Bewust kindvrij, deel 24.
donderdag 24 januari 2019 om 14:03
We kletsen hier weer verder, deel 24 al weer (voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).
Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.
En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.
En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

roxy21 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 14:31
23.35% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
zaterdag 26 januari 2019 om 08:41
zaterdag 26 januari 2019 om 08:53
Niet ieder probleem is voor instanties.redbulletje schreef: ↑26-01-2019 07:25Dit. Niet jouw probleem van maken in elk geval, maar t aan instanties over laten.
En het gaat wel om de kinderen van haar broer. Ik weet wel dat jij daar niets van snapt,maar sommige mensen hebben daar wel gevoel bij.

zaterdag 26 januari 2019 om 08:57
Maar wat moet je er dan mee? In huis halen als je zelf bewust kindvrij bent? Dat lijkt me niet.
Ik hou van paarden en als ik zie dat er 'n zwaar verwaarloosde in een wei staat bel ik gerust de dierenbescherming maar verder rijkt mijn betrokkenheid toch echt niet.
Laat het aan instanties over of die kinderen beter af zijn in een pleeggezin dan bij hun vader.

zaterdag 26 januari 2019 om 08:59
[quote=viennas post_id=29517409 time=1548489238 user_id=86249]
Niet ieder probleem is voor instanties.
En het gaat wel om de kinderen van haar broer. Ik weet wel dat jij daar niets van snapt,maar sommige mensen hebben daar wel gevoel bij.
[/qruote]
Moet je kinderen dan maar laten lijden omdat het je broer is?
Ik heb een bloedhekel aan kinderen maar ik laat ze niet lijden.
Of ze nou van mijn broer zijn of niet.
Niet ieder probleem is voor instanties.
[/qruote]
Moet je kinderen dan maar laten lijden omdat het je broer is?
zaterdag 26 januari 2019 om 09:02
Er zijn veel gradaties van verwaarlozing.
En om jouw voorbeeld te pakken, zodat je het snapt....Je kunt ook af en toe een emmer brokken/zak met schillen gaan brengen. Misschien een keer die wei instappen en het beestje aaien of borstelen. Je hoeft niet gelijk het paard mee naar huis te nemen. En het leven is niet alleen zwart. Of wit.
En om jouw voorbeeld te pakken, zodat je het snapt....Je kunt ook af en toe een emmer brokken/zak met schillen gaan brengen. Misschien een keer die wei instappen en het beestje aaien of borstelen. Je hoeft niet gelijk het paard mee naar huis te nemen. En het leven is niet alleen zwart. Of wit.

zaterdag 26 januari 2019 om 09:06
Ik heb mijn voorbeeld een keer aan de hand gehad. Was op zeker 2 uur rijden van huis in Belgie. De verwaarlozing bestond uit veel te lange kapot gegroeide hoeven. Ik heb toen de dierenbescherming ingelicht. Ik zou er namelijk nooit meer terug in de buurt komen en er was profesionele hulp nodig voor die hoeven.viennas schreef: ↑26-01-2019 09:02Er zijn veel gradaties van verwaarlozing.

???? Wie heeft het over paarden???viennas schreef: ↑26-01-2019 09:02Er zijn veel gradaties van verwaarlozing.
redbulletje schreef: ↑26-01-2019 08:57Maar wat moet je er dan mee? In huis halen als je zelf bewust kindvrij bent? Dat lijkt me niet.
Ik hou van paarden en als ik zie dat er 'n zwaar verwaarloosde in een wei staat bel ik gerust de dierenbescherming maar verder rijkt mijn betrokkenheid toch echt niet.
Laat het aan instanties over of die kinderen beter af zijn in een pleeggezin dan bij hun vader.
Ja, dat zou ik wel doen ja. Uit pure liefde voor mijn zus! Ik moest er niet aan denken dat haar kinderen zo maar in een pleeggezin terecht zouden komen. Niet dat ze het daar niet goed zouden hebben. Maar ook omdat ik veel van haar kinderen hou.
Natuurlijk zal alles niet zonder slag of stoot gaan en heel veel aanpassingen van beide kanten vergen. Maar dat heb ik er dan wel voor over.
Om zomaar te zeggen laat het maar over aan de instanties...vind ik getuigen van weinig inlevingsvermogen.

zaterdag 26 januari 2019 om 09:12
Ik ben niet voor niets bewust kindvrij en woon niet voor niets alleen. Het zou echt al mijn mentale grenzen over gaan als ik iemand in huis zou halen. Dat resulteert in enorme ruzies en mentale breakdowns. Daar zou helemaal niemand bij gebaat zijn.gierzwaluw33 schreef: ↑26-01-2019 09:06Ja, dat zou ik wel doen ja. Uit pure liefde voor mijn zus! Ik moest er niet aan denken dat haar kinderen zo maar in een pleeggezin terecht zouden komen. Niet dat ze het daar niet goed zouden hebben. Maar ook omdat ik veel van haar kinderen hou.
Natuurlijk zal alles niet zonder slag of stoot gaan en heel veel aanpassingen van beide kanten vergen. Maar dat heb ik er dan wel voor over.
Om zomaar te zeggen laat het maar over aan de instanties...vind ik getuigen van weinig inlevingsvermogen.
Zoiets moet je overlaten aan mensen die gek zijn op kinderen en het verzorgen/opvoeden daarvan.

zaterdag 26 januari 2019 om 09:14
Wat zou jouw oplossing dan zijn?poezenmoedertje schreef: ↑26-01-2019 08:59Moet je kinderen dan maar laten lijden omdat het je broer is?
zaterdag 26 januari 2019 om 09:17
Dat kan. Maar tussen de kinderen in huis nemen en direct maar zeggen dat je het maar over moet laten aan anderen/instanties zit nog een heel groot gebied. Soms kan je ook iets doen voor een ander. Word je echt niet minder van. Ook al betekend dat dat je je zelf even op een tweede plek moet zetten.redbulletje schreef: ↑26-01-2019 09:12Ik ben niet voor niets bewust kindvrij en woon niet voor niets alleen. Het zou echt al mijn mentale grenzen over gaan als ik iemand in huis zou halen. Dat resulteert in enorme ruzies en mentale breakdowns. Daar zou helemaal niemand bij gebaat zijn.
Zoiets moet je overlaten aan mensen die gek zijn op kinderen en het verzorgen/opvoeden daarvan.

zaterdag 26 januari 2019 om 09:22
Ik zou eerst mijn broer aanspreken en hem mijn hulp aanbieden.
Maar als dat niet afdoende is of mijn broer weigert hulp of zijn gedrag aan te passen.
Dan zou ik echt jeugdzorg inschakelen.
Ik heb zelf ook geen veilige jeugd gehad en het ergste vond ik dat niemand iets deed terwijl er mensen waren die het wel wisten.
zaterdag 26 januari 2019 om 09:26
Ga jij eens heel snel je mond spoelen en je handen wassen met groene zeep, jij rellert!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 26 januari 2019 om 09:34
Haha Vien, ik moest hardop lachen.
Ik denk dat er veel betere opties zijn dan bij ons, maar als dat niet zo zou zijn, zouden neefje of nichtje ook bij ons mogen wonen. Het lijkt me zeker niet optimaal, want ik heb niet voor niets voor een kindvriendelijke kindvrij leven gekozen, maar ik zou ze liever bij ons dan in een pleeggezin hebben.
Ik vind het belangrijk voor elkaar te zorgen. Of dat nou gaat om mijn ouders, mijn vrienden of de kinderen van mijn (schoon)zussen/zwagers.
Ik denk dat er veel betere opties zijn dan bij ons, maar als dat niet zo zou zijn, zouden neefje of nichtje ook bij ons mogen wonen. Het lijkt me zeker niet optimaal, want ik heb niet voor niets voor een kindvriendelijke kindvrij leven gekozen, maar ik zou ze liever bij ons dan in een pleeggezin hebben.
Ik vind het belangrijk voor elkaar te zorgen. Of dat nou gaat om mijn ouders, mijn vrienden of de kinderen van mijn (schoon)zussen/zwagers.
essentialbliss wijzigde dit bericht op 26-01-2019 17:36
Reden: Ongelukkige typo
Reden: Ongelukkige typo
1.66% gewijzigd
I choose happy!
zaterdag 26 januari 2019 om 09:40
Dit dus.gierzwaluw33 schreef: ↑26-01-2019 09:17Dat kan. Maar tussen de kinderen in huis nemen en direct maar zeggen dat je het maar over moet laten aan anderen/instanties zit nog een heel groot gebied. Soms kan je ook iets doen voor een ander. Word je echt niet minder van. Ook al betekend dat dat je je zelf even op een tweede plek moet zetten.
En leuk, weer een van de 2010 serie!

zaterdag 26 januari 2019 om 09:40
Zou je partner het daarmee eens zijn? Een relatie kan er op klappen natuurlijk.EssentialBliss schreef: ↑26-01-2019 09:34Haha Vien, ik moest hardop lachen.
Ik denk dat er veel betere opties zijn dan bij ons, maar als dat niet zo zou zijn, zouden neefje of nichtje ook bij ons mogen wonen. Het lijkt me zeker niet optimaal, want ik heb niet voor niets voor een kindvriendelijke leven gekozen, maar ik zou ze liever bij ons dan in een pleeggezin hebben.
Ik stond voor mijn vader klaar en sta voor mijn moeder klaar. Maar haar in huis halen zou niet werken. Ik heb echt mijn ruimte nodig. Ben wel als twintiger bewust in de buurt van mijn ouders gaan wonen, dat kunnen ook niet alle volwassenen zeggen.
zaterdag 26 januari 2019 om 09:42
De neefjes en nichtjes van mn vriend... no way.. zijn allemaal druk druk en nog eens druk. Maar vriend heeft ook 2 siblings dus kiezen ze elkaar maar ipv ons.
Mijn petekind hier in huis zou nog kunnen. Maar die heeft zelf 1 broer en 1 zus dus neem aan dat ze geen 3 broertjes-zusjes uit elkaar halen dus allen op dezelfde plek terecht komen. En 3 stuiterballen tegelijk gedoneerd krijgen zie ik echt niet zitten
Mijn petekind hier in huis zou nog kunnen. Maar die heeft zelf 1 broer en 1 zus dus neem aan dat ze geen 3 broertjes-zusjes uit elkaar halen dus allen op dezelfde plek terecht komen. En 3 stuiterballen tegelijk gedoneerd krijgen zie ik echt niet zitten
zaterdag 26 januari 2019 om 09:44
Ik ben in 2012 begonnen geloof ik.hoor ik dan nog bij de harde kern
En viennas ook lang niet meer gezien int topic. Op facebook ben je ook al niet meer?

zaterdag 26 januari 2019 om 09:47
Het zou er voor mij een beetje vanaf hangen hoe oud de kinderen zijn... bij ons een neefje en een nichtje waar pa (mijn broer) sinds dat de kinderen een jaar of 3 a 4 waren door moeder uit beeld is gehouden. Hij heeft geprocedeerd tot ie een ons woog, telkens gelijk gekregen van de rechter, maar zijn kids door een politiemacht uit huis laten halen om de omgangsregeling te af te dwingen, dat zag hij in hun belang niet zitten.
Hij heeft afstand genomen, is met zijn nieuwe vrouw een flink eind weg geëmigreerd (wat ik niet per se een hele goede move vind), maar wij wonen nog op dezelfde plek.
Kids zijn inmiddels 11 en 12. Ik denk dat het wachten is totdat ze een keer op de stoep staan, of op onze voicemail of Facebook, gewoon ook uit nieuwsgierigheid. En ik denk dat wij dan wel een rol zouden kunnen en willen spelen, desnoods als tweede thuis.
Pubers zijn natuurlijk niet makkelijk, zeker niet met zo’n verleden, maar ik denk dat ze een minder grote zorg zouden zijn dan 2 echte kleintjes. Bovendien zou het hooguit voor een paar jaar zijn, en we hebben de ruimte. Alleen met hun moeder wil ik zo min mogelijk te maken hebben.
Misschien onderschat ik het ook wel volledig hoor, hoeveel werk het zou zijn. Maar ik zou ze niet direct aan instanties overlaten.
Hij heeft afstand genomen, is met zijn nieuwe vrouw een flink eind weg geëmigreerd (wat ik niet per se een hele goede move vind), maar wij wonen nog op dezelfde plek.
Kids zijn inmiddels 11 en 12. Ik denk dat het wachten is totdat ze een keer op de stoep staan, of op onze voicemail of Facebook, gewoon ook uit nieuwsgierigheid. En ik denk dat wij dan wel een rol zouden kunnen en willen spelen, desnoods als tweede thuis.
Pubers zijn natuurlijk niet makkelijk, zeker niet met zo’n verleden, maar ik denk dat ze een minder grote zorg zouden zijn dan 2 echte kleintjes. Bovendien zou het hooguit voor een paar jaar zijn, en we hebben de ruimte. Alleen met hun moeder wil ik zo min mogelijk te maken hebben.
Misschien onderschat ik het ook wel volledig hoor, hoeveel werk het zou zijn. Maar ik zou ze niet direct aan instanties overlaten.
zaterdag 26 januari 2019 om 09:48
Ha! Dat zeg je nu. Maar het had heel goed gekund dat jij tijdens je vele reizen verliefd was geworden op een Amerikaan, Australiër of Nieuw-Zeelanderredbulletje schreef: ↑26-01-2019 09:40Zou je partner het daarmee eens zijn? Een relatie kan er op klappen natuurlijk.
Ik stond voor mijn vader klaar en sta voor mijn moeder klaar. Maar haar in huis halen zou niet werken. Ik heb echt mijn ruimte nodig. Ben wel als twintiger bewust in de buurt van mijn ouders gaan wonen, dat kunnen ook niet alle volwassenen zeggen.

zaterdag 26 januari 2019 om 09:49
Zeg dat wel, leuk zeg!

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

zaterdag 26 januari 2019 om 09:54
Ik heb bij 'n vriendin waar ik een aantal jaar heel veel mee optrok haar dochter van 12 tot 20 meegemaakt. Als 12-jarige was ze nog wel makkelijk, maar toen de puberteit eenmaal doorbrak was ze een terror voor haar moeder. Gelukkig kon ze ook bij haar vader wonen in 't zelfde dorp, dus de lasten konden worden verdeeld. Constant grote bek, niets opruimen, de koelkast/voorraadkasten leegvreten. Wat dat niets opruimen betreft zou ik zo haar (dure) kleding in de kliko hebben gegooid trouwens. M'n vriendin dreigde daar wel mee, maar deed het nooit.

zaterdag 26 januari 2019 om 09:56
Ik denk 't eigenlijk niet, ben helemaal niet snel verliefd. En ondanks m'n reislust best wel honkvast en heel erg gehecht aan mijn ouders en mijn huis.gierzwaluw33 schreef: ↑26-01-2019 09:48
Ha! Dat zeg je nu. Maar het had heel goed gekund dat jij tijdens je vele reizen verliefd was geworden op een Amerikaan, Australiër of Nieuw-ZeelanderDan was je daar misschien wel gebleven!