Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Onvoorstelbaar! Wat kan ik daar boos om worden. Arm kind.

Whats, heftig van je zoontje. Hoe is het nu?

Hier is oma van man overleden. Ik kende haar niet goed/lang, maar vond haar wel altijd heel lief. Toch een gek gevoel dan nu. En nu dus nadenken over praktische zaken rondom de uitvaart. Voelt heel stom, maar wel noodzakelijk met twee kinderen.
Ik kom vast met jullie meelezen :-D. Nog 2 maanden voor zoon officieel peuter is maar is dreumes topic al wel ontgroeid.
Welkom aapje!! Leuk je hier weer tegen te komen 😉
Hoe gaat het regelen Morgenstond? Gaan jullie kinderen mee met de uitvaart?

Welkom Aapje! :bye:

Het is in het peutertopic wel rustiger dan in het baby en dreumestopic (O) (O)
GC, peuters geven vast minder tijd om te forummen ;-)
Het regelen is klaar. De kinderen gaan niet mee. Het is helemaal aan de andere kant van het land, en dat is mee dan al met al teveel gedoe.

Welkom aapje!

Peuter hier was zo goed als zindelijk, maar had eergisteren en gisteren opeens een paar ongelukjes. Vandaag is hij naar de opvang, dus ik ben benieuwd hoe het daar gaat.

Wat zijn de recente ontwikkelingen van jullie peuters? Ik blijf het leuk en grappig vinden als je eigenlijk je eigen woorden terug hoort via je peuter. Ik zeg wel eens dat hij pech heeft als hij niet krijgt wat hij wil. Gisteren kon hij even niet met mij mee naar beneden lopen en zei huilend boven aan de trap" dat is pech voor mij :'( " ;-)
Haha ja klopt idd glitter!
Morgenstond_ schreef:
12-12-2018 08:45
Zeker in combinatie met een (lopende!) baby :proud:

Zoon brabbelt hier ondertussen steeds meer, maar hij spiegelt wel een een hoop van mijn gedrag. Zo krijgt zijn knuffel bv als zijn zusje dat krijgt, en heeft hij gisteren in bad zijn zusje afgesponsd :love:

Gecondoleerd Morgenstond. En welkom Aapje.
Hier weer een slechte nacht achter de rug en trek het echt niet meer. (Inmiddels ook bijna 30 weken zwanget)

Is gewoon zonde voor zoon, hij is moe, maar kan gewoon niet slapen. Inmiddels oveleg met kinderarts om zijn medicijnen te stoppen, heeft tot nu niet gewerkt, maar ook nog maar net gestopt. Nu gaan we kijken of we het nog een week aankijken of dat ze gelijk willen proberen om zijn normale nachtritme weer terug te krijgen met medicatie.
Das klote voor je, Snowgirl :hug:

Misschien heb ik het even gemist, maar waarvoor krijgt je zoontje medicijnen? Ook rot voor hem dat het slapen niet lukt.
Morgenstond_ schreef:
12-12-2018 08:45
Het regelen is klaar. De kinderen gaan niet mee. Het is helemaal aan de andere kant van het land, en dat is mee dan al met al teveel gedoe.

Welkom aapje!

Peuter hier was zo goed als zindelijk, maar had eergisteren en gisteren opeens een paar ongelukjes. Vandaag is hij naar de opvang, dus ik ben benieuwd hoe het daar gaat.

Wat zijn de recente ontwikkelingen van jullie peuters? Ik blijf het leuk en grappig vinden als je eigenlijk je eigen woorden terug hoort via je peuter. Ik zeg wel eens dat hij pech heeft als hij niet krijgt wat hij wil. Gisteren kon hij even niet met mij mee naar beneden lopen en zei huilend boven aan de trap" dat is pech voor mij :'( " ;-)

Haha ja of we kunnen eindelijk wat meer buiten komen dus minder interesse in forummen :-D Ik deed het vooral als ik zat te wachten op mijn werk. En ik wacht wat af.. op mails, mensen, afspraken. Maar de laatste weken ben ik zakelijk aan het verhuizen en minder tijd om te wachten.

Ik snap dat je de kinderen niet mee neemt. Het is makkelijker zonder. Maar das zowat alles in het leven :-$ :lol:

Waren die ongelukjes ergens door? Hier was peuter enorm bezig met het toilet en plaste er elke keer als hij moest op. En toen kreeg hij een berg speelgoed en *floep* weg interesse :byee: Ik maak mij er niet druk om. Hij is pas 2.3,5.

Ik hoor heeeeeel veeeeel terug :) Leuke dingen zoals liedjes, om dezelfde dingen blij worden en correct uitgesproken dingen zoals ‘zeven’ en niet ‘zeuven’. Maar ook minder leuke dingen :-$ zoals ‘godnondeju’ en blijkbaar is mijn stopwoordje ‘toch’. Ik schaam mij daar best wel voor want het klinkt zo dom, toch? :$

En mijn man leunt op dingen als hij staat te wachten. Hij leunt als een theepot. Dat doet peuter nu ook. Maar peuter doet het als of dat echt móet als je ergens staat te wachten. Hij legt zijn spullen uit zijn handen op de grond en leunt:

Afbeelding

:hihi:
snowgirl1 schreef:
12-12-2018 09:01
Hier weer een slechte nacht achter de rug en trek het echt niet meer. (Inmiddels ook bijna 30 weken zwanget)

Is gewoon zonde voor zoon, hij is moe, maar kan gewoon niet slapen. Inmiddels oveleg met kinderarts om zijn medicijnen te stoppen, heeft tot nu niet gewerkt, maar ook nog maar net gestopt. Nu gaan we kijken of we het nog een week aankijken of dat ze gelijk willen proberen om zijn normale nachtritme weer terug te krijgen met medicatie.

:hug:
Maartje2016 schreef:
12-12-2018 09:10
Das klote voor je, Snowgirl :hug:

Misschien heb ik het even gemist, maar waarvoor krijgt je zoontje medicijnen? Ook rot voor hem dat het slapen niet lukt.
Hij heeft medicatie voor zijn astma. Is onlangs aangepast omdat hij nog regelmatig in het ziekenhuis lag. Nu kleuter dosis en extra medicatie, maar hier kan hij dus niet van slapen en wordt er ook agressief van.
snowgirl1 schreef:
12-12-2018 15:36
Hij heeft medicatie voor zijn astma. Is onlangs aangepast omdat hij nog regelmatig in het ziekenhuis lag. Nu kleuter dosis en extra medicatie, maar hier kan hij dus niet van slapen en wordt er ook agressief van.
Wat zielig voor hem! :hug:
Wat naar allemaal snow! Lijkt me heel moeilijk om je kind zo te zien struggelen. En je voelt je zelf dus ook niet zo top.. Kan je iets bedenken dat je kan helpen?

GC, onze peuter zei ook een tijdje te pas en te onpas "toch". "Dat ga ik doen toch!", "Dat vind ik toch leuk!"
Het gaat vanzelf over. Toch? ;-)

De ongelukjes waren trouwens redelijk random. Bijna peuter van de opvang halen. Ik ben benieuwd.
Haha, wat grappig, ‘toch’ is hier ook een tijdje in geweest bij peuter! Momenteel is het stopwoord ‘Ik weet het niet’ :hihi:

Ik had trouwens weinig tijd voor forummen de afgelopen dagen, want: ik ben voor het eerst tante geworden :cheer2: ! Zo ontzettend leuk en bijzonder, zo’n klein frummeltjr van m’n jongste zusje! Peuter vindt het ook prachtig en noemt al de hele dag baby’s naam.
Gefeliciteerd Nienke, wat leuk! Zo inimini weer he? :love:

Peuter had geen ongelukjes gehad op de opvang :cheer2: en poepte volgens eigen zeggen net: "dat zijn 2 vleugels! Dat is een vogel" :applause:
snowgirl1 schreef:
12-12-2018 07:35
Welkom aapje!! Leuk je hier weer tegen te komen 😉
Ik vermoed dat wij voorlopig wel in dezelfde topics blijven haha.
Dubbel
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 23:05
97.07% gewijzigd
Gefeliciteerd - Nienke-. Door dreumes kwam ik erachter dat ik wel vaak he toch of schatje toch zeg als hij moet hoesten of zich verslikt. Dat zegt hij op die momenten dus tegen mij :lol:
Ik lees nog mee maar merk dat ik niet veel te melden heb. Oudste peuter matcht niet zo met de fase waarin jullie peuters zitten. Hij wordt over vier maanden een kleuter.
En jongste peuter is op en top peuter, maar ik zat al zo erg in die ‘materie’ dat ik van zijn fratsen echt niet meer op kijk :mrgreen:

En dan hebben we baby die ons nog lekker bezig houdt. Dus ik lees vooral en haak maar af en toe aan met posten.
Zoals nu, om aapje welkom te heten en Nienke te feliciteren!
:cheer2: Peuter is eindelijk weer eens voorbij de 5 én de 6 geslapen :blob:

En weten jullie waarom? Nou omdat ik na maanden klagen gewoon weer Pampers had besteld ipv Kruidvat luiers. Mijn man is op de centen en zag geen verschil in kwaliteit... Uhu. :-| Er zijn hordes kinderen die het goed doen in Kruidvat. Onze peuter niet. Het is hem al gauw te nat.

Gister voor het slapen een Pamper aangetrokken en verrek, hij slaapt door. Zonder jammeren in zijn slaap of om 04.45 klaarwakker zijn.

Ik doe even hier mijn ‘I told you so’ dansje: :hyper: :hello: :cheer2:
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 13-12-2018 08:16
0.17% gewijzigd
Jeej GC :cheer:

Ik geloof dat zoon me ieder uurheeft laten zien
1-Aapje schreef:
13-12-2018 07:05
Jeej GC :cheer:

Ik geloof dat zoon me ieder uurheeft laten zien

:there:
Nijntje* schreef:
12-12-2018 22:24
Ik lees nog mee maar merk dat ik niet veel te melden heb. Oudste peuter matcht niet zo met de fase waarin jullie peuters zitten. Hij wordt over vier maanden een kleuter.
En jongste peuter is op en top peuter, maar ik zat al zo erg in die ‘materie’ dat ik van zijn fratsen echt niet meer op kijk :mrgreen:

En dan hebben we baby die ons nog lekker bezig houdt. Dus ik lees vooral en haak maar af en toe aan met posten.
Zoals nu, om aapje welkom te heten en Nienke te feliciteren!
Ik heb hetzelfde eigenlijk. Mijn peuter is van april en echt al toe aan de basisschool. Dreumes is een 'bijna peuter' maar is to nu toe erg gematigd in haar gedrag. Misschien ook omdat we al wel wat gewend zijn.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
GlitterCupcake schreef:
12-12-2018 08:18
Het is in het peutertopic wel rustiger dan in het baby en dreumestopic (O) (O)
Voor mij persoonlijk komt dat omdat ik het moederschap een stuk leuker en makkelijker vind nu dochter een peuter is. De babytijd was hel en de dreumestijd werd overschaduwd door gebroken nachten. Nu ze peuter is gaat alles vanzelf en heb ik eigenlijk niet meer zoveel te melden. Misschien komt dat ook wel omdat de het leeftijdsverschil een stuk groter is, de oudste peuters hier zijn al bijna 4 en dochter is net 2.

Is het bij jullie peuters al doorgedrongen dat Sinterklaas weer terug is naar Spanje? We vermijden het onderwerp maar elke dag begint dochter weer uit zichzelf Sinterklaasliedjes te zingen of ze vertelt dat ze een handje heeft gekregen van Sinterklaas. Ik probeer haar uit te leggen dat Sinterklaas weer in Spanje is en ik zing kerstliedjes met haar, maar blijkbaar heeft het Sinterklaasfeest een grote indruk gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven