Vriend liegt
woensdag 26 december 2018 om 13:44
Mijn vriend heeft in het verleden veel geblowd. Hij wil er mee stoppen en is zelf naar de verslavingszorg gestapt voor hulp. Van te voren heb ik aangegeven dat ik geen relatie wou met iemand die verslaafd is aan drugs, zelf gebruik ik ook
helemaal niks. Voordat we een relatie kregen liep hij al bij de verslavingszorg dus ik dacht hij doet zijn best en wil er echt van af komen!
Altijd heb ik tegen hem gezegd dat ie eerlijk moet zijn als hij de neiging heeft of toch een joint heeft gerookt. 5 weken geleden appte hij dat ie 1 had gerookt want ik kwam die avond bij hem en zal dat anders wel merken. Heb gereageerd dat ik het jammer vond maar het waardeerde dat ie eerlijk was en ik dacht we kunnen er over praten. Hij zegt dat ie daarna geen joint meer heeft aangeraakt en ik dacht trots op hem te zijn.
Soms als ik met hem bel klinktie voor mijn gevoel stoned... Hij ontkent dit en ik twijfel aan mijn gevoel en denk: ben ik nou echt dom dat ik dit denk? Gisteren was hij aan het douchen bij mij thuis en zijn telefoon lag naast me, normaal ben ik geen controleur en heb nog nooit in zijn telefoon gekeken maar mijn gevoel zei dat ik dit moest doen. En ja hoor, ik heb 2 whatsapp gesprekken gelezen wat ging over wiet. 1 was een dealer en hij vroeg een aantal dagen geleden of hij nog een 10tje had, het gesprek wat ervoor was dat was verwijderd. Ook een andere vrouw die hem begeleid in dit hele traject heeft ie mee geappt. Hij vroeg vind je het goed dat ik nog even voor een 10tje haal? Ik word vanavond opgehaald door me vriendin en kan ik bij haar achterthuis nog 1 roken. Het gekke is dat hij die avond helemaal niet bij me was. Ook vroeg hij haar of die wat extra geld kon krijgen omdat wij uiteten gingen en we zouden splitten. Ik heb het uiteten betaald.... en nu denk ik dat hij daar wiet van gaat halen!
Gisteravond heb ik hem gevraagd of hij wel eerlijk is en hem de kans gegeven het op te biechten. Maar hij ontkent kei hard. Ik zei dat ik soms vermoed dat hij stoned is als we bellen. Hij vond het raar dat ik dit dacht en zei waarom twijfel je zo aan mij? Ik doe zo mn best en dan hoor ik dit, dat is gemeen. Toen kwam hij er nog mee dat ie in het nieuwe jaar wel even een test haalt zodat ik het met eigen ogen kan zien en dat ik echt niet moet twijfelen.
Hij had zulke mooie praatjes zodat je het zal geloven. En ik zat me op te vreten. Voel me schuldig dat ik in zn telefoon heb gekeken, aangezien we nog maar 3 maanden samen zijn. Maar als ik niet had gekeken had ik dit niet geweten. Nu ben ik wel bang dat ik de neiging krijg om vaker zijn telefoon te checken. Verslaafden liegen helaas veel en ik snap niet waarom, ik word namelijk niet boos en probeerde er voor hem te zijn als hij echt wil stoppen. Hij zegt zelfs dat ie me wel belt als hij een moeilijk moment zal hebben.
Ik vreet me op met dit gevoel dat ik dit nu weet... en ik ben zo dom geweest hem te checken. Wat moet ik hiermee? Verder ondanks dit is onze relatie wel goed.
helemaal niks. Voordat we een relatie kregen liep hij al bij de verslavingszorg dus ik dacht hij doet zijn best en wil er echt van af komen!
Altijd heb ik tegen hem gezegd dat ie eerlijk moet zijn als hij de neiging heeft of toch een joint heeft gerookt. 5 weken geleden appte hij dat ie 1 had gerookt want ik kwam die avond bij hem en zal dat anders wel merken. Heb gereageerd dat ik het jammer vond maar het waardeerde dat ie eerlijk was en ik dacht we kunnen er over praten. Hij zegt dat ie daarna geen joint meer heeft aangeraakt en ik dacht trots op hem te zijn.
Soms als ik met hem bel klinktie voor mijn gevoel stoned... Hij ontkent dit en ik twijfel aan mijn gevoel en denk: ben ik nou echt dom dat ik dit denk? Gisteren was hij aan het douchen bij mij thuis en zijn telefoon lag naast me, normaal ben ik geen controleur en heb nog nooit in zijn telefoon gekeken maar mijn gevoel zei dat ik dit moest doen. En ja hoor, ik heb 2 whatsapp gesprekken gelezen wat ging over wiet. 1 was een dealer en hij vroeg een aantal dagen geleden of hij nog een 10tje had, het gesprek wat ervoor was dat was verwijderd. Ook een andere vrouw die hem begeleid in dit hele traject heeft ie mee geappt. Hij vroeg vind je het goed dat ik nog even voor een 10tje haal? Ik word vanavond opgehaald door me vriendin en kan ik bij haar achterthuis nog 1 roken. Het gekke is dat hij die avond helemaal niet bij me was. Ook vroeg hij haar of die wat extra geld kon krijgen omdat wij uiteten gingen en we zouden splitten. Ik heb het uiteten betaald.... en nu denk ik dat hij daar wiet van gaat halen!
Gisteravond heb ik hem gevraagd of hij wel eerlijk is en hem de kans gegeven het op te biechten. Maar hij ontkent kei hard. Ik zei dat ik soms vermoed dat hij stoned is als we bellen. Hij vond het raar dat ik dit dacht en zei waarom twijfel je zo aan mij? Ik doe zo mn best en dan hoor ik dit, dat is gemeen. Toen kwam hij er nog mee dat ie in het nieuwe jaar wel even een test haalt zodat ik het met eigen ogen kan zien en dat ik echt niet moet twijfelen.
Hij had zulke mooie praatjes zodat je het zal geloven. En ik zat me op te vreten. Voel me schuldig dat ik in zn telefoon heb gekeken, aangezien we nog maar 3 maanden samen zijn. Maar als ik niet had gekeken had ik dit niet geweten. Nu ben ik wel bang dat ik de neiging krijg om vaker zijn telefoon te checken. Verslaafden liegen helaas veel en ik snap niet waarom, ik word namelijk niet boos en probeerde er voor hem te zijn als hij echt wil stoppen. Hij zegt zelfs dat ie me wel belt als hij een moeilijk moment zal hebben.
Ik vreet me op met dit gevoel dat ik dit nu weet... en ik ben zo dom geweest hem te checken. Wat moet ik hiermee? Verder ondanks dit is onze relatie wel goed.
woensdag 26 december 2018 om 18:32
Wanneer je geen vriend wil die drugs gebruikt dan houd je je aan dat principe en begin je geen relatie met iemand die drugs gebruikt. Zolang jouw principes flexibel zijn blijf in een relatie met iemand die drugs gebruikt.
Het is niet zo dat je een vriend wil die ook niets gebruikt en dat je dan iemand kiest die wel gebruikt en bij wie je gaat drammen en controleren tot dat hij voldoet aan jouw principes. Dat is tijdverspilling en dom, echt heel dom. Je doet domme dingen en je hebt een slechte partnerkeuze.
Het is niet zo dat je een vriend wil die ook niets gebruikt en dat je dan iemand kiest die wel gebruikt en bij wie je gaat drammen en controleren tot dat hij voldoet aan jouw principes. Dat is tijdverspilling en dom, echt heel dom. Je doet domme dingen en je hebt een slechte partnerkeuze.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 26 december 2018 om 18:42
Ik weet het heel dom van mezelf en ik heb ook een slechte partnerkeuze. Maar helaas word ik dan toch weer verliefd op een verkeerd persoon met een verslaving. en maar beweren dat ie echt wil stoppen en anders niet bij de verslavingszorg zou lopen..viva-amber schreef: ↑26-12-2018 18:32Wanneer je geen vriend wil die drugs gebruikt dan houd je je aan dat principe en begin je geen relatie met iemand die drugs gebruikt. Zolang jouw principes flexibel zijn blijf in een relatie met iemand die drugs gebruikt.
woensdag 26 december 2018 om 18:44
Alleen verliefdheid is geen reden om een relatie met iemand aan te gaan en erin te blijven. Je bent geen slaaf van de vlinders in je buik.Kerstboom18 schreef: ↑26-12-2018 18:42Ik weet het heel dom van mezelf en ik heb ook een slechte partnerkeuze. Maar helaas word ik dan toch weer verliefd op een verkeerd persoon met een verslaving. en maar beweren dat ie echt wil stoppen en anders niet bij de verslavingszorg zou lopen..
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 26 december 2018 om 18:48
En voor het geval het wel waar is. Natuurlijk zit je relatie verder niet goed. Als je relatie goed zat, had je hier geen topic hoeven openen, loog hij niet tegen je en had jij geen behoefte zijn telefoon te checken zonder zijn toestemming. Kortom: hoe kan je relatie nu goed zijn als uit jouw acties al blijkt dat je hem totaal niet vertrouwen kan en wil? Vertrouwen lijkt me toch wel essentieel voor een goede relatie en het slagen ervan.
Dus, kijk verder naar een andere vent, je gaat dit bij deze man niet vinden.
Dus, kijk verder naar een andere vent, je gaat dit bij deze man niet vinden.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 00:46
0.19% gewijzigd
woensdag 26 december 2018 om 19:25
Welkom in de wereld van de verslaafde. Hij weet dat jij er niet achter staat. De enige remedie is juist wel boos te worden. En te zeggen de drugs of ik. Het is ontzettend hard. Maar als hij nu al binnen 3 maanden tegen jou liegt weet je dat hij nooit eerlijk gaat zijn.
Als hij er echt mee wil stoppen en knettergek van je is kickt hij af.. Maar het zal altijd een zwak blijven.
Mijn partner is verslaafd, dat heeft hij goed verborgen weten te houden. En ik weet nu als geen ander hoe goed dat ze kunnen liegen en bedriegen. En dat is een pittige strijd te veranderen.
Val je vaker op dit soort " typische"?
Als hij er echt mee wil stoppen en knettergek van je is kickt hij af.. Maar het zal altijd een zwak blijven.
Mijn partner is verslaafd, dat heeft hij goed verborgen weten te houden. En ik weet nu als geen ander hoe goed dat ze kunnen liegen en bedriegen. En dat is een pittige strijd te veranderen.
Val je vaker op dit soort " typische"?
woensdag 26 december 2018 om 19:43
Je bent pas 3 maanden samen. Dit is echt al te veel drama voor 3 maanden.
Maak het uit, anders blijf je je hele leven voor zijn moeder spelen.
Blowers zijn losers. Ze gaan alleen maar om met gelijkgestemden. Hij is verslaafd. Hij liegt, bedriegt om zijn verslaving in hand te houden. Heeft hij überhaupt een baan? Of zoekt hij in jou een vrouw die hem kan onderhouden?
Maak het uit, anders blijf je je hele leven voor zijn moeder spelen.
Blowers zijn losers. Ze gaan alleen maar om met gelijkgestemden. Hij is verslaafd. Hij liegt, bedriegt om zijn verslaving in hand te houden. Heeft hij überhaupt een baan? Of zoekt hij in jou een vrouw die hem kan onderhouden?
donderdag 27 december 2018 om 00:00
Zo herkenbaar, mijn vriend is ook zo. Heb hem ooit gezegd of stoppen of het is klaar want ik zie hier zo geen toekomst in. Nou toen werd het gelieg alleen maar erger. Elke dag blowt hij voor het slapen maar naar eigen zeggen alleen in het weekend. Maar wanneer ik daar ben wanneer het geen weekend is en ik slaap daar, dan vraagt hij altijd mag ik als uitzondering even 1 doordeweeks? Dan doe ik sweekends een dag minder. Maar als ik hem vertel dat ik het vermoeden heb dat hij dit elke avond rookt terwijl dit mij wel duidelijk is. Is het bla bla ik doe juist mijn best ik rook alleen in het weekend en je moet me hier in vertrouwen en dat het lullig is dat ik dat zeg. Bla bla bla
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-12-2018 09:24
Reden: OP gequote, maatregelen zijn genomen.
Reden: OP gequote, maatregelen zijn genomen.
66.01% gewijzigd
donderdag 27 december 2018 om 06:50
En jij bent ook nog steeds samen met dit pareltje?whattodo97 schreef: ↑27-12-2018 00:00Zo herkenbaar, mijn vriend is ook zo. Heb hem ooit gezegd of stoppen of het is klaar want ik zie hier zo geen toekomst in. Nou toen werd het gelieg alleen maar erger. Elke dag blowt hij voor het slapen maar naar eigen zeggen alleen in het weekend. Maar wanneer ik daar ben wanneer het geen weekend is en ik slaap daar, dan vraagt hij altijd mag ik als uitzondering even 1 doordeweeks? Dan doe ik sweekends een dag minder. Maar als ik hem vertel dat ik het vermoeden heb dat hij dit elke avond rookt terwijl dit mij wel duidelijk is. Is het bla bla ik doe juist mijn best ik rook alleen in het weekend en je moet me hier in vertrouwen en dat het lullig is dat ik dat zeg. Bla bla bla
¡Apagando las luces!
donderdag 27 december 2018 om 08:15
Dit meen je echt?
Heb je het topic wel gelezen? Hij is verslaafd en hij liegt. Hij gebruikt hoogstwaarschijnlijk zijn vriendin om aan geld voor zijn verslaving te komen.
donderdag 27 december 2018 om 08:23
Nee ik heb het niet echt gelezen nee. Ik zei ook, als hij verder goed functioneert, maar dat doet hij blijkbaar niet. Dan dumpen maar.vivautrecht85 schreef: ↑27-12-2018 08:15Dit meen je echt?
Heb je het topic wel gelezen? Hij is verslaafd en hij liegt. Hij gebruikt hoogstwaarschijnlijk zijn vriendin om aan geld voor zijn verslaving te komen.