Start ivf november 2018

21-09-2018 07:04 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik schrijven met meiden die ook vanaf november of eerder gaan starten met ivf.
Wij hebben een dochter van 18 maanden. Na 3 iui was ik zwanger van haar.
3 mnd na haar geboorte zijn we gestopt met condooms. Had gehoopt dat het via de natuurlijke weg zou lukken maar helaas. ( beide gezond). Helaas na 6 iui niet zwanger en nu gaan we dus over op ivf.
Vind het toch even slikken. Worden binnenkort allebei 38.
@ahtnama,
Wat gaaf! Heel veel plezier! Dat is een mooie afleiding. Even aan wat anders denken, ook al had je het graag anders gezien.
Gaan jullie rondtrekken?

Hier is mijn bruine afscheiding weer gestopt.. was ook niet veel hoor.
Krijg zo'n valse hoop.
Kreeg vanmiddag de kolder in me hoofd en test gedaan ( moet ze ook niet in huis hebben..) negatief natuurlijk..
Gewoon donderdag afwachten.. dan is het 16 dagen na de punctie..
Heb ook geen last meer van me buik dus zo'n valse hoop.. alhoewel het morgen wel weer heel anders kan zijn.
Heb ook gelezen dat je door het gebruik vd utrogestan later ongesteld kan worden, Zou ook wel bij mij passen ..
sohappy schreef:
04-12-2018 22:05
@ahtnama,
Wat gaaf! Heel veel plezier! Dat is een mooie afleiding. Even aan wat anders denken, ook al had je het graag anders gezien.
Gaan jullie rondtrekken?

Hier is mijn bruine afscheiding weer gestopt.. was ook niet veel hoor.
Krijg zo'n valse hoop.
Kreeg vanmiddag de kolder in me hoofd en test gedaan ( moet ze ook niet in huis hebben..) negatief natuurlijk..
Gewoon donderdag afwachten.. dan is het 16 dagen na de punctie..
Heb ook geen last meer van me buik dus zo'n valse hoop.. alhoewel het morgen wel weer heel anders kan zijn.
Heb ook gelezen dat je door het gebruik vd utrogestan later ongesteld kan worden, Zou ook wel bij mij passen ..
Pfff wat spannend he... Ik ben bang dat op 14 dpo negatief testen niet zo'n goed teken is, al was het natuurlijk wel met middagurine. Ik blijf duimen, wie weet een late innesteling... Utrogestan kan je menstruatie zelfs helemaal tegenhouden, dus als je negatief test moet je ermee stoppen en dan breekt het alsnog door.
@sohappy inderdaad niet heel fijn al zegt het natuurlijk niet veel.. Bij mij begon het ook heel vaag maar misschien dat je morgen wel verrast wordt! Mag je eventueel gelijk door voor een tweede TP?

Wij gaan inderdaad rondreizen. We hebben een auto en gaan vanaf Johannesburg naar Kaapstad in 18 dagen..

@puck32 hoe is het met jou?🤗
Gister en vandaag had ik er geen last meer van. Wel wat lichte buikpijn. Ging vanmiddag al even met een tampon naar binnen maar niets.
Denk nu echt dat het wordt tegen gehouden door de bolletjes.
Gister dacht ik echt ik word ongesteld.
Vandaag echt een rotdag door die onzekerheid en negativiteit.
Had zo de balen vh zwanger worden.

Mocht deze poging niet lukken, schijnt er in het vu een wachtlijst te zijn van 2 mnd..
Gister zat ik op 14 dgn na de punctie. Misschien nog wel te vroeg om te testen..
Ach morgen weten we hopelijk meer..
Ah ja super kut die onzekerheid, je gaat jezelf ook van alles wijs maken.. Maar dat het echt niet door zet is misschien wel positief? Alleen dan zal de test ook wel licht positief moeten zijn denk ik.. gelukkig weet je morgen waar je aan toe bent!! Oh wauw, 2 maanden wachttijd? Kan je uitwijken naar een ander ziekenhuis of moet je echt wachten? Succes morgen!
Helaas bloedverlies vanmorgen en voel dat ik ongesteld geworden ben alleen die medicijnen houden het tegen..
Heb vanmiddag al flink gehuild en heb zo de balen van me lichaam dat ik zo moeilijk zwanger wordt.
Alles ziet er goed uit en toch lukt het niet..
Zo bloedprikken.. voor me gevoel voor niks..
sohappy schreef:
06-12-2018 09:19
Helaas bloedverlies vanmorgen en voel dat ik ongesteld geworden ben alleen die medicijnen houden het tegen..
Heb vanmiddag al flink gehuild en heb zo de balen van me lichaam dat ik zo moeilijk zwanger wordt.
Alles ziet er goed uit en toch lukt het niet..
Zo bloedprikken.. voor me gevoel voor niks..
:-( :hug:
Vandaag de uitslag gehad, mijn hcg-waarde was 5.3.. Er is iets geweest maar minimaal.. nou daar heb je ook niet veel aan he.
Ben inmiddels ongesteld geworden.
Over 2 wkn gesprek met Arts, hopelijk mogen we de volgende cyclus door. Dacht dat er een wachttijd was van 2 mnd maar dat hebben we verkeerd begrepen.
Hoop dat 2019 ons jaar wordt.
heb nu al weer rust over me heen.
Willen even lekker naar de sauna met z'n tween voor de feestdagen, lekker ontspannen.
@sohappy ah jeetje wat super kut! Aan misschien iets heb je ook niks maar goed.. gelukkig geen wachttijd! Heel goed, even lekker samen genieten! Laten we hopen dat 2019 veel mooie dingen brengt🤗
ja heerlijk vooruitzicht.
Ik probeer maar positief te zijn dat het toch wel kan, alleen wordt ons geduld op de proef gesteld..
Hoi dames ,
Wat (fijn) om met andere lotgenoten te kunnen spreken ,
Korte intro : 5 jaar geleden eerste keer icsi gehad en gelijk van de eerste keer raak was toen 30 .
Nu al 4 de poging icsi voor een 2 de.
2 dec TP gehad
Ook ik had 21 eicellen van gem 18 mm groot daar van waren er 18 goede daarvan maar 4 bevrucht en van die 4 maar 2 die goed doorgedeeld waren dus echt wel een afvalrace!
Ze hebben ze beide teruggeplaatst maar dat was 2 maand geleden ook en dit werd ook niks .
Ik ben daarvoor gestart met een neuspray en gonal f ( die valt best mee voor te prikken ) maar na de pick up ( ook met een roesje ) heb ik toch altijd veel last kan de eerste 2 dagen bijna niet rechtop lopen ( wil niemand ontmoedigen hoor ☺️) maar het is het allemaal wel waard !
Nu wachten tot volgende week vrijdag voor de bloedtest maar zoals gewoonlijk zal ik denk ik eerder al een thuis test doen ☺️

Veel succes aan iedereen hier !
Vandaag gesprek gehad met de ivfarts
Alles ziet er goed uit, embryo's zijn van goede kwaliteit en toch is het gewoon geluk hebben.
Wat wel een behoorlijke tegenvaller is is dat er een wachtlijst is bij de vu en we pas in maart verder mogen..
Kan in januari evengoed bellen als ik ongesteld wordt, of er misschien een plekje vrij is.
Heb de verzekering gebeld of we evt ergens anders eerder terecht kunnen.. gaan ze uitzoeken..
Weet niet of het tijd oplevert.. manlief is niet zo enthousiast..
sohappy schreef:
18-12-2018 19:43
Vandaag gesprek gehad met de ivfarts
Alles ziet er goed uit, embryo's zijn van goede kwaliteit en toch is het gewoon geluk hebben.
Wat wel een behoorlijke tegenvaller is is dat er een wachtlijst is bij de vu en we pas in maart verder mogen..
Kan in januari evengoed bellen als ik ongesteld wordt, of er misschien een plekje vrij is.
Heb de verzekering gebeld of we evt ergens anders eerder terecht kunnen.. gaan ze uitzoeken..
Weet niet of het tijd oplevert.. manlief is niet zo enthousiast..
Wow gaat dat over een cryo terugplaatsing of een hele nieuwe ivf poging? Ik loop ook bij de vu (ism olvg) en zit nu in een wachtmaand na de punctie, maar had we gehoopt elke maand een cryo tp te krijgen. Mijn cycli duren al zo lang😫
Over een cryo terug plaatsing. Ben ontzettend teleurgesteld dat ik zo lang moet wachten in mijn natuurlijke cyclus.. voor een handeling van 5 min..
sohappy schreef:
18-12-2018 23:55
Over een cryo terug plaatsing. Ben ontzettend teleurgesteld dat ik zo lang moet wachten in mijn natuurlijke cyclus.. voor een handeling van 5 min..
Jeetje dat vind ik ook heel lang, wat rot voor je!
Heey meiden,

ik zag opeens dit forum... ik ben niet net gestart maar wel heb wel mijn tweede icsi poging net ingestart. ik schrijf normal mee met het forum: Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7) en zie nu ook een paar bekende namen van daar!
@daisy liz en puk.

ik ben yara, inmiddels al een jaar of 3 in de MMM en heb net afgelopen week dinsdag 11/12 mijn tweede punctie gehad. 15 eicellen- waarvan 14 rijp. 6 bevruchtingen en uiteindelijk 3 cryo's en een verse tp aan boord. testen rond of na de kerst..

Mijn eerste icsi poging waren 4 bevruchtingen waarvan 2 miskramen helaas..

nu duimen!!!
@yaradreamz,
Jullie krijgen het ook niet kado dus. Heftig hoor. Hoop op een mooie kerst voor jullie!

Het voelt voor mij zo leeg dat we 'niks' hebben qua terugplaatsing om naar uit te kijken..
Alsof je daar naar uitkijk..
Hoop zo dat we in januari of februari terecht kunnen..
Me zus zei gister heel pittig bedoeld dat het misschien fijn was om het even los te kunnen laten maar je gezinswens kun je niet loslaten..
Hey meiden,

Even stil geweest. Merk dat ik weinig tijd kan vinden om te schrijven en soms ook een keuze moet maken tussen de groepjes waar ik schrijf. Allemaal vind ik ze fijn omdat ze allemaal anders zijn; ene schrijf ik al lang, andere heeft weer veel meiden in het traject, hier zitten de meesten aan het begin van IVF. Maar ja, op de drukke momenten, lukt het me dan niet om overal te schrijven. Lees in ieder geval wel altijd hoe het met jullie gaat.

Sam, hoe was je reis? Ik ga precies dezelfde reis maken in januari. Alleen dan met een groepsreis dit keer omdat ik alleen ga. Heel benieuwd hoe je het daar gehad hebt!

Sohappy, wat bagger dat jullie zo lang moeten wachten! Is die kans er altijd bij een cryo terugplaastsing? Echt raar, dat je nog zulke lange wachtperiodes hebt terwijl je al in het traject zit. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk voelt. Wij hebben nu ook een wachtperiode maar omdat er bij ons vakanties bij zitten en gesprekken in het buitenland voelt het voor ons wel goed. Normaal vind ik het wachten op een behandeling echt ook de ergste periode maar ik merk dat het nu bij ons wel even goed is. Goed bedoelde opmerking van je zus maar loslaten kan inderdaad niet. Een pauze kan soms wel even goed aanvoelen maar in jullie geval snap ik dat je daar nu niet op zit te wachten.

Yara, las in het andere forum dat je helaas geen positief nieuws had :hug: . Hopelijk voel je je een beetje okay en kom je de feestdagen goed door.

Daisyliz, al zicht op wanneer het voor jullie weer gaat beginnen?

Liesje, hoe is het bij jou? Hopelijk een positieve test!

Toch voor iedereen fijne feestdagen (hoe moeilijk ze ook kunnen zijn). En laten we dit jaar maar gauw afsluiten zodat we een nieuw jaar kunnen beginnen waarin alles hopelijk wat positiever verloopt!
Hi puk: klopt helaas was het niet gelukt.. we gaan rustig verder.. nu even een maandje pauze.

So happy: mijn man zegt af en toe ook tussen de pogingen door dat ik het maar moet los laten. helaas lukt dat niet altijd.. hier is ook meestal een wachtperiode.
een maandje tussen elke poging.

ik denk dat veel ziekenhuizen helaas een wachtperiode hebben.

voor iedereen alvast een fijne jaarwisseling.
@yaradreamz,

De laatste paar dagen gaat het gelukkig wel weer. Dat ik net vd wachtlijst hoorde, was ik boos en teleurgesteld. Nu kan ik het weer even loslaten..
En voor het zelfde geld lukt het spontaan al denk ik van niet.
We genieten van onze prachtige dochter en andere dingen en mensen om ons heen.
Het is ook ondanks alles wel weer even lekker om even niet naar het ziekenhuis te hoeven.

Fijne jaarwisseling allemaal!
Hey meiden, Afrika was super mooi, hele leuke reis gehad en ook heerlijk om even helemaal niet bezig te zijn met de MMM! Hebben jullie fijne dagen gehad?

@Yaradreamz, leuk dat je hier ook mee schrijft! Net je tweede punctie gehad dus? Ik ben heel benieuwd hoe je die beslissing gemaakt hebt, was je er al die tijd al van overtuigd? Wij hebben er nog 2 in de vriezer maar toch ben ik er al een beetje mee bezig of we een tweede ronde in willen gaan of niet. Vind het erg lastig omdat ik denk dat je voor jezelf ook ergens een streep moet trekken. We zijn nu 5 IUI's en 2 TP verder, straks 4 TP verder misschien zonder resultaat dus moet je dan niet gaan accepteren dat het misschien nu niet een goed moment oid is..

@Puck leuk dat je er weer bent! Hoe is het met jou afgelopen? Gaan jullie voor een nieuwe punctie?

@sohappy wat ontzettend vervelend zo'n lange wachtlijst! Ik heb dat gelukkig nog niet meegemaakt, kan je nog kijken voor een ander ziekenhuis? Of laat je het erbij? Wat je zegt klopt ook wel weer, even er niet mee bezig zijn is ook wel lekker maar toch blijf je er natuurlijk altijd wel aan denken en weer naar toe leven.

@Daisyliz hebben jullie inderdaad al een startdatum?

Ik heb vanochtend maar weer gebeld, moeten de 11e weer naar het ziekenhuis voor een follikelmeting en dan hopelijk ergens rond de 16e de TP! Mits het niet te druk is en de cryo er goed uit komt natuurlijk!
@ahtama,

Ja dat is heel vervelend. Het is al slopend zo'n traject waarin je al veel moet wachten.. als we op de wachtlijst staan, dan worden we elke maand doorgepland gelukkig.
Kan altijd bellen of er eerder plek is maar dat zal wel niet.
Zit nu op dag 28 na de mislukte ivf. Verwacht dat me cyclus wel wat langer zal zijn door alle hormonen.
Voel wel symptomen van aankomende ongesteldheid. Moe, hoofdpijn, gevoelige buik.
Was jullie cyclus ook altijd langer?

Goed om te horen dat jullie genoten hebben! Lijkt me heel gaaf Afrika.
Hoop voor jullie dat er vd 2 tp die jullie nog hebben, 1 blijft zitten!
Vanmorgen het ziekenhuis gebeld. We mogen in januari weer door! Verwacht vandaag of morgen mijn ongesteldheid.
Er zijn zwangeren bijgekomen dus heel goed om te horen.
Erg opgelucht!
sohappy schreef:
03-01-2019 11:50
Vanmorgen het ziekenhuis gebeld. We mogen in januari weer door! Verwacht vandaag of morgen mijn ongesteldheid.
Er zijn zwangeren bijgekomen dus heel goed om te horen.
Erg opgelucht!
Oh wat ontzettend fijn zeg!!!

Ik zit inmiddels een week aan de progynova en moet dinsdag voor een echo om te kijken hoe het slijmvlies eruit ziet. Ik hoop over anderhalve week ongeveer een terugplaatsing te krijgen.
@sohappy wat super goed nieuws zeg! Mijn cyclus duurt altijd een stuk langer, vaak 30-32 dagen. Ontzettend irritant..

@DaisyLiz wat goed nieuws ook zeg, mogen we straks weer allemaal duimen draaien..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven