Niet te beschrijven

14-01-2019 15:27 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-01-2019 21:19
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
98.66% gewijzigd
devrouwelijkehulk schreef:
14-01-2019 15:41
Ik hou van mijn ouders en op het moment hebben ze veel stress door persoonlijke omstandigheden. Dus ik wil ze niet meer problemen geven... maar ik begrijp het wel als je niet weet hoe ik dat bedoel

NIVEA
Niet Invullen Voor Een Ander.

Wat voor problemen je ouders ook hebben jij hebt recht om te slapen in een echt bed. Het liefst ook in een eigen kamer en niet de chillroom die voor algemeen gebruik is. Waarom wordt de strijkkamer niet ingericht als jouw kamer? Strijken kun je overal, moet je alleen steeds de plank inklappen. Lijkt mij makkelijker dan steeds je bed opmaken op de bank.
turquasi schreef:
14-01-2019 15:42
leg eens wat meer uit over dat op de bank slapen
Ik ben een soort van mijn kamer uitgegooid omdat ik zo’n persoon ben die altijd opgeofferd wordt en veel te onzeker om er wat van te zeggen. Altijd al. Daar maakt mijn zus gebruik van
Dus jij mag je vuile onderbroeken wél laten slingeren, maar hij niet?

Bijzonder trouwens... slaapkamer delen met je zus.
Waarom heb je geen eigen kamer in dat grote vrijstaande huis?
vivapimpelmees schreef:
14-01-2019 15:49

Nog bijzonderder om samen in 1 bed te slapen.
14-01-2019 15:46
Mijn zus heeft een vorm van autisme waardoor ze altijd al meer aandacht nodig heeft. We passen ons allemaal aan aan haar zodat ze maar niet boos wordt. Ik vind het gewoon oneerlijk dat dat altijd moet... maarja ik moet het accepteren

Jeetje zeg, dan wordt je toch ook eens boos. Net zo lang tot iedereen zich aan jou aanpast. :lightbulb:

Dat is gekheid natuurlijk. Maar ook jij hebt rechten niet alleen je zus.
honingbijtje schreef:
14-01-2019 15:47
Je bent uit je eigen kamer gejaagd door een vreemde, dat is toch niet normaal! Je ouders moeten jou beschermen hierin, ook als ze zelf wat problemen hebben.

De rest zou ik me niet druk om maken maar je eigen kamer uit gejaagd wordeb wel.

Dat jij je moeder niet wil lastig vallen hiermee, maar wel haar ontzettend veel stress bezorgd door je eigen rommel niet achter je kont op te ruimen, dat snap ik dan van jou weer totaal niet. Als je haar wil helpen geef dan het goede voorbeeld hoe het zou moeten.
Ik ruim altijd alles op, niet alleen voor mijn moeder maar ook omdat ik zelf niet tegen troep kan. Mijn zus kan er niet tegen als ze een discussie verliest dus geeft ze altijd iemand anders de schuld. Onze hele familie heeft zo’n schoonmaak tik
Als jullie het financieel zo leuk voor elkaar hebben thuis, waarom is er dan maar een slaapkamer voor een 17- en een 19-jarige? Das pas vreemd.
ik zou inderdaad de strijkkamer ombouwen tot jouw kamer, je wil toch niet meer met haar in één bed liggen waar weet ik veel wat in gebeurt...

je zus en die sukkel zullen hun karma ontmoeten wanneer ze ooit op zichzelf gaan of je moeder er niet meer is
Lorem Ipsum
14-01-2019 15:48
Ik ben een soort van mijn kamer uitgegooid omdat ik zo’n persoon ben die altijd opgeofferd wordt en veel te onzeker om er wat van te zeggen. Altijd al. Daar maakt mijn zus gebruik van

Je zus neemt de ruimte die jij haar geeft.

Even goed over nadenken. Je zus maakt gebruik van jouw toegeeflijkheid, jij laat je dus gebruiken.

Dat klinkt allemaal best bot. Alsof ik de schuld bij jou leg. Zo bedoel ik dat niet, want je ouders zouden dit voor jou moeten oplossen, maar zolang jij niet in opstand komt, zal er niks veranderen.

Kom op. Jij kunt dit!
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 15:55
0.08% gewijzigd
Andersom schreef:
14-01-2019 15:47
NIVEA
Niet Invullen Voor Een Ander.

Wat voor problemen je ouders ook hebben jij hebt recht om te slapen in een echt bed. Het liefst ook in een eigen kamer en niet de chillroom die voor algemeen gebruik is. Waarom wordt de strijkkamer niet ingericht als jouw kamer? Strijken kun je overal, moet je alleen steeds de plank inklappen. Lijkt mij makkelijker dan steeds je bed opmaken op de bank.
Ten eerste, bedankt je bent 1 van de eerste die niet “zeikt” en een oplossing bedenkt!!! Ik had daar al overna gedacht. Maar ik vind het heel oneerlijk dat ik niet gewoon in mijn eigen kamer kan slapen...
vivapimpelmees schreef:

Neehoor die liggen gewoon in de wasmand. Maar mijn moeder hoeft toch mijn “zwager” niet te verzorgen? Daar heeft hij toch een eigen moeder voor????? Maarja ik zou wel weer de enige zijn die er zo over denkt.
S-Meds schreef:
Waarom heb je geen eigen kamer in dat grote vrijstaande huis?
Oh kijk nog een opmerking over het feit dat ik het “vrijstaand huis” in mijn bericht heb verwerkt! Toppie hier kan ik echt wat mee!!
Is dit een moderne versie van assepoester?
lise1985 schreef:
14-01-2019 15:50
Nog bijzonderder om samen in 1 bed te slapen.
Weet je. Als je alleen maar opmerkingen maakt over hoe dom ik ben? Wil je dan aub gewoon niet meer reageren, want ik heb dit bericht niet geschreven om mezelf overal te beschermen maar om een oplossing te vinden.
Andersom schreef:
14-01-2019 15:50
Jeetje zeg, dan wordt je toch ook eens boos. Net zo lang tot iedereen zich aan jou aanpast. :lightbulb:

Dat is gekheid natuurlijk. Maar ook jij hebt rechten niet alleen je zus.
Dat is zeker waar. Maar als ik boos word is het natuurlijk mijn schuld he
Murrmurr schreef:
14-01-2019 15:51
Als jullie het financieel zo leuk voor elkaar hebben thuis, waarom is er dan maar een slaapkamer voor een 17- en een 19-jarige? Das pas vreemd.
Waarom heeft iedereen problemen met het feit dat mijn ouders 6 dagen in de week hartstikke hard werken voor hun geld en daarom een leuk huisje hebben gekocht? Waarom?
14-01-2019 15:58
Dat is zeker waar. Maar als ik boos word is het natuurlijk mijn schuld he
Nou, dan word je niet boos, maar ga je een gesprek met je ouders aan over het feit dat je graag een eigen bed en kamer wil.
Life is short. Eat dessert first.
14-01-2019 15:54
Ten eerste, bedankt je bent 1 van de eerste die niet “zeikt” en een oplossing bedenkt!!! Ik had daar al overna gedacht. Maar ik vind het heel oneerlijk dat ik niet gewoon in mijn eigen kamer kan slapen...

Dat snap ik, vind ik ook heel sneu voor je. Het was alleen, tot die vriend kwam, jullie gezamenlijke slaapkamer. Je zus heeft net zo veel rechten als jij op die kamer. Zolang je ouders die vriend niet buiten zetten, zal het lastig worden je plekje terug te eisen.

Dan zou ik (persoonlijk) dus liever van het strijkkamertje mijn eigen kamer maken, die dan echt van mij is dan nog heel lang soebatten over die andere kamer.
turquasi schreef:
14-01-2019 15:53
ik zou inderdaad de strijkkamer ombouwen tot jouw kamer, je wil toch niet meer met haar in één bed liggen waar weet ik veel wat in gebeurt...

je zus en die sukkel zullen hun karma ontmoeten wanneer ze ooit op zichzelf gaan of je moeder er niet meer is
Dat is zeker waar. Maar mijn zus en ik konden altijd hartstikke goed met elkaar overweg dus daarom vonden we het gezellig om in 1 bed te slapen.
Is het huis vrijwillig alleenstaand?
Andersom schreef:
14-01-2019 15:54
Je zus neemt de ruimte die jij haar geeft.

Even goed over nadenken. Je zus maakt gebruik van jouw toegeeflijkheid, jij laat je dus gebruiken.

Dat klinkt allemaal best bot. Alsof ik de schuld bij jou leg. Zo bedoel ik dat niet, want je ouders zouden dit voor jou moeten oplossen, maar zolang jij niet in opstand komt, zal er niks veranderen.

Kom op. Jij kunt dit!
Ik ga mijn best doen, danku☺️
jullie kunnen vast prima overweg als je blijft doen wat haar uitkomt inderdaad... leuke zus
Lorem Ipsum
Ik moet je gelijk geven, dit is niet normaal, althans niet in balans.
Want je zus zou ook regelmatig eens bij schoonouders op visite moeten gaan. Zo leert ze nooit de familie van haar vriend goed kennen. Het zou niet verkeerd zijn als je zus een keer met haar schoonouders op vakantie zou gaan.

Daarnaast lijkt nu alles van een kant te komen, heel openhartig van je ouders, maar dit kan ook zomaar fout lopen. Nu lijkt alles inderdaad te moeten wijken voor die vriend. Dit is niet in balans.
TanteBedelia schreef:
14-01-2019 15:56
Is dit een moderne versie van assepoester?
Ja de prinses is al binnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven