Het Grote Viva Katten Topic!

21-08-2018 15:18 3010 berichten
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.

Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).

------

Mijn kattenfamilie:

Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.

Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.

The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.

Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Pastelblauw schreef:
06-12-2018 10:39
Dit weekend mogen we nr. 2 ophalen, ik ben zo benieuwd hoe nr. 1 het gaat vinden! Nr. 1 reageert tot nu toe altijd heel spontaan en vrolijk op de katten uit de buurt.. Voorheen kwam de kat van de buren nog wel is langs, daar reageerde ie ook altijd zo leuk op. :heart: Alleen zat die kat zelf niet te wachten op een drukke kitten, dus buurkat kwam niet meer langs.

We gaan het beleven. ;-D
Leuk ja een nieuwe aanwinst!
iones schreef:
05-12-2018 21:13
Morgen is Loki aan de beurt.... dan gaan zijn balletjes er af. Alleen niet vergeten dat hij morgen niet mee mag eten met de honden. Dat is wel lullig zeg! Krijgt iedereen eten, loopt hij te miauwen en krijgt hij niks.
Loki nu onder zeil?
Ik denk dat hij straks mee telt als " vierde" hond. Mist hij zijn broertje nu ook?
Alle reacties Link kopieren
Kleine poes wordt volgende week gesteriliseerd. Blijkbaar hechten ze onderhuids en hoeft ze geen kap op of rompertje aan. Ik ben wel vrij de dag daarna om het in de gaten te houden.

@Pastelblauw: leuk zeg! En dat ze met z'n tweetjes lekker de boel op stelten kunnen zetten :proud:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Hier is vanmorgen de oudste opgenomen de diaree wilde niet stoppen bleef er uit lopen en kat was inmiddels bijna uitgedroogd en erg moe en sloom hij mag even aan een infuus en wat extra medicijnen. Hoor vanavond wat ze doen of die mee mag of toch daar blijft slapen. En wat de uitslagen zijn van wat onderzoeken.
Was vandaag de hele dag werken dus wel een fijn idee dat die in de gaten word gehouden.
derooiekater schreef:
06-12-2018 16:12
Hier is vanmorgen de oudste opgenomen de diaree wilde niet stoppen bleef er uit lopen en kat was inmiddels bijna uitgedroogd en erg moe en sloom hij mag even aan een infuus en wat extra medicijnen. Hoor vanavond wat ze doen of die mee mag of toch daar blijft slapen. En wat de uitslagen zijn van wat onderzoeken.
Was vandaag de hele dag werken dus wel een fijn idee dat die in de gaten word gehouden.
Jeetje wat heftig.
Pastelblauw schreef:
06-12-2018 10:39
Dit weekend mogen we nr. 2 ophalen, ik ben zo benieuwd hoe nr. 1 het gaat vinden! Nr. 1 reageert tot nu toe altijd heel spontaan en vrolijk op de katten uit de buurt.. Voorheen kwam de kat van de buren nog wel is langs, daar reageerde ie ook altijd zo leuk op. :heart: Alleen zat die kat zelf niet te wachten op een drukke kitten, dus buurkat kwam niet meer langs.

We gaan het beleven. ;-D
Wat leuk!
Hoe oud is nummer 1?
derooiekater schreef:
06-12-2018 16:12
Och wat heftig! Arm beestje. Hopelijk knapt hij snel op nu!
Hij moet zeker 1 nacht blijven hij wil niet eten diarree is wel gestopt omdat er niks meer in het lichaam zit. Snel testen waren negatief de rest is naar het lab. Geen tumor of iets gevonden op de echo en foto`s. Bloedwaarden waren niet goed alleen dat kan komen door de uitdroging en het niet willen eten.

Ik mis hem maar weet dat die in goeie handen is.
derooiekater schreef:
06-12-2018 20:22
Hij moet zeker 1 nacht blijven hij wil niet eten diarree is wel gestopt omdat er niks meer in het lichaam zit. Snel testen waren negatief de rest is naar het lab. Geen tumor of iets gevonden op de echo en foto`s. Bloedwaarden waren niet goed alleen dat kan komen door de uitdroging en het niet willen eten.

Zal inderdaad wel vreemd zijn om hem niet om je heen te hebben. Sterkte voor de kattenbeest!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Vandaag met Loki naar de dierenarts. Ik had hem op schoot en richtte zijn snoet op de dierenarts: 'dat daar is de crimineel die jou incompleet gaat maken!". Iedereen moest lachen.

Na de castratie heb ik hem weer opgehaald en hij was vandaag nog niet helemaal zichzelf maar dat is vanavond bij het eten bij getrokken. Nu voorlopig maar een tijd binnen houden.
PimPom schreef:
06-12-2018 20:50
Zal inderdaad wel vreemd zijn om hem niet om je heen te hebben. Sterkte voor de kattenbeest!
Dank je wel hij is in goede handen
Hoop dat hij snel weer opknapt en naar huis mag rooiekater.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
derooiekater schreef:
06-12-2018 20:22

Ken dat laatste gevoel maar al te goed.

Heel veel sterkte. :redrose:

Hier heeft de bitterspray helaas niet gewerkt. Volgens mij vindt kater het zelfs lekker. Heb ik weer. :'-(

Nu heeft hij dus een lampenkap om als ik aan het werk ben. Zodra ik weer thuis ben doe ik die af zodat hij zich nog een deel van de dag fatsoenlijk kan bewegen. Moet hem wel echt constant corrigeren/afleiden als hij weer aan z'n mouw begint te knagen. Maar goed, even volhouden tot er weer wat vacht zit.
Sterkte rooie kater! Ik hoop dat hij snel opknapt en dat ze weten waar de diarree vandaan komt zodat ze er iets tegen kunnen doen!
De dierenarts was vroeg en stuurde een apje met foto :flirting: Kat was even de praktijk ruimte aan het verkennen er is nu toch nog niemand behalve de dierenarts. Nacht is goed gegaan en hij heeft inmiddels gegeten. Ik ben vandaag de hele dag werken dus afspraak is dat er vanmiddag opnieuw overleg is. Er zal vandaag opnieuw bloed en urine onderzoek plaatsvinden en de dierenarts wilde nog overleggen met de internist voor advies want hij was vannacht toch ook weer aan de diarree.

Dierenarts wil 100% zeker weten dat het niks besmettelijks is want er loopt hier ook nog een andere kat rond. Gardia snaptest was gisteren negatief.
Wojak sterkte met de kap gaat de wond nu wel dicht?
S0LEIL schreef:
06-12-2018 19:11
Wat leuk!
Hoe oud is nummer 1?
Nr. 1 is nu net 8 maanden. Ik wilde er eigenlijk meteen al 2 nemen (gezien het ras graag met meerdere is), alleen waren alle kittens al vergeven. En vriend vond 1 kitten in eerste instantie wel genoeg, ook wel te begrijpen. En nu komt de 2e dus toch! :heart:

@derooiekater wat ontzettend schrikken! :hug: Hopelijk knapt ie op en net wat je zegt, hij is in goede handen. Fijn dat de nacht goed is gegaan.

@iones fijn dat alles goed is verlopen! Mijne was een paar dagen van de reutel, maar jouwe knapt zo te horen al snel op gelukkig. Hoe lang moet je hem binnen houden?
Ik hoop dat hij snel opknapt derooiekater!

Ik vertrek vanavond naar Londen voor 2 nachtjes. Is de eerste keer dat de katten zonder mij slapen sinds bij ons zijn komen wonen in juni. Nu is mijn vriend gewoon thuis, maar bah hé, dat is toch anders. Meestal liggen ze in de nacht lekker tegen mij aan, dus ben benieuwd wat ze nu gaan doen. Ze trekken meer naar mij dus mn vriend heeft nu ook 2 dagen om te laten zien hoe leuk hij is.
derooiekater schreef:
07-12-2018 07:28
Gardia snaptest was gisteren negatief.
Toch sluit dat niet altijd iets uit. Ik hoop dat ze de oorzaak vinden. Dit is een rotsituatie.
In het lab testen ze door alleen heeft dat tijd nodig vandaar dat er ook snel testen zijn gedaan er is nu wel 1 verdenking op een bepaalde bacterie ben de naam al weer kwijt die zou wel alles verklaren alleen kan het pas definitief worden gezegd als de kweek het heeft aangetoond en dat zal pas maandag of dinsdag worden.
Er is overleg geweest met de internist die kan nu ook vrij weinig doen.

Afgesproken dat die toch naar huis toe komt wel moet ik de ruimte beperkten hij heeft rust nodig dus kan zijn dat kleine rooie in de huiskamer en keuken verblijft en de andere de andere ruimtes effe kijken wat het beste is.
Hij krijgt nu speciaal voer en medicijnen ook krijgt die nog elke dag extra onderhuids infuus. Bij twijfel of achteruitgang gaat die naar de kliniek waar kleine rooie heeft gelegen.

Dus ik sluit mijzelf een weekend op in huis.
Heftig allemaal! Maar ook wel fijn dat je hem weer thuis hebt straks. Geeft ook wat minder stress voor het beestje denk ik.
Pastelblauw schreef:
07-12-2018 08:30
Nr. 1 is nu net 8 maanden. Ik wilde er eigenlijk meteen al 2 nemen (gezien het ras graag met meerdere is), alleen waren alle kittens al vergeven. En vriend vond 1 kitten in eerste instantie wel genoeg, ook wel te begrijpen. En nu komt de 2e dus toch! :heart:
Wat leuk!
Wij wilden er eigenlijk ook 2, maar toen vielen we voor deze en die was maar alleen. Dus toen maar eentje genomen, dat vonden we ook best. Maar we denken ook al na over een tweede. Hoewel ik denk dat die pas ergens volgend jaar komt.
Dit kattenvrouwtje meld zich hier weer wat een gekkies zit er hier op het forum.

De situatie hier is naar omstandigheden stabiel maar ik had gedacht ze gescheiden te houden omdat de oudste rust nodig heeft maar kleine rooie was het daar niet mee eens :facepalm: die is net zo lang bezig geweest tot ik het op gaf. Ze zitten nu weer bij elkaar en kleine rooie houd zich rustig tot nu toe..
Hebben jullie onder je katten ook vreselijke zeurpieten?
Loki kan tegen etenstijd ontzettend zeuren en mauwen de hele tijd. Ik jaag hem dan weg maar hij komt onverstoorbaar weer terug. Totdat ik hem ten lange leste buiten gooi om hem niet meer te hoeven horen. Ik laat me niet dwingen of koeieneren. Maar hij houdt te lang vol naar mijn zin.
Als je vaste etenstijden aanhoud krijg je dat. Hier staat onbeperkt brok maar krijgen ze ook natvoer en die tijd wisselt.

Heeft loki niet gewoon honger?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven