Entertainment alle pijlers

Meest overrated boek

12-01-2019 13:08 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, in navolging van het draadje hier over favoriete boeken ben ik wel eens benieuwd; welk boek, dat alom bejubeld wordt, vond jij nu echt zwaar overrated?

TO trapt af: Wuthering Heights van Emily Brönte. Vreselijk en niet om door te komen!
elfjetwaalfje schreef:
12-01-2019 14:56
Knielen op een bed violen vond ik een tragisch verhaal en geweldig geschreven. Ik herken het streng christelijke milieu.
Eens. Maar ik vond het geen makkelijk leesbaar boek. Wel de moeite van het doorzetten waard.

OT: the hitchhiker's guide to the galaxy. Infantiel geneuzel.
Boekenwurm2016 schreef:
12-01-2019 16:54
Ja echt heel slechte boeken zijn dat een beetje bouquetreeks. Ik vermoed dat ook Linda van Rijn van dezelfde auteur is...
:lightbulb: ik had daar eigenlijk nog niet aan gedacht maar de boeken lijken inderdaad veel op elkaar. Zelfde genre, soort verhaallijnen en hoofdpersonen.
kintsugi schreef:
12-01-2019 16:36
Grappig, dat heb ik met Brusselmans.
Ugh ja Brusselmans.
Een vriendin van me vond dat zoooooo grappig, dus vooruit, ik probeer eens een boek. Puberale poep-, pies- en neukenhumor :facepalm:
Alles van Herman Brusselmans
Alles van Charles Bukowski
Is Susanne Vermeer echt een man?
koko67 schreef:
12-01-2019 17:04
Dat was wel zo.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Suzanne_Vermeer
Umberto Eco - De naam van de Roos. Mán, wat een interessantdoenerij, vooral die pagina's Latijn konden me gestolen worden. Schrijf dan niks als je niet wilt dat mensen snappen wat je schrijft.

De opvolger van De Schaduw van de wind van Zafon, heel duidelijk dat-ie te snel iets er achteraan moest schrijven. Deel 3 schijnt dan wel weer aardig te zijn.

Vele hemels boven de zevende van Griet Opdenbeecke. Wat een bak drama, en ook niet mooi geschreven. Vond ik dan he.
koko67 schreef:
12-01-2019 17:04

Ja, Paul Goeken. Nu overleden en is het niet bekend wie die ellende schrijft.
RoseHip schreef:
12-01-2019 13:21
De verborgen geschiedenis vond ik zo goed dat ik ´m meerdere keren heb gelezen.
Alles daarna was een teleurstelling.
Het puttertje ook niet? (Heb even de Nederlandse vertaling erbij gezocht :) ) die vond ik super! Net als de verborgen geschiedenis. Kleine vriend niet gelezen.
Star² schreef:
12-01-2019 17:05
Ja, Paul Goeken. Nu overleden en is het niet bekend wie die ellende schrijft.
Goh, echt nooit geweten.
Leighton schreef:
12-01-2019 17:09
Het puttertje ook niet? (Heb even de Nederlandse vertaling erbij gezocht :) ) die vond ik super! Net als de verborgen geschiedenis. Kleine vriend niet gelezen.
Leuk, toch iemand die het Puttertje ook kent :-D

Toch doorzetten dus zeg jij? Ik ben vrij snel afgehaakt omdat ik er maar niet in kon komen.
Pivot! PIVOT!!!
Ik vind dat hele literaire thriller genre stom. Saskia Noort, Suzanne Vermeer en hoe ze ook heten. Ik heb er op vakantie wel een aantal gelezen want het leest wel vlot weg verder. Een soort bouquetreeks in de misdaad. Compleet inwisselbaar en niet memorabel.
Literaire fastfood.
Outlander vind ik wisselend. Boek 1 was goed, boek 2 mwah, boek 3 mwah, boek 4 was weer erg leuk en nu blijf ik maar halverwege boek 5 hangen.
Stam van de holenbeer heb ik als puber met veel plezier gelezen. Onlangs deel 1 weer eens gepakt en ik vond het weer leuk.
Het einde van de eenzaamheid van Benedict Wells. Ook zo'n DWDD boek van de maand waar iedereen lyrisch over was. Wat een zeikverhaal.
Nothing happens for a reason
Oh wat ook zo erg is...alles van Arthur Japin. Heb me door twee boeken heengeworsteld en was er toen helemaal klaar mee.
Peter Handke. Vijftig tinten heb ik niet eens gelezen, Kluun ook niet.
KitKeller schreef:
12-01-2019 17:10
Leuk, toch iemand die het Puttertje ook kent :-D

Toch doorzetten dus zeg jij? Ik ben vrij snel afgehaakt omdat ik er maar niet in kon komen.
Ja, doen! :cheer2:
Verborgen geschiedenis hebbik wel uitgelezen maar was wel ploeteren. Kleine vriend kwam ik dus niet doorheen en aan het puttertje ben ik niet eens begonnen.
De ontdekking van de hemel. Wat een draak van een boek. Draak van een schrijver ook.

Alles van Donna Tart vond ik dan wel goed, de verborgen geschiedenis wel het best
-Darkside- schreef:
12-01-2019 17:13

Stam van de holenbeer heb ik als puber met veel plezier gelezen. Onlangs deel 1 weer eens gepakt en ik vond het weer leuk.
Ik heb laatst deel 1 tot en met 5 herlezen, maar net als vroeger de bladzijden met eindeloze landschapsbeschrijvingen overgeslagen. Verder weer erg leuk om te lezen trouwen.
ninanoname schreef:
12-01-2019 13:56
Mansfield Park van Jane Austen.
Dat is ook wel haar zwakste. Pride and prejudice, Sense and sensibility, Emma zijn allemaal veel beter dan Mansfield Park.

Bekende boeken die ik erg tegen vond vallen:

- Lord of the rings. Verschrikkelijk. Ik heb het helemaal uitgelezen ook nog, omdat mijn destijds beste vriendin me voortdurend de oren van de kop kletste over hoe prachtig het was. Echt vreselijk. Saai, oninteressante personages. Komt geen eind aan ook nog. De Hobbit vond ik dan wel weer gaan.

- Proust. Ik kan echt niet begrijpen wat mensen daarin zien. Niet te lezen.

- Mann, De toverberg. Saai.

- Veel Amerikaanse klassiekers vind ik ook niet te lezen. Hemingway, Mark Twain, dat soort werk. Bleh. The great Gatsby vond ik dan weer wel goed, - wel naar om te lezen, het is een naar verhaal over nare mensen. Maar wel een goed boek vind ik.
Harry Potter vind ik wel heerlijk om te lezen, lees ik minstens 2/3 keer per jaar maar dat komt misschien ook omdat ik ermee opgegroeid ben. :love:
MinkeDeWit schreef:
12-01-2019 16:28
De laatste ben ik dus niet eens doorheen gekomen. Na 100 blz afgehaakt. Dat voelt wel als falen, heb je je dapper door zes pillen heengeworsteld, haal je de finish niet.
Wel steeds diagonaler hoor, het laatste boek was echt superslecht.

Recenter boek dat de hemel wordt ingeprezen: Het achtste leven (voor Brilka). Ik kwam er niet doorheen, terwijl ik doorgaans wel van die familiegeschiedenisboeken houd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Leighton schreef:
12-01-2019 17:15
Ja, doen! :cheer2:
Ik zal hem nog eens proberen :)

OT: De Reunie van Simone van der Vlugt. Vreselijk voorspelbaar, vlakke karakters, infantiel geschreven... Echt ik snap niet dat dat boek zo de hemel in geprezen is.
Pivot! PIVOT!!!
_Inkie_ schreef:
12-01-2019 13:34
De kleine vriend van Donna Tart kwam ik echt niet doorheen.
En ook niet door Knielen op een bed violen. En vijftig tinten ben ik in het eerste boek gestrand, wat een ergernis was dat zeg.
Knielen op een bed violen vond ik nog wel gaan. Het vervolg Engelen van het duister vond ik pas echt vreselijk ;-D

En Bonita Avenue van Peter Buwalda. Wat een pretentieuze rommel.
One in a melon
Leuk topic!

Ik vind er wel een verschil in zitten of het moeilijk te lezen is of slecht geschreven. 50 tinten en de da Vinci code zijn vind ik slecht geschreven.
De woeste hoogte is vooral ingewikkeld. Echt zware kost vond ik de Ilias, en ook de volledige Don Quichotte. Toch doorgeworsteld

Maar ook pittig maar heel erg mooi, vond ik Eline vere, en de stille kracht, en heren van de thee, prachtig.

Niet door te komen: de dochter van Jessica Durlacher.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven