Napraattopic deel 106
maandag 19 november 2018 om 19:14
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 16 december 2018 om 15:58
Graag gedaan. Ik sta erom bekend dat ik goed met kleuters kan.

zondag 16 december 2018 om 16:01
Kleuters kunnen goed met elkaar overweg.the_Wicked_Witch schreef: ↑16-12-2018 15:58Graag gedaan. Ik sta erom bekend dat ik goed met kleuters kan.
zondag 16 december 2018 om 16:02
Nee dat was iemand anders. wel een leuke trol maar toch.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
zondag 16 december 2018 om 16:02
Kennelijk omdat het steeds gierend uit de klauwen loopt en nogal eens persoonlijk wordt gemaakt. Of het slim is om het te verbieden is vers 2, maar ergens snap ik het wel.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑16-12-2018 15:53Een topic openen over dat onderwerp en alles wat ermee te maken heeft is verboden op Viva. Je kan er zelfs een waarschuwing voor krijgen
En nu wordt het in napraat nog even fijntjes herkauwt steeds. Als het zou werken soit, maar dat doet het niet. Er komt alleen maar welles/nietes van in allerlei variaties.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 16 december 2018 om 16:07
Welnee, het is al veel ouder. Ik (zei de ouwe taart) herinner me nog goed dat in de tijd dat de Centrumpartij opkwam, er nogal wat racistisch geblaat was over 'de Nederlanders'. En die 'de Nederlanders' waren dan blank, alles wat in dit land woonde maar een kleurtje had of niet hier geboren was zou dan 'geen echte Nederlander' zijn. Het waren juist de lieve types binnen de antiracistische beweging, die daarop reageerden met: kunnen we niet van dat rare woord Nederlander af om te bepalen wie hier wel of niet thuishoort, we wonen allemaal in hetzelfde land, we zijn medebewoners van Nederland, misschien moeten we maar gaan spreken van medelanders ipv altijd maar weer dat begrip Nederlanders als uitsluitend begrip te gebruiken.Kia•Ora schreef: ↑16-12-2018 12:33Lijkt in '89 te zijn bedacht door de Elsevier.
http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/medelander
(Misschien is dit allang gepost, maar ik ben nog lang niet bijgelezen).
Zoals altijd met dit soort goedbedoelde verbindende alternatieven, werd daar dan later weer de draak mee gestoken door rechtse types en dan gaan conservatieve, uitsluitende media (zoals destijds Elsevier en tegenwoordig GeenStijl en bepaalde forummers hier) badinerend en zogenaamd grappig schrijven over 'de medelanders'. Zoals dat later ook gebeurd is met woorden als allochtoon, krachtwijk etc.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
zondag 16 december 2018 om 16:07
En ook niet 'gewoon' zeggen dat ze geen zin in een discussie had.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zondag 16 december 2018 om 16:09
fashionvictim schreef: ↑16-12-2018 12:37Dat mag je inderdaad vinden, maar waarom moet daar een tig pagina's discussie over ontstaan? Zeker in het licht van Marana's en Star's kritiek aan het adres van Meds is dat vrij bijzonder. Zeker omdat ik, zoals ik al zei, in ieder geval het fatsoen had om er niet van alles over Nemain's persoonlijkheid, afkomst, religie, geaardheid etc bij te gaan slepen maar slechts zei dat ik haar forumgedrag niet trok/trek.
Ben tot hier bijgelezen, wil hier eerst op reageren voor ik de volgende pagina's lees en ben me dus bewust dat wat ik zeg enorme mosterd kan zijn. Maar wil voor de goeie orde toch even dit gezegd hebben:
Ik vond de post van Alkemade belachelijk. Ik heb niets geschreven over jouw post richting Nemain, heb me daar totaal buiten gehouden.
Alkemade schreef een belachelijke post, Het Groepje reageerde daar terecht afwijzend op. Meds moest daarna haar plasje erover doen en toen nog wat meer, en daar reageerde ik weer op. Nogmaals, het had totaal niets te maken met jouw opmerking richting Nemain.

zondag 16 december 2018 om 16:10
Tjee, waar te beginnen.oudebaas schreef: ↑16-12-2018 14:40Nee hoor, dat is niet iets racistisch opmerken, dat is een hele groep mensen wegzetten vanwege hun huidskleur. En dat gaat ten koste van het bestijden werkelijk racistische misstanden. Simpelweg omdat de witte meerderheid, nog altijd 90% van de bevolking, dat intersectionele SJW gezeik niet serieus neemt en afhaakt.
Betuttelracisme houdt in dat mensen lagere verwachtingen hebben bij mensen uit andere culturen door ze als slachtoffer te zien en bij hen zaken door de vingers te zien die ze niet zouden pikken bij witte mensen.
Maar 2% van de Nederlandse bevolking is hier al generaties lang, volgens de site 5 eeuwen migratie.
Dus waar je die 90% vandaan haalt, het is volgens CBS als je de oude denktrant 'allochtoon autochtoon" aanhoudt eerder 72% in het algemeen en in de grootste gemeentes zal het 50/50 zijn .
En het is natuurlijk een volstrekt mal idee dat mensen gaan bepalen voor anderen wat 'echt' racisme is.
En omdat hun hoofdjes vol zitten over gedoe over 'onecht' racisme men niks aan 'echt' racisme kan doen ofzo blijkbaar.
Dat betuttelracisme is gewoon een term die door racisten wordt misbruikt om racistisch te kunnen doorleuteren.
' JE KEN NIKS MEER ZEGGEN MIJN SURENAAMSE BUURVR HEEFT HAAR JONGSTE JANKNEGER N'WRADILIO GENOEMD TOPNAAM TOPWIJF DIE LAAT ZICH NIET AANPRATEN DAT ZE ZIELIG IS JIJ WEL'.
zondag 16 december 2018 om 16:11
Het-groepje schreef: ↑16-12-2018 13:11Nee het heeft met schoenmaat te maken denk ik nu. Ik heb het licht gezien.

Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
zondag 16 december 2018 om 16:11
zondag 16 december 2018 om 16:13
koekoek...Het-groepje schreef: ↑16-12-2018 16:10Tjee, waar te beginnen.
Maar 2% van de Nederlandse bevolking is hier al generaties lang, volgens de site 5 eeuwen migratie.
Dus waar je die 90% vandaan haalt, het is volgens CBS als je de oude denktrant 'allochtoon autochtoon" aanhoudt eerder 72% in het algemeen en in de grootste gemeentes zal het 50/50 zijn .
En het is natuurlijk een volstrekt mal idee dat mensen gaan bepalen voor anderen wat 'echt' racisme is.
En omdat hun hoofdjes vol zitten over gedoe over 'onecht' racisme men niks aan 'echt' racisme kan doen ofzo blijkbaar.
Dat betuttelracisme is gewoon een term die door racisten wordt misbruikt om racistisch te kunnen doorleuteren.
' JE KEN NIKS MEER ZEGGEN MIJN SURENAAMSE BUURVR HEEFT HAAR JONGSTE JANKNEGER N'WRADILIO GENOEMD TOPNAAM TOPWIJF DIE LAAT ZICH NIET AANPRATEN DAT ZE ZIELIG IS JIJ WEL'.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

zondag 16 december 2018 om 16:14
ja foei,Marana-- schreef: ↑16-12-2018 16:09Ben tot hier bijgelezen, wil hier eerst op reageren voor ik de volgende pagina's lees en ben me dus bewust dat wat ik zeg enorme mosterd kan zijn. Maar wil voor de goeie orde toch even dit gezegd hebben:
Ik vond de post van Alkemade belachelijk. Ik heb niets geschreven over jouw post richting Nemain, heb me daar totaal buiten gehouden.
Alkemade schreef een belachelijke post, Het Groepje reageerde daar terecht afwijzend op. Meds moest daarna haar plasje erover doen en toen nog wat meer, en daar reageerde ik weer op. Nogmaals, het had totaal niets te maken met jouw opmerking richting Nemain.
hoe bedenk ik het

zondag 16 december 2018 om 16:15

zondag 16 december 2018 om 16:21
Ja hè? Heel vreemd hoe die term betuttelracisme door Jan en alleman wordt gebruikt.
En dat iemand serieus denkt dat 90% van de maatschappij 'wit' is, echt vreemd.

zondag 16 december 2018 om 16:22
Kukita-Del-Barrio schreef: ↑16-12-2018 16:19SJW. ook zo’n mooie term. Zie ik nu pas in de post van oudebaas.
Waarom gebruikt deze persoon zulke.... uhhuum... dubieuze termen?![]()
Actueelpraat hoort op de Actueelpijler.

zondag 16 december 2018 om 16:23
Ja sorry, daar heb je gelijk in.Pipistrello schreef: ↑16-12-2018 16:14Kolere.. nu beginnen we weer overnieuw?
Dit is niet de actueelpijler.

zondag 16 december 2018 om 16:25
Pipistrello schreef: ↑16-12-2018 16:14Kolere.. nu beginnen we weer overnieuw?
Dit is niet de actueelpijler.
Nee.
Tijd voor een nieuw deeltje!
zondag 16 december 2018 om 16:26
Die hele omschrijving van de betuttelracist kan, zonder het stukje 'racist', zo op Ikigai geplakt worden.
Met de beste bedoelingen, ja, dat geloof ik, aan anderen gaan vertellen hoe ze het allemaal moeten aanpakken, want dat kunnen die anderen niet zelf bedenken.
Met de beste bedoelingen, ja, dat geloof ik, aan anderen gaan vertellen hoe ze het allemaal moeten aanpakken, want dat kunnen die anderen niet zelf bedenken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning