Bewust kindvrij, deel 24.
donderdag 24 januari 2019 om 14:03
We kletsen hier weer verder, deel 24 al weer (voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).
Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.
En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.
En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

roxy21 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 14:31
23.35% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
vrijdag 25 januari 2019 om 17:14
redbulletje schreef: ↑25-01-2019 15:25Spaarrekening voor een kind van een sibling snap ik niet. Alleen als ze mijn persoonlijke hobby's ook zouden sponsoren misschien?
Je snapt wel meer niet RB, sommige mensen (ook kindvrijen) vinden andermans kinderen gewoon wél leuk.
En veel mensen hebben ook wat voor anderen over, zelfs zonder daar iets voor terug te krijgen of er eigenbelang bij te hebben.
Ik heb met liefde iedere maand geld apart gezet voor mijn neefje, hield meer dan genoeg geld over om zelf leuke dingen te doen. En met het door mij (en zijn opa) gespaarde bedrag heeft hij weer leuke dingen gedaan ondertussen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 25 januari 2019 om 17:47
Een man waarmee ik even heb gedate had kinderen en hij vertelde dat het er 'gewoon' van was gekomen....Chrome11 schreef: ↑25-01-2019 15:51Ik denk inderdaad dat er best veel mensen zijn die kinderen krijgen "omdat het nou eenmaal zo hoort" of omdat mensen in hun omgeving het ook doen. Heb ook weleens mensen horen zeggen dat ze kinderen hadden, omdat hun vrienden ook allemaal kinderen kregen en ze anders weinig mensen meer in hun omgeving zouden hebben. Ik kan me echt niet voorstellen dat je zo'n ingrijpende beslissing baseert op wat de rest van je omgeving doet.
Maar ja uiteindelijk dus wel een scheiding.
Dat vond ik zo'n afknapper die uitspraak.
Hoe kun je daar nou zo luchtig over denken? En daar dus ook geen mening over hebben.
Ja zij wilde kinderen en hij had zoiets van oké prima

vrijdag 25 januari 2019 om 17:56
Je snapt idd niet dat zo'n man dat zelf niet door heeft dat zelfs al was ie gods gift to women, die kinderen toch een onoverkomelijke handicap zijn voor een potentiele partner.
vrijdag 25 januari 2019 om 18:03
Nou ik geloof best dat als je écht verliefd bent je er wel een weg in kan vinden maar dan nog lijkt het me heel moeilijk... en het ligt ook aan de leeftijd van de kinderen.
Die kinderen waren nog heel klein maar stel je ontmoet iemand met een kind wat al wat ouder is of op zichzelf woont is het toch anders.
Die kinderen waren nog heel klein maar stel je ontmoet iemand met een kind wat al wat ouder is of op zichzelf woont is het toch anders.

vrijdag 25 januari 2019 om 18:08
Ik zou daar never nooit een weg in kunnen vinden. Er kan ook wat gebeuren met de moeder waardoor ze fulltime bij pa moeten komen wonen. En als ze volwassen zijn en zelf kinderen nemen en je partner dan opeens een idolate oppas opa wordt: brrrr!yesss schreef: ↑25-01-2019 18:03Nou ik geloof best dat als je écht verliefd bent je er wel een weg in kan vinden maar dan nog lijkt het me heel moeilijk... en het ligt ook aan de leeftijd van de kinderen.
vrijdag 25 januari 2019 om 20:44
Ja leuk al die nieuwe mensen! Tof!
Je vergat deze:

Sowieso, hoe hecht was jullie relatie? Het lijkt mij toch dat je in prille relatie niet voorstelt om samen met de kinderen een weekend weg te gaan.

hondenmens schreef: ↑24-01-2019 17:01Hebben jullie ook moeite met aanrakingen van kinderen? Als ze willen knuffelen b.v. Ik was eens op de verjaardag van een collega en haar dochter van 3 zat steeds aan mij te plukken. Brrrr! Sowieso raak ik mensen in het algemeen niet uit mezelf aan.
Mwa... ligt aan het kind. Ik heb een neefje dat niet normaal op schoot kan zitten, maar hangt, steeds aan je zit te plukken en tegen je aan geplakt zit. Verschrikkelijk. Een ander neefje kan wel normaal op schoot zitten en dat is dan wel leuk en gezellig. Bij neefje 1 ben je een veredelde stoel, neefje twee vindt het een feestje omdat hij dan 100% iemands aandacht heeft, maar als je een gesprek met iemand hebt, dan zal hij niet zo snel bij je op schoot willen.
CarrieM:

Trouwens, ik heb sinds een tijdje een nieuwe collage, ze heeft 2 kinderen. Ja, ze praat wel over haar kinderen (ook over andere dingen), maar ik denk dat ze één van de weinig vrouwen is van wie ik het wel kan hebben. Zij en haar man zijn duidelijk heel bewust voor kinderen gegaan en hebben daar ook bepaalde keuzes voor gemaakt, zonder elkaar en zichzelf uit het oog te verliezen. Ze werken allebei 4 dagen, want beiden vinden het belangrijk om zich te blijven ontwikkelen en zelfstandig te zijn. Eigenlijk, als ik zie hoeveel tijd zij besteden aan het samen bedenken en regelen hoe ze dingen willen, snap ik wel dat er genoeg ouders zijn die dit niet doen. Want het is veel werk, vergt opoffering en ik vraag mij af of men dit van te voren zou willen weten. Ik heb echt respect voor haar instelling.
Maar ik ben zeker blij dat ik geen kinderwens heb. Vandaag (mijn vrije dag) zalig lang uitgeslapen. Ben de hele week al wat verkouden, dus extra slaap is dan wel prettig. Vriend is ook verkouden, maar hij kan gelukkig voor zichzelf zorgen! (Dat betekent dat het nog niet zo erg is.) Want wat ik wel heb gemerkt, als moeder kun je zelf nooit ziek zijn!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

vrijdag 25 januari 2019 om 21:28
Vixxen schreef: ↑25-01-2019 12:51Ik denk er nog wel eens over na (begin 30, dus in principe nog baarmogelijkheden) maar niet omdat ik bang ben eenzaam te worden later; mijn man is jonger dan ik ben en ik ga ervan uit dat ik later tussen leuke bejaarden in een tehuis zit. Beetje kaarten enzo.
Ik denk wel eens over kinderen na omdat het idee van een kind van mijn man en mij me intrigeert (hoe zou het eruit zien, wat voor karakter zou het hebben). Maar ik kom elke keer tot de conclusie dat ik er te veel nadelen aan zie zitten en om eerlijk te zijn wil ik gewoon niet altijd verantwoordelijk zijn voor een kind. Ik vond mijn tamagotchi al doodvermoeiend.
En je kreeg er zoveel voor terug!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

vrijdag 25 januari 2019 om 21:40
Ik heb een aantal tantezeggers (nou ja het woord tante laten ze meestal weg) en vind het allemaal meestal wel gezellig (wel de lusten niet de lasten). Meer dan 2-3 koters krijgt mijn generatie toch niet meer dat scheelt. Ik en mijn ouders hebben wel meer dan 2-3 (stief-/half-)siblings.
Spullen uit mijn eeuwige voorjaarsopruiming vinden blije eigenaren onder de tantezeggers, dat is ook wel weer leuk. Heb niet zoveel gastvrouwentalent, dus spullen voor bezoekertjes bewaren of zelfs aanschaffen doe ik niet meer.
Spullen uit mijn eeuwige voorjaarsopruiming vinden blije eigenaren onder de tantezeggers, dat is ook wel weer leuk. Heb niet zoveel gastvrouwentalent, dus spullen voor bezoekertjes bewaren of zelfs aanschaffen doe ik niet meer.
vrijdag 25 januari 2019 om 21:43
De mijne hield het wel langer uit. Ik vond het echt geinig, voor een keertje.
Ik heb hier ook geen spullen voor bezoekende kinderen. Ook omdat dát gelukkig maar weinig gebeurd. Maar ik ging er altijd maar vanuit dat de ouders er voor zouden zorgen dat de kinderen zich niet zouden vervelen. Helaas bleek bij het laatste bezoek dat ik als gastvrouw maar alles uit de kast moest trekken om die ettertjes bezig te houden.

vrijdag 25 januari 2019 om 21:51
Gewoon voor de tv neerzetten. Heb je er geen last van en hoef je ook niks in huis te halen. Wat ik overigens belachelijk vind. Die ouders moeten voor de spullen van hun kind zorgen.dianaf schreef: ↑25-01-2019 21:43De mijne hield het wel langer uit. Ik vond het echt geinig, voor een keertje.
Ik heb hier ook geen spullen voor bezoekende kinderen. Ook omdat dát gelukkig maar weinig gebeurd. Maar ik ging er altijd maar vanuit dat de ouders er voor zouden zorgen dat de kinderen zich niet zouden vervelen. Helaas bleek bij het laatste bezoek dat ik als gastvrouw maar alles uit de kast moest trekken om die ettertjes bezig te houden.Alsof ik weet wat die kinderen leuk vinden. Sowieso niet wat ik vroeger leuk vond...

vrijdag 25 januari 2019 om 22:50
Misschien is dit off topic. Of misschien wel juist niet. Maar ik ben op het moment zo boos. En zo verdrietig. Mijn hart gaat zó uit naar twee kinderen. De twee van mijn broer.
Ik kan niet teveel in detail treden, maar laten we het erop houden dat hij dezelfde fout maakt als onze vader toen wij opgroeiden. Met het grote verschil dat er voor zijn kinderen geen moeder in beeld is, om zijn gedrag te compenseren. Hij had zó nooit aan kinderen moeten beginnen!
Wat aan mij knaagt is dat ik enerzijds het gevoel heb dat ik iets voor zijn kinderen moet betekenen, maar dat ik anderzijds niet weet wat ik kan doen en het ook niet mijn verantwoordelijkheid vind.
Voor het eerst in mijn bewust kindvrije bestaan voel ik me een egoïst.
Ik kan niet teveel in detail treden, maar laten we het erop houden dat hij dezelfde fout maakt als onze vader toen wij opgroeiden. Met het grote verschil dat er voor zijn kinderen geen moeder in beeld is, om zijn gedrag te compenseren. Hij had zó nooit aan kinderen moeten beginnen!
Wat aan mij knaagt is dat ik enerzijds het gevoel heb dat ik iets voor zijn kinderen moet betekenen, maar dat ik anderzijds niet weet wat ik kan doen en het ook niet mijn verantwoordelijkheid vind.

Ik geloof niet meer in sprookjes.

vrijdag 25 januari 2019 om 22:55
Kinderbescherming of jeugdzorg in schakelen?Doornroosje75 schreef: ↑25-01-2019 22:50Misschien is dit off topic. Of misschien wel juist niet. Maar ik ben op het moment zo boos. En zo verdrietig. Mijn hart gaat zó uit naar twee kinderen. De twee van mijn broer.
![]()
zaterdag 26 januari 2019 om 00:36
Ik denk niet dat het zo erg is wat doornroosje bedoelt. Althans dat hoop ik.
zaterdag 26 januari 2019 om 00:44
Zijn er voor jou mogelijkheden om er voor de kinderen te zijn? En dan niet in een verzorgende rol, maar als steun op de achtergrond? Wat ik zelf heel erg gemist heb (opgegroeid zonder moeder) is een vaste waarde in mijn leven. Iemand bij wie ik altijd terecht zou kunnen als het nodig was. Ik weet ook niet goed hoe je dat zou kunnen doen, zonder teveel aanwezig te zijn. Maar ik denk dat ik je probleem wel een beetje snap en ik voel mee met die kids., omdat ik weet hoe het is.

zaterdag 26 januari 2019 om 07:25
Dit. Niet jouw probleem van maken in elk geval, maar t aan instanties over laten.

zaterdag 26 januari 2019 om 08:34
Omdat veel nieuwe mensen die oude titel niet snapten. Velen dachten dat ouders kindvrij werden nadat hun kinderen uit huis waren. Iets met lege nestsyndroom. Deze titel is erg duidelijk en er komen gelijk een boel nieuwe mensen op af. Vandaar.
zaterdag 26 januari 2019 om 08:36
Oh zo, nah jammer dan. Veel plezier in jullie nieuwe topic dan!Blijenvrij schreef: ↑26-01-2019 08:34Omdat veel nieuwe mensen die oude titel niet snapten. Velen dachten dat ouders kindvrij werden nadat hun kinderen uit huis waren. Iets met lege nestsyndroom. Deze titel is erg duidelijk en er komen gelijk een boel nieuwe mensen op af. Vandaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!