Mode & Beauty alle pijlers

Het dragen van vrouwenkleding

17-12-2018 14:53 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Ik zit de laatste tijd ergens mee, in mijn vrije tijd als ik alleen thuis ben draag ik graag kleding die eigenlijk voor vrouwen bedoeld zijn. Denk hierbij aan legging/panty, jurkjes, bh en rokjes bijvoorbeeld. Ik zit hier best mee omdat het niet echt een normale bezigheid is...
Ik ben nog vrijgezel maar het zal er een keer van komen dat ik een relatie krijg en dit dus moet vertellen aan mijn toekomstige vriendin. Ik wil het zo snel mogelijk vertellen, openheid is belangrijk. Wat vinden vrouwen ervan als je mannelijke partner zoiets verteld? Op de engelse forums zijn de meningen verdeeld, hoe zit het bij de Nederlandse vrouwen?

Ook zag ik dat de kledingindustrie een van de meest vervuilende industrieën is. Daarom ook nog een klein verzoekje, als je in de randstand woont en je hebt kleding over voor iemand die het moeilijk vind om aan vrouwenkleding te komen, kan ik eventueel iets overnemen aan kleding?

Groetjes Jurkjesdrager

Edit: de functie van het dragen van vrouwenkleding bij mij is totale comfort. De stof en de fitting zijn beter, er zit voor mij niks sexueels aan vast.

Wat zou je doen als je vriend/man verteld dat hij (alleen) thuis graag vrouwenkleding draagt?

Totaal aantal stemmen: 73

Ik zou meteen bij hem weggaan (37%)
Ik zou er goed over praten en kijken of er een compromis te vinden is (14%)
Ik zou het hem verbieden om het te doen Geen stemmen
Hij mag het doen, maar ik hoef het niet te zien (25%)
Interessant, hier zou ik meer over willen ontdekken (8%)
Jaa, dit is superleuk! Ik ga hem zo goed mogelijk helpen (8%)
Geen mening/weet het echt niet (8%)
anoniem_380226 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 15:11
7.42% gewijzigd
Ik zou het wel accepteren als ik van iemand hou. Maar ik weet niet of ik het zou willen zien. Het lijkt mij best moeilijk eerlijk gezegd.
JollyRider schreef:
17-12-2018 15:36
Wat vinden je ouders er van?
Die weten het niet, althans ik denk dat ze het niet weten. Het is ook iets wat ik niet met mijn ouders bespreekbaar zou willen maken. We praten nooit over intieme onderwerpen.
Jurkjesdrager schreef:
17-12-2018 15:39
Om het even over de bh te hebben. Blijkbaar maakt het veel los hier. Ik respecteer vrouwen nu echt voor het dragen van bh's. Ik heb een bh met cupmaat AA. Voor mij is het als ik vrouwekleding draag hoort de BH er ook bij. Een jurkje of blousje zit met bh beter dan zonder

Ja ik ben een crossdresser. En er zit bij mij echt weinig sexueels aan. Ik wordt er niet opgewonden van, ik heb geen solo-sex tijdens of na het verkleden (heb ik uberhaupt niet vaak).
Het is voor mij echt gewoon de lol om verschillende setjes te combineren en te kijken wat wel en niet staat.

Dan zou ik geen relatie met je willen hebben. Een man die vrouw wil zijn, daar kan ik niets mee.
Ik vind e.e.a. nogal tegenstrijdig in de OP.
Als je graag vrouwenkleding draagt, gooi het dan niet onder de noemer comfort want dat is het vaak niet. In ieder geval niet voor mij en veel andere vrouwen. In een joggingbroek met een wijd t-shirt met opgetrokken benen op de bank is veel comfortabeler dan rechtop zitten met een jurkje aan, denk ik.

Ik zou de benen nemen in ieder geval als ik dit in het begin van een relatie te horen zou krijgen.
Jurkjesdrager schreef:
17-12-2018 15:39
Om het even over de bh te hebben. Blijkbaar maakt het veel los hier. Ik respecteer vrouwen nu echt voor het dragen van bh's. Ik heb een bh met cupmaat AA. Voor mij is het als ik vrouwekleding draag hoort de BH er ook bij. Een jurkje of blousje zit met bh beter dan zonder

Ja ik ben een crossdresser. En er zit bij mij echt weinig sexueels aan. Ik wordt er niet opgewonden van, ik heb geen solo-sex tijdens of na het verkleden (heb ik uberhaupt niet vaak).
Het is voor mij echt gewoon de lol om verschillende setjes te combineren en te kijken wat wel en niet staat.
heb jij hier hulp bij?
ken je wellicht mensen die dit gevoel ook hebben? Lijkt me lastig om mee te zitten.
Ik heb een gewone vriend die dit doet, hij heeft ook een vrouwelijk alter ego met een instagram. Maar hij zegt ook dat het niet seksueel is, moeilijk voor te stellen, maar hij ziet het echt als hobby en vind het leuk om met uiterlijk bezig te zijn.
Vrouwelijke kleding is ook vaak mooier, net zoals de schoenen, de riemen, de sieraden..
Head* schreef:
17-12-2018 15:41
Dan zou ik geen relatie met je willen hebben. Een man die vrouw wil zijn, daar kan ik niets mee.
Waar heb ik gezegd dat ik een vrouw wil zijn. Dat is juist het hele lastige van deze situatie. Veel mensen denken gelijk dat ik transgender en of dat ik homo ben. Allebei niet waar. Ik ben gewoon een man die af en toe vrouwenkleding draagt
lilalinda schreef:
17-12-2018 15:42
heb jij hier hulp bij?
ken je wellicht mensen die dit gevoel ook hebben? Lijkt me lastig om mee te zitten.
Het is zeker lastig. Zeker omdat het voor veel mannen wel iets seksueels is en voor mij niet.
Ik ken geen mensen met dezelfde gevoelens
Jurkjesdrager schreef:
17-12-2018 15:46
Het is zeker lastig. Zeker omdat het voor veel mannen wel iets seksueels is en voor mij niet.
Ik heb er al 1 in mijn omgeving die precies hetzelfde heeft, dus je bent niet de enige hoor.
Sjulia schreef:
17-12-2018 15:47
Ik heb er al 1 in mijn omgeving die precies hetzelfde heeft, dus je bent niet de enige hoor.
Thanks, altijd goed om te horen dat er meer van zijn. Het is natuurlijk ook zo'n taboe om je vrouwelijke kant als man naar buiten te brengen
Jurkjesdrager schreef:
17-12-2018 15:46

toch zijn die er wel, ook in jouw woonplaats. Vaak kun je via je plaatselijke coc (ja, ik weet dat je geen homo bent) met hen in contact komen
Er zijn bijvoorbeeld geregeld travestie-avonden. (of crossdressing-fora)
Ik denk dat je daar meer aan hebt, dan aan zo'n algemeen forum als Viva
Jurkjesdrager schreef:
17-12-2018 15:44
Waar heb ik gezegd dat ik een vrouw wil zijn. Dat is juist het hele lastige van deze situatie. Veel mensen denken gelijk dat ik o en of dat ik homo ben. Allebei niet waar. Ik ben gewoon een man die af en toe vrouwenkleding draagt

Dat begrijp ik deels wel en deels niet. Zoals gezegd, dat je een jurk of een rok wil dragen ok, veel vrouwen vinden het leuk om een pak te dragen. Maar dan wel een pak gemaakt voor een vrouw. Er zijn helaas niet veel jurken gemaakt voor mannen, dus toegesneden op het gebrek aan borsten. Dat vind ik jammer, want een jurk speciaal ontworpen voor een mannenlijf is misschien wel heel mooi. Maar.......een bh is voor een man totaal overbodig en ik snap niet wat daar voor een man leuk of aanlokkelijk aan is. Ik wil je niet veroordelen, maar ik snap dat niet. En zou er in een relatie ook moeite mee hebben.
Zou jij ook interesse hebben in het dragen van een rok of jurk die speciaal gemaakt is voor een man? En dan zonder bh en met gewoon een mannenonderbroek eronder?
Jurkjesdrager schreef:
17-12-2018 15:49
Thanks, altijd goed om te horen dat er meer van zijn. Het is natuurlijk ook zo'n taboe om je vrouwelijke kant als man naar buiten te brengen
Ik heb er wel vaak met hem over gepraat. Zijn ouders weten het wel en vinden het niet leuk, erg sneu voor hem.
Hij heeft wel een tante bij wie hij op bezoek komt in volle glorie, jurkjes, hakjes, pruik.

Ik zou die gevoelens dus ook niet onderdrukken maar genieten van je leven zoals jij dat wil. Je doet er niemand kwaad mee.

Wanneer je later een vrouw ontmoet kan je dit toch ook doen wanneer ze er niet bij aanwezig is?
hopperdepopper schreef:
17-12-2018 15:42
Ik vind e.e.a. nogal tegenstrijdig in de OP.
Als je graag vrouwenkleding draagt, gooi het dan niet onder de noemer comfort want dat is het vaak niet. In ieder geval niet voor mij en veel andere vrouwen. In een joggingbroek met een wijd t-shirt met opgetrokken benen op de bank is veel comfortabeler dan rechtop zitten met een jurkje aan, denk ik.

Dat een man in een hete zomer liever een wijde zomerjurk zou willen dragen, kan ik me wel voorstellen.
Lekker luchtig met alleen een onderbroekje eronder.
Dat voelt pas comfortabel, veel fijner dan een broek.
Head* schreef:
17-12-2018 15:50
Zou jij ook interesse hebben in het dragen van een rok of jurk die speciaal gemaakt is voor een man? En dan zonder bh en met gewoon een mannenonderbroek eronder?
Bedankt voor je uitleg. Een mannenrok die maatschappelijk geaccepteerd is klinkt zeker aantrekkelijk.
Ik snap dat jij deze hele situatie niet echt kan plaatsen. Het is ook niet niks. En ik ben zeker blij dat jij je mening geeft.
Iedereen heeft zijn eigen hobby's en situaties. Maar ik waardeer je tijd zeker!
Jurkjesdrager schreef:
17-12-2018 16:07
Bedankt voor je uitleg. Een mannenrok die maatschappelijk geaccepteerd is klinkt zeker aantrekkelijk.
Ik snap dat jij deze hele situatie niet echt kan plaatsen. Het is ook niet niks. En ik ben zeker blij dat jij je mening geeft.

Zoals gezegd, ik wil je echt niet veroordelen.
Ik zou het echt cool vinden als het algemeen geaccepteerd is dat mannen rokken en jurken dragen en dat er in de winkels ook dat soort kleding ligt voor hen, dat ook echt past.
Maar ik loop met jouw topic ook op tegen de grenzen van wat ik begrijp.
Ik hoop in ieder geval dat je de ruimte vindt in je leven om dit aspect te integreren. En dat je hierover kunt praten met een toekomstige vriendin. Het lijkt me heel vervelend als je dit alsmaar stiekem moet doen.
Jurkjesdrager schreef:
17-12-2018 15:35
Ik draag meestal xs of s. Marktplaats is inderdaad ook een goede optie. Ik zit alleen nog even te bedenken hoe ik die kleding op moet halen. Dat zou voor mij best een grote stap zijn. En thuis laten bezorgen gaat niet echt want ik woon nog thuis...
Ophalen is toch niet zo moeilijk?
Bel gewoon aan en zeg: Hoi, ik moest van mijn vriendin hier iets ophalen?
En dan reken je gewoon netjes het overeengekomen bedrag af.
Simpel toch!
Heel eerlijk moet iemand vooral doen en laten waar hij zich goed bij voelt. Ik zou ook niet vreemd opkijken als kleding wat universeler/minder per ‘geslacht’ ontworpen wordt.

Echter zou je als partner waarschijnlijk minder aantrekkelijk voor mij worden en zou er van meer dan vriendschap geen sprake meer kunnen zijn.
Zou het stiekem gebeuren en ik kom er ooit wel achter is het helemaal gedaan, dingen verbergen is voor mij helemaal geen optie.

Zeker in een relatie moet je volledig jezelf kunnen zijn en niet een stukje hoeven verbergen. Als gewone vriend zou ik er echt geen probleem mee hebben en ik zou je ook helpen waar nodig.
Jurkjesdrager schreef:
17-12-2018 16:07
Nou die mannenrokken bestaan wel. Ik ben er zelfs in getrouwd. Een prachtig mooie kilt met de rest zoals je het echt draagt sporan, etc,
Waarom getrouwd in een kilt, omdat ik zelf ook rokken en jurken heb. Mijn vrouw weet dit, mijn familie zowat iedereen wel die ik ken. Maar echt zien doet bijna niemand het. Thuis wel vaak rok panty aan. Maar ga ik verder dan dat, dus met pruik, hakken, opgemaakt, is altijd buitenshuis en naar plekken waar andere travestieten/crossdressers zijn. Is echt leuk om te doen.

Oh en wat dus echt wel lekkerder zit zijn vrouwelijke gemaakte strings. Dan zweeft niet alles zo in de rondte. Ook draag ik altijd een bh, niet voor het comfort trouwens, vind ik leuk en snap de discomfort heel erg goed. Net als hoge hakken die doen na verloop van tijd echt zeer. Zelfs al zit je een hele dag.
fietsen varen vrouwelijk doen
Sjulia schreef:
17-12-2018 15:52

Ik zou die gevoelens dus ook niet onderdrukken maar genieten van je leven zoals jij dat wil. Je doet er niemand kwaad mee.

Wanneer je later een vrouw ontmoet kan je dit toch ook doen wanneer ze er niet bij aanwezig is?
Mooi gezegd en praat er over.
Zal eerste keer moeilijk zijn maar dit verborgen houden en stiekem doen is niet verstandig.

50% procent zegt meteen weg te gaan.
Ben ik nieuwsgierig. Waarom meteen weggaan?
Waarom vind je dit zo erg dat je meteen wil stoppen met de relatie?

wees jezelf er zijn al anderen genoeg
Ik zou het leuk vinden, maar gezien de reacties denk ik dat mijn mening wat afwijkt. :)
ik zou het ook leuk vinden. wijk je ineens niet meer zo af
safrat schreef:
17-12-2018 17:48
Ik zou het leuk vinden, maar gezien de reacties denk ik dat mijn mening wat afwijkt. :)
Ach als zo'n beetje 1 op de 20 mannen travestiet doet/gedaan heeft. Zal toch ook 1 op de 20 vrouwen het leuk vinden. En een ander aantal het niet erg vinden zoals mijn vrouw.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ik zou het een grote afknapper vinden en zou geen relatie willen met een man die graag vrouwenkleding draagt.
rozamunda schreef:
17-12-2018 17:51
ik zou het ook leuk vinden. wijk je ineens niet meer zo af
Gelukkig maar :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven