Laatste loodjes topic
zondag 30 september 2018 om 20:24
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
.Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
!
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
dinsdag 18 december 2018 om 22:04
Giraffe90 schreef: ↑18-12-2018 20:24Voor iedereen die nog wacht:
https://amberblogt.nl/?p=913
Ik vond het zeer herkenbaar en heb er heerlijk om zitten lachen.
dinsdag 18 december 2018 om 22:06
Bruchetta van harte!! ♡Bruschetta_ schreef: ↑18-12-2018 21:17Onze zoon is geboren, uiteindelijk de dag voor ik ingeleid zou worden! Om kwart voor 1 vannacht braken m'n vliezen, en om 10 voor 9 is hij geboren. Uiteindelijk zonder pijnbestrijding, ik vond de bevalling wel heel heftig maar het ergste is achter de rug nu. Nog wel veel pijn van m'n hechtingen helaas.
En toch zelf dus! Sterkte met je herstel.
woensdag 19 december 2018 om 02:39
woensdag 2 januari 2019 om 07:27
Hi meiden, leuk al die reacties! Slapen is dus voor de meesten een probleem.. gaap!
Spannend Dudette, nu dus kan het ieder moment gebeuren
ik snap erg goed dat je er naar uitkijkt.
Ik werk niet meer zit nu voor 100% in de ziektewet vanaf 1 jan. Erg opgelucht over.
Hier ook zwanger van de tweede en valt me behoorlijk zwaar. Laat het in zoveel mogelijk topics weten.
Spannend Dudette, nu dus kan het ieder moment gebeuren
Ik werk niet meer zit nu voor 100% in de ziektewet vanaf 1 jan. Erg opgelucht over.
Hier ook zwanger van de tweede en valt me behoorlijk zwaar. Laat het in zoveel mogelijk topics weten.
woensdag 2 januari 2019 om 07:32
Hier laatste loodjes van nr 3. Officieel nog een week.
Slapen is rot vanwege BI. Nu ook nog een kriebelhoest er bij en ik plas bij iedere kuch bijna in mn bed
Wel blij dat we 2019 hebben gehaald. Na de feestdagen jarig zijn lijkt me leuker dan er tussenin, én man krijgt meer dagen vrij!
Slapen is rot vanwege BI. Nu ook nog een kriebelhoest er bij en ik plas bij iedere kuch bijna in mn bed
Wel blij dat we 2019 hebben gehaald. Na de feestdagen jarig zijn lijkt me leuker dan er tussenin, én man krijgt meer dagen vrij!
Een zebra is geen paard met strepen
woensdag 2 januari 2019 om 07:48
Hoi hoi, ik meld me ook. Inmiddels 35 weken zwanger van de 1e met bi en er klaar voor! Er klaar mee ben ik al heeeel lang. Hoop bekende namen uit het topic van Renata.
Allergrootste probleem bij mij is het niet kunnen zitten. Dat is ook de reden dat ik al vanaf begin juli volledig thuis zit, of beter gezegd lig eigenlijk.
Ook hier veel last met slapen, draai vinden en wakker worden van de pijn.
In slaap vallen na omdraaien, gaat me de ene nacht beter af dan de andere.
Succes iedereen!
Allergrootste probleem bij mij is het niet kunnen zitten. Dat is ook de reden dat ik al vanaf begin juli volledig thuis zit, of beter gezegd lig eigenlijk.
Ook hier veel last met slapen, draai vinden en wakker worden van de pijn.
In slaap vallen na omdraaien, gaat me de ene nacht beter af dan de andere.
Succes iedereen!
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
woensdag 2 januari 2019 om 07:54
Hier 32+2, maar kleine heeft zich al een keer aangediend, uiteindelijk met weeënremmers en longrijpingsspuitjes in het ziekenhuis beland. Na een week mocht ik weer naar huis, maar het blijft erg onrustig. Heb geen bedrust, maar moet wel erg rustig aan doen, voelt hier dus ook wel als laatste loodjes.
woensdag 2 januari 2019 om 08:56
Inderdaad veel bekende namen, leuk! Syrinxx, ik kan me voorstellen dat niet meer werken een opluchting is.
Hoesten houdt me hier ook danig uit mijn slaap. In de avond en als ik ga liggen, wordt het erger. Maar het lijkt over de piek heen, zeg ik hoopvol.
Jeetje, Snowgirl, wat spannend! Fijn dat het niet heeft doorgezet. Kan me voorstellen dat het nu echt als de laatste loodjes voelt.
ClaireSophie: bij jou nu ook spannend! Qua verjaardag lijkt me dat ook fijn na de feestdagen en nu je je geld binnen hebt, kan de baby komen, toch?
Hoesten houdt me hier ook danig uit mijn slaap. In de avond en als ik ga liggen, wordt het erger. Maar het lijkt over de piek heen, zeg ik hoopvol.
Jeetje, Snowgirl, wat spannend! Fijn dat het niet heeft doorgezet. Kan me voorstellen dat het nu echt als de laatste loodjes voelt.
ClaireSophie: bij jou nu ook spannend! Qua verjaardag lijkt me dat ook fijn na de feestdagen en nu je je geld binnen hebt, kan de baby komen, toch?
woensdag 2 januari 2019 om 10:02
Hoi iedereen! Leuk om te zien dat het topic weer actief is.
Hier vandaag 35, vanwege dreigende vroeggeboorte (héél veel harde buiken) al weken thuis, maar vanaf nu gepland verlof. Alle extra controles zijn gestopt; een eventuele bevalling wordt niet meer tegengehouden. Voel me zó veel relaxter!
@iedereen met BI; wat ontzettend balen! Ik had zelf een klein beetje klachten in het tweede trimester, maar dat trok snel bij. Ik zou er super chagerijnig van worden als dat alleen maar erger was geworden. Sterkte dames!
@snowgirl: ik weet hoe je je voelt! Heb je een beetje afleiding?
@ClaireSophie: bijna bijna! Super spannend. Wordt het een sushi-etentje? Of een goed biefstukrestaurant?
Hoe waren de feestdagen voor jullie?
Ik ben heel benieuwd hoe jullie je dagen invullen? De babykamer is hier zo goed als klaar, alle lijstjes zijn afgewerkt (ook ivm die dreigende vroeggeboorte). Ik vul mijn dagen nu met haken en series kijken. Nieuwe leuke dingen zijn welkom
Hier vandaag 35, vanwege dreigende vroeggeboorte (héél veel harde buiken) al weken thuis, maar vanaf nu gepland verlof. Alle extra controles zijn gestopt; een eventuele bevalling wordt niet meer tegengehouden. Voel me zó veel relaxter!
@iedereen met BI; wat ontzettend balen! Ik had zelf een klein beetje klachten in het tweede trimester, maar dat trok snel bij. Ik zou er super chagerijnig van worden als dat alleen maar erger was geworden. Sterkte dames!
@ClaireSophie: bijna bijna! Super spannend. Wordt het een sushi-etentje? Of een goed biefstukrestaurant?
Ik ben heel benieuwd hoe jullie je dagen invullen? De babykamer is hier zo goed als klaar, alle lijstjes zijn afgewerkt (ook ivm die dreigende vroeggeboorte). Ik vul mijn dagen nu met haken en series kijken. Nieuwe leuke dingen zijn welkom
woensdag 2 januari 2019 om 10:44
Spraakwater en Snowgirl oei dat klinkt ook pittig, ukkies die wel erg graag naar buiten willen.
Clairesophie Oeh spannend, hou je het nog een beetje vol?
Feestdagen De kerstdagen opgesplitst in dinsdagmiddag schoonfamilie en zaterdagmiddag mijn familie. Iedereen had hapjes mee en die hebben we lekker op terwijl ik languit op mijn warmte matje op de bank lag. Oud en Nieuw lekker op de bank door gebracht, had wel veel pijn en last van mijn buik.
Dagen doorkomen Hier zijn alle wasjes gedraaid, babykamer af, alle lijstjes afgewerkt. Ik kom mijn dagen door met lezen, forummen, netflixen, pokemon, online shoppen, online bordspelletjes, wandelen en genieten van de stilte en rust in huis. Verder moet ik overal over nadenken, als ik namelijk kook moet ik daarna zeker een half uur plat anders kan ik niet zitten. Gelukkig is man sinds kerst thuis (werkt in het buitenland), dus nu kookt hij lekker. Als ik alleen ben wordt het al snel een magnetron maaltijd, ovenschotel of pizza.
Bewegen Ik loop dagelijks zo'n 20 minuten tot 3 kwartier buiten (in september begonnen dit op te bouwen, daarvoor kon ik helemaal niets anders dan slapen en misselijk zijn), om iets van beweging te hebben. In december is dat 3 keer niet gelukt. Maar merk echt als ik het niet doe dat ik veel meer pijn heb en slechter slaap. Dus mezelf regelmatig in regenpak naar buiten geschopt. Van september t/m november ook regelmatig gezwommen, gefietst en zwangerfit gedaan.
Gewicht zijn jullie veel aangekomen? Sinds 2 weken kun je hier eindelijk zien dat ik zwanger ben
. Mijn buikje zie ik nu gelukkig echt met de dag groeien en ik zit sinds gisteren 500 gram boven mijn start gewicht. De 1e 4 maanden ben ik 5 kilo afgevallen, heel veel last van maagzuur en misselijkheid waardoor ik nauwelijks iets binnenkreeg. Ivm de bi ben ik nu wel heel blij dat ik zo'n mini buikje heb, maar overal en van iedereen maar horen dat ik er niet zwanger uitzie was wel confronterend je verwacht namelijk zelf ook wel echt een toeter te hebben.
Clairesophie Oeh spannend, hou je het nog een beetje vol?
Feestdagen De kerstdagen opgesplitst in dinsdagmiddag schoonfamilie en zaterdagmiddag mijn familie. Iedereen had hapjes mee en die hebben we lekker op terwijl ik languit op mijn warmte matje op de bank lag. Oud en Nieuw lekker op de bank door gebracht, had wel veel pijn en last van mijn buik.
Dagen doorkomen Hier zijn alle wasjes gedraaid, babykamer af, alle lijstjes afgewerkt. Ik kom mijn dagen door met lezen, forummen, netflixen, pokemon, online shoppen, online bordspelletjes, wandelen en genieten van de stilte en rust in huis. Verder moet ik overal over nadenken, als ik namelijk kook moet ik daarna zeker een half uur plat anders kan ik niet zitten. Gelukkig is man sinds kerst thuis (werkt in het buitenland), dus nu kookt hij lekker. Als ik alleen ben wordt het al snel een magnetron maaltijd, ovenschotel of pizza.
Bewegen Ik loop dagelijks zo'n 20 minuten tot 3 kwartier buiten (in september begonnen dit op te bouwen, daarvoor kon ik helemaal niets anders dan slapen en misselijk zijn), om iets van beweging te hebben. In december is dat 3 keer niet gelukt. Maar merk echt als ik het niet doe dat ik veel meer pijn heb en slechter slaap. Dus mezelf regelmatig in regenpak naar buiten geschopt. Van september t/m november ook regelmatig gezwommen, gefietst en zwangerfit gedaan.
Gewicht zijn jullie veel aangekomen? Sinds 2 weken kun je hier eindelijk zien dat ik zwanger ben
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
woensdag 2 januari 2019 om 10:45
@Renate en spraakwater, de baby mag inderdaad nu wel komen en het wordt zéker een biefstuk restaurant, heb Loetje al aangedragen. Normaliter geen grote vlees eter en ik heb niets genist maar na 9 maanden géén biefstuk zou ik er toch wel eentje lusten
Dames, wat lees ik veel klachten!
wat ontzettend balen! Veel sterke allen dan duurt het wachten heel lang...
Ikzelf hobbel nog rustig door, op wat gewaggel na voel ik mij goed. Wel erg uitgekeken naar de feestdagen en uitgerekende datum dus het voelt nu een beetje als een deceptie....
Zo van: 'verassing, toch geen baby!'
Heb ook zin om te werken
Maar goed, het échte werk moet nog beginnen!
Dames, wat lees ik veel klachten!
Ikzelf hobbel nog rustig door, op wat gewaggel na voel ik mij goed. Wel erg uitgekeken naar de feestdagen en uitgerekende datum dus het voelt nu een beetje als een deceptie....
Zo van: 'verassing, toch geen baby!'
Heb ook zin om te werken
Maar goed, het échte werk moet nog beginnen!
woensdag 2 januari 2019 om 10:56
Ja hier om die reden ook al vanaf week 14 50% in ziektewet gezeten en vanaf 24 weken helemaal in de ziektewet.Boardbabe82 schreef: ↑02-01-2019 07:48Allergrootste probleem bij mij is het niet kunnen zitten. Dat is ook de reden dat ik al vanaf begin juli volledig thuis zit, of beter gezegd lig eigenlijk.
woensdag 2 januari 2019 om 11:10
@bewegen: ik probeer af en toe wat te zwemmen en breng zoon met fiets naar kdv.
@dagdoorkomen: Deze week is Ivm kerstvakantie stiefdochter bij ons en zoon niet bij opvang. Merk dat ik dat momenteel amper trek. Vandaag ook flinke steken in mijn buik, dus als het niet bijtrekt vk maar even bellen. Normaal is mijn dag gevuld met bankhangen en wat licht huishoudelijk werk in uren at zoon bij opvang is. Wij moeten kamer van dreumes nog even herinrichten naar gezamenlijke kamer. En daarnaast pieker ik helaas te veel. Mijn contract loopt af in mijn zwangerschap.
@ Gewicht: Hier al 16 kilo aangekomen terwijl dit vorige zwangerschap maar 14 was bij 41 weken. Laatste 3 weken ging het gewicht eindelijk wat langzamer omhoog. Terwijl verloskundige juist twijfelt of zoon wel genoeg groeit.
@dagdoorkomen: Deze week is Ivm kerstvakantie stiefdochter bij ons en zoon niet bij opvang. Merk dat ik dat momenteel amper trek. Vandaag ook flinke steken in mijn buik, dus als het niet bijtrekt vk maar even bellen. Normaal is mijn dag gevuld met bankhangen en wat licht huishoudelijk werk in uren at zoon bij opvang is. Wij moeten kamer van dreumes nog even herinrichten naar gezamenlijke kamer. En daarnaast pieker ik helaas te veel. Mijn contract loopt af in mijn zwangerschap.
@ Gewicht: Hier al 16 kilo aangekomen terwijl dit vorige zwangerschap maar 14 was bij 41 weken. Laatste 3 weken ging het gewicht eindelijk wat langzamer omhoog. Terwijl verloskundige juist twijfelt of zoon wel genoeg groeit.
woensdag 2 januari 2019 om 11:17
Hier 38 weken. Vanaf 32 weken thuis i extreem veel harde buiken, maar het heeft dus gelukkig niet doorgezet in een vroeggeboorte!
Best wel zware zwangerschap gehad eigenlijk, tot 18 weken misselijk en medicatie daarvoor, vanaf 10 weken ofzo al bekkenklachten uiteindelijk echt wel instabiliteit. Band gedragen en fysio enzo.
Nu gelukkig á terme! Wel echt aan huis gekluisterd, maar niet erg, vind die bubbel prima en alles is op orde dus dat is heel fijn, beetje uurtjes slaap bijpakken als t slapen snachts niet lukt.
En nu afwachten! De harde buiken zijn zo goed als weg sinds het indalen
en verder geen tekenen van een naderende bevalling, elke avond is weer spannend of er toch iets gaat beginnen maar blijft rustig tot nu toe
Leuk te lezen van iedereen, wel opvallend veel lichamelijke klachten! Maarja de mensen die zich nog fit voelen schrijven misschien ook niet zo snel hier.
Best wel zware zwangerschap gehad eigenlijk, tot 18 weken misselijk en medicatie daarvoor, vanaf 10 weken ofzo al bekkenklachten uiteindelijk echt wel instabiliteit. Band gedragen en fysio enzo.
Nu gelukkig á terme! Wel echt aan huis gekluisterd, maar niet erg, vind die bubbel prima en alles is op orde dus dat is heel fijn, beetje uurtjes slaap bijpakken als t slapen snachts niet lukt.
En nu afwachten! De harde buiken zijn zo goed als weg sinds het indalen
Leuk te lezen van iedereen, wel opvallend veel lichamelijke klachten! Maarja de mensen die zich nog fit voelen schrijven misschien ook niet zo snel hier.
woensdag 2 januari 2019 om 12:55
Ik heb hier nog een zoontje rondlopen dus op zich is er genoeg vermaak hier. Ik heb al een keer een vroeggeboorte meegemaakt met 21 weken van een tweeling. Ben nu eigenlijk relaxter dan toen want in principe zou het goed moeten komen nu ookal wordt hij geboren.spraakwater schreef: ↑02-01-2019 10:02Hoi iedereen! Leuk om te zien dat het topic weer actief is.
@ClaireSophie: bijna bijna! Super spannend. Wordt het een sushi-etentje? Of een goed biefstukrestaurant?![]()
Ik ben heel benieuwd hoe jullie je dagen invullen? De babykamer is hier zo goed als klaar, alle lijstjes zijn afgewerkt (ook ivm die dreigende vroeggeboorte). Ik vul mijn dagen nu met haken en series kijken. Nieuwe leuke dingen zijn welkom![]()
Heb jij ook in het ziekenhuis gelegen?
woensdag 2 januari 2019 om 14:51
Oh wow dat verhaal lijkt akelig veel op dat van een collega, ook tweeling en rond die week. Ik kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn.snowgirl1 schreef: ↑02-01-2019 12:55Ik heb hier nog een zoontje rondlopen dus op zich is er genoeg vermaak hier. Ik heb al een keer een vroeggeboorte meegemaakt met 21 weken van een tweeling. Ben nu eigenlijk relaxter dan toen want in principe zou het goed moeten komen nu ookal wordt hij geboren.
Heb jij ook in het ziekenhuis gelegen?
Opname hing wel steeds boven m'n hoofd, maar hoefde uiteindelijk niet. Ik kreeg wel medicijnen (progesteron), dat is nog tot volgende week. En inderdaad, ik ben nu ook veel relaxter, nu is het oké als hij/zij komt.
woensdag 2 januari 2019 om 15:30
Het gebeurd is helaas veel vaker dan de meeste mensen weten, vooral bij een tweeling.
Hier dus wel opname. In eerste instantie uit voorzorg opgenomen mede door vorige zwangerschap. Maar daar bleek na 1 nacht mijn baarmoedermond wel heel snel minder te worden dus toen s' nachts nog naar academisch ziekenhuis. Daar hebben ze het dan weten te remmen. (Kreeg al medicijnen zoals jij ook hebt)
Hier dus wel opname. In eerste instantie uit voorzorg opgenomen mede door vorige zwangerschap. Maar daar bleek na 1 nacht mijn baarmoedermond wel heel snel minder te worden dus toen s' nachts nog naar academisch ziekenhuis. Daar hebben ze het dan weten te remmen. (Kreeg al medicijnen zoals jij ook hebt)