Hét (r)emigreren Topic
woensdag 18 maart 2009 om 16:57
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
vrijdag 20 maart 2009 om 18:56
Caramella: Heb jaren in Rdam gewoond, als je uit een echt grote stad komt en het stadsleven nog leuk vind, ga dan lekker in Rdam zitten!(ben zelf maar 1 middag in London geweest dus kan niet oordelen) Dan vind ik utrecht maar karig, ook leuk en gezellig maar niet te vergelijken. Ik ken utrecht ook redelijk goed, woonde vroeger en nu even in die andere stad vlakna utrecht. De reisroute kan ik ook dromen, op het moment heb je 4 intercitys per uur van RdamCS naar UtrechtCs. Als je je erop insteld is dat prima te doen. (40 min). Ik had toen als student een gedeelde etage van bijna 30 vierkante meter 300 e. per maand. (Voorzieningen gedeeld met 1 ander.) Je vrienden zullen de stad ook wel kennen, maar ik heb met heel veel plezier gewoond in Rdam centrum/west. Heel centraal, kon per tram, bus en fiets naar station/centrum binnen 10 min. Met 10 min op de snelweg. Ook lopend 20 min naar station/centrum, vooral in de zomer over de kruiskade lekker mensen kijken. Het is wel een multiculti buurt maar veel tokos en turkse/marok bakkerijen, groenteboeren en slagers in de buurt. Die zijn 7 dagen open. Ik voelde me daar erg thuis. Nog steeds eigenlijk, ik mis het ook, zit ik nu in zon doorsnee stad. BAH! Als ik ooit me echt vestig in NL wordt dat Rotterdam! Mijn etage had ik toen uit een krantje op geel papier wat 2 x per week verschijnt in verschillende regios in NL, kan niet op de naam komen nu, daar staan veel dingen in. Maar of dat nog bestaat?? Het was eigenlijk een soort marktplaats maar dan op papier... Oke genoeg met mijn lofzang over Rdam.
Ben morgen jarig............ ga morgen naar een heel groot feest met veel dj's, dat hebben ze natuurlijk ter ere van mijn bday georganiseerd... dat snappen jullie zeker wel.
Ine: Wat een gedoe, succes met de hele bende!
Ben morgen jarig............ ga morgen naar een heel groot feest met veel dj's, dat hebben ze natuurlijk ter ere van mijn bday georganiseerd... dat snappen jullie zeker wel.
Ine: Wat een gedoe, succes met de hele bende!
vrijdag 20 maart 2009 om 19:29
Het is wel duidelijk dat ik iedere dag even hier moet kijken omdat ik anders de draad helemaal kwijt raak.
@Ainne; ik ben geen stiekeme meelezer geweest, gewoon een laatbloeier die deze site pas sinds kort bezoekt...
@surfchickie: Ik ben niet zo van het paardrijden maar heb hier wel een aantal keer op een ruggetje gezeten (en er niet afgevallen). Ik ben naar IJsland gegaan om een jaartje lol te hebben na m'n afstuderen. Ik wilde effe lekker weg uit NL maar niet naar een duitstalig land want mijn duits was/is niet zo goed, had altijd problemen met grammatica. . . De ijslandse grammatica is dus nog erger maar dat wist ik toen nog niet. Alle woorden worden hier verbogen manlijk, vrouwlijk en onzijdig zowel in enkel- als in meervoud (en regel bevestigd uitzondering, ABSOLUUT NIET ANDERSOM). Ik verbuig de woorden op gehoor en dat gaat me erg goed af.
@Biebeltje:Mijn eerste gedachte is APPELTAART (is vast niet origineel) en vervolgens dammen en dijken. Dat vind men hier wel interessant, dat NL voor een groot deel onder de zeespiegel ligt.
Een typisch nederlands gebruik is bijvoorbeeld beschuit met muisjes en natuurlijk de kleur oranje
Ik ga voor je verder denken
BITTERBALLEN EN KROKETTEN (is niet moeilijk om te maken, alleen een "vies" werkje.
Prettig weekend allemaal
Snjokorn
ps: er ligt hier momenteel GEEN sneeuw maar de weersverwachting voor de komende dagen is dat het kouder wordt met buien
@Ainne; ik ben geen stiekeme meelezer geweest, gewoon een laatbloeier die deze site pas sinds kort bezoekt...
@surfchickie: Ik ben niet zo van het paardrijden maar heb hier wel een aantal keer op een ruggetje gezeten (en er niet afgevallen). Ik ben naar IJsland gegaan om een jaartje lol te hebben na m'n afstuderen. Ik wilde effe lekker weg uit NL maar niet naar een duitstalig land want mijn duits was/is niet zo goed, had altijd problemen met grammatica. . . De ijslandse grammatica is dus nog erger maar dat wist ik toen nog niet. Alle woorden worden hier verbogen manlijk, vrouwlijk en onzijdig zowel in enkel- als in meervoud (en regel bevestigd uitzondering, ABSOLUUT NIET ANDERSOM). Ik verbuig de woorden op gehoor en dat gaat me erg goed af.
@Biebeltje:Mijn eerste gedachte is APPELTAART (is vast niet origineel) en vervolgens dammen en dijken. Dat vind men hier wel interessant, dat NL voor een groot deel onder de zeespiegel ligt.
Een typisch nederlands gebruik is bijvoorbeeld beschuit met muisjes en natuurlijk de kleur oranje
Ik ga voor je verder denken
BITTERBALLEN EN KROKETTEN (is niet moeilijk om te maken, alleen een "vies" werkje.
Prettig weekend allemaal
Snjokorn
ps: er ligt hier momenteel GEEN sneeuw maar de weersverwachting voor de komende dagen is dat het kouder wordt met buien
Snjókorn falla, á allt og alla
vrijdag 20 maart 2009 om 19:57
De wijngaard is onze weekendjob, voorlopig nog hobby, maar misschien wordt het ooit over een aantal jaar ons hoofdinkomen.
Caramella, ik zou het wel doen, je kan altijd vanuit daar nog verder kijken.
Marloussie, wow al 15 weken, het gaat hard!
haha, Ainne, dat mailtje wat je kreeg. Mensen hebben inderdaad soms rare namen, en dit is wel erg grappig toepasselijk.
Ine, wat moeilijk om een voorstel te doen voor een bezoekregeling.
Zo en nu ga ik even de vriendenlijst van Surf doorspitten naar bekenden, haha.
Caramella, ik zou het wel doen, je kan altijd vanuit daar nog verder kijken.
Marloussie, wow al 15 weken, het gaat hard!
haha, Ainne, dat mailtje wat je kreeg. Mensen hebben inderdaad soms rare namen, en dit is wel erg grappig toepasselijk.
Ine, wat moeilijk om een voorstel te doen voor een bezoekregeling.
Zo en nu ga ik even de vriendenlijst van Surf doorspitten naar bekenden, haha.
vrijdag 20 maart 2009 om 20:18
Da's wel even wennen hier. Jullie schrijven sneller dan dat ik kan lezen. Zitten jullie de hele dag achter de computer?
Nou ik ga toch maar reageren op sommige van jullie berichtjes ook al is het misschien wat laat daarvoor:
JJ80, ik hoop dat je regelmatig van je zult laten horen als je in Cuba/Dom.Rep zit. Ik ben in beide landen vaker geweest voor mijn werk maar dat is al meer dan 10 jaar geleden. Ben benieuwd hoe het er nu is dus hoop op veel verhalen van je.
En ik wens je alvast een fijne dag morgen.
Ine, leuk we zijn eigenlijk collega's alleen is jouw seizoen in de winter en het mijne in de zomer.
Ik zit ook vaak te dromen over het beginnen van een kroeg (type engelse pub) hier in het dorp. Er is hier niks te beleven en ik mis een gezellige pub toch wel. Ik weet zeker dat ik de burgemeester van het dorp aan mijn kant heb, maar ja, de tijd en de centen...
Enne wat is dat toch met die Horatio? Hij is verre van knap maar toch....
Surfchickie, succes met solliciteren. Zal ik voor je duimen dat het Frankrijk wordt? Heerlijk land hoor. (maar niet altijd). Ik vind Darty trouwens een erg leuke naam voor een kat.
Nymeria, waar heb je gewoond in Frankrijk? En zou je daar weer naar terug willen?
Ha die Choc! Veel plezier met Carnavallen zondag!
Alejandra, Bolivia is toch een vrij hooggelegen land. Op welke hoogte liggen je wijngaarden?
Caramella, hier nog een 'Rotterdamse'. Tussen ' ' omdat ik er niet geboren ben maar er wel gestudeerd heb. Heerlijke stad. Ik hoop voor je dat het gaat lukken. En 800 per maand voor iets heel kleins is veel te duur in deze crisistijden. Je moet toch iets beters kunnen vinden. Succes ermee. Rotterdam mmmmm. Ik mis Donner nog steeds.
Nou, ik ben weer een beetje bij. Allemaal alvast een fijn weekend.
Nou ik ga toch maar reageren op sommige van jullie berichtjes ook al is het misschien wat laat daarvoor:
JJ80, ik hoop dat je regelmatig van je zult laten horen als je in Cuba/Dom.Rep zit. Ik ben in beide landen vaker geweest voor mijn werk maar dat is al meer dan 10 jaar geleden. Ben benieuwd hoe het er nu is dus hoop op veel verhalen van je.
En ik wens je alvast een fijne dag morgen.
Ine, leuk we zijn eigenlijk collega's alleen is jouw seizoen in de winter en het mijne in de zomer.
Ik zit ook vaak te dromen over het beginnen van een kroeg (type engelse pub) hier in het dorp. Er is hier niks te beleven en ik mis een gezellige pub toch wel. Ik weet zeker dat ik de burgemeester van het dorp aan mijn kant heb, maar ja, de tijd en de centen...
Enne wat is dat toch met die Horatio? Hij is verre van knap maar toch....
Surfchickie, succes met solliciteren. Zal ik voor je duimen dat het Frankrijk wordt? Heerlijk land hoor. (maar niet altijd). Ik vind Darty trouwens een erg leuke naam voor een kat.
Nymeria, waar heb je gewoond in Frankrijk? En zou je daar weer naar terug willen?
Ha die Choc! Veel plezier met Carnavallen zondag!
Alejandra, Bolivia is toch een vrij hooggelegen land. Op welke hoogte liggen je wijngaarden?
Caramella, hier nog een 'Rotterdamse'. Tussen ' ' omdat ik er niet geboren ben maar er wel gestudeerd heb. Heerlijke stad. Ik hoop voor je dat het gaat lukken. En 800 per maand voor iets heel kleins is veel te duur in deze crisistijden. Je moet toch iets beters kunnen vinden. Succes ermee. Rotterdam mmmmm. Ik mis Donner nog steeds.
Nou, ik ben weer een beetje bij. Allemaal alvast een fijn weekend.
vrijdag 20 maart 2009 om 20:23
Snjokorn, bedankt voor het meedenken!!! Die gaan er zeker tussen. Ik heb nu ook een overzichtje gemaakt (gebaseert op het CIA Factbook) waar in de ene rij wat kenmerken van Nederland staan, en in de andere rij die van Libanon. Leek me ook wel leuk. (En als ik dan straks al mijn teksten in het engels heb, mag manlief ze omzetten naar het Libanees/arabisch zodat het voor iedereen te begrijpen is).
vrijdag 20 maart 2009 om 20:24
Sodeju.... ben ik even een paar dagen niet on-line is het topic opeens weg! Leuke nieuwe titel trouwens, Ainne!
Chicha, 44 lentes. Woonachtig op Tenerife samen met spaanse man en kleine heks van 7.
Binnenkort mijn 23 jarig jubileum in Spanje.
Mijn oude laptop is zo traag dat ik er uren over heb gedaan om bij te lezen. Reageren gaat ook met horten en stoten. Allereerst welkom aan alle nieuwe schrijvers. Het enige wat jullie moeten beloven is niet opeens weer af te haken.
Ik ben momenteel druk met familiebezoek maar ik hoop binnenkort weer ouderwets mee te lullen. Ondertussen lees ik af en toe mee en laat ego-berichtjes achter.
Het is echt heel raar om niet de hele dag op internet te zitten.... ik wist niet eens dat er ook nog een leven buiten het net was.
I miss you all! hahahahaha!!
Als ik ooit weer aan de bak kom wil ik een kantoorbaan met internet.
Tot snel!
Chicha, 44 lentes. Woonachtig op Tenerife samen met spaanse man en kleine heks van 7.
Binnenkort mijn 23 jarig jubileum in Spanje.
Mijn oude laptop is zo traag dat ik er uren over heb gedaan om bij te lezen. Reageren gaat ook met horten en stoten. Allereerst welkom aan alle nieuwe schrijvers. Het enige wat jullie moeten beloven is niet opeens weer af te haken.
Ik ben momenteel druk met familiebezoek maar ik hoop binnenkort weer ouderwets mee te lullen. Ondertussen lees ik af en toe mee en laat ego-berichtjes achter.
Het is echt heel raar om niet de hele dag op internet te zitten.... ik wist niet eens dat er ook nog een leven buiten het net was.
I miss you all! hahahahaha!!
Als ik ooit weer aan de bak kom wil ik een kantoorbaan met internet.
Tot snel!
vrijdag 20 maart 2009 om 20:28
Caramella: Ik had toen ik in 2006 naar NL kwam in no time een eigen appartement: 2 ruime slaapkamers, woonkamer/keuken, badkamer en apart toilet, alles gemeubileerd, zelfs serviesgoed zat erin. Direct uitzicht op zee en naast de supermarkt en vlak bij het centrum van Zandvoort. Konden op de blote voetjes naar het strand zo dicht bij... En ook nog eens op 5 minuten lopen van het station. Alles inclusief voor 900 euro per maand (alleen geen internet, maar weer wel televisie). Maar wij waren dan wel met z'n 2-en.
vrijdag 20 maart 2009 om 20:38
Biebeltje, leuk zo'n boekje. Ik dacht meteen aan een cd die ik ooit op de Nederlandse ambassade kreeg, een virtuele reis door Nederland, met veel informatie en spelletjes zoals polders leegpompen. Maar die cd kan ik natuurlijk nu niet meer vinden...grr.
Enfin, er stond bijvoorbeeld ook heel neutraal beschreven hoe het zit in NL met sofdrugsgebruik en rosse buurten, iets waar mensen hier mij heel vaak naar vragen. Maar tja, daar denk ik dan nu wel aan, maar of dat nou echt geschikt is voor in je bruiloftsboekje.. dat denk ik niet.
Enfin, er stond bijvoorbeeld ook heel neutraal beschreven hoe het zit in NL met sofdrugsgebruik en rosse buurten, iets waar mensen hier mij heel vaak naar vragen. Maar tja, daar denk ik dan nu wel aan, maar of dat nou echt geschikt is voor in je bruiloftsboekje.. dat denk ik niet.
vrijdag 20 maart 2009 om 20:41
Haha, Rubis..ik ben me héél goed bewust van het feit dat het in la France niet alleen maar paix en vree is. Ik heb twee jaar in Paris gewoond, en kwam echt horendol terug in Nederland na die tijd... Bureaucratie, Parijzenaars, bureaucratie, drukte en bureaucratie deden me de das om daar. En vast nog meer. Maar ja...zit nu 3 jaar in NL en mis 't gekke land nog steeds..dus ach, ik moet de stap maar weer eens gaan zetten. Wil 't wel een beetje goed voorbereiden dit keer..geen onbezonnen ik spring in m'n auto en ik vertrek acties....
I hope....
Alejandra....heb je de dader al gevonden op internet???
Snjokorn...das precies de reden waarom ik vroeg naar de taal. Heb van meerdere kanten gehoord dat het een afgrijselijke taal is om te leren. Wel gaaf hoor dat je het nu onder de knie hebt! Enneh...haha, leuke motivatie om naar IJsland te vertrekken...'ik sprak geen Duits'. Ik spreek óók geen Duits, maar heel eerlijk gezegd staat IJsland niet in m'n top 10 van landen waar ik dan dus maar heen zou vertrekken.. Maar ja, ik ben sowieso meer van de warmere oorden dus ik krijg het van de naam van 't land alleen al al koud
Jippie...WEEKEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fijn weekend allemaal, geen gekke dingen doen...en see ya next week!
vrijdag 20 maart 2009 om 20:54
M'n eerste winter in IJsland, toen was het koud, -26°, leuke vuurdoop. Als het dan vervolgens -17 is en windstil heb je zoiets van: lekker weertje.
Aan de andere kant hebben we 2-3 jaar geleden klagende toeristen gehad in de zomer, het was te warm, zo rond de 25-28 graden.
Surfchickie: wat dacht je dan van Groenland? Klinkt aanlokkelijk, is vrij bar, zelfs in de zomer (de oostkust dan, in ht zuidwesten is het nog wel echt zomer).
Aan de andere kant hebben we 2-3 jaar geleden klagende toeristen gehad in de zomer, het was te warm, zo rond de 25-28 graden.
Surfchickie: wat dacht je dan van Groenland? Klinkt aanlokkelijk, is vrij bar, zelfs in de zomer (de oostkust dan, in ht zuidwesten is het nog wel echt zomer).
Snjókorn falla, á allt og alla
vrijdag 20 maart 2009 om 20:57
*Breekt even in met berichtje voor Ainne*
Ik heb besloten dat ik terug ga naar nederland, nu lees ik net in een van jouw posts hier dat je bij een bedrijf werkt wat containers verscheept. Kan dat als ook individu? En wat kost een kleine container van Cork naar Nederland ongeveer?
Ik vind jullie echt een gezellige groep en zou ook wel graag mee kletsen,maar jullie zijn te snel, te veel en te druk voor me, dat kan ik allemaal niet zo goed bij houden, en voor je het weet zit ik alleen maar over mezelf te typen Ik lees wel vol intresse met caramellia mee
!
*breekt uit en gaat weer terug naar overig*
Ik heb besloten dat ik terug ga naar nederland, nu lees ik net in een van jouw posts hier dat je bij een bedrijf werkt wat containers verscheept. Kan dat als ook individu? En wat kost een kleine container van Cork naar Nederland ongeveer?
Ik vind jullie echt een gezellige groep en zou ook wel graag mee kletsen,maar jullie zijn te snel, te veel en te druk voor me, dat kan ik allemaal niet zo goed bij houden, en voor je het weet zit ik alleen maar over mezelf te typen Ik lees wel vol intresse met caramellia mee
*breekt uit en gaat weer terug naar overig*
vrijdag 20 maart 2009 om 21:35
Er wordt hier inderdaad enorm veel geschreven. Ik had trouwens nog niet eerder op dit topic meegelezen. Heb het pas gisteren ontdekt waarschijnlijk omdat het een nieuw topic was.
IJsland is trouwens ook echt zo'n land wat ik heel graag nog een keer zou willen bezoeken en dan inderdaad op een IJslands paard een trektocht maken.
Rubis: Frankrijk is heel leuk inderdaad. Ik heb in Rennes, Bordeaux en Nice gezeten. Het langst heb ik in Bordeaux gewoond vanwege mijn studie die ik voor een groot deel daar heb gedaan. Mijn man is in Nice opgegroeid en wil graag weer terug in die richting maar het hoeft uiteindelijk niet persé van hem; Ik denk dat als we naar Frankrijk gaan ik ga solliciteren en dan gaan we gewoon heen waar ik kan werken. Ik ben wat kieskeuriger dan man wat werk betreft vandaar
Waar wonen jullie precies in Frankrijk?
IJsland is trouwens ook echt zo'n land wat ik heel graag nog een keer zou willen bezoeken en dan inderdaad op een IJslands paard een trektocht maken.
Rubis: Frankrijk is heel leuk inderdaad. Ik heb in Rennes, Bordeaux en Nice gezeten. Het langst heb ik in Bordeaux gewoond vanwege mijn studie die ik voor een groot deel daar heb gedaan. Mijn man is in Nice opgegroeid en wil graag weer terug in die richting maar het hoeft uiteindelijk niet persé van hem; Ik denk dat als we naar Frankrijk gaan ik ga solliciteren en dan gaan we gewoon heen waar ik kan werken. Ik ben wat kieskeuriger dan man wat werk betreft vandaar
Waar wonen jullie precies in Frankrijk?
vrijdag 20 maart 2009 om 22:40
He wat veel Rotterdammers en Frankrijkgangers hierzo Leuk !
Nymeria, ik woon trouwens in een voorstad van Lyon (Caluire)
Darty is idd een leuke naam voor een kat. Spreek je het uit op z'n Frans of t NL? En waar is die baan in Frankrijk. Ik kan je wel aanraden om alleen een CDI te accepteren, want t is nogal slecht gesteld met de economie. (Ik hoop dat het geen baan in de automobielindustrie is? haha) Enne, er is een heel verschil tussen parijs en de rest van Frankrijk (althans, dat vinden de mensen die in "province" wonen
) Succes ! Ik hoop dat t lukt en dat t een leuke baan is/wordt!
Brrrr -26 das idd koud... Hierzo heb je dat alleen maar hoog in de Alpen. Maar ik wist idd niet dat bhyet ook zo warm in Ijsland kon worden... En is het een moeilijke taal, het Ijslands? Lijkt het op andere Europese talen of absoluut niet? Ik vind het wel superknap hoor, om zo helemaal een vreemde taal te leren! (Ik had tenminste nog 10 jaar Frans op school gehad voordat ik emigreerde..)
Hier is het nu trouwens wel koud, maar heel mooi weer. Heel t weekend een mooi zonnetje En zondag gaan we waarschijnlijk boarden, lekker naar de sneeuw (jaja Lapin
)
Fijn weekend aan iedereen!
Bisous
Nymeria, ik woon trouwens in een voorstad van Lyon (Caluire)
Darty is idd een leuke naam voor een kat. Spreek je het uit op z'n Frans of t NL? En waar is die baan in Frankrijk. Ik kan je wel aanraden om alleen een CDI te accepteren, want t is nogal slecht gesteld met de economie. (Ik hoop dat het geen baan in de automobielindustrie is? haha) Enne, er is een heel verschil tussen parijs en de rest van Frankrijk (althans, dat vinden de mensen die in "province" wonen
Brrrr -26 das idd koud... Hierzo heb je dat alleen maar hoog in de Alpen. Maar ik wist idd niet dat bhyet ook zo warm in Ijsland kon worden... En is het een moeilijke taal, het Ijslands? Lijkt het op andere Europese talen of absoluut niet? Ik vind het wel superknap hoor, om zo helemaal een vreemde taal te leren! (Ik had tenminste nog 10 jaar Frans op school gehad voordat ik emigreerde..)
Hier is het nu trouwens wel koud, maar heel mooi weer. Heel t weekend een mooi zonnetje En zondag gaan we waarschijnlijk boarden, lekker naar de sneeuw (jaja Lapin
Fijn weekend aan iedereen!
Bisous
vrijdag 20 maart 2009 om 22:50
so mensen, het is weekend... eindelijk!! dacht dat er geen end aan zou komen?! enneuhmm zo druk is het toch allemaal niet? of wel. kan me tijden herinneren dat op vrijdagmiddag het laatste bericht was en dan op maandagochtend pas weer de eerste... echte kantoor forummers he?!
JJ, dat gele krantje, bedoel je de viavia? das het enige dat me te binnen schiet!
ennuhmmm Happy Birthday morgen!!
@ razz, hoe is het eigenlijk met Henkie!?!
@ Ine, succes met het uitzoeken van de hele handel. Flink balen van die kloteklappers. maar veel bij de buurman aankloppen voor advies!
JJ, dat gele krantje, bedoel je de viavia? das het enige dat me te binnen schiet!
ennuhmmm Happy Birthday morgen!!
@ razz, hoe is het eigenlijk met Henkie!?!
@ Ine, succes met het uitzoeken van de hele handel. Flink balen van die kloteklappers. maar veel bij de buurman aankloppen voor advies!
vrijdag 20 maart 2009 om 22:56
haha, normaal gesproken forum ik ook alleen maar op kantoor 
Van Henkie heb ik helemaal niets meer vernomen, waarschijnlijk was hij niet zo groot en is hij helemaal opgelost door de medicijnen (wat een good old Frans paardemiddel was dat zeg, had er 4 dagen buikpijn van )
Wahoo JJ80 alvast van harte gefeliciteerd, ga maar flink los op het feest ter ere van jou B-day party!!!
Caramella : Rdam is zeker de leukste stad van NL!! Ga lekker in t Centrum wonen idd. Zoals gezegd woonde ik met mama, papa en broertje in Ommoord en dat is redelijk burgelijk, saai rustig (althans dat vond ik als puber zijnde )
Van Henkie heb ik helemaal niets meer vernomen, waarschijnlijk was hij niet zo groot en is hij helemaal opgelost door de medicijnen (wat een good old Frans paardemiddel was dat zeg, had er 4 dagen buikpijn van )
Wahoo JJ80 alvast van harte gefeliciteerd, ga maar flink los op het feest ter ere van jou B-day party!!!
Caramella : Rdam is zeker de leukste stad van NL!! Ga lekker in t Centrum wonen idd. Zoals gezegd woonde ik met mama, papa en broertje in Ommoord en dat is redelijk burgelijk, saai rustig (althans dat vond ik als puber zijnde )
vrijdag 20 maart 2009 om 23:05
Hé Lapin, ik ga naar een vriendin in Chambéry, en dan waarschijnlijk boarden in les 7 Laux, een klein station niet ver van Chambé of Lyon vandaan.
Vorig jaar was ik trouwens een keer in de buurt van Evian, en had ik uitzicht op het lac Léman en Lausanne Daar woon je toch in de buurt van?
Maar nu ga ik slapen, heb een beetje teveel biertjes op ben een beetje moe
Bonne nuit les filles!
Vorig jaar was ik trouwens een keer in de buurt van Evian, en had ik uitzicht op het lac Léman en Lausanne Daar woon je toch in de buurt van?
Maar nu ga ik slapen, heb een beetje teveel biertjes op ben een beetje moe
Bonne nuit les filles!