Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
28-12-2018 11:37
Zo één lang traject lijkt me niet echt fun.

Aan de andere kant snap ik jou ook wel. Je bent geïsoleerd geraakt en de isolatie is veilig en vertrouwd. Door dat onderbeet-traject kun jij de confrontatie met vrouwen (bron van stress, afwijzing en onveiligheid) nog 6 jaar uitstellen. En dat is helemaal oké, want ieder mens heeft behoefte aan basisveiligheid.

Laat jezelf nooit opjagen! Je zult al vaak genoeg gehoord hebben gekregen: "Hup jij, de deur uit!"
Motiveren om uit de comfort-zone te stappen is altijd beter dan wegkwijnen thuis. Je moet ook wel geprikkeld worden. Vind jij dat niet?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eslarealidad schreef:
28-12-2018 13:31
Motiveren om uit de comfort-zone te stappen is altijd beter dan wegkwijnen thuis. Je moet ook wel geprikkeld worden. Vind jij dat niet?
Er leeft bij hem een verlangen naar meer. Want hij heeft niet voor niets de stap gezet om hier te posten. Een mega-stap vind ik.

Ik zie het niet als mijn taak om hem te prikkelen. Ik wil wel graag een keer een biertje met hem drinken. ik ben te bereiken via inkijk74 at gmail com
inkijk74 schreef:
28-12-2018 13:46
Er leeft bij hem een verlangen naar meer. Want hij heeft niet voor niets de stap gezet om hier te posten. Een mega-stap vind ik.

Ik zie het niet als mijn taak om hem te prikkelen. Ik wil wel graag een keer een biertje met hem drinken. ik ben te bereiken via inkijk74 at gmail com
Nou, je aanbod voor een biertje drinken lijkt me voor Phantast een flinke prikkel en stap om te ondernemen!
Tof van je!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
inkijk74 schreef:

Ooh, ik dacht dat jij zijn coach wilde zijn. :) Die prikkelen toch ook tot ondernemen?
Biertje drinken is toch ook een prikkeling? ;-)
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Ik zeg doen!
tonkje schreef:
28-12-2018 15:26
Nou, je aanbod voor een biertje drinken lijkt me voor Phantast een flinke prikkel en stap om te ondernemen!
Tof van je!
Zeker tof!
inkijk74 schreef:

Je hebt nu voor de vierde keer jouw email adres hier geschreven. Nu onder het mom van een biertje, maar eigenlijk wil je hem beïnvloeden coachen, want je schrijft niet voor niets het onderstaande.

"Ik heb veel vertrouwen in mezelf en mijn coachingskwaliteiten. Ik heb gisteren net weer een inspirerende coachingsdag gehad. Toen je je eerste berichten stuurde was ik daar blij mee. In de coachings-scene wordt zo'n nieuwkomer zoals jij aangeduid als "fresh meat"."

Wees daar gewoon eerlijk in.
safrat schreef:
28-12-2018 18:49
Je hebt nu voor de vierde keer jouw email adres hier geschreven. Nu onder het mom van een biertje, maar eigenlijk wil je hem beïnvloeden coachen, want je schrijft niet voor niets het onderstaande.

"Ik heb veel vertrouwen in mezelf en mijn coachingskwaliteiten. Ik heb gisteren net weer een inspirerende coachingsdag gehad. Toen je je eerste berichten stuurde was ik daar blij mee. In de coachings-scene wordt zo'n nieuwkomer zoals jij aangeduid als "fresh meat"."

Wees daar gewoon eerlijk in.

O ja, inkijk heeft zonder meer een eigen agenda, maar hopelijk niet alleen maar.
Ik had vanmiddag blijkbaar sjans in de Hema van 3 jonge mannen. Alleen had ik het zelf niet in de gaten. Mijn moeder had het gezien. Ik liep langs de rekken en passeerde de mannen, waar ik geen oog voor had. Toen 1 van hen me zag stootte hij zijn vrienden aan. Ze liepen zelfs even achter me aan. Helemaal niks van gemerkt. :rofl: Maar dat heb ik al vaker gehad. Dat iemand blijkbaar indruk op me wil maken en ik dat niet zie.
hondenmens schreef:
28-12-2018 23:28
Ik had vanmiddag blijkbaar sjans in de Hema van 3 jonge mannen. Alleen had ik het zelf niet in de gaten. Mijn moeder had het gezien. Ik liep langs de rekken en passeerde de mannen, waar ik geen oog voor had. Toen 1 van hen me zag stootte hij zijn vrienden aan. Ze liepen zelfs even achter me aan. Helemaal niks van gemerkt. :rofl: Maar dat heb ik al vaker gehad. Dat iemand blijkbaar indruk op me wil maken en ik dat niet zie.
He, misschien heb je wel De Ware gemist! ;-D

Ik zou zeggen, terug naar de Hema!
tonkje schreef:
29-12-2018 08:04
He, misschien heb je wel De Ware gemist! ;-D

Ik zou zeggen, terug naar de Hema!
Het was in de Hema een uur verderop. Ze leken me ook nog best jong, begin 20 ofzo. Misschien waren ze wel uit op mijn portemonnee. Wie zag het zeggen. Ik vraag me af hoe mijn moeder zo zeker weet dat het om mij te doen is. Je weet toch niet wat die mannen denken?
hondenmens schreef:
29-12-2018 17:49
Het was in de Hema een uur verderop. Ze leken me ook nog best jong, begin 20 ofzo. Misschien waren ze wel uit op mijn portemonnee. Wie zag het zeggen. Ik vraag me af hoe mijn moeder zo zeker weet dat het om mij te doen is. Je weet toch niet wat die mannen denken?
En hoe oud bent u/jij als ik vragen mag?
phantast schreef:
29-12-2018 23:21
En hoe oud bent u/jij als ik vragen mag?
Ik ben 33.
hondenmens schreef:
30-12-2018 16:00
Ik ben 33.
Okay dan zou het heel goed kunnen op die leeftijd. Misschien dachten ze ook dat je jonger was of zo. IK vind vaak dat veel dertigers of een stuk ouder lijken of veel jonger. Ligt ook een beetje aan je levensstijl.
phantast schreef:
30-12-2018 16:27
Okay dan zou het heel goed kunnen op die leeftijd. Misschien dachten ze ook dat je jonger was of zo. IK vind vaak dat veel dertigers of een stuk ouder lijken of veel jonger. Ligt ook een beetje aan je levensstijl.
Ik wordt vaak veel jonger geschat. Maar dat ligt ook wel aan mijn kleine en tengere postuur denk ik.
Mijn vriend is zo'n laatbloeier hij is nu 35 jaar. Hij Heeft de goede kwaliteiten van autisme maar heeft gelukkig geen autisme. Het is wel een introvert. Liever diepe relaties waarop je niet kunt terugvallen. Hij heeft 3 ' vriendinnen' gehad, eerder vakantieliefdes die een staartje kregen.
julyvoorts schreef:
30-12-2018 16:53
Mijn vriend is zo'n laatbloeier hij is nu 35 jaar. Hij Heeft de goede kwaliteiten van autisme maar heeft gelukkig geen autisme. Het is wel een introvert. Liever diepe relaties waarop je niet kunt terugvallen. Hij heeft 3 ' vriendinnen' gehad, eerder vakantieliefdes die een staartje kregen.
Ja dat merk ik toch wel bij de meeste oudere maagden of al heel lang single zijn dat zij toch wel iets van ervaringen hebben mogen opdoen. Waarschijnlijk ben ik dus de meest kansloze persoon die de mensheid ooit heeft voortgebracht tenzij er een persoon bestaat die ook niets heeft mogen ervaren en nog ouder is dan ik. Guess I will embrace it.
hondenmens schreef:
30-12-2018 16:34
Ik wordt vaak veel jonger geschat. Maar dat ligt ook wel aan mijn kleine en tengere postuur denk ik.
Enjoy it while it last. Een ouwe kop krijg je vanzelf wel. Ik merk bij mezelf dat het aftakelings- proces in gang is gezet en dit gebeurde rond mijn 33e.
julyvoorts schreef:
30-12-2018 16:53
Bedoel je liever één diepe relatie waarop je kunt terugvallen dan 3 vakantie avontuurtjes? Hij had daarmee toch wel een positieve ervaring al was het niet voor lang. Hoe is hij (als introvert) bij jou gekomen, ben ik wel benieuwd naar :)
phantast schreef:
30-12-2018 17:07
..... ben ik dus de meest kansloze persoon die de mensheid ooit heeft voortgebracht tenzij er een persoon bestaat die ook niets heeft mogen ervaren ............
Serieuze vraag: Is een dame van societyservice niet iets voor jou?

Ben je echt 100% gehecht aan 0,0 ervaringen of wil je wat anders?

Als jij als maagd de kist in gaat is dat jouw eigen keuze!!! En wat je ook kiest, die keuze respecteer ik.

Ik speel zelfs al serieus met het idee om zelf €1500 voor jou te betalen voor zo'n dame. Of wellicht een crowd-fund campagne (maar niet zonder jouw toestemming).
Hoezo maak jij er een probleem van je situtie? Vertel mij eens welke hobby-activiteiten onderneem jij om de man van je dromen te ontmoeten? Spreek jij die ene leuke man aan in de supermarkt?

Als voorbeeld;
Mijn vriend was niet het type man met veel vrienden, vriendinnen, kroegentochten op vrijdag/zaterdag, festivals, vakanties met de mannen.

Hij komt beter tot zijn recht als hij nadenkt over zijn reactie combineer dit met zijn vrije tijdbesteding; waarbij hij vaak bezig is met solo-sporten zoals wielennen, zwemmen, wandelen. Hiernaast komt hij door een saunadag, yoga, massage, een dag op het naaktstrand lekker tot rust.
Vriendschappen sluiten met mannen om via-via een leuke vrouw te ontmoeten gaat moeilijk omdat voetbal of F1 hem niet interseert.

Waarbij zijn kans om de juiste vrouw te ontmoeten de afgelopen jaren niet zo groot was. Een sauna, een dagje naaktstrand, yogales bezoek je voor je rust, niet voor een goed gesprek wat noodzakelijk is om te ontdekken met wie het klikt. Wielreners zijn vaak ouder dan mijn vriend, en vrouwen vaak in de minderheid tenzij hij overstapt naar een vrouwen wielrenteam. Eigelijk had ie beter op voetballoze ...... teamsport of activiteiten moeten gaan waarbij plezier en samenwerken preoriteit nummer 1 is. Op een ongedwongen manier kennis maken, uitgenodigd worden, oprechte intresse in elkaar ervaren.

Hij kiest voor een wederzijdse klik en niet voor pure lust. Hij weet heel goed wat hij in de afgelopen jaren heeft gemist qua relaties, liefde, mooie momenten. Dat hij zich beter voelt bij een echte klik, dat dit merkbaar is in de interactie, liefde, sex.
@Inkijk74: Veel mannen in die situatie twijfelen lang over die mogelijkheid. Word je er gelukkiger door? Vaak wordt het als ultiem verlies gezien: Ik moet er zelfs voor betalen. Daar word je er zeker niet gelukkiger van. Als je het ziet als zinvolle stap in het afbouwen van angst is het plaatje alweer anders.

Ik denk dat veel valt of staat met wie je treft en daarin is het dan misschien niet eens zo heel anders dan in het echte leven waarin het "gewoon" gebeurt.

Een aanbod hiertoe doen vind ik niet de oplossing, het moet uit hemzelf komen.
julyvoorts schreef:
30-12-2018 18:02
Hoezo maak jij er een probleem van je situtie?
Is deze vraag aan mij gericht?
ooitverlegen schreef:
30-12-2018 18:58
Is deze vraag aan mij gericht?

Nope. Aan de TO.

Hoezo maak jij er een probleem van je situtie? Vertel mij eens welke hobby-activiteiten onderneem jij om de man van je dromen te ontmoeten? Spreek jij die ene leuke man aan in de supermarkt?
@ooitverlegen: Klopt dat het zijn leven is en hij mag beslissen wat hij wil. En tegelijkertijd mag ik vragen stellen wat zijn standpunten zijn en wat hij kiest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven