Ergernissen in de supermarkt deel 3
zaterdag 12 januari 2019 om 17:29
zaterdag 12 januari 2019 om 17:56
Het is nu nog erger bij de AH, als je zelf geen AH kaart hebt kun je nog steeds je boodschappen zelf scannen bij de scankassa en roep je gewoon even de medewerker.
Dat die medewerker ook nog mensen moet helpen die gecontroleerd worden doet er niet toe. Ze moeten EERST met de AH kaart voor hun boodschappen scannen.
Dat die medewerker ook nog mensen moet helpen die gecontroleerd worden doet er niet toe. Ze moeten EERST met de AH kaart voor hun boodschappen scannen.
zaterdag 12 januari 2019 om 18:28
Oja! Dat vind ik ook een behoorlijke ergenis. Ik snap ook niet dat de Lidl dat toelaat. Vind het nogal opdringerig. Ik zou absoluut niet willen dat mijn kinderen dat zouden doen.Vergeetmenietje1980 schreef: ↑12-01-2019 17:44Bedelende kinderen bij de Lidl om zegels! en als je zegt dat je ze zelf houdt, kan je nog een grote mond krijgen ook. Ze staan naast de kassa je op te wachten, verbaasd mij dat dat mag.
Voor iedereen een groene tuin
zaterdag 12 januari 2019 om 22:17
Ik heb drie jaar in een supermarkt gewerkt op de broodafdeling. We hadden twee dagen in de week proeverij van weekaanbiedingen (een klein stukje taart, een stukje koek etc.) De stukjes taart deden we altijd in een klein bakje met een vorkje en zetten die gezamenlijk op een grote schaal in de koeling, zodat de slagroom goed bleef. Ik had niet altijd goed zicht op die koeling, vooral niet als het druk was. Hoe vaak ik niet van die bakjes met uitgesmeerde inhoud in een stokbroodmand of tussen de stellingen op de vloer heb gevonden... Blijkbaar zagen mensen de prullenbak ernaast over het hoofd.
Wish you were beer
zondag 13 januari 2019 om 00:10
Nee hoor, mensen zijn gewoon lui en respectloos. Als ik boodschappen doe kom ik echt in alle stellingen vieze koffiebekertjes tegen. Gewoon, hoppa, zo tussen de koekjes, zo tussen de knakworsten, zo op het deksel van de vriezer. Echt, die mensen zouden daar publiekelijk als een stout kind op aan moeten worden gesproken.Tribal_Lautje schreef: ↑12-01-2019 22:17Ik heb drie jaar in een supermarkt gewerkt op de broodafdeling. We hadden twee dagen in de week proeverij van weekaanbiedingen (een klein stukje taart, een stukje koek etc.) De stukjes taart deden we altijd in een klein bakje met een vorkje en zetten die gezamenlijk op een grote schaal in de koeling, zodat de slagroom goed bleef. Ik had niet altijd goed zicht op die koeling, vooral niet als het druk was. Hoe vaak ik niet van die bakjes met uitgesmeerde inhoud in een stokbroodmand of tussen de stellingen op de vloer heb gevonden... Blijkbaar zagen mensen de prullenbak ernaast over het hoofd.
zondag 13 januari 2019 om 01:07
Vergeetmenietje1980 schreef: ↑12-01-2019 17:44Bedelende kinderen bij de Lidl om zegels! en als je zegt dat je ze zelf houdt, kan je nog een grote mond krijgen ook. Ze staan naast de kassa je op te wachten, verbaasd mij dat dat mag.
Dat zie ik bij onze Lidl gelukkig helemaal niet.
Vanmiddag wel buiten een meisje die met haar moeder was en een spaarkaart had gepakt op weg naar buiten en ze mocht de stickertjes van haar moeder opplakken.
Ik had er 8, van vorige week zaten ook in mijn jaszak en die gaf ik haar in het voorbij lopen en het kind was zo onwijs blij want bijna de kaart vol.
Daar word ik ook blij van
zondag 13 januari 2019 om 01:14
leuk topic !
Ik betrapte een keer een stel zo rond de 50 jaar, in de supermarkt lopen met hun winkelkar, hadden ze in het kinderzitje van de wagen een zakchips liggen waar ze stiekem uit zaten te eten.....
En wat ik irritant vind, is als mensen precies voor de schappen staan waar ik ook moet zijn, en dan niet aan de kant schuiven.
Ik betrapte een keer een stel zo rond de 50 jaar, in de supermarkt lopen met hun winkelkar, hadden ze in het kinderzitje van de wagen een zakchips liggen waar ze stiekem uit zaten te eten.....
En wat ik irritant vind, is als mensen precies voor de schappen staan waar ik ook moet zijn, en dan niet aan de kant schuiven.
I am not perfect but i am limited edition.
zondag 13 januari 2019 om 01:18
Laatste opmerking was ook sarcastisch bedoeldGinnyJones schreef: ↑13-01-2019 00:10Nee hoor, mensen zijn gewoon lui en respectloos. Als ik boodschappen doe kom ik echt in alle stellingen vieze koffiebekertjes tegen. Gewoon, hoppa, zo tussen de koekjes, zo tussen de knakworsten, zo op het deksel van de vriezer. Echt, die mensen zouden daar publiekelijk als een stout kind op aan moeten worden gesproken.
Maar het is inderdaad ontzettend smerig wat mensen allemaal achterlaten in stellingen.
Wish you were beer
zondag 13 januari 2019 om 09:35
Ja precies, herkenbaar helaas. Een hele zware volle boodschappenkar precies voor het schap waar ik moet zijn. De eigenaar ervan loopt rustig meters verder en kijkt niet op of om. Ik schuif de kar aan de kant, en krijg een boze blik van de eigenaar, als ze mij dat ziet doen. Moet ik het eerst netjes vragen dan?? Ja daaag.. jij blokkeert het schap, denk ik danCurrymurry schreef: ↑13-01-2019 01:14leuk topic !
zondag 13 januari 2019 om 09:45
Lege koffiebekertjes in de wagentjes bij AH, brrr, en dan dat alle 'eerste' wagentjes dat hebben, ik wil dat gewoon niet aanraken
Natgeregende folders in de wagentjes
De dichtstbijzijnde supermarkt hier heeft een ronde duwstang op de winkelwagentjes.
Dus niet met zo'n breder plat stuk zoals bij AH.
Op zo'n ronde stang kan ik mijn boodschappenlijstje niet leggen en afstrepen.
Ergernis van niks, ik weet het, maar om die reden vermijd ik die winkel als ik veel boodschappen nodig heb.
Natgeregende folders in de wagentjes
De dichtstbijzijnde supermarkt hier heeft een ronde duwstang op de winkelwagentjes.
Dus niet met zo'n breder plat stuk zoals bij AH.
Op zo'n ronde stang kan ik mijn boodschappenlijstje niet leggen en afstrepen.
Ergernis van niks, ik weet het, maar om die reden vermijd ik die winkel als ik veel boodschappen nodig heb.
zondag 13 januari 2019 om 09:51
Ik kan mij zwaar ergeren aan de gelatenheid en onvriendelijkheid van vaak zeer jonge medewerkers bij de appie. Zeker als ze heel brutaal zeggen dat ze er zo dadelijk bij je komen om bij de zelfscan kassa’s je tas te controleren maar dat dit dan 10 minuten op zich laat wachten omdat zij het rooster/uitgaans/liefdes leven moeten bespreken met een collega.
Heb ik echt al meerdere keren meegemaakt
Heb ik echt al meerdere keren meegemaakt
zondag 13 januari 2019 om 10:36
Gisteren kwam de vrouw voor ons erachter dat ze per ongeluk blauwe bessen had gepakt i.p.v. bramen. Daar had ze het over met haar moeder, die liet ze maar gewoon op het lage stukje voor de band liggen. Geef het dan aan de de kassamedewerker, die kan het dan terug in de winkel laten liggen. Toen wij aan de beurt waren riep mij man hard: iemand is zijn blauwe bessen vergeten. Ze verschoot helemaal. Zo asociaal om het dan maar ergens te laten liggen.
zondag 13 januari 2019 om 10:45
Gisteren was er een kindje rond aan het huppelen met geen ouders in zicht, bleek dat ze al een flesje uit de rekken aan het leegdrinken was en een medewerker wou de ouder erop aanspreken om dat flesje te kopen.
De klant vond het 'niet kunnen' dat het op kind hoogte stond en dus zijn dochter ervan dronk.
Tuurlijk, de winkel zal ervoor zorgen dat niets op kindhoogte is. Het feit dat je kind minutenlang aan het rondlopen was zonder jouw toezicht en het niet in je opkwam om toezicht te houden.
De klant vond het 'niet kunnen' dat het op kind hoogte stond en dus zijn dochter ervan dronk.
Tuurlijk, de winkel zal ervoor zorgen dat niets op kindhoogte is. Het feit dat je kind minutenlang aan het rondlopen was zonder jouw toezicht en het niet in je opkwam om toezicht te houden.
zondag 13 januari 2019 om 10:47
GroenTuintje schreef: ↑13-01-2019 10:27Mensen die met al hun 1 centjes gaan betalen op de drukste dag van de week, waardoor de rijen nog verder oplopen en iedereen ongeduldig en mopperend in de rij staat.
En omgekeerd kassières die bedelen om kleingeld, altijd in dezelfde winkels uiteraard.
Ik snap dat het gevraagd wordt, maar soms heb ik mijn kleingeld nog nodig voor de parkeermeter of zo, ik mag hopen dat het wel mijn eigen keuze blijft hoe ik betaal.
Of als ik 6.15€ betaal met €21.20, dan is toch al duidelijk dat ik mijn best doe om zoveel mogelijk tegemoet te komen?
Wordt er soms alsnog gevraagd naar 15 cent of kleiner te betalen of te pinnen
In hetzelfde voorbeeld van €21.20 moet ik mensen soms met handen en voeten uitleggen wat de bedoeling is.
Ik heb daar alle begrip voor bij iemand die duidelijk nieuw is, maar van iemand die al tig jaar kassawerk doet vind ik het wel een beetje jammer als die persoon in de war raakt.
zondag 13 januari 2019 om 10:50
Haha, tijd voor een adult only supermarkt. Heerlijk, shoppen zonder gekrijs of rondhangende scholierenToastAbrikoos schreef: ↑13-01-2019 10:45Gisteren was er een kindje rond aan het huppelen met geen ouders in zicht, bleek dat ze al een flesje uit de rekken aan het leegdrinken was en een medewerker wou de ouder erop aanspreken om dat flesje te kopen.
zondag 13 januari 2019 om 11:05
Moeten ze het juist niet hebben van die (impuls aankopen) door kinderen? Die kopen juist veel snoep koek en frisdrank, of laten hun wanhopige ouders ( na veel gekrijs en gezeur) iets lekkers of een tijdschrift (met speeltje) kopen-Darkside- schreef: ↑13-01-2019 10:50Haha, tijd voor een adult only supermarkt. Heerlijk, shoppen zonder gekrijs of rondhangende scholieren
zondag 13 januari 2019 om 11:09
Of dat je aan hun vraag voldoet, je alsnog te weinig geld terug krijgt.... Oftwel ik kan gaan meerekenen met de cassiere, omdat ze er zelf niet meer uitkomtMonicaG schreef: ↑13-01-2019 10:47En omgekeerd kassières die bedelen om kleingeld, altijd in dezelfde winkels uiteraard.
Ik snap dat het gevraagd wordt, maar soms heb ik mijn kleingeld nog nodig voor de parkeermeter of zo, ik mag hopen dat het wel mijn eigen keuze blijft hoe ik betaal.
Of als ik 6.15€ betaal met €21.20, dan is toch al duidelijk dat ik mijn best doe om zoveel mogelijk tegemoet te komen?
Wordt er soms alsnog gevraagd naar 15 cent of kleiner te betalen of te pinnen![]()
In hetzelfde voorbeeld van €21.20 moet ik mensen soms met handen en voeten uitleggen wat de bedoeling is.
Ik heb daar alle begrip voor bij iemand die duidelijk nieuw is, maar van iemand die al tig jaar kassawerk doet vind ik het wel een beetje jammer als die persoon in de war raakt.
zondag 13 januari 2019 om 11:44
-Darkside- schreef: ↑13-01-2019 10:50Haha, tijd voor een adult only supermarkt. Heerlijk, shoppen zonder gekrijs of rondhangende scholieren
Dat lijkt me nou echt een gat in de markt! En dan liever ook zonder bejaarden.
zondag 13 januari 2019 om 11:44
ToastAbrikoos schreef: ↑13-01-2019 10:45De klant vond het 'niet kunnen' dat het op kind hoogte stond en dus zijn dochter ervan dronk.
Ik ga nooi meer stressen als mijn kinderen zich even niet gedragen, er is blijkbaar altijd een reden te vinden om de schuld bij een ander te leggen.