Moeite met exen van vriend
donderdag 19 maart 2009 om 18:43
ParisH: wat jammer dat het tussen jullie nu weer minder goed gaat... had echt voor je (jullie) gehoopt dat het nu echt goed zou gaan. Het boek gaat alleen beslist niet specifiek over dit onderwerp, maar over mensen die heel gevoelig zijn en dat kan op verschillende punten zijn. Zoals ik het tot nu toe begrepen heb heeft dit vaak tot gevolg dat je veel rust nodig hebt en niet te veel verschillende indrukken tegelijk op moet doen. Het heeft betrekking op de manier waarop je dingen verwerkt (kan alles zijn, nieuwe indrukken, nieuwe mensen, feestjes te druk vinden etc). Nogmaals het is denk ik voor iedereen anders, de een is gewoon gevoeliger dan de ander. Maar of dit ook voor jouw vriend geldt weet ik niet, zou natuurlijk kunnen maar het hoeft niet. Ik moet zeggen dat het voor mij heel veel herkenning geeft en dan ook op punten die ik van mezelf niet eens wist of zo gezien had. Ik heb het boek nog niet uit en mijn vriend heeft het (nog) niet gelezen dus of het echt gaat helpen weet ik nog niet. Ik leer mezelf in ieder geval beter kennen. Dat wil niet zeggen dat de manier waarop ik over dingen denk anders wordt, maar hopelijk kunnen we er straks beter mee omgaan en elkaar beter begrijpen.
vrijdag 20 maart 2009 om 09:18
Ik kan me best goed voorstellen dat je moeite hebt met de vorige vriendinnen van de vriend. Met mijn ex had ik hetzelfde 'probleem'. Een jongen met een echt goed hart en hij had nog steeds een goede band met beide meiden. Met de een had ik, nadat ik haar had ontmoet, absoluut geen problemen meer. Een superleuke meid die duidelijk alleen maar vriendschap wilde. De ander had heel andere intenties, bleek later. Maar ook al heeft zij bepaalde plannen, dat wil absoluut niet zeggen dat je vriend die ook heeft. Het heeft echt aan mij lopen vreten, voornamelijk om dat dat meisje destijds was vreemdgegaan en hij nog steeds positief over haar sprak. Maar daar heb je niemand anders mee dan jezelf. Mijn ex was zo trouw als een hond en als je voelt dat je iemand kunt vertrouwen waarom zou je dan anders doen. Misschien naief ja, maar wat heb je aan achterdocht. Ik werd er in ieder geval niet gelukkig van. En mijn ex ook niet altijd van mij. Gelukkig heb ik het na een tijdje een plek kunnen geven. Het heeft tijd nodig, maar dat gaat jou ook vast wel lukken. Probeer t gewoon te blijven relativeren. Uiteindelijk is zij degene die vreemd is gegaan. Inderdaad hij 'hielp' haar hierbij, maar in princinpe was hij niet degene die fout zat. Niet dat ik het goed wil praten ofzo, begrijp t zelf ook niet. Maar zoals al eerder is gezegd, iedereen heeft een verleden en het zou een groot wonder zijn als er geen dingen daarin zijn die je nu anders aan zou pakken. En misschien geldt dat ook voor je vriend..