Juli "04

10-07-2007 08:50 680 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poehee, 'k heb nog nooit een nieuw topic geopend!! Maar ja... "Discussion locked"......

Ook hier weer alle ruimte voor de mooie en minder mooie belevenissen van de Juli 2004 beebs en hun familie!
Fioe!
Maar geen Wind.....

Hier alles goed (op een zieke Mops na, dan...).

Meisje geniet van school en dompelt zichzelf onder in het Sinterklaasgenot. Ziet overal rode ballonnen,

Ze zit nu ook op kleuterdans, en heeft vorige week gedanst als een pepernoot, een zuurstok en een slappe dropveter. Tja, laten we het erop houden dat het er nogal artistiekerig uitzag...

Oh, aandacht-alarm. Er is behoefte aan het mamma-medicijn (een hele lange knuffelsessie op de bank).
Wat wilde ik nou toch typen?
Beterschap voor het mooie moppie!
Mops weer beter? Ah, en mama-medicijn geven is ABSOLUUT geen probleem, toch?!?! Heerlijk...... Lieke was van maandag op dinsdag ziek (overgeven). 's Nachts ben ik bij haar op bed gekropen om haar steeds bij te staan tijdens "dattum". Steeds als ze wakker werd van de pijn in haar buik, en zag dat ik bij haar lag dan kreeg ik een hele gelukzalige en dankbare glimlach van haar. En ze heeft dinsdag de hele dag tegen mij aangehangen, mij geknuffeld, kusjes gegeven, tegen me aan geslapen enz enz. ZALIG!

Kortom; voor Liekje ERG zielig dat ze zo ziek was, maar ik vond het stiekum heeeeerlijk. Zo'n knuffelkontje is het nl. normaalgesproken niet, helaas.

Krijgen jullie kids ook al "vriendenboekjes" mee naar huis, vanuit school? Jeetjemina, Lieke heeft nu driemaal zo'n ding meegehad, en ik vind het toch wel maf vroeg hoor. Die vragen waar ze dan een antwoord achter moet schrijven..... Ze snapt ze niet eens! En dus zie je bij iedere kleuter die er zgn in "geschreven" heeft "Veel gezondheid, liefde en geluk" achter de vraag wat je de eigenaar van het boekje toewenst.... Hmm.

Lieke gaf als antwoord op die vraag "Koekjes en IJs". Ik heb het er maar ingezet........ .
Koekjes en ijs

Kijk daar heeft de ontvangende kleuter ook een boodschap aan. Is iets tastbaarder dat geluk, gezondheid en wijsheid. Hier ook vriendenboekjes en inderdaad verbazing bij die vraag. Ik vroeg het aan KW en heb het hem proberen uit te leggen dus wenstte hij Jamie een echte grote Cars auto. Of ze daar blij mee is

En Mops en Lieke ook al ziek? Hier hebben wij sinds vorige week woensdag ook een complete ziekenboeg. Koorts, verkouden, hoesten en keelpijn. Iedereen knapt weer langzaam op.

En fjoe... heb jullie gevonden. Kon jullie zondag of gisteren weer niet vinden. Ik doe altijd ctrl F en dan vul ik "04 als zoeker in en dan komen we altijd omhoog. Nu dus niet... Ben erg benieuwd hoe jullie ons topic vinden.

Gisteren ons eerste 10 minutengesprek gehad en KW doet het goed Hij wordt door de juf omschreven als een serieus kind. Een denker en dromer, maar wel één die alles hoort en constant verwerkt. Kost een hoop energie dus fysieke afleiding is goed. Handige tip. Verder sociaal ventje en doet leuk mee.

Hebben jullie je eerste 10 minutengesprek al gehad?
"Mops, doe je schoenen uit op de bank.."

"Mohops, doe je schoenen uit..."

"MOPS, doe je nou nog je schoenen uit..?"

"MOPS, SCHOENEN UIT....!"

"Mamma, hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat je niet mag zeuren!"

AAARGGGGHHHHHHHH!!!!

Zijn die van jullie ineens ook zo loeibijdehand?

Oh, Wind. Ik heb anderhalve maand geleden al een tien-minutengesprek gehad. Alles was goed, Mops gedroeg zich soms nog wel "jong", maar was erg graag gezien in de groep en altijd zo aanstekelijk enthouiast dat de juf er haast zelf blij van werd, . Dat hoort een moeder graag. Wel gaat ze bij voorkeur om met oudere kinderen (en gaan we haar stimuleren ook met leeftijdsgenootjes iom te gaan) en hefet ze de vervelende "afwijking" haar schoenzolen af te likken. Tja, euh...misschien moet ik haar toch maar eens laten ontbijten voor ze naar school gaat,
Mopsey heeft een vriendinnetje mee naar huis gebracht. Samen eten ze nu een boterham en giechelen zoals alleen twee meiden kunnen giechelen. Ze fluisteren en praten in een voor mij af en toe onbegrijpelijke code. Stralend laat Mops haar vriendinnetje al haar schatten zien en ze gedraagt zich als een voorbeeldige gastvrouw.

En ondertussen heb ik een brok in mijn keel omdat ik me ineens weer realiseer hoe wijs mijn grote meid eigenlijk al is.

Ach

Zie het helemaal voor me!

KW durft nog niet zo goed. En heeft deze week mij iemand laten vragen (juist ja) maar jongetje had al andere plannen. Zo zielig!

Dan lig mijn moederhart aan diggelen als ik dat teleurgestelde koppie zie.
BJ gaat morgen beginnen met zwemles.

Meis begon een jaar geleden.

Morgen om kwart voor vijf heb ik dus twee naar chloor ruikende kindjes om af te drogen en in kleren te hijsen. Ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat vinden!
Heee, de eerste die voor het zwemdiploma gaat! Leuk, man!! Hebben ze na elkaar les? Of tegelijkertijd? Dat zou helemaal handig zijn!! Hou ons op de hoogte....

Lieke gaat in maart '09 met zwemlessen beginnen; een uur per week in een overdekt zwembad. Alternatief 1) was om 2 keer een half uur te gaan, maar dat dan wel een 15 km verderop, of om gedurende de zomermaanden in eigendorps openlucht zwembad heeeel vaak per week. Dan krijgen ze in seizoen 1 een puppie diploma en in seizoen 2 (2010, dus) het echte diploma A. Was voor mij logistiek allemaal zo onhandig, dat we maar gekozen hebben voor 1 uur per week, een dorpje verderop.

10 minuten gesprek is woensdag a.s. Ben eigenlijk best wel benieuwd!

Fijn dat BJ en Mops zo lekker gaan. Horen dat je kind de juf blij maakt... da's wel super. En ik kan het me helemaal voorstellen, met Mops

Tja, en inderdaad krijgen ze op deze leeftijd voor het eerst echt met teleurstellingen te maken. Vriendjes die niet willen spelen, iemand die niet naast ze wil zitten, misschien zelfs wel eens stom genoemd worden...... aaaaahhh.. zo zielig vind ik dat!! Maar goed, ze zullen moeten leren omgaan met tegenslag in het leven. Laten ze daar dan ook maar vroeg mee beginnen .

Zo. Ik neem vrij. Want Lieke en Sophie van resp. BSO en creche plukken en dan metelkaar naar de Kerstmarkt van Lieke's school. Het schijnt dat haar groep om 17:10 u moet zingen voor de kerststal, dussehhh.... dat mag niet gemist worden .

Tot gauw!!
Gewoon weer eens even uppen...
Handig

Hoe gaat het met BJ zijn zwemlessen?

Wij kregen van de week post dat KW 10 januari start aan zijn zwemcarierre
Wauw! Nog eentje die serieus voor diploma A gaat. Pfoe!

Zo; vakantie is best lekker. EIndelijk weer eens tot een uur of elf in pyama hangen, geen broodtrommeltjes klaarmaken enz. Lekker relaxed, hoor!

Lieke krijgt ook weer wat meer kleur op d'r wangen en is weer wat fitter. Pfoe, ze moest echt eventjes bijtanken na die lange best zware schoolweken met St. Maarten, Sinterklaas en Kerst erin. Ze sliep steeds best lang (erg lekker, behalve dan dat Sophie altijd punctueel om 7:00 u wakker is zucht) en hing de eerste dagen wat in huis rond. Nu is ze weer fit, gelukkig.

Zaterdag en zondag heeft haar beste vriendinnetje bij ons gelogeerd. Supergezellig! Die dametjes kunnen gewoon heel leuk met zijn tweeen spelen; echt genieten om dat te zien. Sneu wel voor Sophie; die was echt het 3e wiel zeg maar.....
Hebben jullie ook zo genoten op het ijs met de kinderen? Hier was het dikke pret! Foto's staan op Hyves voor de geinteresseerden

KW heeft zaterdag zijn eerste zwemles gehad en vond het na een bibberende start onwijs leuk. Hij kan niet wachten tot zaterdag.
Nee, hier geen ijspret, Mops kreeg pas schaatsen toen het begon te dooien (that's me... altijd en eeuwig te laat; ben niets voor niets een maand te laat geboren, ).

Wel zijn we donderdag naar Ernst, Bobbie en de rest geweest. Wat was dat leuk, zeg. Mopsey heeft echt met volle teugen genoten, had er rode konen van. Om op te vreten.

Verder heb ik eigenlijk geen nieuws, maar wilde gewoon het topic even "uppen", :wink:

Hoe gaat het trouwens met de zwemlessen?

Oh, en Xop...wat leuk die vriendschappen, hè. Mops heeft ook een beste vriendin, maar "dat is omdat B. zo lief is, ze doet namelijk alles wat ik zeg, mamma". Mijn lieve, kleine dictator!
mimsey wijzigde dit bericht op 20-02-2009 18:25
Reden: hoe heet mijn kind ookalweer?
% gewijzigd
Hai,ik heb op hyves een hyve voor de juli 2004 mama's,maar die word niet makkelijk gevonden dus wil het hier ook graag even melden.Zit je dus op hyves en vind je het leuk?

http://juli2004mama.hyves.nl/

Gr Sandra
Ehm, kennen we jou? (ik ben nogal slecht in namen )
Oh ja, ik kwam vandaag de link naar fotowebsite van de drieling van Tweety tegen. Ook al grote kinderen zeg. Leuk om te zien!
Oh jaa, af en toe denk ik best nog eens aan Tweety. Pfoe, die zal niet ongelukkig zijn met het feit dat die Juli -04 koters nu de leeftijd hebben dat ze lekker naar school zijn en toch wat minder time-consuming zijn?!

Goh, nu ben ik opeens benieuwd naar die 3. Hoe vond je die link?? (Ah, laat maar.... ik kan niet in de NAK en hier is iets te openbaar?!)

Hahaha, Mims, ik denk dat Lieke en Mops eens een lange dag samen moeten spelen. Ik weet zeker dat de haren in het rond gaan vliegen en de nageltjes stukgekrabt worden. Hahaha, hier net zo'n diktator. (Maaarrrr.... dat beste vriendinnetje laat ook het kaas niet van d'r brood eten, dus Lieke spart af en toe al aardig....)

Ja, ben ook w4el benieuwd naar de zwemmerij. Lieke gaat nu per april, gleuf ik. De wachtlijst was wat langer geworden ofzo.

Zeg Mims, heb je Anouks website uit de lucht gehaald? Of mss klopt mijn link niet meer, kan ook hoor....
Xop, je hebt een naam genoemd

Hi meiden! Alles oké met de blagen?

Hier op het moment vakantie en KW is MOE-HOE.

Goed te merken aan brutaliteit en humeur. Dus op de momenten dat hij vrolijk is genieten we dubbel

Verder niet veel nieuws. Het gaat hier lekker.

Hopelijk bij jullie ook!

Oh ja, wat doen wij met de MSN groep?
Oh damn, de msn groep. Wie is daar de eigenaar van (ik toch niet, of wel???)
OH well, probleem opgelost, de groep is gewoon weg nu denk ik?

Heb ik wel één probleem mee; nu ben ik adres van Xop kwijt :(

Wie mailt mij dat even op toetjeweblog@hotmail.com????

Alles goed hier. BJ heeft na tijden lang haar weer een lekker kort koppie en is om op te vreten (als ie snotloos is dan ). Vandaag waren er twee baby's op visite, daar ies ie toch zo lief mee, smelt!
Helaas, nog steeds geen adres van Xop....

BJ zit nu officieel op judo (tuimelen), leuk hoor. Volgende week kopen we een heus judopak. Stoer schattig man!
Toet, ik heb je gemaild. Ken Xop nl van M'06 topic, van sophie.

Greetz

Scooby
Wat is er met Xop dan? Is ze zoek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven