Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
maandag 31 december 2018 om 13:21
Hier is het eerste bruinverlies begonnen.. jammer maar verwacht. En op zich wel mooi dat ik dat nu weer heb. Na de bevalling werd ik steeds gewoon pastboem ongesteld, nu zie ik het iets eerder aankomen. En mooi op schema. Zal morgen wel doorzetten em dan vrijdag beginnen met de Clomid
toch ook wel weer spannend! Hopelijk gelijk een ronde waar alles goed gaat en we iig een iui poging mogen doen. Ben wel bang voor overstimulatie ofzo. Maar dat zien we dan volgende week wel.
Oeps zo wordt het een lang verhaal. Sorry!
Blueberry spannend!! Was dit nou jullie 1e iui? Als in 1e iui ooit? Ga zo ff terug scrollen hoor
Misschien mogen we bij in de tabel, zou handig zijn.

Oeps zo wordt het een lang verhaal. Sorry!
Blueberry spannend!! Was dit nou jullie 1e iui? Als in 1e iui ooit? Ga zo ff terug scrollen hoor

maandag 31 december 2018 om 13:29
Blueberry, heb het even terug gezocht (menn wat hebben wij veel geschreven hier haha) maar dit is idd je 1e iui dus echt! Dan snap ik nog meer dat je het spannend vind. Ik vond het zelf erg mee vallen de vorige keer. Het is een beetje gek, en fijn is het niet. Maar niet echt heel pijnlijk. Na de tijd wel wat nenstruatiekramp achtige pijn. Ik wens je heeel veel succes! Hoe mooi zou het zijn als je gelijk de 1e iui prijs hebt
Hoe laat ben je aan de beurt?

maandag 31 december 2018 om 14:06
Spannend! Nadien heb ik ook echt last van menstruatieachtig krampen
Maar de dag erna is dat over.
Ik hoor heel vaak dat de iui pijnloos is.Bij mij is het eerlijk gezegd wel een heel pijnlijke zaak. Mijn baarmoeder ligt gekanteld waardoor ze die iui met de klem moeten doen. Heel vervelende pijn en achteraf altijd een bloeding.
Ik duim
Voor je blueberry! Geen stress! Het duurt opzich maar 5’
Maar de dag erna is dat over.
Ik hoor heel vaak dat de iui pijnloos is.Bij mij is het eerlijk gezegd wel een heel pijnlijke zaak. Mijn baarmoeder ligt gekanteld waardoor ze die iui met de klem moeten doen. Heel vervelende pijn en achteraf altijd een bloeding.
Ik duim
Voor je blueberry! Geen stress! Het duurt opzich maar 5’
dinsdag 1 januari 2019 om 08:21
Hey!!!!
Niet kunnen slapen van de zenuwen, niet omdat ik het spannend vind maar omdat ik bang ben dat het te laat is ofzo.
Ik lag pas 3.00u in bed, visite ging nog niet weg. En toen wilde mijn zoontje niet meer in slaap vallen. Politie is nog bij ons voor het huis geweest want er was iemand in slaap gevallen kn de speeltuin
Dus nagenoeg 0 uur geslapen!
Ik hen om 11.00u de iui
Heytan jammer dat je ongesteld bent geworden. Ook wel fijn dat er nu een plan op tafel ligt toch? Controleren ze met clomid ook regelmatig dmv een echo?
Sparky wat naar dat het zo pijnlijk is! Ik hoop dat ik daar geen last van heb. Ik laat het weten.
Oh de beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal
Niet kunnen slapen van de zenuwen, niet omdat ik het spannend vind maar omdat ik bang ben dat het te laat is ofzo.
Ik lag pas 3.00u in bed, visite ging nog niet weg. En toen wilde mijn zoontje niet meer in slaap vallen. Politie is nog bij ons voor het huis geweest want er was iemand in slaap gevallen kn de speeltuin
Dus nagenoeg 0 uur geslapen!
Ik hen om 11.00u de iui
Heytan jammer dat je ongesteld bent geworden. Ook wel fijn dat er nu een plan op tafel ligt toch? Controleren ze met clomid ook regelmatig dmv een echo?
Sparky wat naar dat het zo pijnlijk is! Ik hoop dat ik daar geen last van heb. Ik laat het weten.
Oh de beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal
woensdag 2 januari 2019 om 20:45

donderdag 3 januari 2019 om 09:09
Beste wensen heytan!
Ik ga voor je duimen ... spannend weer...
3keer scheepsrecht en dan het liefst met een recht blijvend roer! Ga ervoor.
Hier inmiddels in de natuurlijke Wachtweek. Test vanmorgen gedaan negatief, oculatie test licht positief .... we hebben in ieder geval geen 2 kale testen
..... waar de symptomen vandaan komen geen idee maaaaarrrrr we gaan een ronde op de natuur rokken...
klinkt toch wel spectaculair... ben nog opzoek naar de ultieme vervanger van het woord “klussen”.
Ik ga voor je duimen ... spannend weer...
3keer scheepsrecht en dan het liefst met een recht blijvend roer! Ga ervoor.
Hier inmiddels in de natuurlijke Wachtweek. Test vanmorgen gedaan negatief, oculatie test licht positief .... we hebben in ieder geval geen 2 kale testen
donderdag 3 januari 2019 om 09:21
donderdag 3 januari 2019 om 18:48
@sian last van de pregnyl?
@angel.. eigen huis en tuin is nooit meer hetzelfde met al dat geklus
Ok deze klinkt misschien heel vreemd hoor maar wat dachten we van seks? Of nieuwe spelling sex??
@heytan, spannend de clomid, zelf 0 ervaring mee. Is het vergelijkbaar met gonal f?
Iui was niet heel bijzonder, wel veel pijn in mijn buik gehad. Gisteravond lag ik in bed en moest niezen, nou dat was hels! Verder is het lange lange wachten begonnen. Is het al twee weken verder?
@angel.. eigen huis en tuin is nooit meer hetzelfde met al dat geklus
Ok deze klinkt misschien heel vreemd hoor maar wat dachten we van seks? Of nieuwe spelling sex??
@heytan, spannend de clomid, zelf 0 ervaring mee. Is het vergelijkbaar met gonal f?
Iui was niet heel bijzonder, wel veel pijn in mijn buik gehad. Gisteravond lag ik in bed en moest niezen, nou dat was hels! Verder is het lange lange wachten begonnen. Is het al twee weken verder?
donderdag 3 januari 2019 om 21:08
Oh angel ik had je net gemist. Wanneer is je nod dan? En welke testen heb ke nou wanneer gedaan? Begrijp ik goed dat je een ovulatietest gebruikt als zwangerschapstest?
Blueberry, gelukkig viel iui mee. Ja de pijn daarna is echt niet chill. Die pijn als je niest is ook herkenbaar, al heb ik dat vaak voor mijn eisprong. Echt zo'n steek door je binnenste. Veel succes met wachten! Zal voor je duimen dat het lukt
Hier nog geen bijwerkingen, wel een beetje labiel, maar een dierbare van mij ligt op sterven dus dat speelt natuurlijk ook mee
Blueberry, gelukkig viel iui mee. Ja de pijn daarna is echt niet chill. Die pijn als je niest is ook herkenbaar, al heb ik dat vaak voor mijn eisprong. Echt zo'n steek door je binnenste. Veel succes met wachten! Zal voor je duimen dat het lukt

Hier nog geen bijwerkingen, wel een beetje labiel, maar een dierbare van mij ligt op sterven dus dat speelt natuurlijk ook mee

donderdag 3 januari 2019 om 21:54
Oh God nee. Update
Kerst - bloeding
Kerst 2 nog steeds
Dag na kerst gebeld naar Z-H. Echt een k*t reactie
Bloeding vrij snel klaar
Nieuwe test negatief. Maar Z-H zei na een week.
Oud jaar gebeld. Klacht gedaan over de wijze waarop gereageerd was na kerst... zo niet empatisch. Echo pas over 2 weken ivm korte bloeding.
Week na mk toch nog getest, ik blijf moe. Test negatief maar ovulatietest en afscheiding wijzen op naderende eisprong. Aangezien we deze ronde niet mogen laten we moeder natuur haar gang gaan.
Kerst - bloeding
Kerst 2 nog steeds
Dag na kerst gebeld naar Z-H. Echt een k*t reactie
Bloeding vrij snel klaar
Nieuwe test negatief. Maar Z-H zei na een week.
Oud jaar gebeld. Klacht gedaan over de wijze waarop gereageerd was na kerst... zo niet empatisch. Echo pas over 2 weken ivm korte bloeding.
Week na mk toch nog getest, ik blijf moe. Test negatief maar ovulatietest en afscheiding wijzen op naderende eisprong. Aangezien we deze ronde niet mogen laten we moeder natuur haar gang gaan.
vrijdag 4 januari 2019 om 22:15
Man Angel, wat zou het fijn zijn als je meer duidelijkheid hebt! Sterkte!
Pff hier maak ik me ineens ernstige zorgen. Want wat als ik zwanger word? Dan moet ik ook bevallen, waarschijnlijk dmv keizersnee.. en ik heb ineens nogal levendige herinneringen aan de vorige keer. Dat was echt erg! Brrr..
Daar zie ik toch echt wel tegenop. Beetje gek dat ik me daar nu mee bezig houd.. maarja, het is nou eenmaal zo
Pff hier maak ik me ineens ernstige zorgen. Want wat als ik zwanger word? Dan moet ik ook bevallen, waarschijnlijk dmv keizersnee.. en ik heb ineens nogal levendige herinneringen aan de vorige keer. Dat was echt erg! Brrr..
Daar zie ik toch echt wel tegenop. Beetje gek dat ik me daar nu mee bezig houd.. maarja, het is nou eenmaal zo

zaterdag 5 januari 2019 om 19:59
Heytan voor ons is het heel duidelijk dat het deze ronde klaar is hoor. Daar hebben we ons inmiddels bij neergelegd.
Afgelopen 2 weken vrij geweest en de berg waar ik tegen op kijk om maandag te beginnen is zo mega hoog... niet normaal. Na wat onhandige acties van mijn collega’s en het gevoel bij de eerste miskraam niet gezien te zijn voelt als een last..... en het gevoel dat ik er niet hoor.
Vandaag maar eens verdiept in vacatures. Misschien is verfrissing van een nieuwe uitdaging niet geheel ongepast
Afgelopen 2 weken vrij geweest en de berg waar ik tegen op kijk om maandag te beginnen is zo mega hoog... niet normaal. Na wat onhandige acties van mijn collega’s en het gevoel bij de eerste miskraam niet gezien te zijn voelt als een last..... en het gevoel dat ik er niet hoor.
Vandaag maar eens verdiept in vacatures. Misschien is verfrissing van een nieuwe uitdaging niet geheel ongepast

zaterdag 5 januari 2019 om 20:01
Shoot vergeet op je gevoel te
Reageren had al op verzenden gedrukt. Ik denk dat iedere vrouw met een nare ervaring niet staat te springen voor de bevalling. Het valt niet onder de noemer hobby en gezelligheid. Komt vast goed. En mocht je zwanger raken kan je altijd kijken of er wegen zijn die de naderende bevalling iets verlichten
Reageren had al op verzenden gedrukt. Ik denk dat iedere vrouw met een nare ervaring niet staat te springen voor de bevalling. Het valt niet onder de noemer hobby en gezelligheid. Komt vast goed. En mocht je zwanger raken kan je altijd kijken of er wegen zijn die de naderende bevalling iets verlichten

zaterdag 5 januari 2019 om 20:24
@blueberry: in het ziekenhuis noemde één van de artsen het 'op voortplanting gerichte coitus'. De beste manier om spontaan geen zin meer te hebben
Ik noem het ook gewoon seks..
@Heytan: wat vervelend dat het toen zo'n nare ervaring was. Advies waar je nu nog he-le-maal niets aan hebt
: je kunt gewoon met de gyn te overleggen en bespreken wat het vorige keer zo vervelend maakte. Indien het enigszins mogelijk is proberen ze het dan nu te voorkomen.
@Angel: wat vervelend dat je er zo tegenop ziet om weer te gaan werken. Heb je het gevoel al langer dat je er niet hoort? Weten je collega's dat je voor de kerst zwanger bent geweest? Misschien is een nieuw jaar wel nieuwe kansen

@Heytan: wat vervelend dat het toen zo'n nare ervaring was. Advies waar je nu nog he-le-maal niets aan hebt

@Angel: wat vervelend dat je er zo tegenop ziet om weer te gaan werken. Heb je het gevoel al langer dat je er niet hoort? Weten je collega's dat je voor de kerst zwanger bent geweest? Misschien is een nieuw jaar wel nieuwe kansen

zondag 6 januari 2019 om 18:05
Nou volgens mij was het een Clomid-dipje, want ik voel me weer een stuk beter. Bah, die hormonen haha. Morgen nog 1 dag. Hopelijk daarna minder bijwerkingen.
Angel, dankje. En succes morgen. Erg vervelend dat je je zo slecht op je plek en onbegrepen voelt op je werk. Wie weet komt er een mooie nieuwe kans voorbij qua werk.
N87, bedankt voor je peptalk
en succes ket de wachtweken. Fijn dat je ook op zondag terecht kan. Dat kan bij ons niet geloof ik.
Sanira welkom. Krijg je snel weer een iui? Succes er mee. Gebruik je verder nog medicatie of is het iui in eigen cyclus?
Angel, dankje. En succes morgen. Erg vervelend dat je je zo slecht op je plek en onbegrepen voelt op je werk. Wie weet komt er een mooie nieuwe kans voorbij qua werk.
N87, bedankt voor je peptalk

Sanira welkom. Krijg je snel weer een iui? Succes er mee. Gebruik je verder nog medicatie of is het iui in eigen cyclus?
dinsdag 8 januari 2019 om 22:47
Hoi allemaal,
Wij gaan beginnen aan de 1e iui poging, maar daarvoor moet ik de poliklinische ok op omdat een deel vd baarmoederhals te smal is.
Vind het ontzettend spannend, vooral erg benieuwd hoe ik ga reageren op de hormonen en het steeds maar weer wachten.
Fijn om te zien dat er forums zijn waar mensen hun ervaringen delen!
Wij gaan beginnen aan de 1e iui poging, maar daarvoor moet ik de poliklinische ok op omdat een deel vd baarmoederhals te smal is.
Vind het ontzettend spannend, vooral erg benieuwd hoe ik ga reageren op de hormonen en het steeds maar weer wachten.
Fijn om te zien dat er forums zijn waar mensen hun ervaringen delen!

woensdag 9 januari 2019 om 07:10
Hai allemaal!
Hoe gaat het heytan? Nog last van de clomid? Wanneer krijg je een echo?
Welkom maureen! Wat voor hormonen ga je gebruiken? En heftig dat je eerst nog een operatie moet krijgen...
Hier in wachtweek 2 van de eerste iui. Gisteren intens veel pijn gehad in de ochtend. Zo erg dat ik bijna van mijn stokkie ging. Nu gelukkig alles weer normaal.
Hoe gaat het heytan? Nog last van de clomid? Wanneer krijg je een echo?
Welkom maureen! Wat voor hormonen ga je gebruiken? En heftig dat je eerst nog een operatie moet krijgen...
Hier in wachtweek 2 van de eerste iui. Gisteren intens veel pijn gehad in de ochtend. Zo erg dat ik bijna van mijn stokkie ging. Nu gelukkig alles weer normaal.

woensdag 9 januari 2019 om 13:04
Welkom Maureen en Hartje!
@Maureen: wat heftig dat je eerst nog een OK moet, hoe weet je dat je baarmoederhals te smal is?
@Hartje: Dan lopen we gelijk op! Mbt je vraag: over het algemeen is het zo dat de LH piek (wat gemeten wordt door de ovulatietesten) zo'n 24-48 uur voor de ovulatie is. Daarnaast zijn spermacellen ook 48 uur 'vruchtbaar'. Bij ons is het zo dat je de ochtend van de piek contact op moet nemen, dan heb je binnen 36 uur de inseminatie. Dit is qua timing dus prima, al kan het natuurlijk zijn dat je ovulatie onverwacht iets eerder is (zoals nu bij jou). Dit wordt dan gecompenseerd door de levensduur van het sperma. Dat is in ieder geval de theorie
@Maureen: wat heftig dat je eerst nog een OK moet, hoe weet je dat je baarmoederhals te smal is?
@Hartje: Dan lopen we gelijk op! Mbt je vraag: over het algemeen is het zo dat de LH piek (wat gemeten wordt door de ovulatietesten) zo'n 24-48 uur voor de ovulatie is. Daarnaast zijn spermacellen ook 48 uur 'vruchtbaar'. Bij ons is het zo dat je de ochtend van de piek contact op moet nemen, dan heb je binnen 36 uur de inseminatie. Dit is qua timing dus prima, al kan het natuurlijk zijn dat je ovulatie onverwacht iets eerder is (zoals nu bij jou). Dit wordt dan gecompenseerd door de levensduur van het sperma. Dat is in ieder geval de theorie