omgang kinderen

02-02-2019 21:39 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet niet goed onder welke categorie het valt..

Graag jullie mening over mijn situatie;
ik heb jonge kinderen met een vader in het buitenland. De afspraak die wij gemaakt hebben is dat ze met mij mee zijn gegaan naar Nederland en dat hij ze een aantal keren per jaar bezoekt ( hij neemt ze dan mee voor een paar dagen). In de tussentijd, kan hij bellen, appen, videogesprekken doen, wanneer hij wil, ( gebeurt heel wisselend).
In ons ouderschapsplan hebben we afgesproken dat het hoofdverblijf bij mij is en dat ik de verantwoordelijkheid heb in de zorg en dat we dat wanneer hij in Nederland gaat wonen, we dit plan gaan herzien.

Hij wil nu deze afspraak veranderen, hij wil de kinderen 2 maanden aan een stuk hebben. Hij gaat oppas regelen voor als hij aan het werk is.

Mijn eerste reactie is nee, want deze afspraak hebben we gemaakt. Mijn tweede reactie is ook nee, want dit is niet in het belang van de kinderen...Ze moeten 12 uur vliegen, zijn 2 en 1 jaar. Er is tijdverschil. Ze komen bij een oppas die een andere taal spreekt, vaccinaties, ze worden uit hun ritme, basis gehaald. ze zijn nog zo klein, wat is de meerwaarde voor mijn kinderen.
Ik begrijp hem wel dat hij ze graag meer wil zien, op zich ook een positieve ontwikkeling, want het was heel moeizaam.
Hij is in Nederland van harte welkom, mag bellen wanneer hij wil. Maar ik blijf van mening dat zo'n reis en alles niet ten goede komt van mijn kinderen. Het is veel logischer, praktischer dat hij hier heen komt.
Ik krijg nu het verwijt dat ik de kinderen bij hem weg hou. en dat hij via sociale druk het toch gaat proberen.

Weet iemand waar ik informatie kan inwinnen over de regels hierover en hoe sterk hij staat, want ik ben bang dat hij dit voor het gerecht gaat doorvoeren. En ik wil helemaal niet zo tegen over elkaar komen te staan.

Graag hoor ik ook jullie gedachte hierover, want als moeder en een vertroebeld beeld over hoe mijn ex is en doet, weet ik niet meer of ik het goed zie en of het redelijk is.

bedankt
Zo, dat zou ik ook echt niet doen. Daar zijn ze te klein voor, vind ik wel.

Heeft hij gezag?
Ik zou advies vragen aan een kinderpsycholoog. Mij lijkt het niet wenselijk.
Hier zou ik ook niet blij van worden. Dit is meer iets voor als ze halverwege de basisschool zijn en zichzelf enigszins kunnen redden.

Een en ander ook nog afhankelijk van welk land overigens.
Jij hebt met je ex samen in het buitenland kinderen gekregen en bent na de breuk met de kinderen terug naar Nederland gegaan?
sparoodislekker schreef:
02-02-2019 21:44
Hier zou ik ook niet blij van worden. Dit is meer iets voor als ze halverwege de basisschool zijn en zichzelf enigszins kunnen redden.

Een en ander ook nog afhankelijk van welk land overigens.
Dan ook niet. Leerplicht. Twee maanden aan een stuk gaat dus nooit lukken
Zijn je kinderen Nederlanders? Als ze dezelfde nationaliteit hebben als je ex zou ik heel voorzichtig zijn.

Verder eens met Nemain: eerst verdiepen of het voor de ontwikkeling van de kinderen ok is.
ja dat ben ik, maar in overleg. voordat wij uitelkaar waren hebben we dit al besproken en vast laten leggen. ik heb aangeboden om daar te blijven, wilde hij niet.
Ben je niet bang dat hij de kinderen dan daar houdt?

Ik zou zo jong ook nog niet met een dergelijk voorstel akkoord gaan. En hoe dan als ze straks naar school moeten?
Ik zou veel te bang zijn dat je ze niet meer terug krijgt. Welk land is het?
Orangetree schreef:
02-02-2019 21:48
daarom wil hij nu ook juist nu. hij gaat wel in nederland wonen ooit in de toekomst, maar ook die termijn wisselt constant.
Lexie2018 schreef:
02-02-2019 21:50
ja dat ben ik, maar in overleg. voordat wij uitelkaar waren hebben we dit al besproken en vast laten leggen. ik heb aangeboden om daar te blijven, wilde hij niet.

Had hij daar iets over te zeggen dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Orangetree schreef:
02-02-2019 21:48
Nee 2 maanden gaat dan niet lukken idd, maar een paar weken in de zomer moet dan mogelijk zijn. Als iedereen op 1 lijn zit.
Franky77 schreef:
02-02-2019 21:49
Zijn je kinderen Nederlanders? Als ze dezelfde nationaliteit hebben als je ex zou ik heel voorzichtig zijn.

Verder eens met Nemain: eerst verdiepen of het voor de ontwikkeling van de kinderen ok is.
kinderen zijn Nederlands, ex is ook een Nederlander. 2 maanden weg bij de moeder lijkt mij wat veel en uiteraard ook de wisselingen,, onrust die het met zich meebrengt.
Maar mijn vraag is dus of ik onredelijk ben.
Nouschi schreef:
02-02-2019 21:52
Had hij daar iets over te zeggen dan?
nou ja, om mij hoefde het niet, ik zou daar niet gebleven zijn voor mezelf, maar wel voor mijn kinderen zodat zij dicht bij hun vader zouden kunnen zijn en voor hem, maar dat wilde hij dus niet.

En zeker heeft hij daar iets over te zeggen, het zijn ook zijn kinderen.
Trien30 schreef:
02-02-2019 21:50
Ben je niet bang dat hij de kinderen dan daar houdt?

Ik zou zo jong ook nog niet met een dergelijk voorstel akkoord gaan. En hoe dan als ze straks naar school moeten?
Nee daar ben ik niet bang voor. Hij zegt dat hij over 3 a 4 jaar in nederland woont.
Voor je jongste is het echt niet goed om 2 maanden bij zijn moeder weg te zijn en dan net als hij gewrnd is aan het leven bij vader weer terug te moeten.

Dat is vragen om hechtings problemen.
Wij vinden je niet onredelijk, of juist wel. En nu?
Je zult het toch met je ex moeten uitzoeken.
Als het 12 uur vliegen is, hoe reeel is het dan om te verwachten dat kinderen een band met hun vader opbouwen als je dit niet doet? En hoe vaak ga jij nu met de kinderen daar heen? Ik snap prima dat hij graag wat meer tijd met de kinderen zou willen doorbrengen. Zou het een optie zijn als van die 2 maanden jij er ook een meegaat? Of 2x 1 maand? Aan een onafhankelijke kinderpsychologe advies vragen vind ik wel een goed idee. Maar direct nee zeggen is volgens mij meer vanuit jouw gevoel ze niet zolang te willen missen. Die taal pikken ze wel op als ze vaker contact hebben met vader. Jullie communiceren nu toch ook volgens OPOL neen ik aan?
Lexie2018 schreef:
02-02-2019 21:55
nou ja, om mij hoefde het niet, ik zou daar niet gebleven zijn voor mezelf, maar wel voor mijn kinderen zodat zij dicht bij hun vader zouden kunnen zijn en voor hem, maar dat wilde hij dus niet.

Dat bedoel ik, wat heeft hij daar over te zeggen? Als jij het belangrijk voor de kinderen vond om ook bij hun vader te zijn had je daar toch kunnen blijven, ongeacht wat hij wilde?

Nu daar 2 maanden heen is een onzalig plan natuurlijk. Dan moet ie maar hierheen komen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lexie2018 schreef:
02-02-2019 21:57
Nee daar ben ik niet bang voor. Hij zegt dat hij over 3 a 4 jaar in nederland woont.
Hij zei ook dat jij het hoofdverblijf zou houden en de zorg maar daar komt ie nu ook op terug dus ja. Woorden zijn maar woorden.
sugarmiss schreef:
02-02-2019 21:57
Voor je jongste is het echt niet goed om 2 maanden bij zijn moeder weg te zijn en dan net als hij gewrnd is aan het leven bij vader weer terug te moeten.

Dat is vragen om hechtings problemen.
waar staat dat? is dat ergens wetenschappelijk bewezen?
Ik heb navraag gedaan bij een kinderarts over hechting in het algemeen en ze hechten zich in ieder geval aan 1 iemand en dat ben ik en misschien nog aan een ander vast persoon in hun leven, bijvoorbeeld opa of oma. Dus ik hoop dat dat goed gaat, maar is absoluut 1 van mijn grootste angsten.
Je bent absoluut niet onredelijk.
Je kinderen zijn nog veel te klein.
Ze zijn gewend om bij jou te wonen, ze kunnen niet zonder jou.
Ik zou ze absoluut niet voor 2 maanden laten gaan. 2 weken vind ik al lang.
PhoebeBananahammock schreef:
02-02-2019 21:58
Wij vinden je niet onredelijk, of juist wel. En nu?
Je zult het toch met je ex moeten uitzoeken.
ohw ik dacht dat een forum zo werkt? Ik vraag andere inzichten omdat ik weet dat ik niet objectief kan kijken als moeder, als ex.
Dus als er nou een heleboel mensen zijn die zeggen joh dat kan prima, of dat kun je daar en daar uitzoeken dan ga ik dat doen.
Ik ben namelijk zelf geen orthopedagoog of psycholoog. Ik wil wat het beste is voor mijn kinderen, niet wat het beste is voor mij of voor mijn ex.

Dank voor je bijdrage!
Lexie2018 schreef:
02-02-2019 21:55

Hij heeft niets te zeggen over dat jij gaat blijven daar of niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven