Uitgerekend 2e helft Juli 2019 (met tabel)

14-11-2018 22:19 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!

Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.

Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:

Tot snel!

NaamLeeftijd V / MKindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Antje28 / 30tweede20 juli?12-12 eerste echo....
Vera9930/32eerste19 juliMeisje....
Novaatje7939/37vierde29juliJongen/....
MomtoBe226/30tweede15juli??10-12 eerste echo....
Dhana28/28eerste25juli?11-12 eerste echoMA juli
Stacey8632/32derde29juliJongen12/11 echomk 2015
Rein198632/32eerste22juli.........iui
SantaMaria38/32 tweedenog onbekend....18 december echo....
Citroentaartje8831/32eerste21 juli.... 6 maart 20 wekenecho....
Naniene28/30tweede29 julijongen 8 januari termijnecho....
Helaas mocht het niet zo zijn... We denken aan jullie KoetjesenKalfjes, Moosforhappines1988, Noonootje & Lacer :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.77% gewijzigd
@loves dit keer niet. Ik heb veel hulp van (schoon)ouders en die zouden het zeker weten zien staan (krat en flessen) maar voorgaande keren wel met goed gevoel gedaan. Fijn dat jij wel meedoet! Zo’n prachtige organisatie!
Fuck had ik gezegd dat misselijkheid meeviel? Sinds vanochtend eet ik met lange tanden en ben ik draaierig. Gatsie zeg!
Ik doe deze keer nog niet mee met moeders voor moeders. Vorige x wel maar moest toen al na 3 weken stoppen. Ik wacht nu eerst ff eerste echo af. Vind het inderdaad ook een mooi initiatief maar wil eerst meer zekerheid voor mezelf.

Succes dames met de misselijkheid! Lijkt me niet fijn!
Ik doe ook mee aan moeders voor moeders, alleen deze week niet heb heerlijk de griep te pakken dus de misselijkheid die ik al had is nu helemaal verschrikkelijk.

Ik vind het toch spannend al die medicijnen tegen misselijkheid hoe goed zijn die getest ook voor de toekomst? Wil niemand nu bang maken hoor maar vraag me dat gewoon af.
Zou iemand mij ook uit de tabel willen halen? Vorige week is een vd toekomstige grootouders overleden en ik heb momenteel geen behoefte meer aan deze gesprekken. (ook geen vermelding ofzo) Misschien komt de behoefte later nog terug. Alvast bedankt.
@ Cas, sterkte! Snap dat je nu geen behoefte hebt aan dit topic.

@ mom2be, de wet-en regelgeving in Nederland is zo strak ingeregeld, dat ik me daar absoluut niet druk om maak. Jarenlang worden medicijnen getest in laboratoria, proefdieren en daarna proefpersonen in een studie en pas daarna, nadat duidelijk is dat er geen grote nadelen aan kleven, zal het medicijn daadwerkelijk uitgeschreven worden aan de bevolking. Vergeleken met onze buurlanden doen wij in veel opzichten al veel minder, dan wetenschappelijk gezien kan. En dat komt deels door onze wet-en regelgeving.
Ik zou me daar echt niet druk om maken..

Liever medicatie, dan niet kunnen functioneren.
Hier heb ik vandaag een goede dag, nauwelijks misselijk ( wat wel erg fijn is tijdens werk) en ik voel me behoorlijk fit. Hopelijk houdt dit aan.

Ik sla MvM over dit keer. Vorige keer wel meegedaan, maar ik vond het een behoorlijk belasting en alleen de herinnering aan de geur, zorgt al voor nare associaties. Hoe goed ook, ik sla dus over.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 04-12-2018 06:28
2.63% gewijzigd
@novaatje. Dat kan ik me voorstellen dat je dit keer niet meedoet.
Hopelijk is de misselijkheid alleen vandaag even!

@nonootje. Begrijpelijk hoor. Ik heb vrijdag de echo en donderdag intake van MvM. Mocht het niet goed zijn, dan kan ik het snel cancelen. Heb bewust ook nog even gewacht.

@mom: vervelend zeg, de griep. Beterschap!

@cas: wat ontzettend heftig! Ik wens je heel veel sterkte!!

@chantilly: fijn dat je je iets beter voelt. Hopelijk blijft dat zo :)
Wat een aantal verdrietige berichten hier, Lacer en Moos :hug:

Hier gaat het wel redelijk, kwaaltjes zijn wisselend per dag, ben afgelopen weekend echt misselijk en moe geweest en nu valt het weer mee. Hierdoor wel direct aan het twijfelen of alles goed is, afgelopen dagen ook flinke steken in mijn buik gehad.
Na lang twijfelen toch VK even gebeld en kon ipv volgende week al vandaag voor de echo komen, een mooi kloppend hartje gezien en 6w4d gemeten wat klopt met eigen berekening, ik ben voorzichtig blij en mag over 2 weken weer!

MvM doe ik niet mee, heb wel getwijfeld maar ben zo bang dat als het weer mis is, ik aan van alles vast zit en mee geconfronteerd wordt, dus dit keer bewust niet ingeschreven voor de echo, misschien dat ik me nu nog kan inschrijven, ik moet er even over nadenken.
Shana wat fijn dat je eerder mocht komen en dat de echo dan gerustellend blijkt!

Moos, Lacer, Cas, Koetjesenkalfjes ik denk aan jullie!
Dames, curettage is prima verlopen. Helaas wel veel last van de narcose, maar dat had ik al verwacht want ik heb meerdere ingrepen gehad in het verleden. Op het moment nog in het ziekenhuis, hopelijk straks naar huis!

Succes allemaal en ik hoop dat jullie allemaal prachtige babytjes mogen krijgen! :hug:
@lacer gerust achter de rug. Hoop dat je lijf gauw weer goed voelt. Ook ik wens jou een volgende onbekommerde zwangerschap met een blakende baby als finale. Nu de verwerking....sterkte!
Fijn lacer dat het achter de rug is. Hopelijk herstel jij en je cyclus snel. Veel sterkte en op naar een mooi 2019!

Weet jij wat je gaat doen moos?

Opzeggen van moeders voor moeders is trouwens heel makkelijk. Kan gewoon online en gaat heel netjes. Ik kreeg zelfs een lief kaartje door de bus met bloemenbon erbij. Ik ga me morgen hopelijk aanmelden ookal stinken die flessen enorm o_o

Morgen de GROTE dag. Ik heb er een supergoed gevoel over ineens. Eerste keer had ik dat totaal niet dus hopelijk klopt m'n 'moedergevoel' . Duim voor mij! :heart: Keep you posted...
Sterkte trouwens Cas :hug: mocht je weer behoefte hebben aan zwangerschapspraatjes dan horen we het wel weer. Kan me voorstellen dat je hoofd er nu niet naar staat.
Thanks meiden!!

Lief dat je het vraagt Noonoo, hier drie dagen geleden begonnen met medicatie maar het lijkt helaas weinig te doen. Net weer een dosis ingebracht.

Lacer, hoe voel jij je vandaag?
Ben blij ondanks alles dat het voor jou achter de rug is. Weten jullie of jullie er meteen voor willen gaan?

Lieve koetjes, ik weet nog of je dit nog leest maar hoe gaat het met jou?
Knuffel!

Ik weet even niet meer wie het zei, maar die zei, laten jullie het ook weten als er weer goed nieuws is, wat lief. Wie was dat? Gaan we doen.

Noonoo, Ik hoop op een prachtige echo morgen voor jou :heart:
@Moos ik hoop dat het nu snel doorzet. Sterkte! Ik vroeg eerder of je je met goed nieuws bij ons wilde melden. Hoop echt dat je dat doet!

@Noonootje zet hem op! Ik duim voor je.
@moos heeft de medicatie nog geholpen?, hopelijk kun je het snel afsluiten en gaan verwerken

@noonootje ik duim voor je morgen!!
Fijn Dhana dat het goed is! Geeft toch een geruster gevoel dan hè.

Lieve Lacer, Moos en Koetjes! Ik hoop dat jullie snel herstellen en een nieuwe mooi kans tegemoet gaan. Ook ik denk aan jullie!

Cas, ook jij nogmaals veel sterkte! En kom gerust weer kletsen als je daar behoefte aan hebt.

Nonootje, hoe laat mag jij? Vind je het erg spannend? Ik heb morgen ook de eerste echo, maar pas om 17.15 en ben hartstikke zenuwachtig. Veel succes en plezier morgen! Laat je weten hoe het was?

En leuk Nonoo om nog een medestander te hebben voor MvM. Ik heb net een intake gehad en wat leuke cadeautjes gekregen. Het voelt al iets echter, maar morgen geloof ik het pas echt dat er een klein mensje in me groeit...
Noonoo, hoop echt dat je een mooie eerste echo hebt gehad en je nu heerlijk kunt genieten.

Love, morgen duim ik voor jou, dat je maar een prachtig hartje mag horen!

Hier helaas nog steeds weinig op gang, enkel heel licht bloed verlies.
Volgende week weer naar gynaecoloog, als het niet vanzelf komt dan wordt het een curretage.
Dankje Moos! Ik hoop voor jou dat het snel vanzelf op gang komt :hug:

Ben je al geweest Nonootje?
Hoi allemaal!
@moos wat. Aar dat de pillen hun werk nog niet doen. Ik hoop met je mee dat het dit weekend op gang komt. Sterkte de komende tijd!

Spannende tijd dus voor iedereen met de eerste echo’s! @noonootje hoe was het? En @loves nog even dus in spanning. Ik heb aanstaande dinsdag echo. Ik vind het ook super spannend! Aangezien ik geen last heb van misselijkheid (heel blij mee hoor), vraag ik me soms af of het allemaal wel goed zit. Maar ik heb geen bloedverlies gehad en qua klachten heb ik alleen groeiende en gevoelige borsten en opgezette buik in de avond, het lijkt dan haast een 4 maanden buikje ;). Dus we wachten af. Gelukkig hebben we een leuk weekendje weg gepland en is het dan snel dinsdag!
Hoi meiden,

Ik wilde vragen of ik met jullie mee mag schrijven? Ik merk dat ik veel behoefte heb om erover te praten maar ik kan het niet echt ergens kwijt.
Of is jullie tabel gesloten?

Ik lees heftige verhalen zeg.. Sterkte meiden..
Ik krijg volgende week een echo aangezien ik deze week wat bloedverlies heb gehad. Ik voel me er wat onzeker door.. Nou heel erg onzeker eigenlijk. Daarnaast heb ik wel veel last van klachten.. Hele dag misselijk en eind van de dag mega last van maagzuur. Weet gewoon niet meer waar ik het zoeken moet..

Ik hoor graag of er nog een meeschrijfplekje voor mij is.

Fijn weekend!
Hey Meiden het heeft even geduurd maar hier een berichtje van mij. De hele week licht bloedverlies gehad en ondanks een goede echo vorige keer helemaal gek van de twijfel. Daarom vandaag spoedecho gehad. En heb het kindje mogen bewonderen met hartslag. Bloedingen worden vermoedelijk veroorzaakt door mijn darmen die druk geven op de baarmoedermond. VK had echt moeite met het zoeken en vinden van het kindje. Maar de grote is 6 weken en 3 dagen en de vorige echo 1,5 week geleden gaf 5 weken aan. Dus weinig reden om ongerustheid maar ze houden de bloedingen wel in de gaten. I keep you posted.
Het hartje klopt!!! Ik ging echt DOOD van de zenuwen. Wat verschrikkelijk zenuwslopend was het. Gelukkig was ik in het ziekenhuis en hier zijn ze erg netjes op tijd. Hup gelijk echo en daar was het hartje. Precies zo ver als ik dacht (8,5 week) en ook grappig dat ik had gevoeld dat het eitje van links kwam. Dat kon de gynaecoloog ook zien.

Echt zo onwerkelijk dat we er echt stil van waren. We hadden na zoveel slecht nieuws weer rekening gehouden met slecht nieuws en nu was het ineens goed!
Ik trek me even terug. Heb een slechte echo gehad. Vruchtje loopt zo’n twee weken achter en moet er van uit gaan dat het mis gaat. Dat doe ik dan ook. Even afwachten wanneer en hoe het nu gaat lopen. Ik moet sowieso vrijdag weer terugkomen.

Ik wens alle anderen mooie echo’s en mooie baby’s :)
@moos wat een geduld moet je hebben zeg. Wat verschrikkelijk. Wil je sowieso de pillen niet proberen?

@vera ik heb ook weinig klachten hoor behalve pijnlijke borsten en soms opgezet buikje 😉 voor je het weet is het dinsdag. Gelukkig heb je veel afleiding!

@teddy tuurlijk welkom hier! Hoelang ben je zwanger?

@stacey fijn dat het hartje klopt! Het is nog zo klein dat het dan wel lastig is om te vinden. Ik ben al iets verder maar bij mij moesten ze ook nog best zoeken omdat m'n baarmoeder naar achteren ligt. Nog nooit gehoord dat je ook kan bloeden omdat je darmen tegen je baarmoedermond drukken. Klinkt wel logisch gezien alles extra gevoelig is. Fijn dat ze je goed in de gaten houden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven