Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Ik ga eens kijken. Thnx
rosings schreef:
28-12-2018 19:43
Donor is echt donor en geen ouder, en dit is sowieso pas de 2e of 3e keer dat ik oppas heb voor iets leuks voor mezelf (buiten een werk cursus). Als ze dichterbij zouden wonen zou het wellicht vaker zijn. Meer als oom/tante achtig

Wat fijn dat ze er wel terecht kan :) ik vind de donor/constructies-wereld heel interessant maar vraag er nooit naar bij bekenden. Het gaat mij niks aan maar gossmeine wat heb ik een hoop vragen :-D

Veel plezier! :hyper:
Teckeltje88 schreef:
28-12-2018 20:11
Welke heb jij dan glitter? Ik vraag me de hele tijd af waar ik m'n arm moet laten met zoon in de sling en bent steeds bang dat hij er uit valt :@@:

Ik heb een bykay en een mesh sling: https://www.betonstudios.com/for-mini/mesh-sling-white Die mesh zit onder in mijn tas en fungeert ook nog wel eens als een xxl boodschappentas/nattenjassentas/ikeashopper.

Ik draag peuter op de heup en heb altijd een handje op zijn lijf. Dat voelt goed. Om het te leren heb ik een laptop op bed gezet en (toen) baby er telkens in en uit gefrummeld, met YouTube filmpjes van hele happy Amerikaanse moeders. Ik zocht op ‘ring sling hip carry’, ‘plus size baby carry’ en ‘plus size ring sling’. Ik ben dik en het ziet er bij dikke vrouwen toch anders uit ;) Die maken de strook breder en het kan fijn om hoger te dragen.

Als je een drager zoekt die je buik niet belast met banden zoals een ring sling dan kan ik ook de onbuhimo aanraden. Ik heb een hekel aan dingen op mijn buik. Ook top voor zwangeren.
GlitterCupcake schreef:
28-12-2018 21:02
Wat fijn dat ze er wel terecht kan :) ik vind de donor/constructies-wereld heel interessant maar vraag er nooit naar bij bekenden. Het gaat mij niks aan maar gossmeine wat heb ik een hoop vragen :-D

Veel plezier! :hyper:
Vraag maar raak hoor :) als je mensen kent en je weet dat die een donorconstructie hebben dan zijn ze er vaak open genoeg over om vragen te beantwoorden gok ik.
rosings schreef:
28-12-2018 22:17
Vraag maar raak hoor :) als je mensen kent en je weet dat die een donorconstructie hebben dan zijn ze er vaak open genoeg over om vragen te beantwoorden gok ik.

Nee het zijn echt hele banale vragen :-$ Ik ken een vrouwenstel (zijn vrienden) met twee kindjes en die hebben een donor uit een bank in Denemarken. Maar verder vragen durf ik niet. Veel te bang dat ik iets stoms zeg. Mijn man ging op mij liggen en we kregen een koter. Dus alle andere manieren zijn mij vreemd. De vragen gaan van ‘hoe dan? Potjes, rietjes, bakspuit? Zelf doen?’ naar ‘wie is dan ‘’’’eigenaar’’’’ van het kind?’ En ‘wie is de donor en waarom hem?’ En ‘doneert die dan ook alle brussen?’

Allemaal zaken die mij niks aangaan ;)
Ik heb wel een vraag dan rosings. Staat de donor vermeld op geboorteakte of staat daar dan vader onbekend?

Vroeg me dit af nav geboorte bij stel van ikvrouwvanjou.
Op de geboorteakte staat achter vader een streepje. Daar ben ik wel blij mee, had 'onbekend' vervelend gevonden.

@glittercupcake: op jouw vragen zal iedereen andere antwoorden hebben denk ik. Wij hebben het eerst thuis geprobeerd, met een tupperware bakje en een spuitje van de apotheek. Uiteindelijk is het ivf geworden. Hij en zijn vrouw vinden het ok als ik voor een tweede kindje probeer, maar ik ga niet om meer materiaal vragen , voor het kindje vind ik het fijn dat de donor bekend is, maar naast hun heb ik verder niemand in mn omgeving die ik zou vragen, dan w was het van een bank geworden.
Soms snap ik toch geen zak van mijn kind. Zit hier een uur terug op de bank in dr ogen te wrijven, dus breng haar naar bed. Zie nu een uur later nog steeds af en toe geluidjes op de babyfoon alsof ze aan het keten is. Terwijl ze vanmiddag maar krap een uur heeft geslapen. Schiet mij maar lek. Gaan jullie kindjes over het algemeen direct slapen of iig binnen een kwartier? Of liggen die ook bij tijden nog wel een poos in bed te keten?
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 29-12-2018 20:48
6.18% gewijzigd
Ik lig er naast tot hij slaapt, maar het is heel wisselend hoe lang dit duurt. Soms 5 minuten, soms 45 minuten.
Dankje glitter. Ik ga eens verder in verdiepen.

Zoon slaapt hier altijd wel binnen kwartier. Wij zijn dan beneden. Hij huilt niet, soms beetje rommelen met knuffel of spenen uit bed gooien, maar meestal is ie binnen 5 min stil. Dat is overigens wel anders geweest als baby. Dan waren we gerust een uur bezig met wiegen, speentje terug doen etc. Elk slaapje. Maar ineens kon ie 't zelluf.

Vanavond hier de eerste driftbui gehad geloof ik. We waren aan 't eten en hij was sowieso al in zeur modus. En wij begrepen niet waarom bij zeurde. Dat frustreerde dreumes natuurlijk enorm... Op een goed moment wilde hij aan de rust van vest van vriend zitten, maar mocht niet want vieze handen. Nouuuuuuuu dat was érrug! Einde van de wereld. Was nergens meer mee af te leiden. Heeeeeeel hard huilen, echt heeeeel hard. Shiiiiit. Heeft half uur geduurd en was echt met niks af te leiden. Uiteindelijk wilde ik hem zo graag helpen uit die bui te komen, was gewoon zielig. Maar hij moest niets van me hebben. Bij papa werd hij wel rustig. Moet zeggen dat ik dat dus best wel even heel moeilijk vond en hormonsters namen me over en heb er dus toch even van moeten huilen :cry:
Daarna wilde hij gelukkig wel weer met mij knuffelen maar t voelde toch echt een beetje als falen dat hij mij niet moest (duwde mij weg).
anoniem_644100e7ddd82 wijzigde dit bericht op 29-12-2018 21:04
97.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
29-12-2018 20:35
Soms snap ik toch geen zak van mijn kind. Zit hier een uur terug op de bank in dr ogen te wrijven, dus breng haar naar bed. Zie nu een uur later nog steeds af en toe geluidjes op de babyfoon alsof ze aan het keten is. Terwijl ze vanmiddag maar krap een uur heeft geslapen. Schiet mij maar lek. Gaan jullie kindjes over het algemeen direct slapen of iig binnen een kwartier? Of liggen die ook bij tijden nog wel een poos in bed te keten?
Dit heb ik in het vorige deel ook nog eens gevraagd :-D

Uitkomst toen was dat bijna iedere dreumes in meer of mindere mate lag te keten of babbelen, maar dat niemand ging kijken behalve als er echt aanleiding toe was (hard huilen, krijsen, anders dan normaal dus). Vanaf dat moment zijn we ook niet meer na 20 minuten gaan kijken om hem niet te storen met het in slaap vallen, ook niet als het een uur duurde. Uiteindelijk viel hij ook altijd in slaap.

(Doorslapen was een ander verhaal ;-) )
1-Aapje schreef:
29-12-2018 20:40
Ik lig er naast tot hij slaapt, maar het is heel wisselend hoe lang dit duurt. Soms 5 minuten, soms 45 minuten.
Weet je al hoe je dat gaat doen als babyzoon geboren is? Want het klinkt alsof jij altijd degene bent die ernaast ligt, vandaar ;-)
Hier leg ik zoon neer en die slaapt dan binnen 15 seconden.

Ja ik vind het ook vreemd maar het is echt waar.
Maartje2016 schreef:
29-12-2018 20:59
Dit heb ik in het vorige deel ook nog eens gevraagd :-D

Uitkomst toen was dat bijna iedere dreumes in meer of mindere mate lag te keten of babbelen, maar dat niemand ging kijken behalve als er echt aanleiding toe was (hard huilen, krijsen, anders dan normaal dus). Vanaf dat moment zijn we ook niet meer na 20 minuten gaan kijken om hem niet te storen met het in slaap vallen, ook niet als het een uur duurde. Uiteindelijk viel hij ook altijd in slaap.

(Doorslapen was een ander verhaal ;-) )
Ah oke, ja hier was het vanavond huilen toen ik de deur uitging en dat ging over in keten.

Hard huilen of krijsen wordt hier de laatste tijd ook een beetje ondefinieerbaar als in: je komt op de kamer is ze stil, alles gecheckt is allemaal in orde, maar als je dan weer vertrekt pfoe........ Denk ook dat het een fase is, want ze is altijd wel een goed slaper geweest. Wat dat betreft heb ik liever het keten dan het huilen/krijsen 😉

@aapje: bij haar liggen word beetje lastig in het ledikant. Ze heeft altijd alleen in slaap gevallen op dr eigen kamertje, bij ons in bed kwam er ook nooit wat van slapen dan ging ze alleen maar rotzooien.
Lavendel_12 schreef:
29-12-2018 21:27

@aapje: bij haar liggen word beetje lastig in het ledikant. Ze heeft altijd alleen in slaap gevallen op dr eigen kamertje, bij ons in bed kwam er ook nooit wat van slapen dan ging ze alleen maar rotzooien.
Ow ja wij hebben eenpersoonsbed op zijn kamer. Ik doe na slaapliedje zelf altijd of ik slaap.
@lavendel bij onze dreumes idem dito. Bij ons in bed = keten.
Ik heb boven een keuken krukje van de action. Ga ik op zitten naast z'n ledikant als hij eist dat er een hand op z'n rug ligt bij inslapen. Gelukkig zijn dat incidenten. Maar ivm bekken kan ik niet meer op de grond zitten of lang bukken. Ik gebruik krukje ook tijdens 't badderen. Kan zoon lekker los in bad en ik rustig zitten op 't krukje.
Maartje2016 schreef:
29-12-2018 21:01
Weet je al hoe je dat gaat doen als babyzoon geboren is? Want het klinkt alsof jij altijd degene bent die ernaast ligt, vandaar ;-)
Dat zien we dan wel weer.
Zoon valt bijna altijd binnen het kwartier in slaap. We kunnen hem zien via de babyfoon met camera dus als hij echt een keer huilt oid zien we snel of er iets aan de hand is of niet.
Zoon heeft net alleen de kabel va de camera kapot getrokken zei vriend :facepalm: dus nu zien of horen we hem niet... We gaan er maar vanuit dat hij slaapt en gaan om de zoveel tijd aan de trap luisteren of we hem horen.

Ik heb vanochtend op de valreep nog een fiets gekocht, een gazelle bloom fiets met kinderzitje :) dat gaat lekker fietsen worden als het weer mee zit. Daarna lekker naar het bos geweest met vrienden, kindjes konden lekker hun energie kwijt.
@slapen/keten, meestal slaapt zoon binnen 5 min. Maar gisteren heeft hij 3 kwartier liggen brabbelen en zeuren. Toen ik hem net uit bed wilde gaan halen viel hij (om 16h) in slaap.

@driftbuien/verdriet. Hier regelmatig dat man hem beter rustig krijgt dan ik. En ik moet dan ook echt weg.
Even een klaagpost. Zoon slaapt al weken slecht (was altijd een schitterende slaper). Uren wakker zonder aanwijsbare reden. Met de kerst met z’n allen bij mijn schoonouders gelogeerd, toen sliep ie door zonder een kik te geven, afgelopen nacht heeft ie bij mijn ouders ook voortreffelijk geslapen. Waar gaat het fout?!?!
lola-lily schreef:
30-12-2018 20:29
Even een klaagpost. Zoon slaapt al weken slecht (was altijd een schitterende slaper). Uren wakker zonder aanwijsbare reden. Met de kerst met z’n allen bij mijn schoonouders gelogeerd, toen sliep ie door zonder een kik te geven, afgelopen nacht heeft ie bij mijn ouders ook voortreffelijk geslapen. Waar gaat het fout?!?!
Kinderen slapen vaak bij anderen beter, maar je zou kunnen proberen thuis bedje net ergens anders neer te zetten.
lola-lily schreef:
30-12-2018 20:29
Kinderen slapen vaak bij anderen beter, maar je zou kunnen proberen thuis bedje net ergens anders neer te zetten.
rosings schreef:
29-12-2018 19:35
Op de geboorteakte staat achter vader een streepje. Daar ben ik wel blij mee, had 'onbekend' vervelend gevonden.

@glittercupcake: op jouw vragen zal iedereen andere antwoorden hebben denk ik. Wij hebben het eerst thuis geprobeerd, met een tupperware bakje en een spuitje van de apotheek. Uiteindelijk is het ivf geworden. Hij en zijn vrouw vinden het ok als ik voor een tweede kindje probeer, maar ik ga niet om meer materiaal vragen , voor het kindje vind ik het fijn dat de donor bekend is, maar naast hun heb ik verder niemand in mn omgeving die ik zou vragen, dan w was het van een bank geworden.

Wat mooi dat er iemand was die je daar om kon vragen :heart:
Zo vannacht een baby te logeren gehad en dat ging prima maar wat een verschil zeg.

Logeerbaby slaapt van 20.00 - 8.30 en is veel rustiger dan onze baby.
Omdat de ouders meeaten geprobeerd Otis later op bed te leggen in de hoop dat hij ook later wakker zou worden maar helaas gewoon om 6 uur. Misschien maar een andere keer het experiment herhalen want hij heeft nog last van de inenting en sprong en had weinig gegeten voordat hij naar bed ging.
Wp hier maakt het niks uit hoe laat zoon naar bed gaat. Klokslag 6h is hij wakker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven