Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een aardpuls is een soort stalen pen die diep in de grond geslagen wordt waarop je je elektra in huis aardt. Dus als je kortsluiting krijgt je stoppen springen of aardlekschakelaar in de meterkast springt. Zodat je geen brand kunt krijgen ( of in elk geval minder snel)
Omdat het in de grond zit kan deze na vele jaren gaan rotten en minder goed gaan werken. Waardoor je elektrische installatie niet meer veilig is.
De draden waren sowieso al her en der aan elkaar geknoopt, er klopte niks van.

Omdat de watermeter illegaal naar binnen geplaatst is, zit er geen afsluiter aan. Bij lekkage heb je dan problemen of bij het opnieuw aansluiten van een wasbak. Zoals nu op dochters kamer.
De PWN wil het wel legaal maken ( kost ook weer bakken geld) Maar daarvoor moet er een straalbocht( soort lange buis in een bocht van pvc waardoor bijvoorbeeld leidingen als gas/ water en elektra onder je fundering doorgaan) ingegraven worden.

En daar moet het elektranet dus voor geaard zijn, want water plus elektra gaan niet goed samen.
Dat was óók al niet goed dus vandaar de aardpuls vervangen.

We zijn aan het graven geslagen.
De buis kan erin. Maar nu eerst koffie twee meter lang 70 cm diep door klei onder een fundering door graven, al liggend op je buik, valt niet mee.
lientje69 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 12:42
0.35% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje: je kunt echt zo aan de slag als bouwvakker. Echt ongelooflijk (voor mij dan) wat jullie allemaal zelf kunnen. Chapeau!
nartjie schreef:
05-02-2019 08:59
Ik hoop dat de 13e nu eens geluk brengt, maar ben er bang van. Ik geloof het pas als ik daadwerkelijk die dag in het ziekenhuis ben voor de afspraak
Gezien alle gedoe op andere dagen is de 13e misschien wel jouw geluksdag! :redrose:
Later is nu
Gele_Suikerspin schreef:
05-02-2019 10:10
Lise, ik zou vooral dingen doen die jou meer energie geven in verhouding tot energie kosten. En vooral dingen die hé echt leuk vind!

Verder helpt bij mij de tactiek van een onbewoond eiland soms.

Ga in gedachten naar een onbewoond eiland. Jij bent daar alleen, temperatuur is goed, je voelt je er prettig en vooral er zijn geen andere mensen en vooral geen andere meningen.

En wat wil jij dan?

Als ik het zo opschrijf klinkt het wat zweverig maar vaak houden wij mensen onbewust rekening met anderen hun mening en een groot verantwoordelijkheidsgevoel en dit kan helpen.

Ik wil dan vooral graag bediening en een stapel boeken :A: :proud:
(op het eiland blijven dus)
Later is nu
Dreamer schreef:
05-02-2019 11:23
Dat wil ik dus ook!
Ze zijn naast mijn kantoor aan het lijmen. Een enorm sterke lucht. Zowel collega als ik zijn migrainepatiënt en krijgen er licht hoofdpijn van. Lekker dan. Eerder wilde ik vrij nemen in geval van boorwerkzaamheden. Toen bleef ik toch werken en had ik thuis 2 dagen migraine (geen idee of het linkt was, want ik werd ook weer ongesteld) Nu zit ik enigszins in dubio.
Later is nu
Dreamer: dat is echt heel vervelend. Zou je leidinggevende er begrip voor hebben dat je dit niet trekt?
cesium24 schreef:
05-02-2019 11:31
Dreamer: dat is echt heel vervelend. Zou je leidinggevende er begrip voor hebben dat je dit niet trekt?

Ik weet het niet. Ik denk dat ze begint met 'is er geen andere plek waar je kunt zitten'. Bovendien is ze zelf ziek thuis, dus is er ook een kans dat ik pas reactie krijg, wanneer ik vrij ben, zeg maar.

IK heb net besloten. Ik neem gewoon vrij. Ik voel de hoofdpijn optrekken vanuit m'n neus en nek (klinkt wel raar) het is wel goed.
Later is nu
Dreamer schreef:
05-02-2019 11:23
Hahaha, goeie. Je af en toe dus maar laten bedienen door je omgeving of een all inclusief vakantie boeken!
Gele_Suikerspin schreef:
05-02-2019 11:40
Hahaha, goeie. Je af en toe dus maar laten bedienen door je omgeving of een all inclusief vakantie boeken!

Neehoor, gewoon met man op een rustige plek gaan zitten. En dan bedienen we elkaar. All inclusief lijkt me weer te druk (maar misschien dat we dat nog eens overwegen in voor- of najaar. Lijkt me namelijk wel enorm relaxed, geen boodschappen hoeven doen, bijvoorbeeld)
Later is nu
Jemig nartjie, wat frustrerend!

Cesium, het is vooral man die veel kan hoor. Ik ben meer van de hand en spandiensten. Maar samen zijn we best wel een sterk team ja.
Het is alleen fysiek behoorlijk afzien voor me nu.
Man lijkt wel niet te kunnen of willen begrijpen dat het huishouden óók doorgaat. Dus als hij zit, ben ik nog aan het eten maken, was ophangen enz.
En dat is me eigenlijk teveel.
Toch weer eens op wijzen, Lientje. Dat bij jou de werkzaamheden niet ophouden als het klussen klaar is. EN als hij vindt dat dat geen werk is, kan hij het ook wel doen, toch?

En ja, ik weet van zijn cultuur, maar 50 jaar terug was de cultuur hier ook nog zo, dat de man niets hoefde te doen. Waarom zou hij daarin niet kunnen veranderen? (terugvallend op die cultuur zou jij ook niet mee hoeven helpen in de bouw, toch?)
Later is nu
Ik wil naar dat eiland. Mét bediening inderdaad :-D
Het wordt druk op het eiland :-)
Ik wil daar ook naartoe. En dan in een hangmat. En ik wil een moestuin op stahoogte.

Gesprek zit erop. GS, ik heb de onderbouwing altijd lekker hoog staan. Het was mijn eerste gesprek. Het was een fijn gesprek. En nu heb ik veel pijn, ben ik koud en moe, dus ga even een dutje doen.
Moyrrie: fijn dat het een goed gesprek was.

Het wordt druk en gezellig op ons eiland. Een hangmat lijkt me ook wel wat maar daar kom ik niet meer uit, vrees ik. Maar ja, met bediening is dat natuurlijk geen probleem.
Ik weet niet of ik een hangmat zo lekker vind liggen, op den duur. Geef mij maar een lekkere bank.
Later is nu
Geen eiland voor mij, word me te druk. Of het eiland moet heeeeeeeeel erg groot zijn.
Geen wensen
Maar als we met z'n allen liggen te lezen, zijn we wel heel rustig, Nartjie ;-D

Mij gaat het vooral om de zon en warmte en de bank en de bediening en de boeken.. Heulemaal niet veeleisend ofzo.
Later is nu
Bediening, een boek en een lekkere bank lijkt me ook wel wat. :proud:

Klus is klaar.
Man gaat zo aan de stroom verder maar ik heb even bedankt. Mag hij alleen gaan doen.
Zo nog mijn werkkleding strijken, eten maken en mijn huis schoonmaken.
Dan heb ik wel genoeg gedaan vandaag.

Eerst ff uitpuffen met een kop thee.
Ben bekaf verdorie.
En alles doet zeer. Zware week dit
Ik wil ook naar het eiland. Met bediening en knappe mannelijke masseurs :biggrin:
Ik wil ook een masseur.
Oeh ja, masseur!
Later is nu
Ik niet.
Géén masseur voor mij. Zelfs als ze het zachtjes doen, zit ik naderhand nog onder de blauwe plekken.
En vuurrood tijdens en na het masseren.
Geen massage, geen polonaise aan deze ouwe lijk.
Ik ga wel ergens zitten waar ik niemand tot last ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven