Help!

29-12-2018 12:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik post hier eigenlijk nooit wat maar ik moet nu echt even mijn ei kwijt. Ik ben 20 jaar en heb opzich een goede band met mijn moeder. Toch beginnen wij nu steeds meer te botsen. Ik woon nog thuis en gisteren is de boel geëscaleerd. Ik ben enigkind en mijn moeder is erg claimerig en overbezorgd. Ik word er helemaal gek van! Ik mag niet eens een dagje weg met een vriendin, dat moet ik eerst vragen en met hele goede redenen komen waarom ik dat wil. Ik begin dit gedrag van haar goed zat te worden. Ik ben nooit een lastig kind geweest, maar ik word nu volwassen en ik mag helemaal niks. Nu is ze gisteren begonnen met schreeuwen tegen mij: “Je gaat helemaal nergens heen! Achterlijke!” en ze negeert me sindsdien. Ik vind dit behoorlijk kinderachtig en ik ben momenteel zelf erg licht ontvlambaar. Het liefst pak ik m’n spullen en loop ik weg, maar ik weet dat dat geen zin heeft. Ik weet dat ik niks verkeerd heb gedaan. Ik weet even niet wat ik moet doen. Zelf het gesprek beginnen of net zo kinderachtig als haar blijven negeren? Ik hoop dat jullie advies hebben! Liefs.
hoe oud ben je
S-Meds schreef:
29-12-2018 12:31
hoe oud ben je
Zie 2e zin OP.

Waarom ga je niet op jezelf wonen?
Gewoon wel gaan. Je bent 20, wat houdt je tegen?
Ligt eraan hoe oud je bent. Als je volwassen bent zou ik zo snel mogelijk zorgen dat je ergens een kamer krijgt zodat je weg kunt uit huis. Als je jonger bent zou ik het even laten, niet negeren maar gewoon normaal doen, je kunt er dan misschien later over praten.
Ik heb het geld niet om op mezelf te gaan helaas..
Werken.
Rosebloom schreef:
29-12-2018 12:34
Je bent 20, hoezo heb je geen geld voor een kamer?
Rosebloom schreef:
dan luister je naar je naar je mama :-D
S-Meds schreef:
hoe oud ben je
Lees je wel? :-D
Nemaìn’ schreef:
29-12-2018 12:37
Je bent 20, hoezo heb je geen geld voor een kamer?
Serieus?
Zelf het gesprek beginnen inderdaad. Je bent een volwassen vrouw die als een kleuter behandeld wordt. Natuurlijk zijn er regels waar je je aan dient te houden, dat is nu eenmaal inherent aan thuiswonen maar het lijkt me wel een goed idee om nieuwe regels af te spreken, het is belachelijk dat je moet vertellen waar je naartoe gaat en waarom. Dat ze wil weten hoe laat je thuis bent ivm eten en dergelijke lijkt me logisch. En dat je het meldt als je een dag weg bent.

Met kinderachtig terugreageren ga je niks voor elkaar krijgen.
Succes!
studentenkamer
Wat erg dat ze zo doet en je ‘achterlijke’ noemt.
Werk je of studeer je?
Ik studeer momenteel nog. Heb wel een goede spaarrekening maar daar ga ik het niet mee redden. Werk kan ik niet combineren op het moment. Ik heb ondertussen met mijn moeder gesproken en ze is tot de conclusie gekomen dat ze soms niet weet waarom ze zo doet. Hopelijk blijft het weer een tijdje rustig. Super bedankt voor de reacties!
Probeer het gesprek met je moeder aan te gaan.....
Als ze nuchter is.....
Castor, ik vind deze aanname niet heel tof. Mijn moeder gebruikt niet en drinkt geen alcohol.
succes met alles, hoop dat jullie er goed uit komen
Lucifer2018 schreef:
29-12-2018 14:01
Serieus?
Ja.
Sommige moeders vinden het lastig om los te laten. Blijven praten en misschien wat gaan lenen en toch iets gaan werken zodat je wel op kamers kan. Lijkt mij sterk dat je nooit tijd hebt om te werken (maar wel met vriendinnen weg kan?) en zolang jij daar woont en zij alles betaald is het nu eenmaal zo dat zij bepaald.
Rosebloom schreef:
natuurlijk wel, je kan werken of studeren en dan lenen bij duo
S-Meds schreef:
hoe oud ben je
2e zin in de op, 20 jaar
Castor1975 schreef:
29-12-2018 19:06
Als ze nuchter is.....
Wat een ongelooflijk overbodige opmerking
Kan je moeder je kot niet betalen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven