Entertainment alle pijlers

Uitstel van Executie

30-08-2016 21:14 301 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt ook?
Ik vond het nog een soort van asociaal om weer terug te willen naar een verbouwd huis. Ze zou die schuld hoe dan ook houden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik vond het ook een hele bizarre opmerking. Ik begrijp ook oprecht niet dat je voor haar reden urgentie krijgt bij de woningbouwcorporatie.

En dan terug willen als het huis opgeknapt is.

De opmerking van Alex op het einde was wel heel terecht. Hoe ze denkt het onderhoud en zo te gaan betalen van een koophuis. Volgens mij kan ze dat niet.
deenje schreef:
05-02-2019 21:31
Bij verkoop van de woning had ze ook meer dan €60.000 schuld en kwam ze ook in de schuldsanering. Dus verkoop levert niets op, denk ik
Bij niet verkopen zit ze met een schuld van meer dan 2 ton, het hele verhaal stinkt.
shining_star schreef:
05-02-2019 21:54
Ik weet niet wanneer het programma opgenomen is, maar haar man is ruim 1.5jaar geleden overleden. Los daarvan zag ze er niet uit alsof ze niet meer capabel was om na te kunnen denken. Integendeel, ze leek me niet dom.
Dat is niet heel lang geleden en misschien wel lang genoeg om er toen de zo'n zooi van te maken.

Ik snap alleen ook niks van dat terugwillen als het verkopen en verhuizen eerst nodig was ivm trauma's ect.
Lucifer2018 schreef:
06-02-2019 00:10
Dat is niet heel lang geleden en misschien wel lang genoeg om er toen de zo'n zooi van te maken.

Ik snap alleen ook niks van dat terugwillen als het verkopen en verhuizen eerst nodig was ivm trauma's ect.
Ik ook niet. En kind dan zeker weer van school laten veranderen.
Tiana_76 schreef:
06-02-2019 00:16
Ik ook niet. En kind dan zeker weer van school laten veranderen.
Kind ging niet meer naar school. Had , begreep ik, een soort van trauma na de dood van vader. Het heen en weer verhuizen zal dat allemaal ook geen goed doen, lijkt me
atjuuh schreef:
06-02-2019 07:48
Kind ging niet meer naar school. Had , begreep ik, een soort van trauma na de dood van vader. Het heen en weer verhuizen zal dat allemaal ook geen goed doen, lijkt me

Ik had begrepen dat kind in nieuwe woonplaats wel naar school ging.
Maar misschien had ik dat mis.

Vond het ook een raar verhaal. Ellende, pesten, herinneringen enz. En die zijn nu allemaal weg nu het huis opgeknapt is?
Kreeg de indruk dat Alex het ook vreemd vond.
Oh, dat heb ik dan weer verkeerd begrepen. Maar evengoed blijft het een apart verhaal ...
Kind ging in nieuwe woonplaats wel weer naar school en het ging een stuk beter omdat de begeleiding op nieuwe school beter was.

Ik heb ook behoorlijk wat vraagtekens bij dit hele verhaal
girasole3 schreef:
06-02-2019 08:23
Kind ging in nieuwe woonplaats wel weer naar school en het ging een stuk beter omdat de begeleiding op nieuwe school beter was.

Ik heb ook behoorlijk wat vraagtekens bij dit hele verhaal

De hele financiële toestand kan ik me nog voorstellen, maar inderdaad de jongste dochter die nu op een nieuwe school zat en van het gepest af was. Hoe nu verder dan? Erg vreemd.
Heel triest verhaal

Maar ik had ook wel vraagtekens.

Ik weet niet wat voor baan ze had voordat ze zpp’er werd en ook nog ziek werd, maar als single moeder een huis van 365.000 euro, dat is toch sowieso een enorm risico qua schuldenlast? Haar hypotheek was 1660 per maand, echt enorm! Met zoveel rente... plus nog al je andere vaste lasten.

Dan weet je dus ongeacht of je ziek wordt dat je je hele (werkzame) leven een enorm pak geld moet binnenhalen. Nogal een risico... zeker in een regio waar je je huis blijkbaar niet voor die prijs kwijt kunt.
En die van gisteren ook weer zo’n triest verhaal. Damn.
Echt een heel vreemd verhaal dit en ik ben het eens met eerdere posters dat het hele zaakje riekt.
Er mankeerde nogal wat aan het huis en nu is het helemaal tiptop in orde. Zo'n verbouwing zou normaal gesproken een vermogen kosten.
En eerst weg willen vanwege de herinneringen en om dichter bij de kinderen te wonen en daarna als een blad aan de boom omslaan en opeens terug willen in verband met 'dichter bij het werk'.

Eerlijk gezegd komt het op mij een beetje over dat ze toch al wist dat ze de schuldsanering in moest en op deze manier een prachtig huis heeft, wat eerst toch redelijk wat rare dingen en mankementen had.
Nieuwe week, nieuwe aflevering.

Stel kocht huis, na zoveel jaar zegt man: ik heb een relatie met iemand anders, ik wil scheiden. Afgesproken is dat zij nog 2 jaar met de kinderen in het huis blijft wonen want: ze mogen niet verkopen van de bank ivm onderwater staan en 40.000 euro restschuld.

Wtf? Dus de bank zegt: nee nee, da mag nie want te grote restschuld?
En als ze niet meer kunnen betalen dan? Dan is er gedwongen verkoop en net zo veel restschuld aldanniet meer. Dit kan toch geen waarheid zijn?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
19-02-2019 20:59
Nieuwe week, nieuwe aflevering.

Stel kocht huis, na zoveel jaar zegt man: ik heb een relatie met iemand anders, ik wil scheiden. Afgesproken is dat zij nog 2 jaar met de kinderen in het huis blijft wonen want: ze mogen niet verkopen van de bank ivm onderwater staan en 40.000 euro restschuld.

Wtf? Dus de bank zegt: nee nee, da mag nie want te grote restschuld?
En als ze niet meer kunnen betalen dan? Dan is er gedwongen verkoop en net zo veel restschuld aldanniet meer. Dit kan toch geen waarheid zijn?
Belachelijk inderdaad, mensen zijn uit elkaar en kunnen de hypotheek niet betalen. Dat ex voor zichzelf wil beginnen als spiritueel medium en ermee wegkomt dat hij niet meer meebetaald aan de hypotheek kan toch ook geen waarheid zijn? Wat een verantwoordelijkheid richting zijn kinderen heeft die man(niet).
kippetje29 schreef:
19-02-2019 21:54
Belachelijk inderdaad, mensen zijn uit elkaar en kunnen de hypotheek niet betalen. Dat ex voor zichzelf wil beginnen als spiritueel medium en ermee wegkomt dat hij niet meer meebetaald aan de hypotheek kan toch ook geen waarheid zijn? Wat een verantwoordelijkheid richting zijn kinderen heeft die man(niet).
Nou he? verschrikkelijk. kan iemand die kerel niet een enorme schop onder zijn hol gaan geven!!! Dat is toch belachelijk, die schuld is net zo goed voor de helft voor hem.
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
20-02-2019 10:59
Nou he? verschrikkelijk. kan iemand die kerel niet een enorme schop onder zijn hol gaan geven!!! Dat is toch belachelijk, die schuld is net zo goed voor de helft voor hem.
Ik had begrepen dat hij ongewenst zijn baan was kwijtgeraakt. Hij deelt nu iig wel mee in het positief saldo dat overblijft.
herfstappeltaart schreef:
20-02-2019 11:03
Ik had begrepen dat hij ongewenst zijn baan was kwijtgeraakt. Hij deelt nu iig wel mee in het positief saldo dat overblijft.

Niemand raakt zijn baan voor de lol kwijt, maar dan kun je toch voor iets nuttigers gaan qua baan spiritueel medium?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
20-02-2019 11:06
Niemand raakt zijn baan voor de lol kwijt, maar dan kun je toch voor iets nuttigers gaan qua baan spiritueel medium?

Ja zou ik ook denken maar misschien is de ex totaal de weg kwijt in zijn bol ;-)
20-02-2019 11:06
Ja zou ik ook denken maar misschien is de ex totaal de weg kwijt in zijn bol ;-)

Hopelijk komt hij dan bij zinnen. Al bestaat het risico dat hij in deze mindset blijft.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Maar los van het feit dat hij aldanniet zijn baan gedwongen kwijt raakt, hoe kan het dat hij zo makkelijk van zijn verplichting ontslagen wordt. Ja heel rot en sneu dat hij zijn baan kwijt raakt, maar het is wel de makkelijkste weg om te zeggen: ja ik kan het niet meer betalen, het is nu jouw probleem.

Mensen zitten zo makkelijk in de het overkomt me allemaal maar rol! Echt kom op, kweek wat ballen en neem verantwoordelijkheid.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
20-02-2019 12:21
Maar los van het feit dat hij aldanniet zijn baan gedwongen kwijt raakt, hoe kan het dat hij zo makkelijk van zijn verplichting ontslagen wordt. Ja heel rot en sneu dat hij zijn baan kwijt raakt, maar het is wel de makkelijkste weg om te zeggen: ja ik kan het niet meer betalen, het is nu jouw probleem.

Mensen zitten zo makkelijk in de het overkomt me allemaal maar rol! Echt kom op, kweek wat ballen en neem verantwoordelijkheid.

Vind ik ook maar als dat de boodschap is kan die vrouw er ook niet meer van maken. Ze kan dan gewoon de bank niet keurig het hypotheekbedrag overmaken.
Daarom begreep ik ook niet waarom hij wel meedeelde in de 4,5 duizend winst.
20-02-2019 13:25
Vind ik ook maar als dat de boodschap is kan die vrouw er ook niet meer van maken. Ze kan dan gewoon de bank niet keurig het hypotheekbedrag overmaken.
Daarom begreep ik ook niet waarom hij wel meedeelde in de 4,5 duizend winst.
Nou dat is dus niet helemaal waar. Die vrouw kan er zeker wat van maken. Zij legt zich hier netjes bij neer. Ze zijn beide 100% aansprakelijk voor de schuld aan de bank, dus zij schikt zich ook wel makkelijk in haar “lot”.
biol schreef:
20-02-2019 13:47
Nou dat is dus niet helemaal waar. Die vrouw kan er zeker wat van maken. Zij legt zich hier netjes bij neer. Ze zijn beide 100% aansprakelijk voor de schuld aan de bank, dus zij schikt zich ook wel makkelijk in haar “lot”.

Maar dat heb ik wel vaker bij dit soort programma's.
dianaf schreef:
20-02-2019 13:55
Maar dat heb ik wel vaker bij dit soort programma's.

Misschien een beetje murw. En van een kale kip kun je niet plukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven