Entertainment alle pijlers

Meest overrated boek

12-01-2019 13:08 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, in navolging van het draadje hier over favoriete boeken ben ik wel eens benieuwd; welk boek, dat alom bejubeld wordt, vond jij nu echt zwaar overrated?

TO trapt af: Wuthering Heights van Emily Brönte. Vreselijk en niet om door te komen!
Alle reacties Link kopieren
De koran, een en al ellende. Zou verboden moeten worden. Verder vond ik Pet cematary van Stephen King ook een enorme worsteling om doorheen te komen. Heb het uiteindelijk wel uitgelezen, maar meteen naar de kringloop gebracht.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
12-01-2019 14:34
De koran, een en al ellende. Zou verboden moeten worden.
De koran is zo slecht, echt, die zouden ze eens op een moderne, frisse manier moeten vertalen.

Ik verwachtte ooit een bijbel-achtig boek toen ik de koran voor het eerst begon te lezen. Want: vergelijkbaar geloof, vergelijkbare verhalen, maar het is totaal anders en vreselijk om te lezen.
De bijbel is ook niet altijd even mooi, maar sommige bijbelboeken, zeker in een goede vertaling echt wel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje: en dan beweren dat het de religie van de vrede is,...
Alle reacties Link kopieren
Misscrazycatlady schreef:
12-01-2019 14:44
tonkje: en dan beweren dat het de religie van de vrede is,...
Pas op. je wordt zo geband. Is mij al een paar keer overkomen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Kwam er al een heel stel tegen waar ik het mee eens ben: de reiziger, Donna Tart, Kluun.
Aanvulling: Bloemen op zolder. en gejaagd door de wind.
Die laatste ben ik 2 keer aan begonnen, en volgens mij de tweede keer precies even ver gekomen als de eerste keer.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Flowerspowers schreef:
12-01-2019 13:23
Eens! 3x in begonnen en 3x weggelegd. Wat een ellende
Knielen op een bed violen vond ik een tragisch verhaal en geweldig geschreven. Ik herken het streng christelijke milieu.
Love is the meaning of life
Goh, islam bashen zag ik nu echt totaal niet aankomen. Sommigen krijgen een topic over moestuinieren en inbakeren nog die kant opgetrokken. Laat dat aub, daar is actueel voor en kun je je aversie direct ventileren zonder omwegen van (rechtse)rupsen in de boerenkool en tot hoelang mag ik (naar westerse maatstaven) inbakeren en met welk materiaal? Pff. Begint vermoeiend te worden.
Alle reacties Link kopieren
De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween
nlies schreef:
12-01-2019 14:52
Kwam er al een heel stel tegen waar ik het mee eens ben: de reiziger, Donna Tart, Kluun.
Aanvulling: Bloemen op zolder. en gejaagd door de wind.
Die laatste ben ik 2 keer aan begonnen, en volgens mij de tweede keer precies even ver gekomen als de eerste keer.

Ik vind jou stom.



:proud: :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
fladderbeestje schreef:
12-01-2019 14:59
Ik vind jou stom.



:proud: :bigkiss:
Mag hoor :there:
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
fladderbeestje schreef:
12-01-2019 14:57
Goh, islam bashen zag ik nu echt totaal niet aankomen. Sommigen krijgen een topic over moestuinieren en inbakeren nog die kant opgetrokken. Laat dat aub, daar is actueel voor en kun je je aversie direct ventileren zonder omwegen van (rechtse)rupsen in de boerenkool en tot hoelang mag ik (naar westerse maatstaven) inbakeren en met welk materiaal? Pff. Begint vermoeiend te worden.
Het gaat niet over de islam, het gaat om overgewaardeerde boeken en dat is met stip op 1; de koran!
Alle reacties Link kopieren
jooppie schreef:
12-01-2019 14:57
De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween
Ja, die hype kon ik ook niet volgen. Een vriendin die echt never leest zei me dat te lezen. Echt het was zooooo grappig.
🤔
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Lavenderblue schreef:
12-01-2019 14:25
Eens met veel wat hier al gezegd is (Een klein leven, Harry Potter, alles van Coelho).

Plus: Stoner. Langdradig en saai.

Wat ik ook niet om door te komen vond (want er kwám maar geen eind aan) : De donkere kamer van Damocles. Maar ja, dat is Literatuur met een grote L, dus daar mag je niks van zeggen.

Misschien kan ik wel niet zo goed tegen Echte Literatuur, want ook Max Havelaar kon ik geen touw aan vastknopen.

Deze inderdaad. Krijgt erg goede beoordelingen maar ik vond het extreem saai. Ik kon er echt niets leuks aan ontdekken. :zzz:

Paolo Coelho heb ik ook niets mee. Kluun vind ik niets, net als Eat, Pray, Love.

Bonita Avenue vond ik ook te langdradig.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben denk ik ook al 4 keer aan Anna Karenina begonnen maar daar kom ik ook niet doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Zo ongeveer alles van Suzanne Vermeer. Als je er 1 hebt gelezen heb je ze allemaal gelezen.
Vrouw heeft iets meegemaakt. Gaat ergens heen. Ontmoet een “foute” man. Foute man is toch interessant, en onvermijdelijk volgt er stiekeme seks. Foute man lijkt dader van ellendige ontwikkeling. Foute man is uiteindelijk de grote redder.. ze leven lang en gelukkig.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Oeroeg van Hella Haasse. Ik geloof direct dat zij een groot schrijfster was, maar mijn hersenen blokkeren als ik het weer probeer te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Stoner heb ik als toneeluitvoering gezien. Die vond ik heel goed, boek niet gelezen.
Anna Karenina , ook wel eens aan begonnen, niet afgemaakt.
En verder heb ik veel boeken verdrongen volgens mij, als ik ze in vorige posts zie staan denk ik: o ja ook een draak.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij 99% van de litteraire thrillers. Als ze tenminste allemaal zo zijn als die ik gelezen heb. Litterair zijn ze al helemaal niet, sommige steken nog iets boven opstelniveau uit, maar dat zijn er weinig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
12-01-2019 14:00
Oh ja! Harry Potter. Verschrikkelijk inderdaad. Zowel in het Engels als het Nederlands niet om doorheen te komen. Misschien ben ik te oud. Maar ieder fantasievol verhaal van Britse schrijvers vergelijk ik instinctief met Roald Dahl, en dan is natuurlijk alles beneden peil.
Heeft niets met leeftijd te maken

De Avonden van Gerard het Reve
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
12-01-2019 15:21


De Avonden van Gerard het Reve
Die moest ik op de middelbare school lezen en al die boeken die op de lijst stonden vond ik toen niet om door te komen en heeft er voor gezorgd dat ik echt pas rond mijn 20/22e pas weer plezier in lezen kreeg. Oa door De stam van de holenbeer en Bloemen op zolder wat ook eigenlijk draken van boeken zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
12-01-2019 15:11
Zo ongeveer alles van Suzanne Vermeer. Als je er 1 hebt gelezen heb je ze allemaal gelezen.
Vrouw heeft iets meegemaakt. Gaat ergens heen. Ontmoet een “foute” man. Foute man is toch interessant, en onvermijdelijk volgt er stiekeme seks. Foute man lijkt dader van ellendige ontwikkeling. Foute man is uiteindelijk de grote redder.. ze leven lang en gelukkig.
Mooi! Hoef ik niet meer te typen. :lol:
.
Alle reacties Link kopieren
Verder staan hier een aantal boeken bij, waar ik gewoon niet aan begin, zoals Kluun en 50 tinten.
Later is nu
Haar naam was Sarah.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
12-01-2019 15:24
Die moest ik op de middelbare school lezen en al die boeken die op de lijst stonden vond ik toen niet om door te komen en heeft er voor gezorgd dat ik echt pas rond mijn 20/22e pas weer plezier in lezen kreeg. Oa door De stam van de holenbeer en Bloemen op zolder wat ook eigenlijk draken van boeken zijn natuurlijk.

Ik heb 'm ook op de middelbare school moeten lezen en net als jij zijn dat de jaren van mijn jeugd, dat ik het minste las. Ik heb De Avonden niet uitgelezen, maar had wel een ruim voldoende op het proefwerk erover. Scenes uitleggen bleek dus weer heel simpel :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
12-01-2019 15:11
Zo ongeveer alles van Suzanne Vermeer. Als je er 1 hebt gelezen heb je ze allemaal gelezen.
Vrouw heeft iets meegemaakt. Gaat ergens heen. Ontmoet een “foute” man. Foute man is toch interessant, en onvermijdelijk volgt er stiekeme seks. Foute man lijkt dader van ellendige ontwikkeling. Foute man is uiteindelijk de grote redder.. ze leven lang en gelukkig.
Ja en dat wordt dat door een man geschreven met een vrouwelijk pseudoniem want dat verkoopt beter in dit genre.

Verder kwam ik ook niet door Donna Tart heen.

De serie Outlander vind ik fantastisch, maar de boeken zijn echt heel.saai

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven