Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Ik wil ook wel graag gaan meelezen / meeschrijven :-) Ben nu 33+3 dagen en zo de intake van de kraamhulp! Het wordt wel heel echt nu... Laatste loodjes voel ik nog niet echt zo, behalve wat betreft werk. Kijk uit naar m'n verlof!

Qua cursussen: ik heb een online cursus gekocht over de bevalling die ik tijdens mijn verlof ga doen. Daarnaast heb ik met een groepje meiden (van Centering Pregnancy) een workshop van 2 uur over hypnobirthing. Ben benieuwd!
Wat een gezellige drukte en lonkaa en wiebelkonijn zijn er gewoon al bijna! Dat zijn écht de laatste loodjes! Spannend hoor!!

@cursus ik heb vorige x zwangerschapsyoga gedaan en vond dat toen leuk en heb er ook wel eea aan gehad mbt weeën opvangen, wegpuffen en info over fases vd bevalling, hoe dat voelt en wat je dat kan doen. Aangezien zoon volgende week 17 maand wordt vond ik 't niet nodig nu een herhaling te doen. Plus met m'n bekken zie ik dat ook niet voor me. Ik kan niet op de grond zitten week 20... Wel heb ik nog steeds contact met meiden van toen. Soms wat vaker en soms minder vaak maar wel leuk! Eentje is net bevallen dus hebben we straks allebei ongeveer even oude kindjes. Dat is heel leuk.

@zonnetje hier ook dag voor mezelf. Zoon naar kdv. Ik ben terug m'n bed ingedoken en lig nu wakker te worden. Heerlijk!! Straks beetje Netflixen. Ben net begonnen aan how to get away with murder, genieten. Eind vd middag ga ik even de stad in en daarna op tijd zoon weer halen. Ik ga niks noppes nada in 't huis doen!
@cursus: ik doe nu geen cursus. Heb wel een boekentip waar je alles kan lezen over weeën: https://www.bol.com/nl/f/duik-in-je-wee ... 022091898/
Wij hebben ook geen cursus gedaan. Ik doe wel vanaf week 13 zwangerschaps yoga. Hier geen partner lesjes of bevallingstheorie, maar wel lessen die je lichaam sterker maken voor, tijdens en na de bevalling en je lichaam leren voelen (voor zover je dat nog niet kon). Een fijne toevoeging & voor mij een methode om de zorg en gang van zaken op het eiland (woon in de Cariben) te leren kennen. Het is echt toch iets anders dan in Nederland.

Ik doe nu ook nog elke dag aan yoga, dus erg fijn dat dit kan. Morgen 38 weken zwanger!
Zonnetje890 schreef:
18-01-2019 10:03
Al uitslag van de huisarts pluis of je een blaasontsteking hebt?

Fijn, verlof aapje!

Honing, qua cursus heb ik hier zwangerschaps yoga gedaan. Heb meerdere malen in mijn omgeving gehoord dat mensen er wel wat aan hadden tijdens hun bevalling. Ook de verloskundige zei dat zij verschil kon merken bij vrouwen die wel of geen zwangerschapsyoga hadden gedaan. Heb zelf nog niet de kans gehad om het uit te proberen. Bij de eerste ook wel zwangerschapsyoga gedaan maar dat werd een keizersnede.

Snowgirl wat bedoel je met last van je buik? Heb je dan pijnlijke harde buiken bijvoorbeeld? Hopelijk lukt het rustig aan doen dan vandaag nog wel zoveel met peuter erbij!

Hier ben ik nu thuis in mn uppie, zoontje is naar het kdv. Heb eigenlijk niet zo heel veel zin om een klus in het huishouden te gaan oppakken, hoewel ik daar dus nu wel tijd voor zou hebben en ook de rust om dat rustig aan te doen. Haha. Twijfel nog tussen netflix of dus toch wat gaan doen in huis:p
Dat zijn heel veel harde buiken, maar ook lichte weeën (soms iets meer dan licht) heb hiervoor bij 30 weken in het ziekenhuis gelegen omdat hij toen echt wilde komen.
Ik heb bij de eerste yoga gedaan maar dat was bijna alleen maar kletsen. Nu heb ik Cesar therapie (klein groepje zwangeren) gedaan en dat was beter. Ook wel kort kletsen maar vooral veel praktische tips over houding.

Ik ben vandaag 39.3 en voel me eigenlijk steeds beter! Alsof ik nu pas echt tot rust kom :kneel: Had al een paar weken kleine klachten zoals rugpijn en irritante darmen (die meer invloed hadden op mn functiineren dan ik dacht), en dat is nu helemaal over. En dreumes is de laatste dagen een engeltje, zo lief!

Maar de baby mag komen hoor, ik ben er klaar voor!
Lonkaa je zou haast denken dat ie dan bijna komt :)

Hier vorige ronde zwangerschapsyoga gedaan. Wel wat aangehad in de ontsluitingsfase. De rest ging vanzelf en prima op aanwijzing VK. Nu 1 privéles genomen om de ademhaling ff op te halen.

Ik denk dat het ook goed komt zonder cursus. Dat ademen is fijn en snappen het een bevalling werkt. Maar 1: lees je online ff goed in en 2: als je het niet trekt, neem je pijnstilling. Dus geen zorgen zou ik zeggen!
anoniem_639cb7fe70daf wijzigde dit bericht op 19-01-2019 20:13
0.33% gewijzigd
Over pijntjes gesproken en even lekker zeuren: wie heeft ook van die zere handen/vingers? Je ziet eigenlijk niet zo goed dat er vocht in zit, maar ouch ik vind het pijnlijk om ze te bewegen. Na een tijdje gaat het wel, maar de pijn wordt per dag (eigenlijk) erger.
Hi yogayup nee vocht vasthouden is één van de weinige kwaaltjes die ik niet heb. 🙃

Spannend Lonka!!
Verder houd ik ook geen vocht vast, alleen in Mn vingers lijkt het wel. Misschien heb ik te vaak in Mn handjes geknepen (pun intended) dat ik zo weinig kwalen heb. :hyper:

Wat fijn dat je tot rust komt lonka! Hopelijk stilte voor de ‘storm’.
yogayup schreef:
19-01-2019 13:23
Over pijntjes gesproken en even lekker zeuren: wie heeft ook van die zere handen/vingers? Je ziet eigenlijk niet zo goed dat er vocht in zit, maar ouch ik vind het pijnlijk om ze te bewegen. Na een tijdje gaat het wel, maar de pijn wordt per dag (eigenlijk) erger.
Vorige zwangerschap heel erg last van gehad. Als ik 's morgens wakker werd was 't heeeeel erg, dan kon ik m'n handen nauwelijks bewegen. In de loop van de dag ging 't beter. Nu heb ik 't gelukkig (nog) niet.
syrinxx schreef:
18-01-2019 12:27
@cursus: ik doe nu geen cursus. Heb wel een boekentip waar je alles kan lezen over weeën: https://www.bol.com/nl/f/duik-in-je-wee ... 022091898/
Thanks !
Ik heb het meteen aangeschaft
Wat is er veel geschreven! Wat rot om te lezen dat zoveel van jullie zoveel lichamelijke klachten hebben. Voel me wel de uitzondering dat ik bijna nergens last van heb.

Over de slapeloosheid kan ik wel meepraten. Dan slaap ik een aantal nachten heerlijk en dan weer een paar nachten slecht. Afgelopen nacht was het zo'n nacht, grootste gedeelte wakker gelegen :| Maar ja, niks aan te doen helaas.

Ik ga geen bevalcursus of iets doen. Heb er wel vertrouwen in dat het zonder gaat lukken. Heb goede begeleiding in het zkh (ga ik maar vanuit haha).

Wie zijn er nu binnenkort uitgerekend?
Honing14 schreef:
19-01-2019 14:41
Thanks !
Ik heb het meteen aangeschaft
oh fijn, hoop dat je er net zoveel uit haalt als ik destijds (en straks). Good luck!!
Ik ben boek over hypnobirthing aan het lezen.

Ik heb overdag geen pijnlijke handen maar wordt snachts minimaal 1 keer wakker met slapende handen. Ook vervelend. Draag ook al weken verlovingsring ipv trouwring want die is groter :-$
Zaphod schreef:
19-01-2019 16:32
Wat is er veel geschreven! Wat rot om te lezen dat zoveel van jullie zoveel lichamelijke klachten hebben. Voel me wel de uitzondering dat ik bijna nergens last van heb.

Over de slapeloosheid kan ik wel meepraten. Dan slaap ik een aantal nachten heerlijk en dan weer een paar nachten slecht. Afgelopen nacht was het zo'n nacht, grootste gedeelte wakker gelegen :| Maar ja, niks aan te doen helaas.

Ik ga geen bevalcursus of iets doen. Heb er wel vertrouwen in dat het zonder gaat lukken. Heb goede begeleiding in het zkh (ga ik maar vanuit haha).

Wie zijn er nu binnenkort uitgerekend?
Ik moet nog even , ben nu 33 weken
Hier 34.6, maar hij wilde dus eigenlijk met 30 weken al komen. Sindsdien blijft het rommelen (ene keer wat minder, andere keer wat meer) dus zijn erg benieuwd wanneer hij daadwerkelijk komt.
Hier 38,5 weken. Even klagen hoor. Heb al die tijd prima geslapen en nu, juist nu ik t zo nodig heb, lig ik al een paar nachten wakker! :cry: . Ik ben verkouden, heb last van tintelende handen en van maagzuur. Daarbij is man ook verkouden en snurkt als een kettingzaag. Blegh!

Verder gaat t hier wel prima. Peuter is iets minder dwars dan de laatste paar dagen, doen samen nog lekker even leuke dingen.
Vwb een cursus. De vorige x niks gedaan, nu yoga en ik vind t heerlijk! Even een uurtje in de week alleen met jezelf en de baby bezig. Best fijn naast alles.
Vervelend suikerspin van het slechte slapen! Ik heb er ook al heel lang last van. Ik wijt het aan hormonen haha. Slaapt je peuter overdag nog? Mijne wel, dus ik ga zelf ook vaak overdag even bijslapen om wel zo veel mogelijk uitgerust te zijn. Op dagen dat je partner thuis is lukt het misschien ook beter om even te gaan liggen voor wat slaap.

Spannend Snowgirl! Het is dus afwachten nu wanneer het echt gaat Door zetten. Hopelijk blijft de kleine nog eventjes zitten.

Ik ben nu 37 weken en 5 dagen.

Suykerspin ik vind ook de yoga leuk om gewoon een uurtje lekker te ontspannen en bezig te zijn met de baby. En daarna altijd nog even nakletsen met de andere mama's met en kopje thee. Het is een leuk en positief groepje.

Dat van die handen ken ik niet. Wel vaker over gehoord als zwangerschapskwaal.

Hier gaat het allemaal wel zijn gangetje. Eind van deze week verjaardag van zoon dus ik hoop nu dat de kleine of nu komt, binnen 2 dagen ofzo, of gewoon lekker na die verjaardag omdat ze anders wel erg dicht bij elkaar zitten haha.
Zonnetje, zitten wij bij elkaar op yoga of zouden ze dat overal doen? Wij kletsen ook altijd nog even na met een kopje thee. Heerlijk relaxed is dat!

Gelukkig slaapt peuter s middags nog, tot nu toe vond ik dat ik dan juist mooi even de tijd had voor het huishouden, maar nu ga ik toch ook maar even liggen vanmiddag!
Oh ja daar ben ik al een tijd geleden vanaf gestapt, dat tijdens het middagdutje een mooi moment is voor huishouden. Tegenwoordig gaat deze moeder dan vaak zelf ook ff met de beentjes languit op de bank haha. Huishouden doe ik tussendoor als mijn zoontje gewoon lekker even aan het spelen is. Dingen die echt wat lastiger gaan met hem er bij doe ik als man thuis is.

Ik denk dat het bij de meeste yoga groepen wel gebeurt dat er een kopje thee wordt gedronken na die tijd, maar ik woon in het oosten, dus wellicht geeft dat al wat duidelijkheid haha.
Ik ben 34+3 nu. Zoon kwam bij 40+6 dus ik denk nog wel even te gaan te hebben helaas.
Suykerspin schreef:
20-01-2019 05:54
Zonnetje, zitten wij bij elkaar op yoga of zouden ze dat overal doen? Wij kletsen ook altijd nog even na met een kopje thee. Heerlijk relaxed is dat!

Gelukkig slaapt peuter s middags nog, tot nu toe vond ik dat ik dan juist mooi even de tijd had voor het huishouden, maar nu ga ik toch ook maar even liggen vanmiddag!
dat doen ze volgens mij overal. ;)

Als peuter slaapt doe ik altijd iets voor mezelf haha. Nooit het huishouden... 😇
Ja bij mijn vorige yoga club idd ook thee aan 't einde.

Enneuh tijdens de middagslaap is het metime. Lezen, Netflix en vaak val ik dan ook wel in slaap haha.

Hier nu 34.2.
Bij onze yoga ook thee en bijpraten vooraf en na. Erg fijn, want je weg hier vinden op het eiland is soms best lastig en anders dan in Nederland.
Ik ben 38+1 trouwens en alleen last van Mn handen. Geen opgezette enkels, terwijl ik anders had verwacht gezien de temperaturen hier.
yogayup wijzigde dit bericht op 20-01-2019 17:30
0.36% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven