Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
obelix84 schreef:
26-12-2018 11:43
De mijne ook niet, wp... Die slaapt wel met 'n hydrofiele doek maar die gebruikt ze alleen in bed, evenals haar speen.
Oudste had op die leeftijd al wel 'n kroel én kon niet zonder speen.. Het kan dus heel erg verschillen
Dank je, hij is hier alleen gehecht aan zijn bakjes. Dat is eigenlijk alles.
Wij hebben een hele leuke eerste kerstdag gehad en zoon heeft zich werkelijk voorbeeldig gedragen ten overstaan van alle familie op een zeer kort middag dutje. Heeft ook de gehele gourmet meegedaan en vond 't allemaal reuze lekker en gezellig. De hond is helaas iets te fanatiek geweest met stofzuigenen wekte ons om half 7 met gejank ivm buikpijn. Dreumes werd helaas om 7u daar ook wakker van en ik denk als hond rustig was gebleven hij nog wel tot 8 had geslapen. Is niet Anders.zowel hond als dreumes nu comateus en wij aan voorbereiden voor vanavond als mijn ouders komen.
Morgen weer werken. Voelt toch een beetje stom maar gelukkig maar twee daagjes en daarna een ruime week vrij. Dan nog maar 3 weken werken en mag ik met verlof :cheer2:

Hier is zoon overigens vanaf maand of 4 gehecht aan z'n knuffeldoekje. Hij zou er nu 't liefste de hele dag mee sjouwen maar dat doen we niet. Knuf ligt in bed tenzij ziek of tandjes. En dat vindt hij ook prima. Als we boven zijn en ik aan 't poetsen dan pikt hij hem wel uit z'n bedje maar als ik dan zeg dat we weer naar beneden gaan en dat hij hem op moet ruimen doet ie dat braaf. Hij is heel gezeglijk op 't moment. Genieten wij met volle teugen van ;)
funnymiss schreef:
26-12-2018 09:39
Ow aapje, dat klinkt als rota, zo sneu en duurde hier heel lang (1,5 week en ruim een kilo afgevallen). Heeft hij dat al eerder gehad? Want ze kunnen het vaker krijgen en bouwen met iedere infectie langzaam immuniteit op, en zijn dus de eerste keer het ergst ziek. Na een keer of 5 geinfecteerd te zijn geweest worden ze dan niet meer ziek.
Ja is het denk ik ook. Neefje van 8 maanden heeft het Rota virus namelijk ook. We hadden juist twee dagen zonder diarree gehad :"-( tot vandaag. En zijn babyvetjes waren de afgelopen maanden al weggeslonken.

Ik geloof dat dit eerste keer is, want herinner me zulke vieze luiers niet.
Zoon heeft al vanaf geboorte knuffel, maar pas sinds maand of twee wil hij zijn speen en die knuffel als hij moe is. Dus vanaf ruim 1,5.
Sinds kort 'verzorgt' ze ook haar knuffel. Ze geeft het een hapje van dr koekje en drinken uit haar beker. Zo lief :flirting:
Rozetje heeft geen vaste knuffel, slaapt ook zonder knuffel.
Hier slaapt ze vanaf 12 weken met een simpel badstof spuugdoekje. Maakt niet uit welke kleur of wel/niet gewassen. Ligt ook altijd een knuffelkonijntje en ren knuffeldoekje (zon beertje ofzo) in bed, maar die moet ze niet.
Knuffels worden hier af en toe wel gebruikt om beneden mee te spelen. Beer en aap zijn dan favoriet.

Speentje ook alleen in bed. Wanneer merk je dat je die kan weglaten?
Ik heb het idee dat ze echt nog grote behoefte heeft aan dat ding. Ze drinkt ook sinds dr verjaardag niet meer uit flesjes, alleen nog maar rietjesbeker of gewoon bekertje.
Hier heeft dochter sinds haar geboorte een beer, die altijd in haar bed staat. Die ligt ze nu geregeld te aaien als ze in bed ligt ( door de babyfoon hoor je dan ook heel duidelijk ' aaaaaaaai, aaaaaaaaai') Zonder slaapt ze wel, het is meer gewoonte dat dat ding er gewoon in staat. Als ze uit logeren gaat blijft de beer gewoon thuis.. Geen drama's dus als we de knuffel kwijt zijn/zijn vergeten.
Daarnaast 3 spenen, met doekjes eraan. Die doekjes worden aan alle kanten over haar gezicht gelegd/gewreven. 1 speen in de mond, 1 in haar oog ( ze drukt 'm zo'n beetje in het oog als we haar in bed leggen) en de ander ligt binnen handbereik, mocht ze er eentje kwijt zijn. Zonder speen slaapt ze gewoon niet.

Ik kan haar nu nog niet uitleggen dat spenen slecht zijn voor het gebit en mogelijk effect hebben op haar spraak. Zolang het alleen in bed is, kan ik me er ook niet druk om maken. Ik heb helemaal geen recht van spreken, met mijn geduim ver in de pubertijd.
Soms denk ik dat ik wel kan proberen speen weg te laten, maar er verandert straks al genoeg als zijn broertje geboren wordt dus probeer dat ergens volgend jaar wel.
1-Aapje schreef:
26-12-2018 20:28
Soms denk ik dat ik wel kan proberen speen weg te laten, maar er verandert straks al genoeg als zijn broertje geboren wordt dus probeer dat ergens volgend jaar wel.
Of hem dan zijn speen aan baby laten geven. Want speentjes zijn voor baby's en hij is al groot en mag daarom een knuffel/speeltje/peuterkussen met overtrek voor grote kindjes uitkiezen
Zo dreumes even 1 dag op de opvang, even naar de film. Heerlijk.
Hier oudste ook gewoon naar de bso gebracht.. Vanaf 't nieuwe jaar gaat ook dreumes naar het kdv... Ws óók als we vrij zijn 🙈😉
funnymiss schreef:
26-12-2018 23:31
Of hem dan zijn speen aan baby laten geven. Want speentjes zijn voor baby's en hij is al groot en mag daarom een knuffel/speeltje/peuterkussen met overtrek voor grote kindjes uitkiezen
Voor baby hebben we al andere gekocht. Hij heeft namelijk wubbanub met aapje en baby krijgt giraffe. Plus hij is dan net 2, dus denk ook te jong voor dat besef.
obelix84 schreef:
27-12-2018 09:25
Hier oudste ook gewoon naar de bso gebracht.. Vanaf 't nieuwe jaar gaat ook dreumes naar het kdv... Ws óók als we vrij zijn 🙈😉
Gij ontaarde moeder!!!!
Haha hier nog zo'n ontaarde moeder hoor. Zoon is lekker naar de opvang en wij zijn samen thuis aan het rommelen. Officieel heb ik wel bereikbaarheidsdienst, en dus aan het werk, maar dat stelt niet zoveel voor deze dagen. En zoon vind het leuk op de opvang dus wij genieten even van de rust.

Hij heeft sinds hij iets van 1,5 is een knuffelaap waar hij gek op is. En een speen in zijn bed met een doekje er aan. Om zijn speen vraagt hij ook als hij van slag is of moe/ziek. Soms krijgt hij die dan, maar we proberen het zoveel mogelijk te beperken. Ik denk dat zn speen voorlopig nog wel even blijft.

Ik ben aan het twijfelen of ik een peuter draagzak ga kopen. Zoon zat as baby regelmatig in de draagzak maar groeide daar uit toen hij een jaar oud was. Maar hij wil nog wel vaak opgepakt worden en op mijn heup. Hij wordt alleen steeds zwaarder dus ik dacht misschien is zo'n peuter draagzak toch wel fijn voor tijdens het koken oid. En voor bij uitstapjes/vakantie.
Gebruikt iemand van jullie de draagzak/doek nog regelmatig?
Misschien eens een ringsling proberen moondancer? Die is ideaal voor de snelle upjes. Wij hebben wel een draagzak nog trouwens, maar met mijn zwangere buik zit die band nu niet lekker dus hij gaat er weinig in. Ik verwacht dat hij wel weer vaker gedragen wil worden als hij ziet dat de baby ook in de draagzak/draagdoek zit.
@obelix hier ook hoor! Volgende week ben ik een weekje vrij maar gaat dreumes gewoon zijn reguliere twee dagen naar kdv. Ik kijk enorm uit naar 2 dagen het huis voor mezelf. Alleen thuis zijn O_O
Netflix, m'n nieuwe boek, de binnenkant van m'n ogen, m'n eigen ritme. Ik kan niet wachten :-$

@moondancer ik heb ook bereikbaarheidsdienst maar helaas maandagnacht en dinsdagavond behoorlijk druk :cry: kan die vrije week dus zeeeer goed gebruiken!
Zoon is 'gelukkig' niet gehecht aan een knuffel. Ik zeg gelukkig omdat we bij een nichtje zagen wat voor drama het was al ze haar knuffel even niet kon vinden of dat ding in de was zat ofzo. Is ook slecht aangeleerd door de ouders hoor, moet ik zeggen. Als ze vanaf begin af aan ervoor gezorgd hadden dat die knuffel alleen voor in bed was dan was het heel anders geweest.
Zoon wil in bed alleen graag zijn speentjes (2) met daaraan een doekje (doekje is tegen het uit bed gooien wat hij een tijd geleden deed).

Zoon had gister bij schoonzus zóveel gepoept dat het op zijn rug zat :facepalm: zo erg heeft hij het nog nooit gehad. Heb hem daar maar even onder de douche gezet, kreeg het er met doekjes niet af. Hij heeft zich de kerstdagen heel goed gedragen!
Vandaag nog een lekker dagje samen thuis en morgen moet ik werken en gaat hij weer naar KDV :) net lekker buiten een uurtje gewandeld, allebei even een frisse neus gehaald.

Ik heb nooit een draagdoek geprobeerd Moondancer, dus geen tips voor je.
Haha aardbei ik moet om je lachen. dat soort ongelukken hebben wij hier helaas heeeeel vaak. Zoon poept hier kennelijk met heel veel kracht :facepalm:
Mijn opvang gaat 2 januari pas weer open. Waarschijnlijk vanmiddag naar de Efteling, even kkijken of ze lekker en op tijd wakker wordt
Ik heb rozetje gister nog 2 uur op mn rug gehad in de Ikea, voor even snel vind ik een ringsling handiger dan doek of drager
Ik moet bijna iedereen van mijn kantoor vervangen deze week en heb vandaag maar 1 mailtje gehad. Drie keer raden wie er thuis lekker zit te forummen....
Aardbei-banaan schreef:
27-12-2018 11:18
Zoon is 'gelukkig' niet gehecht aan een knuffel. Ik zeg gelukkig omdat we bij een nichtje zagen wat voor drama het was al ze haar knuffel even niet kon vinden of dat ding in de was zat ofzo. Is ook slecht aangeleerd door de ouders hoor, moet ik zeggen. Als ze vanaf begin af aan ervoor gezorgd hadden dat die knuffel alleen voor in bed was dan was het heel anders geweest.
Ligt ook gewoon aan het kind. Wij hebben gewoon 2 reserves maar als hij moe is mag knuffel ook gewoon op de bank. Geen drama als hij hem even niet mag.

Oudste van man had er maar 1 van lievelingsknuffel en die werd niet meer gemaakt. Dat is wel onhandiger.
Dreumes heeft een lievelingsknuffel, gekocht op vakantie in denemarken. En dus nergens een reserve te vinden via internet ofzo. Das echt heel erg niet handig :facepalm:. Maarja toen we hem kochten was het gewoon voor bij de verzameling knuffels, geen idee dat hij uitgerekend die als lievelings-kan-niet-slapen-zonder-knuffel ging beschouwen.
Je zou een oproepje op dit forum kunnen doen Funnymiss? Er was een tijd geleden iemand op het forum die een knuffeldoekje had en daar een reserve van wilde hebben. Alleen was het een doekje uit een collectie van 10 jaar geleden (zo oud was haar eerste kind) en ook de fabrikant had het niet meer.

Toen heeft een forumster er eentje gevonden bij een webshop in Kroatië :biggrin: En er zitten hier ook dames die in Scandinavië wonen :idee:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven