Zoon en bruiloft

30-12-2018 08:13 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende een beetje in mijn maag en weet niet goed of ik dit nu moet accepteren en loslaten of toch iets van moet zeggen......

Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.

Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)

1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.

Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.

Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.

Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.

Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....

Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?

Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......

Graag jullie mening.....
Die verjaardag is de dag ervoor. Zoon is een onvolwassen aansteller.
anoniem_67dfd0d38a1ae wijzigde dit bericht op 30-12-2018 12:44
52.81% gewijzigd
Macarinata schreef:
30-12-2018 12:42
Als we zo gaan redeneren, hoeven we ook niet meer op kraamvisites, verjaardagen en 50-jarige huwelijksjubilea te komen. Nee, allicht, voor mij betekent het niets dat mijn vrienden jarig zijn of dat er weer een kind uitgepoept is. Maar voor hen is het belangrijk om het te vieren en ik heb heel graag iets voor hen over. En al helemaal voor mijn naaste familie.
Als de verhoudingen goed liggen is dat zeker zo. Reden te meer voor een goed gesprek tussen pa en zoon.
Macarinata schreef:
Als we zo gaan redeneren, hoeven we ook niet meer op kraamvisites, verjaardagen en 50-jarige huwelijksjubilea te komen. Nee, allicht, voor mij betekent het niets dat mijn vrienden jarig zijn of dat er weer een kind uitgepoept is. Maar voor hen is het belangrijk om het te vieren en ik heb heel graag iets voor hen over. En al helemaal voor mijn naaste familie.

Nee, dat hoeft ook niet nee.
Dat ik met mensen een bloedband deel zegt me al net zo weinig.
To heb je er nog zin in na al die vooral negatieve reacties hier?
minnimouse schreef:
30-12-2018 12:40
Een bruiloft is vaak alleen voor het bruidspaar belangrijk. Welke rol of leeftijd je ook hebt.
Een bijna 20-jarige mag best leren dat je soms maar gewoon wat doet voor een ander.
Dit dus.

Ik wilde op Star ingaan, maar volsta met een verwijzing naar deze post.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Gezellig sociaal leven zul je hebben Star. Kijken wie er eenzaam in het bejaardenhuis zit meid.
Macarinata schreef:
30-12-2018 12:44
Die verjaardag is de dag ervoor. Zoon is een onvolwassen aansteller.
Dit, bij nacht een man bij dag een man is zo retro.
Baggal schreef:
30-12-2018 12:45
Dit dus.

Ik wilde op Star ingaan, maar volsta met een verwijzing naar deze post.

Ja fuck die koters, hoef je al dikke veertiger inderdaad geen rekening mee te houden.

Echt bizar dit, dat dat 'iets voor een ander doen' maar 1 kant op werkt.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 12:47
13.42% gewijzigd
Macarinata schreef:
Als je zoveel dingen als verplichting ziet ipv dat je er heen gaat omdat het je interesseert moet je misschien je vriendenkring eens heroverwegen.
Damned if I don’t
Het valt me op dat vooral jongens van die leeftijd soms nog heel lang als kinderen worden behandeld (vooral door hun moeders) juist door niks van ze te verwachten. Vooral als ze de jongste zijn en de ouders gescheiden zijn. Terwijl van meisjes wordt verwacht dat ze hun shit together hebben en wat voor een ander over hebben. Heel erg chargerend hoor, maar ik ken een paar van die gezinnen.
minnimouse schreef:
30-12-2018 12:40
Een bruiloft is vaak alleen voor het bruidspaar belangrijk. Welke rol of leeftijd je ook hebt.
Een bijna 20-jarige mag best leren dat je soms maar gewoon wat doet voor een ander.
Daar gaat het denk ik dus niet om. Er speelt gewoon te veel drama in deze familie. Er wordt geen rekening gehouden met zijn verjaardag, zijn moeder trouwt uit wraak op maandagochtend met de eerste de beste, en er spelen vast nog wat andere issues. Dus gooit hij zijn kont tegen de krib.
Macarinata schreef:
Gezellig sociaal leven zul je hebben Star. Kijken wie er eenzaam in het bejaardenhuis zit meid.
Uhm Star zei niks over een bejaardentehuis hoor, dat was iemand anders. Gelukkig hangt een sociaal leven vaak niet af van één bruiloft.
Macarinata schreef:

Lukt het niet met argumenten verder?
Wanneer houdt het eigenlijk op dat je de behoeften van je kinderen moet stellen boven je eigen behoeften? Hier hebben we ieder twee kinderen. Een van de vier staat gematigd positief tegenover onze relatie, twee neutraal, en een volledig tegen. Die zie ik ook nog niet op een eventuele bruiloft in de toekomst komen. Ik heb altijd gezegd dat ik pas trouw als ze er allemaal bij willen zijn, maar dat wordt wellicht pas als Pasen en Pinksteren op een dag vallen.
lucky82 schreef:
30-12-2018 12:47
Uhm Star zei niks over een bejaardentehuis hoor, dat was iemand anders. Gelukkig hangt een sociaal leven vaak niet af van één bruiloft.
En van een bloedband, maar het werd al zwart voor haar ogen.
Murrmurr schreef:
30-12-2018 12:47
Het valt me op dat vooral jongens van die leeftijd soms nog heel lang als kinderen worden behandeld (vooral door hun moeders) juist door niks van ze te verwachten. Vooral als ze de jongste zijn en de ouders gescheiden zijn. Terwijl van meisjes wordt verwacht dat ze hun shit together hebben en wat voor een ander over hebben. Heel erg chargerend hoor, maar ik ken een paar van die gezinnen.
Wat heeft dat met dit verhaal te maken?
Star² schreef:
30-12-2018 12:48
Lukt het niet met argumenten verder?
:-D
Damned if I don’t
MinkeDeWit schreef:
Wanneer houdt het eigenlijk op dat je de behoeften van je kinderen moet stellen boven je eigen behoeften? Hier hebben we ieder twee kinderen. Een van de vier staat gematigd positief tegenover onze relatie, twee neutraal, en een volledig tegen. Die zie ik ook nog niet op een eventuele bruiloft in de toekomst komen. Ik heb altijd gezegd dat ik pas trouw als ze er allemaal bij willen zijn, maar dat wordt wellicht pas als Pasen en Pinksteren op een dag vallen.
Maar dan komt nr vier niet met de smoes dat die de volgende dag zo lam als een balletje is van zuipen
Een jongen van 19 is toch eigenlijk nog een soort grote puber?
Bloedband? Bloedbad zul je bedoelen.
Damned if I don’t
Macarinata schreef:

Zo. Volgens mij heb jij wat issues.
MinkeDeWit schreef:
Je hoeft er helemaal geen rekening mee te houden en als je behoefte hebt aan trouwen kan je dat gewoon aan de balie doen. Een bruiloft is wat anders dan trouwen.
MinkeDeWit schreef:
Wanneer houdt het eigenlijk op dat je de behoeften van je kinderen moet stellen boven je eigen behoeften?
Wanneer je wil maar dat betekent niet dat kinderen er niet een eigen mening/idee op nahouden. Juist jong volwassenen niet. Zij maken daarop weer hun keuzes ongeacht of die wel of niet logisch/overdacht op anderen overkomen.
enn wijzigde dit bericht op 30-12-2018 12:52
1.24% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
MinkeDeWit schreef:
30-12-2018 12:50
Een jongen van 19 is toch eigenlijk nog een soort grote puber?
Een homewrecking junk in dit geval.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
30-12-2018 12:51
Bloedband? Bloedbad zul je bedoelen.
:-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven