Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Een vriendin van mijn oma had een zitkuil in de woonkamer. Ik vond dat geweldig als kind. Treden af om in de zithoek te komen.

En ik heb ook nog steeds een zwak voor huizen met een wenteltrap naar boven middenin de woonkamer.

En in de jaren '70 waren de zwarte broeken met wijde broekspijpen in. Heb nog een foto van oma waar ze zo'n broek aan heeft terwijl ze het balkon aan het schrobben is.
Wat een herkenning leuk!

Fenjal produkten ook zoiets wat veel mensen hadden.
Of zo'n stuk zeep aan een koord.

En vaak haalde mijn vader op vrijdag een familiezak patat met voor ieder 1 snack erbij.
Jemig ik herken bijna alles...zelf boven de 50.
die ik wilde bestaat al...
Calamitycat schreef:
01-01-2019 14:46
Deze stond volgens mij ook zo'n beetje bij iedereen op tafel
Afbeelding

Ja verdomd. Om pannen warm te houden, toch?
RikM schreef:
01-01-2019 14:54
Ja verdomd. Om pannen warm te houden, toch?
Klopt :) In deze gingen waxinelichtjes, later kregen we een elektrische.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
minnimouse schreef:
01-01-2019 14:29
Deze hadden wij ook. Die waren toch veel te klein om als soepkom te dienen? Volgens mij waren dat koffiekommen en geen soepkommen.
Ze zijn er in meerdere formaten. Volgens mij staan er bij mijn ouders nog ergens nieuwe koffiekopjes van, de soepkoppen hebben we wel gebruikt
Wij keken regelmatig dia's in de jaren 70.
Was altijd heel gezellig.
Nouschi schreef:
01-01-2019 12:04
Afbeelding
Jaaa die ja.
RikM schreef:
01-01-2019 12:45
Zouden er nou brave huisvrouwen geweest zijn die dat ding echt tegen hun wang gehouden hebben? Ik ken er wel een paar die ik ervoor aanzie. ;-D
Mijn moeder dacht echt dat dat ding was om je gezicht te masseren.
RikM schreef:
Zouden er nou brave huisvrouwen geweest zijn die dat ding echt tegen hun wang gehouden hebben? Ik ken er wel een paar die ik ervoor aanzie. ;-D

Die dachten dan misschien dat het hielp tegen zere tanden of zo :devil:

Een vriendin die zo'n ding vond in haar moeders nachtkastje had ik verteld dat dat diende om eiwit en room stijf te kloppen.
Ze vroeg zich niet af waarom moeder een keukending op haar slaapkamer bewaarde |-)
Ik ben van 1972, en herken bijna niets. Een paar misschien.
De groene telefoon pas in de jaren 80.
Misschien omdat ik pas in 1979 naar Nederland kwam.
De holly hobbie voorraadbus

Afbeelding
Ach ja, de beschuitbus. Met zo'n haakje erin om ze op te tillen. Die zullen vast ook nog wel bestaan.

Afbeelding
RikM schreef:
01-01-2019 12:18
In het Openluchtmuseum in Arnhem hebben ze trouwens een paar huisjes helemaal ingericht in de stijl van de jaren '70, '80, enz.
Kan ik jullie echt aanraden om eens te gaan kijken, het is een feest van herkenning. Veel dingen die in dit topic voorbijkomen zie je daar terug.
Bovendien heel apart om te zien hoe eenvoudig en klein we destijds woonden. Dan ga je de luxe die we tegenwoordig vanzelfsprekend vinden (onze grote keukens bijvoorbeeld!) hernieuwd waarderen.

Wat leuk! :D Ik ben er nog nooit geweest, maar komt op mijn lijstje voor dagtrips.
Dus ook namens mij: bedankt voor de tip. :thumbsup:

De SRV wagen herken ik ook. Ik herken volgens mij echt álles uit dit topic. :-)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Helaas zit mijn "verkleed als Holly Hobbie" foto niet in mijn plakboek. Die had ik nog wel durven plaatsen, volledig onherkenbaar met pruik, hoed en jurk plus geschminkte sproeten.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Calamitycat schreef:
01-01-2019 14:02
De Ter Meulen Post, was altijd een feestje als die in de bus viel.
Afbeelding
Yep! :-D

En een zitkuil... Wanneer ik mijn droomhuis zou moeten beschrijven dan zou dat zo'n jaren 70 huis zijn, met veel en grote ramen, veel planten en plantenbakken en mét zitkuil. De bruine plavuizen wil ik dan weer niet. ;)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Donna1971 schreef:
01-01-2019 15:07
Wij keken regelmatig dia's in de jaren 70.
Was altijd heel gezellig.

Daar vond ik dan weer geen bal aan en altijd zat er wel een dia verkeerd.
Feest der herkenning!

Ik heb m'n moedertje er een jaar geleden godzijdank van kunnen overtuigen dat die onderzetters echt wel een keertje weg kunnen :facepalm:
Verdeel en heers.
Uilenzeik schreef:
01-01-2019 16:40
Feest der herkenning!

Ik heb m'n moedertje er een jaar geleden godzijdank van kunnen overtuigen dat die onderzetters echt wel een keertje weg kunnen :facepalm:
Ik heb ze nog steeds in gebruik. :jump:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Niet in huis maar op de kleuterschool in de jaren 70

Schilderen op de achterkant van een stuk behang met als schort een herenoverhemd omgekeerd aangetrokken dus knoopjes op de rug :)

Creatief zijn met waardeloos materiaal was ook typisch jaren 70.
Serengeti schreef:
01-01-2019 16:27
Wat leuk! :D Ik ben er nog nooit geweest, maar komt op mijn lijstje voor dagtrips.
Dus ook namens mij: bedankt voor de tip. :thumbsup:

Burgers' Zoo ligt er pal naast dus je kunt ook nog twee vliegen in één klap slaan als je dat leuk vindt.
RikM schreef:
01-01-2019 16:57
Burgers' Zoo ligt er pal naast dus je kunt ook nog twee vliegen in één klap slaan als je dat leuk vindt.
Veel herkenning in dit topic én twee activiteiten op één dag? Lukt niet meer :P
Serengeti schreef:
01-01-2019 16:34
Yep! :-D

En een zitkuil... Wanneer ik mijn droomhuis zou moeten beschrijven dan zou dat zo'n jaren 70 huis zijn, met veel en grote ramen, veel planten en plantenbakken en mét zitkuil. De bruine plavuizen wil ik dan weer niet. ;)
:D Dat zou ook mijn ideale huis zijn. Inclusief biezen matten :$
Calamitycat schreef:
01-01-2019 14:46
Deze stond volgens mij ook zo'n beetje bij iedereen op tafel
Afbeelding
Ja de rechaud, wij hadden precies deze!
RikM schreef:
😂😂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven