Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik zal nooit zeggen dat 'n andere ouder zich aanstelt want het is jouw gevoel..en dan zet je dus een ander programma op. Maar ik zou me er niet druk over maken.
Ze zien en horen straks bij andere kindjes ook genoeg (die krijgen driftbuien, weigeren te eten, zijn brutaal etc)
Grappig dat je dat zegt. Ik zit die dingen dan ook te kijken met zo’n blik van ‘tuurlijk, breng dat kind lekker op ideeën :facepalm: als of ie zelf nog niet genoeg ongein bedenkt..‘
obelix84 schreef:
28-01-2019 10:06
Ik zal nooit zeggen dat 'n andere ouder zich aanstelt want het is jouw gevoel..en dan zet je dus een ander programma op. Maar ik zou me er niet druk over maken.
Ze zien en horen straks bij andere kindjes ook genoeg (die krijgen driftbuien, weigeren te eten, zijn brutaal etc)

Ik merk nu dat onze peuter die dingen dan ziet en dan naar ons kijkt van ‘nou dat mag toch helemaal niet?’ :lol:

En ik moet soms echt op mijn tong bijten om niet quasi nonchalant tegen peuter te zeggen ‘tis dus niet de bedoeling dat jij dat ook gaat doen’. En ik zeg het niet omdat ik die andere ouders niet wil kwetsen en wellicht hebben ze het al zwaar genoeg op zo’n dag. En dat een kind zoiets doet hoeft niks te zeggen over het kind of zijn ouders.
GlitterCupcake schreef:
28-01-2019 10:09
Grappig dat je dat zegt. Ik zit die dingen dan ook te kijken met zo’n blik van ‘tuurlijk, breng dat kind lekker op ideeën :facepalm: als of ie zelf nog niet genoeg ongein bedenkt..‘
Ja dat inderdaad!

Nou ja, ze vind het echt leuk om te zien en ik vind het ook wel afwisselend, dus ik geef er zelf wel commentaar bij. Nou zeg, die Tommie, die wil niet in bad! Lekker spetteren in het water!
Zou je er zo niet juist de nadruk opleggen?door te zeggen dat tommie eigenlijk iets gek doet maak je 't mss juist interessant

Mijn oudste heb ik nog nooit hoeven waarschuwen, zeggen dat iets niet mag, haar ergens moeten weghalen etc etc.. De jongste moet ik om de haverklap waarschuwen, toespreken, weghalen, zeggen dat ze geen koek krijgt etc.. Ze kan 't dus niet van oudste hebben, ze kijkt dezelfde programma's als oudste vroeger... Het is dus ook per kind heel verschillend
rosings schreef:
28-01-2019 10:17
Ja dat inderdaad!

Nou ja, ze vind het echt leuk om te zien en ik vind het ook wel afwisselend, dus ik geef er zelf wel commentaar bij. Nou zeg, die Tommie, die wil niet in bad! Lekker spetteren in het water!

Ja ik ben dan ook zo’n ‘goody two-shoes’ en zeg dan ‘naam koter gaat wel lekker in bad hè?’ En mijn braveling zegt dan ook braaf ‘ja ik ga wel in bad’ :-$

Ik merk dat er op dit gebied twee verschillende insteken zijn. Van 1 zus kreeg ik een tas met boekjes die allemaal heel braaf waren en van 1 broer kreeg ik een tas met boeken over poep, vieze snotjes en stoute streken. 1x raden welke tas er nog in de kelder staat :A: Dit weerspiegeld ook wel hun manieren van opvoeden.
obelix84 schreef:
28-01-2019 10:25
Zou je er zo niet juist de nadruk opleggen?door te zeggen dat tommie eigenlijk iets gek doet maak je 't mss juist interessant

Mijn oudste heb ik nog nooit hoeven waarschuwen, zeggen dat iets niet mag, haar ergens moeten weghalen etc etc.. De jongste moet ik om de haverklap waarschuwen, toespreken, weghalen, zeggen dat ze geen koek krijgt etc.. Ze kan 't dus niet van oudste hebben, ze kijkt dezelfde programma's als oudste vroeger... Het is dus ook per kind heel verschillend
Dat is de andere kant inderdaad. Geen idee waar ik goed aan doe :) haha
We doen allemaal zo maar wat 😉
:lol:
obelix84 schreef:
28-01-2019 10:25

Hahaha heb jij ook zo'n dreumes die de hele dag lekkers wil eten? Is hier nu sinds 2 weken dat hij de hele dag aan z'n stoel hangt of probeert in keukenkastjes of trapkast in te breken. En dan huilen en mokken als hij niet meer krijgt, of als hij dan groente oid krijgt.

Wat betreft Sesamstraat, nooit zo over nagedacht. Wij vinden 't zelf ook wel grappig. Ik weet niet, keek het zelf vroeger ook en heb nooit straf oid gehad. Ik luisterde gewoon. Punt. Onze dreumes is veel stouter en ondernemender, maar lijkt mij dat dat dus niet aan Sesamstraat ligt.

Wp, vervelend weer een kuur
Hopelijk snel weer voorbij. Ga zelf idd maar even een uurtje bijslapen.
Ik heb Sesamstraat eigenlijk amper opstaan, boeit zoon niet zo. Zoon is dit weekend overgestapt van Bumba naar Raceauto (Cars2).

Zoon wil ook heel de dag snoepje, maar heeft ook 2 appels met kroost en al verorberd afgelopen dagen. Onze dreumes is al handen vol, dus ben benieuwd naar zoon 2.
@Teckeltje

Hier ook plotseling een tijdje moeite gehad met wegbrengen naar de opvang. Daarvoor nul problemen.

Ik ben hetzelfde blijven doen als altijd, dochter werd iets langer vastgehouden en getroost door de leidsters. Na een week of twee was t over. Heb haar in die periode waar t kon ietsje eerder gehaald en toen was het opeens ook weer voorbij.

Volgens de leidsters kon t ook met de zwangerschap te maken hebben, hadden ze al vaker gezien.

Moeilijk!! Maar het was dus wel een faaaaase :there:
-Dudette- schreef:
28-01-2019 11:11
@Teckeltje

Hier ook plotseling een tijdje moeite gehad met wegbrengen naar de opvang. Daarvoor nul problemen.

Ik ben hetzelfde blijven doen als altijd, dochter werd iets langer vastgehouden en getroost door de leidsters. Na een week of twee was t over. Heb haar in die periode waar t kon ietsje eerder gehaald en toen was het opeens ook weer voorbij.

Volgens de leidsters kon t ook met de zwangerschap te maken hebben, hadden ze al vaker gezien.

Moeilijk!! Maar het was dus wel een faaaaase :there:
Ik heb er inderdaad ook over gedacht dat 't met de zwangerschap te maken kon hebben. Nouja we go with the flow. Wel Fijn dat je het herkent als fase ;)
Ik breng jongste sinds 4wkn naar het kdv en het is al 4wkn drama... Ik hoop dat 't de nieuwigheid is want ik vind 't vreselijk weggaan zo (na 5min over zeggen de leidsters)
En ja, hier heel de dag 'koek' en 'sjola' en drama als ze niks krijgt of iets anders krijgt... Fasefasefasefase
Pfff, is niet leuk he obelix, weggaan als ze zo overstuur zijn.

En dat gezeur om eten vind ik ook niet zo leuk. Vooral de driftbui die volgt als hij niets krijgt.
Hoi!

Ik schrijf graag met jullie mee hier. Het babytopic lijkt vaak niet meer voor ons van toepassing.

Dochter is over 4 weken 1 (eigenlijk over 2 als je kijkt naar uitgerekende datum), en is al lang geen baby meer!
8 tandjes, ze loopt langs, drinkt uit een beker, ze zegt mama en oma gericht, ze doet de handgebaren als we zeggen: zwaaien, high five, kiekeboe en hoera en kent alle stapjes van het liedje klap eens in je handjes (soms komt er een error, dan varen de scheepjes voorbij terwijl ze haar handen op haar hoofd heeft ;) ).
Over 3 maanden komt er weer een echte baby in huis.

Leuk om verhalen uit te wisselen en praktische tips te krijgen.
Ha Suikerwafel, welkom!

Wat fijn dat het met de tweede zwangerschap zo vlot is gegaan. Hoe was het om dat nu van de andere kant mee te maken?
-Dudette- schreef:
28-01-2019 13:39
Ha Suikerwafel, welkom!

Wat fijn dat het met de tweede zwangerschap zo vlot is gegaan. Hoe was het om dat nu van de andere kant mee te maken?
Heel fijn! Hadden we niet zien aankomen zo snel!
Ik vind het leuk dat ze zwanger is, maar vooral fijn dat zij straks de bevalling en de voedingen/nachten doet ;). Heel gemeen eigenlijk. Ik kan het kindje wel voelen en dat vind ik heel leuk. Vrouw is enorm hormonaal, maar dan is een lieflijke zin. Ze is continu erg knuffelig (ik mag niet meer los liggen in bed) en kookt ineens de sterren van de hemel. Ik vind het wel grappig zo ;). Normaal was ze van het nuchtere met af en toe een lieve opmerking. Ik ken haar zo niet, vind het haast irritant soms ;). Ze is mooi aan het groeien nu trouwens.
Gezellig suiker! En straks ook weer samen in 't baby topic dus :).

Dreumes heeft 2 nachtjes bij opa en oma gelogeerd en is super goed gegaan (buiten de moeite met het afscheid). Ben wel heel blij dat ie weer thuis is. Hoe fijn het ook was de tijd aan mezelf te hebben en weer even uit te kunnen slapen, het voelt toch een beetje alsof er een arm of been geamputeerd is zonder hem thuis. Maar het was me in m'n eentje nooit gelukt dit weekend met dat klote bekken. Dus was goed zo. Vriend komt bijna thuis. Die gaat voorlopig nergens meer heen (buiten werk dan) :whip:
Hier zodra ik bij het aanrecht sta, staat ze naast me met een knijpend handje omhoog 'koekoe'. Ze scharrelt zelf de kasten af dus sinds een tijdje staan haar koekjes/snoepjes in het bovenste kastje. :devil:
Ook drama als ze niet meer krijgt, maar mama houdt vol!

Update hier: ze is afgelopen vrijdag weer bij de kinderarts geweest ivm haar groei. Ze zat nu, ondanks de twee antibiotica kuren, weer binnen de marge. Wel de onderste lijn, maar aangezien ze ook antibiotica en oorontsteking had gehad was de kinderarts tevreden over haar gewicht. Nog 1x om ter kijken of de groei heeft doorgezet en dan kunnen we dat hoofdstuk hopelijk weer afsluiten! :cheer2:
He wat fijn lavendel!
Oh, das fijn lavendel!
Wat goed Lavendel!

WP, hoe gaat t inmiddels?
Welkom Suikerwafel! :cheer2:

En SUPER goed Lavendel! Wat een zorg minder :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven