Zwanger worden na 2 of meerdere miskramen

06-12-2018 17:37 724 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Na 2 miskramen merk ik dat ik heel anders in het proces sta. Ik ben benieuwd of er meerderen zijn die in dit topic willen kletsen over het zwanger worden na herhaalde miskramen. Ik zag al wat topics voorbij komen, maar die zijn al wat ouder vaak.
Naam Lfd (v/m) Kind Ronde NOD Bzh
Pavo07 28/34 2e 7 13 feb mk aug '18 en ma nov '18
xLau 27/27 1e 3 15 jan vmk aug '18, ma dec '18
Moosforhappiness1988 30/33 1e ma april '18 & nov '18
BlueWater81 38/39 1e 4 1 feb mk sept '17, bbz juli '18
IlseAnne 33/38 2e 7 ma juli '18 & okt '18
Noonootje 30/31 1e mk juli '17 & dec '18
Lacer 26/29 1e mk sept '18 & dec '18

Zwanger :cheer2:
Naam Lfd (v/m) Kind Ronde PT UD Afsprkn Bzh
Koetjesenkalfjes 28/29 1e 4 24 dec 30-08-2019 14 feb termijnecho mk okt '18 & nov '18
Nioma 28/29 1e 6 31 dec 10-09-2019 15 feb termijnecho mk aug '18 & nov '18
Monkey123 29/33 2e 4 9 jan 19-09-2019 7 feb echo ma juni '16 & aug '16, mk sept '18
Kippetje_s 30/31 1e 26 25 jan 12 feb echo mola zwangerschap jan '18, mk okt '18 & dec '18
pavo07 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 09:11
81.58% gewijzigd
Koetjes, vind het zo spannend voor jullie. En wat knap dat je je zo kunt inhouden. Ik zou veel te nieuwsgierig zijn.

Kippetje, hoe is het bij jou afgelopen of ben je nog in afwachting?

Monkey, dat die mooie dromen maar snel mogen uitkomen. Goed dat jullie er weer voor gaan, je ovulatiesten al tegen positieve aan?

Noonoo, het idee dat er al iets gebeurd?
Morgen echo toch? Hoe laat mag je. Sterke meis!

Pavo en Lau, hebben jullie nog bloedverlies?

Hier gister en vandaag vrijwel geen bloed. Net een zw. Test gedaan en hij neemt duidelijk af ten aanzien van vorige week. Dat is positief toch?
Komende dagen weer meer een testje doen.
Fijn dat het voor jullie ook wel herkenbaar is!

Nee voel helemaal niets. Moet ook zeggen dat ik dat ook niet had verwacht. Vorige keer had ik na 4 weken nog geen drupje bloed of krampje. Ik vond het toen verschrikkelijk dat m'n lichaam het niet doorhad maar toen bedacht ik ook dat het ook wel mooi is dat je lichaam zoiets bijzonders niet wil loslaten. (beetje positief denken hé)

Merk dat ik vandaag weer wat positiever ben! Ik weet zeker dat ik en jullie allemaal een kindje gaan krijgen. Na 2,5 dag huilen, boosheid en onbegrip heb ik de situatie zoals die nu is wel geaccepteerd. Niemand kan er toch iets aan doen.

Ik ga morgenmiddag naar het ziekenhuis. Heb al m'n vragen opgeschreven en ga hameren op die testen.

Op internet lees ik dat cytotec ook weleens met een andere pil wordt gecombineerd mifepristone en dat dan de kans op schone baarmoeder groter is. Hebben jullie daar ervaring mee?

Ik ben namelijk zo bang dat ik weer een curretage moet en als ik weer verklevingen krijg, is het al snel oktober voordat ik pas ik schoon ben...

Lijkt me inderdaad wel positief dat de test afneemt Moos. Dan neemt in iedergeval het hormoon af en kan je cyclus hopelijk weer vlot starten.
Dag dames,

Zo ik ben terug van kerstmarkt 2. Gezellig maar ook weinig tijd om hier te reagere.

Hier nog steeds niks te bekennen. Miss test ik morgen maar dat is altijd een discussie met vriendlief. Ik wil vroeg testen en mijn lief niet. Die wilt bij wijze van spreke pas over 9 maanden eens testen :p. Ik merk dat ik heel erg hoop heb gekregen. Mocht ik getest hebben laat ik het weten!

Moos wat 'fijn' dat de test afneemt. Ik denk wel dat het een goed teken is, maar wil je geen valse hoop geven. Moet je nog terug naar accupunctuur?

Koetjes wat spannend zeg! Waarom waag jij niet ook een testje morgen? Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent met de kerst. Ik sla nu alles qua alcohol over, maar als mijn lichaam alleen maar van slag is, wil ik gewoon van alles kunnen genieten hoor.

Noonoo volgens mij had ik op jou nog niet gereageerd. Kreeg kippenvel van jouw verhaal. En statistieken, niet naar kijken. Daar wordt je alleen maar verdrietig van want je zit aan de 'verkeerde' kant. Heel veel sterkte voor morgen..en ja cycotec wordt soms gecombineerd gebruikt met die hormoon remmer. Ik zou het op zijn minst proberen want een curettage snap ik dat het je nachtmerrie is!

Monkey op naar een vruchtbare kerst! Hoop dat jullie de bells goed laten jinglen ;-).
Noonoo, ik denk dat je echt meer opties hebt dan meteen de curretage.
Goed dat je al je vragen hebt opgeschreven, wil je de onderzoeken laten doen? Laat je weten hoe het was?

Kippetje, moest hardop lachen om je bericht. Zie het voor mij, jij bijna bevallen en dan pas testen :applause:
Wat spannend zeg, laat je het morgen weten? Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Stel dat mn test de komende dagen helemaal negatief wordt, is het weefsel dan waarschijnlijk weg? Of kan het weefsel er dan nog gewoon zitten?
Want gyn zei dat hoe het er nu uit zie met dit weefsel ik nu niet zanger kan worden en heb niet echt veel gebloed na die echo.
Trillend sta ik dit te typen, maar ik heb geloof ik een positieve test. Zal hem zo uploaden. Ben zo onzeker! Weet dus niet of 14 dagen geleden mijn ei was, dus ik denk direct moet de test niet donkerder zijn?
Sorry voor de ego post!
http://i67.tinypic.com/24vlcso.jpg
Waaaaaa kippetje die is hartstikke positief! Van harte gefeliciteerd. Wat super super gegund zeg! Ik vind 'm heel duidelijk hoor. Als je niet precies weet wanneer je eisprong was dan kun je over de duidelijkheid van 't streepje niet veel zeggen en iedereen maakt ook anders hcg aan. Als de test oploopt de komende dagen dan is 't een heel goed teken. Ah yes wat leuk
Oh wauw kippetje die is zeker positief ! Wat een mooi nieuws zo voor de kerstdagen! Spannende tijden weer die komen gaan, maar voor nu genieten :yes: .
Wauw Kippetje!! Het streepje is er, gefeliciteerd! Je ei zegt niet alleen wat over je streepje. Ook je innesteling is hierbij belangrijk en dan verschilt het nog per persoon hoe snel ze HCG aanmaken.
Test over 3 dagen nog eens. Dan zou je HCG wel opgelopen moeten zijn.

@Noonootje: Ook hier herkenbaar dat googlen op percentages. Al betwijfel ik of die tabellen wel echt kloppend zijn. Percentage op Viva forum ligt volgens mij veel hoger.
Knap dat je wat positiever bent nu. Al kan ik me voorstellen dat dat ook wel wisselt per dag! Succes in het ziekenhuis vandaag. Laat je weten hoe het ging?

Spannend Koetjesenkalfjes. Wacht je met een reden met testen? Lijkt me wel handig om te weten voor de feestdagen. Op welke dag wil je gaan testen?

@Moos: Positief teken lijkt mij dat de test afneemt. Dan kan je cyclus weer op gang komen volgens mij. Misschien dat bij de volgende menstruatie dan het laatste restante weefsel mee komt.

Hier is het bloeden een stuk minder. Wel nog af en toe wisseling van bruinbloed met helderrood.. al neemt het bruine bloed de overhand.
Ik ga vandaag denk ik voor de eerste keer testen. Weet wel zeker dat die erg positief is, maar dan kan ik over een tijd weer testen en hoop ik verschil te kunnen zien.
Kippetje, ik krijg helemaal kippenvel van jouw mooie bericht!
Na zo veel maanden wachten is het dan zo ver, wat een prachtige afsluiter van dit jaar en een geweldig begin van het nieuwe jaar.
Het is al een hele mooie streep lieverd! Test over een paar dagen gewoon nog een keer. Hoe voel je je?

Lau, bruin bloed schijnt positief te zijn want dan is het allemaal aan het afnemen. Fijn zeg, op naar een nieuwe cyclus en een mooi nieuw begin.

Noonoo, veel sterke vandaag meis.
Laat je weten hoe het was?
Gefelici Kippetje! Dat is een mooie test. Dit wordt gewoon de eerste plakker van dit topic :-)!
Noonoo heel herkenbaar dat googlen naar statistieken. Ik zoek daar altijd troost in maar als je steeds aan de verkeerde kant belandt is dat vertrouwen ver te zoeken. Ik keek ook steeds naar de kans na een goede echo en was blij als die afnam en dan gaat het toch weer mis. Geen idee hoe ik een volgende keer het eerste trimester door ga komen.
Even klagen (doe ik ooit wat anders?) Mijn cyclus blijft een ramp. Na herhaaldelijk bruin verlies gisteren flink gaan bloeden, als in elk half uur verschonen. Hopelijk is dit de reset die mijn lijf nodig heeft en komt er nu eindelijk een eisprong over een dag of 12. Verder kijk ik zo uit naar het nieuwe jaar. Slechter dan 2018 kan haast niet. Afscheid moeten nemen van twee katten, mijn hond, mijn tante, mijn zwager, twee miskramen, drie maal bloedarmoede, mijn lief belande in het UMC Maastricht en te horen gekregen dat mijn kleine meid onder het mes moet...
Op naar een heel mooi 2019 met veel gezonde babies 😍
Kippetje je hebt 't echt verdiend na die tijd dat je geduld hebt moeten hebben. We gaan er zeker gewoon vanuit dat dit de plakker wordt en je mama gaat worden in 2019. Spannende tijd! Hoe reageerde je vriend/man?

Moos dat lijkt me ook niet fijn om te horen dat je met die resten niet zwanger kan worden. Denk als er nog restjes zitten je testen niet helemaal negatief worden. Wanneer heb je weer controle?

Xlau dat is zeker goed dat het afneemt en dan het bruin wordt. Dan is het einde in zicht. Hopelijk snel alles schoon voor je en weer een eisprong.

Ilseanne jeetje jij hebt wel echt een super heftig jaar gehad zeg. We gaan voor een super goed 2019 met snel goed nieuws. Het is je gegund

We krijgen in 2019 gewoon allemaal een plakker meiden!

Mijn ovulatietesten lopen nog niet op. Ben gister begonnen met testen. Verwacht 'm woensdag.. Dus moet morgenvroeg wel oplopen. Spannend. We zijn in ieder geval al enthousiast bezig haha
Dames wat een lieve reacties. Doet me goed! Blijf ook alleen maar naar de test kijken, als bevestiging. Wat zou het fijn zijn als dit een plakkertje is. Hoop dat mijn onzekerheid snel verdwijnt. En dat jullie mij mogen volgen.
Vinden jullie het wel ok dat ik hier blijf schrijven? Want ik realiseer me echt heel goed dat het dubbel is! Sommigen verwerken een miskraam terwijl ik hier wat onzeker zit te wezen over het verloop van deze zwangerschap.

Xlau ik hoop dat jouw test afneemt en jouw lichaam weer hard bezig is om een nieuw eitje te laten rijpen. Buikpijn is wel echt helemaal weg?

Noonoo hoe was het bij de gyn? Hoop dat de medicijnen voor jou zijn werk doen! En anders, hoe gek, ook eens accupunctuur overwegen om je lijf een zetje te geven?

Och ilse, die opsomming is wel heel confronterend zo hé! 2019 kan dan alleen maar mooier worden, dat gun ik jullie! De rest trouwens ook. Wat we hier meemaken om ons gezinnetje te mogen vormen is niet niks.
Whaaaaaa net toch maar getest met middagurine. En KNALpositief!! :cheer2:
Alsjeblieft lief klein maanzaadje, blijf plakken deze keer :flirting:

Kippetje, jij ook gefeliciteerd! Het is je heel erg gegunt!
Kippetje, het is juist inzettend fijn als je blijft meeschrijven. We weten allemaal wat je hebt doorstaan, en zijn juist zo blij dat het nu bij jullie zo mag zijn.
Dit geeft ons ook hoop.

Ilseanne, wat een intens heftig en verdrietig jaar hebben jullie gehad. Gewoon te veel bij elkaar. In hoop echt dat het nieuwe jaar jullie veel moois brengt. Lijkt idd of je lijf een reset nodig heeft. Is dit je eerste menstruatie na miskraam (weet het even niet?).

Monkey, hopelijk vind je snel een mooi eitje voor eind van het jaar. Laat je even weten of je hem hebt gevonden?

Lau, hoe was je test? Laat hem maar heel snel afnemen bij ons beide!
Bruin bloed is inderdaad goed!
En buikpijn van baarmoeder is inderdaad weg. Alleen van darmen nog wel aanwezig.

@IlseAnne: elk half uur verschonen is wel heel veel. Bij mij is toen met 1e miskraam verteld dat als ik vaker dan 1 keer per half uur moest verschonen, ik moest bellen.
Was je wel al schoon volgens echo? Wellicht dat er inderdaad nog weefsel zit dat er nu hopelijk dan uit komt.
Menstruatie na miskraam schijnt ook heftiger te zijn dan normaal. Let je goed op jezelf? Zeker met je voorgeschiedenis van bloedarmoede.
En bah wat een rot jaar heb jij. Bij het overlijden van 1 hond kon je me al opvegen voor dat jaar. Ik gun je echt een heel mooi 2019.
Wonen jullie overigens ook in het zuiden van het land? Weinig Limburgers hier lijkt het haha.

@Monkey: Die testen kunnen ineens knallers worden. Dus hopelijk voor jou woensdag een dikke streep!

@Kippetje: Natuurlijk kun je hier blijven schrijven. We weten allemaal hoe slopend die onzekerheid is in het begin van de zwangerschap. En ik denk/weet dat we allen je het van harte gunnen. Een positief verhaal tussen al die ellende is nooit verkeerd;)
Wauw koetjesenkalfjes!! Ook jij gefeliciteerd!
Hopelijk zet dit de toon voor dit topic!
Jeeeeeetje koetjesenkalfjes!! Van harte gefeliciteerd! Wat een super goed nieuws.
Wat een goed begin van dit topic zeg. Hopelijk blijft die allemaal zo doorgaan
!
Upload je nog een foto van je test? Ik vind het altijd zo heerlijk om die positieve testen te zien.

Het lijkt me juist heel leuk als de zwangere mee blijven schrijven. Ik denk dat we allemaal dezelfde angsten hebben als 't weer mocht lukken en dan kunnen we elkaar daarin steunen.
Ik sluit me dan ook nooit meer aan bij een uitgerekend in topic. Ik voel me daar niet fijn. Dus mocht ik weer zwanger zijn dan praat ik daar ook graag met jullie over!
Poging 30...

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=v7ze ... CDl8Ra0vYU

Hèhè, gelukt.

Ik zou ook heel graag mee blijven schrijven. Want man en ik zijn direct ook enorm onzeker. Wel gaan we het vanavond al delen met onze familie. Toch geen carpaccio...

ilseanne jeetje wat enorm heftig. Ik hoop zo voor je lieverd dat 2019 een beter jaar word. Dat kan haast niet anders.
Knuffel met je liefsten extra en proost op het nieuwe jaar. Met hopelijk een lief kleintje tijdens de kerst in 2019.

Heb jij nog getest XLau? geeft mijn toch een soort van bevestiging en zekerheid. Ik vond dat fijn te doen.
Sooo wat een dikke vette test koetjesenkalfjes! Zo eentje hadbik ongeveer bij 5 weken ofzo. Die is echt super duidelijk! Hoe ver denk je te zijn?
Ik vind het een goed idee om mee te blijven praten meiden. Kunnen we elkaar steunen toch?
Koetjes wat geweldig zeg, en zo positief! Gefeliciteerd! Hoop dat dit een plakker is! Hoe voel je je? Ik snap je onzekerheid. Naast jouw test denk ik bij mij 'waarom is die van mij dan nog zo minnetjes?'. Maar ik weet ook dat het niets hoeft te betekenen.

Ik test vrijdag nog een keertje. Hoop dan ook zo'n mooie test te hebben. Maak vrijdag ook een afspraak bij vk.

Fijn dat jullie het niet vervelend vinden,en gelet op jullie reacties ben ik ook echt heel blij dat jullie willen dat we blijven meeschrijven. Hoop dat jullie snel volgen in januari met positieve testen!!

Noonoo hoe was het in het zh?

Hoop dat jullie ondanks de ellende van dit jaar vanavond en de komende dagen kunnen genieten van jullie naasten. En dat mag met een lach en een traan, want iedereen van ons had deze kerst of een vol buikje of een beebje gehad. Dikke knuffel dames!
Kippetje: Vergelijken moet je niet doen.. Ik testte 4 dagen voor mijn NOD vorige keer positief en had al vrij snel een knaller. Zegt helemaal niks over het verloop van je zwangerschap.

Ik heb vanmiddag inderdaad nog getest en tot mijn verbazing geen knalpositieve test, maar een licht streepje. Goed teken lijkt mij zo. Ben benieuwd of de cyclus dan ook weer snel op gang komt. Deze keer is de test veel sneller licht dan bij de vroege miskraam.
https://imgur.com/a/9kK4dTs
Koetjes, waaauw! Yes! Gefeliciteerd lieverd, wat een bijzonder moment zo net voor kerst.
Ik vind het echt zo mooi om deze dag gewoon twee postieve mooie testen te zien. Heel erg van genieten meisjes, geeft mij ook weer hoop.

Kippetje, besef jij het al een beetje?
Echt zo fijn voor je, hoe voel je je?

Lau, wat een goed nieuws!
Echt al lekker licht, lijkt erop dat er zo alweer een mooie eisprong aankomt.
Voordeel van curretage is dat je waarschijnlijk meteen door kan en schoon bent.

Dit is mijn test vandaag, had eigenlijk gehoopt dat die al wat lichter zou zijn.
Maar wie weet blijft die zo door het weefsel? Laat die menstruatie maar snel komen!

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=x2ut ... CFZnRa0uEc
Moos die is toch ook al goed licht?! Die testen zijn heel gevoelig. Dus bij een beetje HCG zie je al een streepje. Dan is zo'n licht streepje niet zo heel veel HCG meer.
Ik test volgende week nog een keer. Kijken of het dan ook echt bijna weg is het streepje.

Ik weet niet of de eisprong al eraan zit te komen, dat duurde na mijn vmk wel een tijdje.
Ik wil er ook niet teveel op gaan letten want ik wil toch eerst een menstruatie afwachten (hoe moeilijk ik dat ook vind).
En dan moeten we nog kiezen om in totaal 3 maanden niet zwanger te worden i.v.m. de onderzoeken.
Lau, vind het heel fijn om te horen dat je vindt dat mn streep al goed licht is, ik hoopte dat die vandaag nog lichter zou zijn.
Ik wacht sowieso ook mn eerste menstruatie af, moet wel door het weefsel.
Mijn gyn zei dat ik de onderzoeken kan doen zodra mn lijf helemaal hcg vrij is, dus na mn eerste menstruatie.
Maar ik lees steeds drie maanden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven