Gestopt met pil, maar nog niet zwanger willen worden

23-03-2009 07:46 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben een vrouw van 30 en eind januari dit jaar gestopt met de pil. Niet omdat we voor een kindje gaan, maar om mijn libido op te krikken

Eind van dit jaar willen we wel gaan beginnen met 'een kindje maken', tot die tijd is het 'just for fun'.

Wie heeft hetzelfde en wie wil ervaringen met me delen?

Groetjes,

Maris
@maris: thanks! Met mijn libido is het prima, maar dat was het tijdens mijn pilgebruik ook al.

@thika: Ik heb ook een paar maanden erg veel alst gehad van pukkels. Bij mij is het nu zo goed als over, alleen wanneer ik ongesteld moet worden verschijnt er nog wel eens 1. Ik heb geen tips voor je behalve je huid goed verzorgen, 2 keer per week scrubben en af en toe een maskertje gebruiken voor een onzuivere huid! Hopelijk gaat het snel weer over!

Was jullie cyclus gelijk weer regelmatig trouwens?
@ Maris . Ik ben nu nog maar 2 weken gestopt en voel me al stukken beter.

Voorlopig ga ik ook niet meer aan de pil beginnen omdat dit al de 2 was waar ik blijkbaar niet tegen kan.

Heb microgeon 30 en yasmin gebruikt.

Hoe lang ben jij nu gestopt met de pil? En welke slikte jij?
Zal eens een maskertje en scrub proberen...Had nl het idee dat het meer vanbinnenuit kwam, maar baat het niet, dan schaadt het ook niet...

Mijn cyclus was altijd al onregelmatig voor ik met de pil begon, dat is nu weer zo...
Als je vriend geen condoom gebruikt en alleen voor het zingen de kerk uit gaat kun je heel goed nu al zwanger worden. Zou je het dan wel houden? Hoop van wel en zo niet, dan zou ik toch maar aan condoom gaan of andere vorm van anticonceptie (mannenpil bijv.).

En als je nu geen kinderen wilt, is je topic denk ik beter op zijn plek op de gezondheidspijler of de sexpijler (i.v.m. libido). Niet dat het hier niet kan staan, maar denk dat je daar veel meer reacties krijgt waaraan je iets hebt.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
@thika, probeer eens twee keer in de week een masker, gewoon die van Nivea bv., die zijn maar 2 euro voor 2 en werken als een tierelier!

JA moet mijn lichaam de tijd geven om te ontpillen, maar had ergens gelezen dat het rond de 6 weken duurt....en daar zitten we nu (hoezo ongeduldig!)
quote:superzuster schreef op 23 maart 2009 @ 12:03:

@maris: thanks! Met mijn libido is het prima, maar dat was het tijdens mijn pilgebruik ook al.

@thika: Ik heb ook een paar maanden erg veel alst gehad van pukkels. Bij mij is het nu zo goed als over, alleen wanneer ik ongesteld moet worden verschijnt er nog wel eens 1. Ik heb geen tips voor je behalve je huid goed verzorgen, 2 keer per week scrubben en af en toe een maskertje gebruiken voor een onzuivere huid! Hopelijk gaat het snel weer over!

Was jullie cyclus gelijk weer regelmatig trouwens?

Ik werd na mijn laatste pil vijf dagen daarna ongesteld. Mijn (eerste) cyclus duurde 31 dagen, dus ik zou nu weer ronde de 3e ongesteld moeten worden, als ik een cyclus van 31 dagen aanhoudt....

Was allang blij dat het niet langer duurde, want ken vrouwen waarbij het weleens een half jaar duurde voor ze weer ongesteld werden!!

En die van jou?
quote:femque27 schreef op 23 maart 2009 @ 12:09:

@ Maris . Ik ben nu nog maar 2 weken gestopt en voel me al stukken beter.

Voorlopig ga ik ook niet meer aan de pil beginnen omdat dit al de 2 was waar ik blijkbaar niet tegen kan.

Heb microgeon 30 en yasmin gebruikt.

Hoe lang ben jij nu gestopt met de pil? En welke slikte jij?28 januari de laatste pil geslikt en ik slikte microgenon 30...nooit echt ergens last van gehad. Ik slikt hem ook heel vaak door en dan was ik maanden niet ongesteld
@lnad: het geeft niet waar mijn topic staat, ik ben nu al een ervaring rijker en daar gaat het om!
quote:Maris1978 schreef op 23 maart 2009 @ 14:15:

[...]

Ik werd na mijn laatste pil vijf dagen daarna ongesteld. Mijn (eerste) cyclus duurde 31 dagen, dus ik zou nu weer ronde de 3e ongesteld moeten worden, als ik een cyclus van 31 dagen aanhoudt....

Was allang blij dat het niet langer duurde, want ken vrouwen waarbij het weleens een half jaar duurde voor ze weer ongesteld werden!!

En die van jou?In het begin was het heel onregelmatig tussen de 28 en 41 dagen. Nu is het al bijna een half jaar 35 dagen, dus dat is wel prettig!
@superzuster: Jeetje, 41 dagen?? Dan zit je helemaal in de zenuwen volgens mij!? Heb je er toen niet een zooitje testen tegen aan gegooid?
Heey meiden,

Heb vanavond nav dit topic een gesprek met vriend gehad over voorbehoedsmiddelen, baby`s en onze relatie..

Was zeer verhelderend, en we gaan niet meer voor het zingen de kerk uit...Risico van zwangerschap is toch wel aanwezig, en daar zijn we nu nog niet aan toe...

We gaan andere anticonceptie proberen..

Hebben jullie wel eens een pessarium gebruikt?Beviel dat?

Spiraaltje wil ik niet, en ook geen pil, prikpil, implanon whatever..

Verder nog dingen die we kunnen proberen?
@Maris: Ja dat heb ik idd. Ik was echt helemaal stressed out toen. Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik eindelijk ongesteld werd.
Goedemorgen ladies!

@thika: goed dat je hebt gesproken met je vriend. Is toch wel erg belangrijk dat jullie op 1 lijn zitten en allebei zoiets hebben van: nu nog even niet....Wat dacht je van het vrouwencondoom? Die kun je al een tijdje voor de sex in doen zeg maar en dan 'verpest' het ook niet zo de sfeer tijdens de sex...

@superzuster: hahaha kan ik me voorstellen!

(volgens mij heb ik vanmorgen mijn eisprong gevoeld, dus het wordt weer een hele lange cyclus )
Hoi Maris,

wat ben ik blij dat ik eindelijk iemand met eenzelfde topic op internet heb gevonden! Ben ook gestopt met de pil en niet omdat ik zwanger wil worden. Had er ook al 10 jaar pil op zitten inmiddels en was het zat.

Ben erg benieuwd wat jouw bijwerkingen zijn geweest. Ik had (volgens mij) m'n laatste pil op 7 april, gewoon m'n menstruatie gehad. Maar op een inie-minie bloedinkje tussendoor ± 11 dagen erna ben ik nog niet opnieuw ongesteld geworden. Inmiddels verschrikkelijk gevoelige tepels gehad (nu gelukkig over), veel misselijk, en ondanks misselijkheid toch veel willen eten en een flink opgezette buik. Vooral die dikke opgezette buik maakt me onzeker. Laatst toch maar een test gedaan, maar was een duidelijke 'nee'.

Herken je dit ook?? Of iemand anders???

xxx
Fijn om te lezen dat er ook anderen zijn met deze keuze. Ik heb nu iets meer dan een jaar geleden een koperspiraaltje laten zetten en ben er enorm blij mee!

Geen troep meer in mn lijf, geen bijwerkingen, geen libido-van-nul, geen afgevlakte emoties, geen rothuid, en zo kan ik nog wel even doorgaan met de ellende die kwam van hormonale anticonceptie. Ik voel me weer mezelf en hoef ook nergens meer over na te denken; heerlijk!!!

Met kinderen had het dus niets te maken. Dat spiraaltje zit er juist omdat ik enorm panisch ben om zwanger te worden en dus de boel zo veilig mogelijk geregeld wil hebben.
hier het zelfde,

ik zou ook graag willen stoppen met de pil, omdat wij tegen het einde van het jaar ook voor de kinders willen gaan (kan pas dan omdat we in dec nog een maand op reis gaan).

gezien de ontpil verhalen zou ik wel al willen stoppen, gezien ik ook meer dan 10 jaar de pil heb geslikt. maar ik wil geen voorbehoedsmiddel dat me weer vol hormomen stopt dus geen prikpil, of iets dat lang moet blijven zitten zoals spiraaltje.

Vriend is enorm tegen condooms (zit niet lekker volgens hem) dus dat kan ook niet.

wat blijft er dan nog over?pressarium? dat klinkt al goor. pre-sa-ri-um.

weet iemand of je van de nuva-ring ook lang moet ontpillen?
quote:Pollewoppie schreef op 24 mei 2009 @ 00:25:

Hoi Maris,

wat ben ik blij dat ik eindelijk iemand met eenzelfde topic op internet heb gevonden! Ben ook gestopt met de pil en niet omdat ik zwanger wil worden. Had er ook al 10 jaar pil op zitten inmiddels en was het zat.

Ben erg benieuwd wat jouw bijwerkingen zijn geweest. Ik had (volgens mij) m'n laatste pil op 7 april, gewoon m'n menstruatie gehad. Maar op een inie-minie bloedinkje tussendoor ± 11 dagen erna ben ik nog niet opnieuw ongesteld geworden. Inmiddels verschrikkelijk gevoelige tepels gehad (nu gelukkig over), veel misselijk, en ondanks misselijkheid toch veel willen eten en een flink opgezette buik. Vooral die dikke opgezette buik maakt me onzeker. Laatst toch maar een test gedaan, maar was een duidelijke 'nee'.

Herken je dit ook?? Of iemand anders???

xxx

Hoi Pollewoppie!

Bijwerkingen....ja ik ben dus eind jan. gestopt en toen vond ik een maandje daarna ofzo dat ik toch wel erg veel pukkeltjes kreeg en snel vet haar. Voor de rest had ik gehoopt dat ik wat kilo's zou afvallen, maar dat is helaas niet gebeurd hihi

We zijn nu 4 maanden verder en ik voel me goed zo zonder pil!!

Geen pukkeltjes meer, geen vet haar, wel veel stemmingswisselingen, maar ja that's me. Kan janken om niets, maar ook lachen om niets....

Moet zeggen dat ik nog niet veel merk van meer zin in sex (dat was reden nummer 1 waarom ik ben gestopt....meer zin krijgen).

Heb wel meer zin tijdens mijn eisprong haha

Oh ja, dat soort dingetjes...eisprong, ongesteldheid die eraan komt, ik ben veel bewuster van mijn lichaa geworden!

We doen 'na het zingen de kerk uit'. Erg gevaarlijk natuurlijk, en als ik zwanger raak, is het van harte welkom! Als ik niet zwanger raak, is het ook prima.

Wat vind je man/vriend ervan dat je met de pil bent gestopt?

Dat inie-minie bloedinkje, hoe lang heeft dat geduurd?
quote:Eliane schreef op 24 mei 2009 @ 00:31:

Fijn om te lezen dat er ook anderen zijn met deze keuze. Ik heb nu iets meer dan een jaar geleden een koperspiraaltje laten zetten en ben er enorm blij mee!

Geen troep meer in mn lijf, geen bijwerkingen, geen libido-van-nul, geen afgevlakte emoties, geen rothuid, en zo kan ik nog wel even doorgaan met de ellende die kwam van hormonale anticonceptie. Ik voel me weer mezelf en hoef ook nergens meer over na te denken; heerlijk!!!

Met kinderen had het dus niets te maken. Dat spiraaltje zit er juist omdat ik enorm panisch ben om zwanger te worden en dus de boel zo veilig mogelijk geregeld wil hebben.

Een koperspiraaltje? Sorry, misschien blond hoor....maar is dat hetzelfde als een spiraaltje maar dan van koper?

Hoezo ben je panisch om zwanger om te worden???
quote:hellotitty schreef op 24 mei 2009 @ 11:16:

hier het zelfde,

ik zou ook graag willen stoppen met de pil, omdat wij tegen het einde van het jaar ook voor de kinders willen gaan (kan pas dan omdat we in dec nog een maand op reis gaan).

gezien de ontpil verhalen zou ik wel al willen stoppen, gezien ik ook meer dan 10 jaar de pil heb geslikt. maar ik wil geen voorbehoedsmiddel dat me weer vol hormomen stopt dus geen prikpil, of iets dat lang moet blijven zitten zoals spiraaltje.

Vriend is enorm tegen condooms (zit niet lekker volgens hem) dus dat kan ook niet.

wat blijft er dan nog over?pressarium? dat klinkt al goor. pre-sa-ri-um.

weet iemand of je van de nuva-ring ook lang moet ontpillen?

Leuk te horen dat jullie eind van het jaar voor de kinderen gaan

Het schijnt dat je lichaam een maand of 2 nodig heeft om te ontpillen, maar ik kan me voorstellen dat je nu al best zou willen stoppen om bv. te kijken hoe het zit met je cyclus etc. Dat is toch iedere keer weer spannend hoor!

Die van mij is trouwens keurig 31 dagen, daar ben ik echt wel blij om! Je hoort ook van vrouwen die na 45 dagen nog steeds niet ongesteld zijn geworden

Hoezo vind je vriend een condoom niet lekker zitten?

Kan me voorstellen dat hij minder voelt met een condoom om, maar niet lekker zitten???
nee condooms vindt hij idd niks, hij is aardig groot bedeeld en het is een heel gedoe om het er om heen te krijgen, al ooit xl-maatjes aangeschaft en dit hielp niet echt.

Hebben het wel eens een tijdje met condoom moeten doen vanwege bijv overgeven tijdens eerste pilweek, maar merkte dan dat hij vanwege die condooms eigenlijk al geen zin meer had en wilde dan niet meer. en tja dat is ook niet de bedoeling.

dus nou zoek ik eigenlijk een hormoonvrij/minderende oplossing, maar kan er zelf ook geen bedenken naast de condooms.hmmm had toch beter op moeten letten bij biologie...
en wat denk je van het vrouwencondoom?
de nuvaring bevat de helft minder hormonen, dus hoef je veel minder te ontpillen. Ik vond hem erg prettig! Wij moesten hem wel uit doen tijdens de seks, anders voelde mijn vriend hem, maar dat uitdoen is in 2 seconden gebeurd!
ik heb geen ervaring met andere anti-conceptiemiddelen dan de pil en condoom.....haha en voor het zingen de kerk uit, daar heb ik wel weer ervaring mee

Hallo allemaal,

Hier nog iemand die gestopt is met de pil!!! Vorig jaar zomer had ik ineens genoeg van de pil na 10 jaar. Had steeds erg last van ontstoken borsten van de pil en wilde geen troep meer in mijn lijf. Mijn cyclus was meteen regelmatig, nu nog steeds 26 dagen. Ben sindsdien iets afgevallen maar of dat nou van het stoppen van de pil komt of de stress die ik heb (gehad)? Verder heb ik erg last van pukkeltjes, vreselijk, maar verder heb ik eigenlijk niet het idee dat er echt veel veranderd is!!

Wij gebruiken nu ook condooms, tot ergernis van mijn vriend, ik ben 10 jaar aan de pil geweest nu mag hij!! Sinds kort hebben we besloten om na de zomer ook te stoppen met condooms en proberen zwanger te worden.

Lijkt me erg gezellig om mee te kletsen!!

Fijn weekend!

Groetjes Daisy
de nuva-ring lijkt me idd een goede oplossing! eens gaan overleggen met de vent. Er zijn wel heel veel "voor-het-zingen-de-kerk-uit" mensen op dit forum. misschien is dit na de zomer ook nog wel een oplossing, mocht dan toch ik eerder zwanger raken kan ik nog steeds wel op reis. Maar hoe lang gaat dit al zwangerschapsloos bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven