Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De pomp moest niet eens vervangen, maar maakt af en toe een ratelend geluid en wij slapen ernaast. Dat geluid bleek hij dus niet te hóeven maken (vorige controleur zei dat er niets aan de hand was, dat klopt dus wel, maar het is ook niet goed)
Later is nu
Dreamer schreef:
13-02-2019 13:18
Het laatste deel van Heroes of Olympus. Het duurt me inmiddels erg lang, voordat Gaia eindelijk verslagen is door de 7 demigoden, maar ik zal nu weten hoe het afloopt ook! En het blijft leuk en vlot geschreven. Zit er regelmatig bij te grinniken.

En een paar hoofdstukken terug waren ze in Evora, Portugal, in een kerker waar wij ook ooit waren. Vind ik altijd zo leuk :-]
Dat zegt me niks.
Ik ga eens kijken.

Ik heb van mijn schoonmoeder een doos vol boeken van Elizabeth George gekregen. Gisteren begonnen aan het eerste boek maar het valt me toch tegen.

Alleen, ik kan beter even geen geld meer uitgeven aan boeken dus ik moet toch maar doorzetten.
Albert Heijn bezorgt niet bij een totaalbedrag lager dan € 50. Man denkt nu dat hij morgen wel naar de winkel kan...

Bij dit soort dingen is het des te lastiger dat ik niet gewoon gezond ben :frusty:
lise1985 schreef:
13-02-2019 14:04
Albert Heijn bezorgt niet bij een totaalbedrag lager dan € 50. Man denkt nu dat hij morgen wel naar de winkel kan...

Bij dit soort dingen is het des te lastiger dat ik niet gewoon gezond ben :frusty:
Het is even plannen, maar ik laat de boodschappen 2x per maand bezorgen.

Ik ervaar het als heel handig. En de energie van het boodschappen tillen besteed ik liever aan iets leuks.

Als je alles laat bezorgen en een ritme vind kom je zo aan 50/70 euro.

Ook zie je wanneer jou producten in de aanbieding zijn. En geen impuls aankopen.

Je hoort het al. Ik ben echt fan.

Maar in het begin is het even puzzelen.
Ik heb zo ook altijd alles op voorraad en ga alleen naar de super als ik zin heb of om even vers fruit tussendoor te kopen.
Gele_Suikerspin schreef:
13-02-2019 14:08
Het is even plannen, maar ik laat de boodschappen 2x per maand bezorgen.

Ik ervaar het als heel handig. En de energie van het boodschappen tillen besteed ik liever aan iets leuks.

Als je alles laat bezorgen en een ritme vind kom je zo aan 50/70 euro.

Ook zie je wanneer jou producten in de aanbieding zijn. En geen impuls aankopen.

Je hoort het al. Ik ben echt fan.

Maar in het begin is het even puzzelen.
Wij, man dan, doen twee keer per week boodschappen. Geen impulsaankopen en scherp lettend op aanbiedingen. Voor ons is het dus onhandig om te laten bezorgen, puur omdat we niet aan het bedrag komen. Wij verbruiken best weinig, zeker qua houdbare zaken zoals drank en zo. We drinken nog het meest koffie, en dat bestellen we rechtstreeks bij Nespresso.
We houden wel van verse dingen, dan is naar de winkel gaan weer makkelijker.
Ik zou toch voor 1x voor wat extra's gaan, Lise. Hoeveel kost bezorgen dan? Neem een paar pakken wasmiddel, die hakken er altijd wel in qua prijs en zijn onbeperkt houdbaar, bij mijn weten.
Hier doet man 1x per week boodschappen en ik haal door de weeks brood en fruit+groente dat IK lekker vind en van 't seizoen is. :-]

De boeken die ik lees zijn een vervolg op Percy Jackson. Ik heb ze geleend van m'n schoonzoon. Van Percy Jackson weet ik het niet meer, maar dit laatste boek van de Heroes is het dunst, 520 pagina's.
Maar er komen echt grappige dingen in voor. Zo zoeken ze de godin Nike en als die niet te vinden is, zegt er 1 "Moeten we anders reclame gaan maken voor Adidasschoenen ofzo, om haar tevoorschijn te krijgen".. Nouja, zo ongeveer. Het helpt, btw. spoiler.

In Percy Jackson is een satyr, die steeds gedachtenloos het servies opeet, als het gewone eten op is. Ook zoiets. Nouja.. ik ben fan, dat is duidelijk.

En nog maar 220 pagina's te gaan :yes:
Later is nu
Bezorgen kan vanaf € 50, we zaten net op de helft. De bezorgkosten an sich maken niet uit.
En wasmiddel en zo, daar heb ik nog een hele voorraad van staan.
Maar goed, we gaan morgen samen wel. Hij heeft zijn afspraken voor morgen al afgezegd gelukkig.
Geen groen licht qua pomp. Ik moet eerst leren hoe het werkt met invoeren van basaal eenheden. Volgende week woensdag terug. Heb nu een lijstje meegekregen om zelf zonder hulp basaal eenheden in te voeren en hoe ik de pomp moet plaatsen.
Maar ook logisch, want als je niks weet kan het gevaarlijk worden ivm te veel insuline of te weinig.
Toch positief toch, Nartjie! Niet direct groen licht, maar wel iets om bij te leren, zodat het wel kan. Logisch, zeg je zelf.
Later is nu
Nartjie: dat oefenen vind ik ook logisch, je zult toch moeten weten hoe je met zo’n apparaat om moet gaan. Nog een week wachten (en oefenen) dus.
Dreamer schreef:
13-02-2019 15:07
Toch positief toch, Nartjie! Niet direct groen licht, maar wel iets om bij te leren, zodat het wel kan. Logisch, zeg je zelf.
Hier sluit ik me bij aan.
Ik sluit me ook bij mijn voorgangers aan Nartjie :)

Ik ben weer thuis, was nog even op de koffie geweest bij iemand, wat ik al een tijdje beloofd had.
Hier gaat het even iets minder, gisteren op het werk was het ontzettend chaotisch en kon het niet echt vinden met mijn collega's waardoor het meeste werk op mij terecht kwam. Ik vind het echt niet erg om hard te werken maar er zijn grenzen.
Mijn rug vond het gisterenavond ook genoeg geweest van het vele bukken, die rugpijn is inmiddels wel weg, maar de pijn zakte/straalde door naar mijn heupen. Vanmorgen wel even kort gesprekje gehad met leidinggevende en andere collega's, dat ik gisteren teveel over mijn grenzen heen ben gegaan. Dit is tegelijkertijd ook mijn valkuil, ik wil teveel mijn best doen omdat ik bang ben dat collega's mij anders lui gaan vinden.
Over 2 weken gesprek van de proefperiode, dan ga ik het hier ook uitgebreid over hebben.

Nu lekker thuis, straks even koken en dan vind ik het wel best voor vandaag. Morgenvroeg weer werken en daarna 3 dagen heerlijk vrij.
Kwebbeltje91, 2 weken klinkt mij als te lang. Kun je niet (telefonisch) overleggen met je jobcoach, die heb jij toch?

En als het gesprek eerder moet op je werk moet het gewoon eerder. Leidinggevende moet dan maar tijd maken.

Probeer morgen maar op wat voor jou 70% is te werken. Dat is voor ons types vaak al 120%. ;)
Als je terug gaat kijken over de hele maand januari, wat je aan boodschappen en eventueel drogisterij hebt gekocht.

Is dat vaak toch meer dan je denkt.

Of je vaker kleine bedragen, bv 3x 25 euro uitgeeft. Of in 1x 75 maakt voor je financiën niet uit.

Maar goed, je moet de omschakeling willen maken. Ieder zijn eigen keuze.

Maar eens terug rekenen hoeveel je in een hele maand aan boodschappen hebt gekocht, is voor iedereen af en toe interessant om te doen.

Ik ben ook geswitcht om Drogist spul bij ah te kopen, of bij etos, kun je mee bestellen, als dingen 1+1 zijn.
Goedemiddag. Ik ben vanochtend gelukkig weer bij de fysio geweest (ging maandag niet) en vanmiddag is mijn oma op 'ziekenbezoek' geweest.

Morgen krijg ik de uitslag van de foto's en ik ben een beetje zenuwachtig.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Spannend kohaku

@kwebbel, wel goed dat je het aangeeft.

@GS, eens, maar met de boodschappen komen we gewoon niet lekker uit om nog meer op voorraad te hebben dan we nu al hebben. We hebben al een behoorlijke voorraad.
Ook van wasmiddelen en verzorgingsproducten.
Man voelt zich wat beter dan vanochtend, mijn hoofdpijn is echter hardnekkig. Ik heb geen ervaring met migraine maar het voelt wel een beetje zo.
Nartjie, dat klinkt wel als een goed teken, dat ze je goed willen leren hoe je met de pomp omgaat! Ze zullen je het niet willen leren als ze denken dat ze m daarna toch niet kunnen plaatsen ;-)

Kwebbeltje, wat vervelend dat je zo erg over je grenzen bent gegaan tijdens je werk, maar wel goed dat je het al hebt aangegeven! Hopelijk voel je de volgende keer niet de behoefte om zoveel werk in je eentje op te pakken.

Vanmiddag ging (nogal ironisch) mijn 'goede' schouder uit de kom tijdens de eerste les EHBO :facepalm:. Ik speelde slachtoffer, maar had er even niet over nagedacht dat je dan al je spieren ontspant en iemand anders je schouder beweegt... Degene die het deed was ook erg geschrokken want die voelde m helemaal uit de kom draaien :whistle:
Char2000, vervelend (en pijnlijk?) voor jou. Maar voor de klas juist hartstikke leerzaam. Dit kunnen ze in het echt ook tegen komen.

Of iemand die hypermobile is of iemand die door een ongeluk bewusteloos is én zijn arm uit de kom.

Heb je nu veel pijn er aan?
Nartjie, veiligheid voor alles natuurlijk.
Maar wat Char zegt klinkt logisch. Ze zullen het je niet leren als je het niet daadwerkelijk gaat gebruiken.

Dreamer, lekker gelezen?

Lise sterkte in de ziekenboeg

GS, zeker handig af en toe te bekijken hoeveel je uitgeeft.
Ik schrik er soms van als ik het eindbedrag van de maand zie.

Char, heb je hem zelf weer in de kom gezet?

Kwebbeltje, blijft lastig hè grenzen aangeven. Ik blijf daar ook problemen mee houden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Kohaku , heb jij zo'n flexibele baas dat je kunt aangeven wanneer het niet lukt en dan thuis kan blijven?

Dat kan ik bij mijn baas wel vergeten. Sterkte met wachten op de uitslag!

Cesium, beetje bijgekomen nu?

:hello: Ambra! :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Morgen even rustig aan doen, alleen de was. Vrijdag neemt oude spver afscheid, weekend is voor verschonen van chin hokken en stofzuigen. Maandag en dinsdag basaal oefenen en nieuwe infusieset plaatsen. Woensdag weer naar ziekenhuis, donderdag naar nieuwe spv'er, vrijdag rust. Zaterdag verjaardag van mijn moeder en nieuwe brokken halen voor de chins 2x 20 kilo.
Lise dat schiet me net binnen.
Bezorgt Picnic bij jullie? Volgens mij is het daar vanaf 25 euro bezorgen.
Ik heb paar keer via de Plus laten bezorgen. Denk dat ik dat weer ga doen. De kratten mag ik of later inleveren, want 5 euro statiegeld per krat, of dat ik het mee geef, dan gaat de statiegeld van bedrag af. Heb ik een keer gedaan, maar dat doe ik niet meer. Ik hou de kratten totdat ik beslis om ze in te leveren. Wil op mijn gemak de kratten uitpakken en niet dat er een op mijn vingers staat te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven