullie je allebei goed bij voelen. Succes vanavond!Zigeuner schreef: ↑04-12-2018 19:06Klopt. Mijn vriendin heeft echter wat 'makkelijker' ideeën over seks, ze heeft ook lang in een community gewoond waar het niet ongewoon was met meerdere mensen seksuele betrekkingen te hebben. Ik zou zelf inderdaad nooit een andere vrouw in mijn bed halen, voel me bij het idee al niet op mijn gemak.
dinsdag 4 december 2018 om 19:55
Ja, dat vind ik wel raar.Vivavandaag schreef: ↑04-12-2018 19:51Als je letterlijk (de woorden) ge- of verbieden gebruikt, niet nee. Dan is je manier van communiceren wat ongelijkwaardig en ongezellig. Maar het is toch niet raar als je partner vraagt om iets niet (meer) te doen? Zo wil ik echt niet dat mijn partner of piste skiet. Hij vindt dat leuk, maar laat het graag voor mij. Andersom dans ik geen Salsa meer, hij vond de tijdstippen zo vervelend. Dat deed ik al jaren, maar ik wil niet dat mijn plezier ten koste van hem gaat. En hij zou mij ook echt verbieden om een andere man in mijn bed te laten (en andersom), haha. Zolang je elkaar vertrouwt en elkaar het geluk gunt, mag je best iets verwachten. Althans van mij wel hoor!
Je kan hooguit aangeven dat JIJ het lastig vindt als hij dat doet.
dinsdag 4 december 2018 om 19:56
Ik lees niet dat de vriendin van to een student is of mis ik iets?Marana-- schreef: ↑04-12-2018 19:47Ze heeft geen bank volgens TO. Wat ik best bijzonder vind eigenlijk, iedere student heeft op zijn kamer naast zijn bed nog altijd een bank staan. Er rammelt mij iets teveel aan het verhaal.
De nick van to is zigeuner dat zegt mij of echt zigeuner of kamper/Kermisexplotant etc.
Daar heerst een andere moraal dan bij de burgerbevolking.
rosabella1 wijzigde dit bericht op 04-12-2018 19:58
0.42% gewijzigd
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
dinsdag 4 december 2018 om 19:57
Ik ook hoor.
En daarbij, de vriendin vertelde vrolijk over de cursus en de logeerpartij. Ze deed er niet geheimzinnig of ontwijkend over. TO vroeg alleen niet naar wat hem dwars zat: 'waarom wist ik dat niet en heeft hij bij jou in bed geslapen'. Hij wilde geen 'sores' op zijn verjaardag en vult dus maar in.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 4 december 2018 om 19:59
Ik snap niet veel van je verhaal. Het is gewoon een vriendin in de zin van vriendschap? Ze vertelde het net voor je wegging, naar huis of toen je van huis weg ging naar haar toe? Heeft ze ook een relatie? Enz. Wel essentiële info om hier een oordeel over te vormen zeg maar. En omdat ze geen logeerkamer heeft zou hij wel bij haar in bed hebben gelegen? Dat kun je niet zomaar aannemen. Hij kan toch net zo goed op een luchtbed of op de bank hebben geslapen. Maar wat gaat dat jou trouwens aan?
ghost79 wijzigde dit bericht op 04-12-2018 20:02
28.57% gewijzigd
dinsdag 4 december 2018 om 20:00
To heeft al gezegd dat het om zijn partner gaat.Ghost79 schreef: ↑04-12-2018 19:59Ik snap niet veel van je verhaal. Het is gewoon een vriendin in de zin van vriendschap? Ze vertelde het net voor je wegging, naar huis of toen je van huis weg ging naar haar toe? Heeft ze ook een relatie? Enz. Wel essentiële info om hier een oordeel over te vormen zeg maar.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 4 december 2018 om 20:07
Ik reageerde op het erg vinden van een partner die met een ander in bed ligt.Javier schreef: ↑04-12-2018 19:40'Ik zie dat toch echt binnen de context van de relatie' - of je lief wel/niet met een ander het bed deelt- WAT bedoel je daarmee : binnen de context van een relatie- ?
Als mijn lief 'binnen de context van de relatie' (wat dat ook moge betekenen) gewoon zonder blikken of blozen een andere vrouw in zijn bed laat, is het einde relatie.
Want het is nergens voor nodig. Gewoon slapen , ze hoeft niet in zijn bed, naast hem. Die plek is voor mij. Mocht hij al een logé hebben; de bank.
Als je in een relatie gewend bent dat er vaker mensen bij mensen logeren, bijvoorbeeld omdat iemand vrienden heeft die ver weg wonen, of als je vaak naar feesten gaat met vrienden, dan ben je meer aan zoiets gewend en bied je ook makkelijker iemand een slaapplaats aan zonder daar meteen van alles achter te denken. Misschien denkt zij daar makkelijker over dan hij. Dat kan ook zijn waarom ze het zo terloops vertelde; het was geen big deal voor haar.
dinsdag 4 december 2018 om 20:20
Precies dat, TO. Als jij het niet oké vindt en je er moeite mee hebt en je vriendin helemaal niet, wil je wel zo'n vriendin?
Heb je aan haar gevraagd wat ze er van zou vinden, als het andersom was geweest?
Ik zou geen relatie willen met iemand die dat allemaal niks uitmaakt.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
Down on Jubilee Street
dinsdag 4 december 2018 om 20:21
Ghost79 schreef: ↑04-12-2018 19:59Ik snap niet veel van je verhaal. Het is gewoon een vriendin in de zin van vriendschap? Ze vertelde het net voor je wegging, naar huis of toen je van huis weg ging naar haar toe? Heeft ze ook een relatie? Enz. Wel essentiële info om hier een oordeel over te vormen zeg maar. En omdat ze geen logeerkamer heeft zou hij wel bij haar in bed hebben gelegen? Dat kun je niet zomaar aannemen. Hij kan toch net zo goed op een luchtbed of op de bank hebben geslapen. Maar wat gaat dat jou trouwens aan?
Oh oh oh wat wordt er toch slecht gelezen op dit forum
dinsdag 4 december 2018 om 20:23
Dat is toch totaal niet relevant?Javier schreef: ↑04-12-2018 20:20Precies dat, TO. Als jij het niet oké vindt en je er moeite mee hebt en je vriendin helemaal niet, wil je wel zo'n vriendin?
Heb je aan haar gevraagd wat ze er van zou vinden, als het andersom was geweest?
Ik zou geen relatie willen met iemand die dat allemaal niks uitmaakt.
dinsdag 4 december 2018 om 20:30
Dat vind ik ook opvallend. Alsof een luchtbed (evt. incl. Pomp) niet bij de buren geleend zou kunnen worden of iets dergelijks.
Of wie weet hoort een slaapmatje wel tot de standaardreisuitrusting van deze logé.
dinsdag 4 december 2018 om 20:37
Dat ligt er maar aan waar zich dit afspeelt.
Is dit een studentenhuis etc. of een woonwagenkamp aangezien de de nick van to zigeuner is.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.