Napraattopic deel 107

16-12-2018 19:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik ben een onmens.
Dol op katten.
In een volgend leven neem ik gezinsleden zonder allergieën.
En ik hou niet van honden. Enkele uitzonderingen die voor mij de regel enkel bevestigen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Het is dat we hier allemaal maar uithuizig zijn de hele dag, anders had ik allang weer een hond. Een mooie, vriendelijke, met een gelijkmatig karakter en een vriendelijke snuit.
Omdat dit napraat is, wil ik toch even noemen dat ik niets snap van die topics waarin mensen vragen welke naam nog te geven aan een ongeboren vrucht past bij de naam van het kind dat ze reeds gebaard hebben. Wat maakt het uit? Dan noem je je kinderen toch lekker Willemijn en Dylano, als jij dat toch mooi vindt.
Betty_Slocombe schreef:
07-01-2019 22:35
Het is dat we hier allemaal maar uithuizig zijn de hele dag, anders had ik allang weer een hond. Een mooie, vriendelijke, met een gelijkmatig karakter en een vriendelijke snuit.
Mijn man is monogaam, sorry.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Honden zijn alleen leuk voor mensen die graag voor het slapen nog even door de regen naar een poepveldje willen sjokken.

Ik snap die lui niet.
Wat ik dan weer niet snap, zijn websites die computervertalingen van songteksten aanbieden. Hoor ik Sajang E van Massada op de radio, denk: dat is lang geleden, waar zou dat liedje eigenlijk over gaan? Hup, door de zoekmachine, kom ik ergens uit waar dus echt dit als vertaling op de site staat:

Sajang e, e sajang sioh
Jonge man, sioh sajang e
Sioh, hoorde de jonge la
Mensen die geboren zijn in het land
Vergeet niet de ouderen
Zeg het e (Say it e)
Werk en studie harde
Voor een eenmalige
Wilt u het land te zien e
Sioh
Sajang e, e sajang sioh
Jonge man, sioh sajang e
Kijk niet om de macht
In een ander leven
Geloof in de Heere zal hij
Brengen over de weg e (Bringing weg e)
Wie is fout, wie gelijk heeft
God die ziet
Maak niet de ouders ellendige e
Sioh
Sajang e, e sajang sioh
De jonge sioh e sajang
Mama wees niet boos e
Denk aan de grond is veel
Je bent niet verkeerd e
In plaats daarvan zou hij hebben
E natte zakdoek
Toen naar huis weet het niet gaan!
Oorspronkelijk Heer e darling
Dat God weet al!
E zoete, zoete sioh e
Jonge man, zoete sioh e
Sioh
E zoete, zoete sioh e
Jonge man, zoete sioh e

Nou, mijn leven is weer verrijkt vandaag e.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
07-01-2019 23:39
Wat ik dan weer niet snap, zijn websites die computervertalingen van songteksten aanbieden. Hoor ik Sajang E van Massada op de radio, denk: dat is lang geleden, waar zou dat liedje eigenlijk over gaan? Hup, door de zoekmachine, kom ik ergens uit waar dus echt dit als vertaling op de site staat:

Sajang e, e sajang sioh
Jonge man, sioh sajang e
Sioh, hoorde de jonge la
Mensen die geboren zijn in het land
Vergeet niet de ouderen
Zeg het e (Say it e)
Werk en studie harde
Voor een eenmalige
Wilt u het land te zien e
Sioh
Sajang e, e sajang sioh
Jonge man, sioh sajang e
Kijk niet om de macht
In een ander leven
Geloof in de Heere zal hij
Brengen over de weg e (Bringing weg e)
Wie is fout, wie gelijk heeft
God die ziet
Maak niet de ouders ellendige e
Sioh
Sajang e, e sajang sioh
De jonge sioh e sajang
Mama wees niet boos e
Denk aan de grond is veel
Je bent niet verkeerd e
In plaats daarvan zou hij hebben
E natte zakdoek
Toen naar huis weet het niet gaan!
Oorspronkelijk Heer e darling
Dat God weet al!
E zoete, zoete sioh e
Jonge man, zoete sioh e
Sioh
E zoete, zoete sioh e
Jonge man, zoete sioh e

Nou, mijn leven is weer verrijkt vandaag e.
Ik ken iemand die dat soort sites per bulk in elkaar flanst, inkomsten genereert met ads en clicks of ze verkoopt en daarvan zeer aardig rond kan komen.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
kantlijn schreef:
07-01-2019 23:43
Ik ken iemand die dat soort sites per bulk in elkaar flanst, inkomsten genereert met ads en clicks of ze verkoopt en daarvan zeer aardig rond kan komen.
Ik zou het niet op verjaardagen durven vertellen, als ik daar mijn geld mee bij elkaar harkte.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Als kind wilde ik een hond. Mocht niet, lastig, uitlaten, gedoe.

Na een bijna-dood-ervaring waren mijn ouders zo blij dat ik nog leefde dat ik eindelijk een hond kreeg. De liefde van mijn leven.
Helaas viel ons gezin uit elkaar en was de hond daardoor zo vaak alleen dat we het beter vonden om hem weg te doen.
Trauma van mijn leven.

Nu heb ik katten.
Ook leuk.
Grote voordeel: ik hoef niet vlak voor het slapen gaan nog door de regen naar een poepveldje te sjokken.
Nadeel: ze schijten weliswaar op de bak, maar het meurt in het hele huis.
Toch hou ik van ze.

Conclusie: geen uitgesproken honden- of kattenmens dus.

Boterham met kaas.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Betty_Slocombe schreef:
07-01-2019 22:37
Omdat dit napraat is, wil ik toch even noemen dat ik niets snap van die topics waarin mensen vragen welke naam nog te geven aan een ongeboren vrucht past bij de naam van het kind dat ze reeds gebaard hebben. Wat maakt het uit? Dan noem je je kinderen toch lekker Willemijn en Dylano, als jij dat toch mooi vindt.
Zijn dat soort topics niet eerder een verkapte manier om te laten zien dat de TO’s trotse zwangere vrouwen zijn?
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
kantlijn schreef:
07-01-2019 23:43
En wat is daar mis mee? Degene die dat doet doet niks anders dan veel bloggers en vloggers. Zolang er gekken genoeg zijn om deze webmaster bakken met geld te betalen is dat zo.

Het is een virtuele nepwereld. Maar er zijn dus echte bedrijven die het lucratief vinden om op deze manier te adverteren. En dat komt weer omdat wij, willoze massaconsumenten, de omzet van deze adverteerders verhogen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
yette schreef:
07-01-2019 22:52
Honden zijn alleen leuk voor mensen die graag voor het slapen nog even door de regen naar een poepveldje willen sjokken.

Ik snap die lui niet.
Gewoon de achterdeur open en hond kan zn ding doen.
oudebaas schreef:
08-01-2019 09:25
Zijn dat soort topics niet eerder een verkapte manier om te laten zien dat de TO’s trotse zwangere vrouwen zijn?
;-D
En wie topics opent over collega's, kinderen en afspraakjes via Tinder, wil gewoon laten zien dat ze naast een baan en gezin ook nog lekker in de markt ligt?
Ik sjok nooit voor het slapen gaan naar een poepveldje.
Lucifer2018 schreef:
07-01-2019 22:17
En de eigenaren/baasjes/hoteleigenaren/meester(essen)/ schootjes zijn dat vaak ook. Veel leuker dan hondenmensen. Zie hier boven ergens. :roll:

Bijna altijd dan he? Heel soms ontmoet ik een hondenmens die wel leuk is.

Wat voor mens ben je als je allebei hebt?
Star² schreef:
08-01-2019 09:59
Bi, van twee walletjes eten, geen keus durven maken....

Kies maar.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
redbulletje schreef:
08-01-2019 09:38
Gewoon de achterdeur open en hond kan zn ding doen.

Ik had ooit overburen die dat met de voordeur deden. Elke avond voordat ze gingen slapen ging de voordeur open, kutkeffertje trippelt naar buiten, steekt de straat over, pist in mijn tuin, en trippelt weer terug. Hoe asociaal ben je dan? 
RikM schreef:
08-01-2019 10:11
Ik had ooit overburen die dat met de voordeur deden. Elke avond voordat ze gingen slapen ging de voordeur open, kutkeffertje trippelt naar buiten, steekt de straat over, pist in mijn tuin, en trippelt weer terug. Hoe asociaal ben je dan? 
Net zo asociaal als alle kattenbezitters die hun kat vrije uitloop bieden! ;-D
Ik bedoel dus de hond in de afgezette achtertuin laten piesen uiteraard.
redbulletje schreef:
08-01-2019 10:14

In diezelfde straat had ik buren die hun grote hond in de achtertuin lieten kakken. Dat waren rijtjeshuizen. Hoe denk je dat dat rook in de zomer? :pukey:

Ik heb niets tegen honden maar sommige hondenbezitters zijn zó asociaal.
redbulletje schreef:
08-01-2019 10:14
Net zo asociaal als alle kattenbezitters die hun kat vrije uitloop bieden! ;-D
Mwah. Dat hangt er helemaal vanaf of die katten in jouw zandbak poepen of netjes op de bak gaan. Bij hun thuis welteverstaan. Wij hadden ooit een buurkater die hier af en toe op de bak kwam kakken @(
oudebaas schreef:
08-01-2019 09:30
En wat is daar mis mee? Degene die dat doet doet niks anders dan veel bloggers en vloggers. Zolang er gekken genoeg zijn om deze webmaster bakken met geld te betalen is dat zo.

Het is een virtuele nepwereld. Maar er zijn dus echte bedrijven die het lucratief vinden om op deze manier te adverteren. En dat komt weer omdat wij, willoze massaconsumenten, de omzet van deze adverteerders verhogen.
Ho ho, ik zeg niet dat daar wat mis mee is, helemaal niet zelfs. Deze jongen is geen briljant programmeur maar beheerst één trucje tot in de puntjes en is zeer ondernemend, ik heb wel een zwak voor hem.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
RikM schreef:
08-01-2019 10:11
Dat is zwaar aso. Dat die hond daar genoegen mee nam. Die van mij zou gewoon uit protest de eigen oprit onderschijten met zo’n blik van “Nah bitch, de hele avondrit or smell my shit”.

Blijf mij er wel over verbazen dat het maatschappelijk wel geaccepteerd wordt van katten. Lekker in andermans tuin laten plassen en poepen want dat is de ‘natuur’.
Slechtziend en werken bij de politie?

Zolang je niet kleurenblind bent :biggrin:
Star² schreef:
08-01-2019 09:59
Bipets.
Solomio schreef:
08-01-2019 10:03
Bi, van twee walletjes eten, geen keus durven maken....

Kies maar.
Mosterd. :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven