Nog steeds chronische pijnen

zaterdag 29 december 2018 om 22:05

zondag 3 februari 2019 om 19:21
Deels ligt dat ook aan mij. Ik vind het lastig om aan te geven wat ik wel en niet kan. Ik ben zelf nog zo zoekende naar mijn grenzen.lientje69 schreef: ↑03-02-2019 16:56VGM, Ik heb zomaar het idee dat Lise niet zó veel invloed heeft op haar schoonfamilie dat ze het naar haar omstandigheden kan aanpassen.
Maar in een gezin moet er zeker rekening mee gehouden kunnen worden.
Wij zijn een aantal jaar terug naar Italië vereist. In één keer vond ik echt té lang.
We hebben toen, vanwege mij, overnacht in een hotel in zuid Duitsland.
Mijn schoonouders hebben geen flauw benul van de situatie. Ze weten nauwelijks wat een hernia in de rug inhoudt, denken bovendien dat ik dus ook alleen maar last van mijn rug heb. Ze snappen niet dat het niet beter wordt en dat pijnbestrijding niet permanent werkt. Dat je daar continu mee bezig bent.
Dat is geen onwil van ze, ze snappen het gewoon niet. En ze zien me te weinig om er echt een beeld van te kunnen vormen.
zondag 3 februari 2019 om 20:42
Sterkte Doro!
Lise, ik denk ook dat het lang niet aan iedereen uit te leggen is. Veel mensen snappen het gewoon niet als ze er niet middenin zitten, juist omdat je vaak alleen op de goede momenten gezien wordt. Op vakantie gaan met schoonouders lijkt me dan ook wel heel lastig als ze niet snappen wat jij wel en niet aankunt. Maar aan de andere kant is even eruit natuurlijk mentaal altijd heel welkom!
Ik trek me weer even terug in mijn leerbubbel (las ik hier ook laatst volgens mij en dat vond ik wel een leuk woord
)
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft
Lise, ik denk ook dat het lang niet aan iedereen uit te leggen is. Veel mensen snappen het gewoon niet als ze er niet middenin zitten, juist omdat je vaak alleen op de goede momenten gezien wordt. Op vakantie gaan met schoonouders lijkt me dan ook wel heel lastig als ze niet snappen wat jij wel en niet aankunt. Maar aan de andere kant is even eruit natuurlijk mentaal altijd heel welkom!
Ik trek me weer even terug in mijn leerbubbel (las ik hier ook laatst volgens mij en dat vond ik wel een leuk woord

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft

zondag 3 februari 2019 om 20:44
Oh en volgens mij had Lientje gezegd dat coschappen voor mij wel het zwaarst zullen worden en ik denk dat je daarmee heel erg een punt hebt. Naderhand als arts-assistent wordt het ook niet makkelijk, maar ik heb al even op de opleiding erover gehad en het is gelukkig mogelijk om dat in deeltijd te doen. Zo hoef je maar 3/4 dagen in de week te werken (wel 8-12 uur op een dag dan) en ben je de rest van de week vrij. Ik hoop dat het dan beter gaat en dat het niet nodig is (tja toch nog even m'n kop in het zand steken), maar het is altijd fijn om te weten dat de mogelijkheid er is.

zondag 3 februari 2019 om 20:51
Het is aan mij om het aan te geven en ik moet me goed voorbereiden.Char2000 schreef: ↑03-02-2019 20:42Sterkte Doro!
Ik trek me weer even terug in mijn leerbubbel (las ik hier ook laatst volgens mij en dat vond ik wel een leuk woord)
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft![]()
Mentaal ben ik er wel echt aan toe.

zondag 3 februari 2019 om 20:51
Jawel, met enig aanpassing en hulp.
Ik kan moeilijk gaan wachten tot ik beter ben.
zondag 3 februari 2019 om 22:09
Sterkte Doro
Wel belangrijk dan om voor de vakantie aan voor je schoonouders toch duidelijk(er) te maken, wat er aan de hand is, Lise. Anders valt het hen misschien alsnog rauw op het dak. Eventueel appen of schrijven, zodat het zwart op wit staat en je daarop terug kunt vallen. "Kijk, dit hebben we gezegd"
Dat ze niet een hele dag met stadje, museum en uitgebreide avondmaaltijd plannen, elke dag.
Wel belangrijk dan om voor de vakantie aan voor je schoonouders toch duidelijk(er) te maken, wat er aan de hand is, Lise. Anders valt het hen misschien alsnog rauw op het dak. Eventueel appen of schrijven, zodat het zwart op wit staat en je daarop terug kunt vallen. "Kijk, dit hebben we gezegd"
Dat ze niet een hele dag met stadje, museum en uitgebreide avondmaaltijd plannen, elke dag.
Later is nu

maandag 4 februari 2019 om 09:26
Dat is dus lastig voor hen. Voor mezelf ook, want ik wil wel graag.Dreamer schreef: ↑03-02-2019 22:09

maandag 4 februari 2019 om 09:31

maandag 4 februari 2019 om 09:51
Goed punt.cesium24 schreef: ↑04-02-2019 09:31Lise: is het in jouw geval wel verstandig om op vakantie te gaan met andere mensen? Mensen die de situatie ook nog niet begrijpen. Ik geloof dat ik daar niet aan zou beginnen. Jullie zullen met z’n tweetjes al moeten zoeken naar een nieuw evenwicht, dat is al moeilijk genoeg.
Ik worstel er zelf ook wel mee, maar ik wil wel graag gaan. Ik vind het leuk met hun en zij vinden het leuk met ons. Het is vanwege hun trouwdag en zij genieten enorm om het op deze manier te vieren. De vorige keer was het ook erg leuk.
Mijn man komt ook aardig op voor me en tracht me ook te beschermen. Het programma is leuk, maar niet heel erg vol.
Dus ik ga er vooral heel erg van genieten.
Deze week eerst nog even een erg nutteloos klusje afhandelen; het aanvragen van WW
maandag 4 februari 2019 om 09:55
Morgen!
Heel veel sterkte Doro
Tramadol bijwerkingen beginnen minder te worden, dus kan weer ff wat typen zonder over m'n nek te gaan :')
Gelukkig helpt het wel goed tegen de pijn, dus ik stoom er maar doorheen.
Morgen mijn silversplints ophalen, m'n moeder appte net dat ze griep heeft dus die kan waarschijnlijk niet mee. Eens kijken of ik nog iemand anders kan regelen.
Heel veel sterkte Doro

Tramadol bijwerkingen beginnen minder te worden, dus kan weer ff wat typen zonder over m'n nek te gaan :')
Gelukkig helpt het wel goed tegen de pijn, dus ik stoom er maar doorheen.
Morgen mijn silversplints ophalen, m'n moeder appte net dat ze griep heeft dus die kan waarschijnlijk niet mee. Eens kijken of ik nog iemand anders kan regelen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

maandag 4 februari 2019 om 10:54
Gecondoleerd Doro!
Blijft naar ondanks dat het zo goed is.
Lise, herkenbaar, dat niet willen dat het invloed op anderen heeft.
Uit ervaring kan ik je helaas vertellen dat je daardoor dus wél constant over je grenzen heen gaat. Met alle gevolgen van dien.
Het is en blijft lastig helaas.
En als je dus zo in elkaar zit, je leven lang.
Dan blijf je tegen muren aanlopen en vechten tegen jezelf en de rest.
Ja. Hier ook nog steeds dus. En ik heb geen tips voor je want ik doe het zelf net zo verkeerd.
Nog steeds. Na al die jaren.

Blijft naar ondanks dat het zo goed is.
Lise, herkenbaar, dat niet willen dat het invloed op anderen heeft.
Uit ervaring kan ik je helaas vertellen dat je daardoor dus wél constant over je grenzen heen gaat. Met alle gevolgen van dien.
Het is en blijft lastig helaas.
En als je dus zo in elkaar zit, je leven lang.
Dan blijf je tegen muren aanlopen en vechten tegen jezelf en de rest.
Ja. Hier ook nog steeds dus. En ik heb geen tips voor je want ik doe het zelf net zo verkeerd.
Nog steeds. Na al die jaren.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
maandag 4 februari 2019 om 11:01
Misschien helpt het dat met iedereen rekening gehouden moet worden?
Ook met gezonde mensen.
Ik merk het met het plannen van vakanties met vriendinnen. Elk mens is gewoon anders en heeft zo zijn/haar voorkeuren.
De 1 houd niet van musea de ander is vegetarisch de ander durft niet op een openbaar toilet.
Zo houden we elke dag met iedereen rekening, omdat iedereen anders is.
Misschien relativeert dat de boel wat.
Doro, heel veel sterkte!
Ook met gezonde mensen.
Ik merk het met het plannen van vakanties met vriendinnen. Elk mens is gewoon anders en heeft zo zijn/haar voorkeuren.
De 1 houd niet van musea de ander is vegetarisch de ander durft niet op een openbaar toilet.
Zo houden we elke dag met iedereen rekening, omdat iedereen anders is.
Misschien relativeert dat de boel wat.
Doro, heel veel sterkte!

maandag 4 februari 2019 om 11:15
Ik voel me ook vaak schuldig naar man toe omdat ik veel minder aankan dan hij. Thuis is dat geen probleem, doet man dingen alleen of met anderen, zonder mij.
In de vakantie is dat ingewikkelder. We gaan dit jaar proberen of het goed werkt als man in z’n eentje week weg gaat om dingen te doen die met mij erbij niet kunnen.
In de vakantie is dat ingewikkelder. We gaan dit jaar proberen of het goed werkt als man in z’n eentje week weg gaat om dingen te doen die met mij erbij niet kunnen.